Fuji GP 2007?

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Onhan tuo Fuji ihan kiva rata tuollaisenaankin (Gran Turismo nelosen perusteella), ainakin alkuosaltaan. Loppu on tuossa uudessa versiossa vedetty mielestäni turhan syheröiseksi, tosin nykyisillä turvasäännöksillä esim. radan entisen mallinen viimeinen mutka tuskin menisi helposti läpi. Asfaltoidut ulosajoalueet ovat mielestäni aika :yuck:, mutta nykypäivänä sellaiset taitaa valitettavasti kaikissa uusissa radoissa olla. No, ihan jees rata tuo Fuji mielestäni on.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
lfb sanoi:
Onhan tuo Fuji ihan kiva rata tuollaisenaankin (Gran Turismo nelosen perusteella), ainakin alkuosaltaan. Loppu on tuossa uudessa versiossa vedetty mielestäni turhan syheröiseksi, tosin nykyisillä turvasäännöksillä esim. radan entisen mallinen viimeinen mutka tuskin menisi helposti läpi. Asfaltoidut ulosajoalueet ovat mielestäni aika :yuck:, mutta nykypäivänä sellaiset taitaa valitettavasti kaikissa uusissa radoissa olla. No, ihan jees rata tuo Fuji mielestäni on.
Samaan peliin minunkin kokemukset rataan perustuvat. Siinä vanhemmassa versiossa oli 2 todella pitkää ja vauhdikasta mutkaa, mutta "tilketyssä" versiossa molemmat on pilattu. Pääsuora on kyllä miehekkään mittainen.
 

Castorani

Member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
23
Ihan mielenkiintoiselta radan profiili vaikuttaa, ei ehkä ihan sitä mitä Suzuka on, mutta on siellä muutama ihan mielenkiintoinen mutka. Tuo puoliympyrä on hyvin samankaltainen Suzukan Spoonin ja Isanbulin 8-mutkan kanssa, ja siellä näyttää muutenkin olevan jokunen haastavan näkönen high -ja mediumspeed mutka. Kunhan Suzuka pysyy mukana, niin mielestäni tervetullut lisäys ja kun Japanissa niitä katsojia tuntuu ainakin Suzukassa riittävän niin mikäs siinä.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Nyky-Fuji ei ole mistään kotoisin verrattuna vanhaan, 90-luvun versio oli mielestäni paras.
Jos taas Fujia verrataan F1 kauden huonoimpiin ratoihin se olisi kuitenkin ihan tervetullut kalenteriin.
 

de Cesaris

bastardo, ignorante
Liittynyt
18.12.2003
Viestit
146
Bobakki sanoi:
Komiaa olisi myös, jos lukisi koko tekstin.
Ei millään kykene keskittymään noin pitkiin teksteihin kokonaisuudessaan. Maailma on nykyään niin hektinen ja informaatiotulva hukuttaa alleen.

Noh, radan parasta antia ei enää ole olemassa, se siitä sitten. Ehkä Tilke vielä jonain päivänä suunnittelee radan, jolla on kunnon kallistuksia.. ei kai sitä kukaan kiellä, eikä siihen ovaalia tarvita. Sitä päivää odotellessa...
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Radan paras kohta oli viimeinen mutka, joka nousee lähtösuoralle. Siihen tultiin, siinä oltiin ja siitä lähdettiin +300km/h. Ylläri pylläri, Tilke on sen poistanut. :jaska: :thumbfh: :thumbdown :yuck:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
tsinivuo sanoi:
Radan paras kohta oli viimeinen mutka, joka nousee lähtösuoralle. Siihen tultiin, siinä oltiin ja siitä lähdettiin +300km/h. Ylläri pylläri, Tilke on sen poistanut. :jaska: :thumbfh: :thumbdown :yuck:
Tarkoitat ilmeisesti tätä versiota ilman tuota sikaania?



Olis kyllä vauhdikas ja pitkä mutka, vois vähän vasen eturengas kulua :eek:
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
En pitäisi mitenkään mahdottomana, että jatkossa nähtäisiin sekä Suzuka että Fuji kisakalenterissa. Nipponit kun on panostaneet tuohon F1-touhuun aika reippaalla kädellä, nyt on Hondat ja Toyotat omina talleina ja Super Aguri täysin japanilaisena tallina mukana. Markkinoita varmasti löytyy kotimaasta, että sikäli voisi kuvitella että Suzuka pystyy ihan kilpailukykyisen tarjouksen kisan järjestysoikeuksista tekemään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
tsinivuo sanoi:
Radan paras kohta oli viimeinen mutka, joka nousee lähtösuoralle. Siihen tultiin, siinä oltiin ja siitä lähdettiin +300km/h. Ylläri pylläri, Tilke on sen poistanut. :jaska: :thumbfh: :thumbdown :yuck:
Niin, tuo mutka olisi nykyautoilla ihan jotain muuta kuin turvallinen. Mutta hiukka typerältä vaikuttaa tuo lopun kolme perättäistä hidasta mutkaa.. eikö kahdella olisi selvinnyt? Hitailla mutkilla kyllä taataan se että pääsuoralla nähdään runsaasti ohituksia kun voi seurata edelläajavia viimeiset mutkat ihan peesissä.

