Fyysisen olotilasi päällimmäiset tuntemuksesi just nyt?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Voi vittu samixii :D

Maanantaista asti kuumetta, en sitten lähteny illalla isän luo vaan kun kuume taas nousi, soitin päivystykseen pitäisköhän jo ennen maanantaita jotain tehdä, jos vaikka verikokeisiin pääsis. Kuume nousi 39,5 ennen kuin otin Panadolia ja aamulla taas 39. Hoipuin sitte bussiin ja päivystykseen. Siellä odotellessa olo jo parani, mittasivat 38,4 kuumetta, tulehdusarvo 75.
Sanoisin, että aika korkea tulehdusarvo.

Tosin mutsilla menee ruusun kanssa useasti yli 500-600, mutta normi tapauksessa toi on kyllä korkea.

pls. Maksa analyysistä tililleni heti-kohta! 60e + alv.

jjv

Arschloch
Sanoisin, että aika korkea tulehdusarvo.

Tosin mutsilla menee ruusun kanssa useasti yli 500-600, mutta normi tapauksessa toi on kyllä korkea.

pls. Maksa analyysistä tililleni heti-kohta! 60e + alv.
Sairaanhoitaja ja lääkäri kommentoinu mitään tulehdusarvosta. Kai se oli sen verran, että lääkärin puheille pääsin, ettei luulotautiseks leimattu.
Kyllä tuo CRP monissa sairauksissa nousee satoihin, normi tapauksessahan se on alle 1, kuten mullakin viimeks marraskuussa oli.

Toki maksan analyysistä, ehkä vähän tippiäkin päälle, kunhan saikkumiljuunat tulee.

oldez

Well-known member
Voi vittu samixii :D

Maanantaista asti kuumetta, en sitten lähteny illalla isän luo vaan kun kuume taas nousi, soitin päivystykseen pitäisköhän jo ennen maanantaita jotain tehdä, jos vaikka verikokeisiin pääsis. Kuume nousi 39,5 ennen kuin otin Panadolia ja aamulla taas 39. Hoipuin sitte bussiin ja päivystykseen. Siellä odotellessa olo jo parani, mittasivat 38,4 kuumetta, tulehdusarvo 75. Verikokeisiin ei lääkäri laittanut vaan oli ihan varma, että tästä mun crohnin taudista tää johtuu, vaikka kerroin suolen hyvin toimivan eikä vatsakipuja ole. Kyselin voiskohan joku bakteeri-infektio aiheuttaa kuumetta, sellaset mulle helposti ennenkin tarttunu. Ei kuulemma oikein voi. Kirjoitti Prednisoloni-kuurin (jollainen mulla oli 2008 suolitaudin alussa), kun mä ajattelin, että jotain antibioottia ois voinu kokeilla. Pisti gastrologille tiedon, soittelen sille maanantaina.

Se vaan, että mikäli tää kuuri on turha niin ei keskenkään voi jättää. Paljos sulla annostus, kauanko kestää, ootko ottanu ekat? Mulla 60mg ekat neljä päivää, sitten alaspäin ja 5.2. loppu. Otin puolenpäivän aikaa ekat ja tunnin päästä hirvee tykytys päässä eikä lukemisestaan tullu mitään. Nyt jo loppu, mut nyt alkaa piristysvaikutus tuntua. Pari tuntii nukkunu viime yönä, mut ei saanu äsken nukuttua.

Mullahan myös noissa poskionteloissa todettu muutaman kerran tulehdus ja aina nuhassa kumarrellessa tuntuu, että posket valuu silmille, mut en ole armeijan jälkeen tutkituttanu. Siellä mulla oli pientä nuhaa ja kokeilin hakea vemppaa etten joudu alokasleirille. Arvelin, että on mulla kuitenkin aina nuhassa poskiontelotulehdus, niin olikin, antibioottikuuri ja vemppaa. Käski tulla uusiksi tarkistukseen, sitte punkteerattaisiin. En aikonu mennä, mut iskikin muutaman viikon päästä kunnon flunssa ja silloinhan mut sitte punkteeraukseen laitettiin. Sen lääkärin touhu muutenkin vähä säheltävän näköistä, laittoi mulle puudutuspiikit, sitten toiselle potilaalle samanlaiset ja minä melkein heti punkteeraukseen. Myöhemmin äidiltä kuulin, että hänellä puudutuksen oli annettu vaikuttaa paljon kauemmin eikä se juuri sattunut. No mulla sattui, karsee tunne, kun sitä piikkiä pitkään kovalla voimalla työnsi, lopulta rasahti kuin olis takaraivosta menny läpi ja sitte meni muutamaks sekunniks taju, kun kallistettiin päätä eteenpäin. Sanoi, että tule uudestaan, jos vielä tuntuu poskiontelotulehdusta niin operaatio uusitaan. No tuntui, mut en menny.
Kumpi tulehdusarvo? CRP vai lasko?

Kuuden päivän kuuri. 40mg kolme päivää, 20mg kolme päivää. Mietin jospa omatoimisesti tiputtelisi 10mg kolme päivää.

Puolen päivän aikaan otin tabut. Olo on vähän helpottanut. Otin samalla pseudoefedriiniä (duact) ja naprokseenia. Aikamoiset täpinät kyllä sai päälle punktiossa kun puudutuspiikin mukana oli lidokaiinin lisäksi adrenaliinia. Kädet vapisi vielä tovin.

Oli ne tikut nenässä aika pitkään. Oikealla puolella ei tuntunut punktio, mutta vasemmalla tuntui vähän kipua. Se on aika karu se rusaus kun piikki menee luun läpi.

jjv

Arschloch
Kumpi tulehdusarvo? CRP vai lasko?

Kuuden päivän kuuri. 40mg kolme päivää, 20mg kolme päivää. Mietin jospa omatoimisesti tiputtelisi 10mg kolme päivää.
CRP.

Mulle on lääkäri laittanut vielä tuon 20mg:n jälkeen viisi päivää 10mg. Tuntuu melko yhdentekevältä.

Se on aika karu se rusaus kun piikki menee luun läpi
Maallikosta tuntuu pelottavan brutaalilta toimenpiteeltä ihan siinä silmien vieressä. Edelleenkin olen siinä luulossa, että mulla ei kovin kummoista puudutusta siinä silloin ollut. Veksissä oltiin tehokkaita.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Punktio suoritettua. Paska homma vaan että poskionteloissa ei ollut yhtään mitään. Aivan kirkasta vettä tuli läpi. Ei oireet helpottunut. Lekuri suositteli röntgeniä ja lisätutkimuksia. Toivottavasti ne saa työterveyden piikkiin. Näihin meni 175 euroa. Hakuammuntana Prednisoloni-kuuri, jota en odota innolla.
Asiaa liipaten: mulla vastaavat oireet helpottui kun -90 luvulla leikattiin otsaontelot vähän vapaammin hengittävämmiksi.
Se auttoi pitkäksi aikaa, sitten -00 alkaen toistui taas poskikset jokusen kerran ja ostin tuon onteloiden huuhtelukannun. Käytin sitä kerran pari vaihtelevalla menestyksellä.

Systerillä on myös samaa vikaa. Sillä on silmäkulmassa pysyvä arpi kun pahimmoilleen punkteerasivat sitä kautta otsaontelot.

Jostain syystä - luojalle kiitos - nyt ei ole enää ollut vuosiin tuota ongelmaa.

Toivon että oldzulla käy samoin ja aika parantaa oireet.

Sue_me

Well-known member
Oiskohan kerran ollut lievä tulehdus poskionteloissa.

Lucky me.

oldez

Well-known member
Asiaa liipaten: mulla vastaavat oireet helpottui kun -90 luvulla leikattiin otsaontelot vähän vapaammin hengittävämmiksi.
Se auttoi pitkäksi aikaa, sitten -00 alkaen toistui taas poskikset jokusen kerran ja ostin tuon onteloiden huuhtelukannun. Käytin sitä kerran pari vaihtelevalla menestyksellä.

Systerillä on myös samaa vikaa. Sillä on silmäkulmassa pysyvä arpi kun pahimmoilleen punkteerasivat sitä kautta otsaontelot.

Jostain syystä - luojalle kiitos - nyt ei ole enää ollut vuosiin tuota ongelmaa.

Toivon että oldzulla käy samoin ja aika parantaa oireet.
Toivotaan että jokin auttaa ja saadaan homma fiksattua.

jjv

Arschloch
Perhanan kortisoni valvottaa. Onko oldez mitää kivoja sivuoireita saanu? Taistellu peilistä hyökkääviä ninjoja vastaan?

oldez

Well-known member
Perhanan kortisoni valvottaa. Onko oldez mitää kivoja sivuoireita saanu? Taistellu peilistä hyökkääviä ninjoja vastaan?

Vatsassa vähän tuntunut ikävältä välillä. Melatoniinilla nukkumaan iltaisin.

oldez

Well-known member
Aika paska olotila. Sellanen pieni pöhö päällä ja viime yönä närästi. Nyt taas tuntuu painetta päässä, vapinaa ja väsynyt voimaton olo.

jjv

Arschloch
Ei ollu illalla kuumetta mut aamulla taas nousi kolmeysiin. Kortisoni laittaa pään tykyttämään ja kropan vapisemaan, en uskaltais ajaa autoa. Gastrolla aikaa soittaa vast huomenna aamulla mut erikoissairaanhoitaja ihmetteli kortisonikuuria ja kuulemma yllättävän korkea annostuskin. Epäili ettei johdu suolitaudista ja antibiootti vois paremmin auttaa. Iltapäivällä työterveyslääkärille ja uusi crp. Oon toisenkin yön hotellissa. Toivottavast sais koko viikon saikkua, lähtisin isän luo.

Huomenna en kortisonia ota ennen ku lääkäri soittaa, jos sais pienentää annostusta etuajassa. Saattaa lauantaina päivystäneen lekurin talo olla poikkeuksellisen paloherkkä jos mulle turhan kortisonikuurin määräsi.

oldez

Well-known member
Röntgenjonossa. Ei suostutunut työterveyslääkäri niihin kuviin ja testeihin mitä erikoislääkäri suositteli. Katsotaan mitä löytyy. Jokin joku haisee täällä.

jjv

Arschloch
Sisätautien polilla jonotan kiireisen lähetteen myötä. Verikoe otettu, en tiedä mitä seuraavaks tapahtuu. Työterveyslääkäri kyseli ja tutki ja meinas ettei tää crohnin taudista johdu. Lähetti tänne. Hitto ku kerinny syömään ja sellanen fiilis et tääl kestää kauan ku jotkut labratuloksetkin tulee "ehkä jo parin tunnin päästä".

jjv

Arschloch
Kävi hoitsu mittaamassa lämmön korvasta: 36,7. Katteli ihmeissään ku oon tääl kovan kuumeen takia. Onneks on tuore crp tulos 64 ku työterveyslääkärinkin mukaan näytän hyväkuntoiselta. Sairaalakäytäväuskottavuuteni kärsii.

Kiva ku ei tiedä kutsutaanko lisätutkimuksiin vai lääkärille ja milloin. Nopeesti täytyy vessassakin käydä jos huutelevat sillä aikaa.

Viimeksi muokattu: