Black Leopard
Pantera negra
Terveitä ihmisiä ei rakenneta fyysisellä kurituksella vaan rakkaudella. Jos on tarvis oikaista kurssia, niin se on tehtävä sanoin. Selvitettävä, miksi asia on niinkuin on.
Bobakin viestiin on helppo yhtyä. Tosiaan, pienillä tukkapöllyillä on minuakin muistutettu nassikkana ja ei tuo ole minua ainakaan heikentänyt, päinvastoin sanoisin.Mua on tukistettu, enkä koe sen lopputulosta heikentäneen, mutta rajojen asettamiseen on kyllä oltava voittopuolisesti ihan muut keinot.
Näyttää taas eniten tynnyreitä kolistella lapsettomat tyypit, joiden kokemus yleisestä kasvattamisesta perustuu vain omaan lapsuuteen
Moen linjoilla olen. Kaikille ei vaan mene puhe, huutaminen, uhkailu yms. jakeluun. Siinä vaiheessa ollaan heikoilla, jos lapset hyppivät vanhempien silmille. Lapsista kuitenkin näkee millaisista oloista tulevat. Väitän että tarpeen tullen pieni fyysinen kuritus on myös osoitus rakkaudesta ja välittämisestä.
Itsehän olen selvinnyt pelkillä tukkapöllyillä. Muistaakseni. Ei jäänyt mullekaan traumoja kurituksesta, ei.Minua on räpsäisty koivuniemen herralla (tai rouvalla) persuksille ja aiheesta tuli. En saanut traumoja. Yleensä piiskottajana oli äiti.
Uutta pollia siis vaadin. :ahem:Archie esitti edellä tärkeän kysymyksen: Miten määritellään "pieni" fyysinen kuritus?
Minua ei ole vanhemmat fyysisesti kurittaneet, olisin varmaan saanut siitä traumoja jos olisivat. Enemmän sain kärsiä isoveljen mielivaltaisesta fyysisyydestä. Siitä on myös traumoja. En olisi pannut pahakseni fyysistä kuritusta hänelle.Näyttää taas eniten tynnyreitä kolistella lapsettomat tyypit, joiden kokemus yleisestä kasvattamisesta perustuu vain omaan lapsuuteen
Mä olen myös pitkälti samoilla linjoilla, vaikka mulla ei olekaan omia lapsia..Näyttää taas eniten tynnyreitä kolistella lapsettomat tyypit, joiden kokemus yleisestä kasvattamisesta perustuu vain omaan lapsuuteen
Moen linjoilla olen. Kaikille ei vaan mene puhe, huutaminen, uhkailu yms. jakeluun. Siinä vaiheessa ollaan heikoilla, jos lapset hyppivät vanhempien silmille. Lapsista kuitenkin näkee millaisista oloista tulevat. Väitän että tarpeen tullen pieni fyysinen kuritus on myös osoitus rakkaudesta ja välittämisestä.
Näinpä kävi. Lain mukaan ihan se koskeminenkin on kiellettyä, eli et voi ottaa kiinni ja viedä huoneeseen.Ok, sitten me puhutaan vain yksinkertaisesti eri asioista. En ole pollissa huomannut puhuttavan koskemattomuudesta sanallakaan. Kyllä muksun saa huoneeseen laitta häpeämään jos ei muu auta. Olen itse puhunut nyt nimenomaan kurittamisesta, sen varsinaisessa merkityksessä.
Heh, täytyykin muistaa tuo. Jos ei itse voi lain puitteissa tehdä jotain, niin voi antaa toimeksi vanhimmalle/voimakkaimmalle sisarukselle. Uhkakin tietty voi olla riittävä.Minua ei ole vanhemmat fyysisesti kurittaneet, olisin varmaan saanut siitä traumoja jos olisivat. Enemmän sain kärsiä isoveljen mielivaltaisesta fyysisyydestä. Siitä on myös traumoja. En olisi pannut pahakseni fyysistä kuritusta hänelle.
Toi koskemattomuus on jännä juttu. Siis lasta ei saisi ottaa käsivarrastakaan kiinni ja siirtää toiseen huoneeseen. Saako lapsen nostaa toiseen huoseeseen ja kuinka hellävaroen se tulisi tehdä.Näinpä kävi. Lain mukaan ihan se koskeminenkin on kiellettyä, eli et voi ottaa kiinni ja viedä huoneeseen.
Se tässä pollissa on vähän pöljää, kun ei tiedä miten Fyysinen kurittaminen on tässä ajateltu? Onko se huoneeseen vientiä, tukistamista vai muksimista.
Itsehän en tota muksimista hyväksy lain.