Asvaltoidut turva-alueet pois ja tilalle nurmea ja hiekka-alueita. Hieno rata tulisi tällä toimenpiteellä..
 
Viimeksi muokattu:

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Asvaltoidut turva-alueet pois ja tilalle nurmea ja hiekka-alueita. Hieno rata tulisi tällä toimenpiteellä..
Kukakohan on keksinyt alkaa asvaltoimaan turva-alueet. Kyllä ulosajosta pitäisi olla myös seurauksia, uusilla radoilla takaisin pääsee aivan liian helposti.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
poko sanoi:
Kukakohan on keksinyt alkaa asvaltoimaan turva-alueet. Kyllä ulosajosta pitäisi olla myös seurauksia, uusilla radoilla takaisin pääsee aivan liian helposti.
Se on sitä turvallisuutta.... Hidastuu paremmin ja hallittavammin,-> turva-alueen tarvitsee olla kapeampi-> Esim. katsomon saa lähemmäs rataa.
OFF TOPIC: Odotan kauhulla milloin Tilkelle soitetaan Spasta. "Ompa tuossa mäenpäällä ruma ja vaarallisennäköinen S-mutka" :yuck: :yuck:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
petrolhead sanoi:
Se on sitä turvallisuutta.... Hidastuu paremmin ja hallittavammin,-> turva-alueen tarvitsee olla kapeampi-> Esim. katsomon saa lähemmäs rataa.
OFF TOPIC: Odotan kauhulla milloin Tilkelle soitetaan Spasta. "Ompa tuossa mäenpäällä ruma ja vaarallisennäköinen S-mutka" :yuck: :yuck:
Eiköhän eräälle Hermannille ole jo soiteltu kun tämä "S-mutka" on ollut jo jonkin aikaa pysäköintialue. :rolleyes:

Turvallisuus sinänsä kunnioitettava tavoite mutta esim. Sepangilla ei ole P-kylttialueita ja silti rata on superturvallinen. Ja vielä hyvä rata minun mielestäni. Asvaltoidut turva-alueet tekevät ratojen reunaviivoituksesta turhia kun voi valita linjansa kaiteiden välistä melko vapaasti.. Kilparata -termi voitaisiin korvata termillä "Kilpa-alue". :nope:
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Sue_me sanoi:
Eiköhän eräälle Hermannille ole jo soiteltu kun tämä "S-mutka" on ollut jo jonkin aikaa pysäköintialue. :rolleyes:

Turvallisuus sinänsä kunnioitettava tavoite mutta esim. Sepangilla ei ole P-kylttialueita ja silti rata on superturvallinen. Ja vielä hyvä rata minun mielestäni. Asvaltoidut turva-alueet tekevät ratojen reunaviivoituksesta turhia kun voi valita linjansa kaiteiden välistä melko vapaasti.. Kilparata -termi voitaisiin korvata termillä "Kilpa-alue". :nope:
Ettei jää väärinkäsitystä niin en minäkään asvaltoituja turva-alueita kannata. Tilankäytön kannalta ne lienevät kuitenkin radan suunnittelijalle hyvä ratkaisu.
Eau Rougesta vielä: veikkaan että tämän vuotisilla autoilla olisi menty kinkki läpi nostamatta. (eipä mennä tänä vuonna :jaska: )
 
Viimeksi muokattu:

Speedy

Active member
Liittynyt
19.7.2001
Viestit
44
Ei rata välttämättä ole mikään huono, mutta huomasiko kukaan ilmakuvassa oikealla, ilmeisesti Karting rataa ja vielä vähän samaa profiiliakin. tai ei sitä nyt kovin vaikea ole huomata.
 

V8-90

New member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
4
Fujin rataa suunnitellaan F1-kalenteriin kautena 2007. On herännyt epäilyksiä, että Fuji syrjäyttäisi jo legendaarisen Suzukan, mutta tälläiseen teoriaan en usko. Bernie Ecclestonen, joka vastaa F1:n kaupallisista oikeuksista on todennut, että kisakalenterin karsiminen aloitetaan Euroopasta. Vaarassa ovat todennäköisesti maat, joissa ajetaan kaksi GP:tä kaudessa. Tälläisiä ovat Italia ja Saksa, mutta myös Ranskan GP on uhan alla. Tämä tarkoittaa mahdollisesti sitä, että Japanissa ajetaan jo kaudella 2007 kaksi osakilpailua?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Ettei jää väärinkäsitystä niin en minäkään asvaltoituja turva-alueita kannata. Tilankäytön kannalta ne lienevät kuitenkin radan suunnittelijalle hyvä ratkaisu.
Pääsyy on kyllä edelleen turvallisuus. Hiekka tai nurmi altistaa auton paljon helpommin pyörähtämiselle. Ja pomppimiselle, mikä tekee jarruttamisen mahdottomaksi. Ja onhan siinä vielä sekin, että jos hiekalta pääsee takaisin, täyttää radan seuraavassa jarrutuksessa mamorikuulilla.
Eau Rougesta vielä: veikkaan että tämän vuotisilla autoilla olisi menty kinkki läpi nostamatta. (eipä mennä tänä vuonna :jaska: )
Käsittääksen Eau Rouge on ajettu nostamatta Keken ajoista lähtien. Silloin ei vielä ihan jokainen tosin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös