Voi vittu samixii
Maanantaista asti kuumetta, en sitten lähteny illalla isän luo vaan kun kuume taas nousi, soitin päivystykseen pitäisköhän jo ennen maanantaita jotain tehdä, jos vaikka verikokeisiin pääsis. Kuume nousi 39,5 ennen kuin otin Panadolia ja aamulla taas 39. Hoipuin sitte bussiin ja päivystykseen. Siellä odotellessa olo jo parani, mittasivat 38,4 kuumetta,
tulehdusarvo 75. Verikokeisiin ei lääkäri laittanut vaan oli ihan varma, että tästä mun crohnin taudista tää johtuu, vaikka kerroin suolen hyvin toimivan eikä vatsakipuja ole. Kyselin voiskohan joku bakteeri-infektio aiheuttaa kuumetta, sellaset mulle helposti ennenkin tarttunu. Ei kuulemma oikein voi. Kirjoitti Prednisoloni-kuurin (jollainen mulla oli 2008 suolitaudin alussa), kun mä ajattelin, että jotain antibioottia ois voinu kokeilla. Pisti gastrologille tiedon, soittelen sille maanantaina.
Se vaan, että mikäli tää kuuri on turha niin ei keskenkään voi jättää. Paljos sulla annostus, kauanko kestää, ootko ottanu ekat? Mulla 60mg ekat neljä päivää, sitten alaspäin ja 5.2. loppu. Otin puolenpäivän aikaa ekat ja tunnin päästä hirvee tykytys päässä eikä lukemisestaan tullu mitään. Nyt jo loppu, mut nyt alkaa piristysvaikutus tuntua. Pari tuntii nukkunu viime yönä, mut ei saanu äsken nukuttua.
Mullahan myös noissa poskionteloissa todettu muutaman kerran tulehdus ja aina nuhassa kumarrellessa tuntuu, että posket valuu silmille, mut en ole armeijan jälkeen tutkituttanu. Siellä mulla oli pientä nuhaa ja kokeilin hakea vemppaa etten joudu alokasleirille. Arvelin, että on mulla kuitenkin aina nuhassa poskiontelotulehdus, niin olikin, antibioottikuuri ja vemppaa. Käski tulla uusiksi tarkistukseen, sitte punkteerattaisiin. En aikonu mennä, mut iskikin muutaman viikon päästä kunnon flunssa ja silloinhan mut sitte punkteeraukseen laitettiin. Sen lääkärin touhu muutenkin vähä säheltävän näköistä, laittoi mulle puudutuspiikit, sitten toiselle potilaalle samanlaiset ja minä melkein heti punkteeraukseen. Myöhemmin äidiltä kuulin, että hänellä puudutuksen oli annettu vaikuttaa paljon kauemmin eikä se juuri sattunut. No mulla sattui, karsee tunne, kun sitä piikkiä pitkään kovalla voimalla työnsi, lopulta rasahti kuin olis takaraivosta menny läpi ja sitte meni muutamaks sekunniks taju, kun kallistettiin päätä eteenpäin. Sanoi, että tule uudestaan, jos vielä tuntuu poskiontelotulehdusta niin operaatio uusitaan. No tuntui, mut en menny.