Fyysisen olotilasi päällimmäiset tuntemuksesi just nyt?

Mangelo

Well-known member
Mulla samoja ongelmia ja varmaan syykin ihan sama.

Sattumalta televisiota katsellessa törmäsin aihetta ksittelevään ohjelmaan ja siinä joku alan asiantuntija antoi varsin yksinkertaisen vinkin eli kokeile seuraavaa (säännöllisesti eli sisi muutama kerta päivässä), toimii mielestäni parhaiten seisoaltaan. Istualtaankin voi toki kokeilla, mutta tuo jälkimmäinen osio (pudotus) onnistuu mun mielestä paremmin, kun seisoo, etenkin jos tuolissa on kädensijat:

Nosta hartiat korviin eli niin ylös kuin vain ikinä saat ja siitäkin pisteestä yrität "pakottaa" niitä vielä vähän ylemmäksi ja pidä ne siellä ylhäällä 15 sekunttia. Huom! älä unohda hengittää! Tämän jälkeen lasket hartiat niin alas kuin vain mahdollista eli siis tuo äskeinen toistepäin, et vain anna niiden roikkua vaan tosiaan "työnnät" niitä hartioita alas. Kesto jälleen viisitoista sekunttia. Tätä voit toistella muutaman kerran.

Kipurajaa ei tietenkään pidä ylittää, tarkoitus ei ole hajoittaa paikkoja vaan avata ne. Epäilemättä tuo toimii paremmin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä kuin varsinaisena kivun laukaisijana, mutta on tuosta on vähän apua vaikka paikat oliskin jo jumissa.

Toinen kikka (fysioterapeutin antama): Istut selkä suorassa ja teet päälläsi hitaasti ei-liikkeitä eli siis käännät päätäsi vasemmalla ja oikealla niin pitkälle kuin vain suinkin menee. Ääripisteessä nyökkäät ("hyvää päivää"). Tätä toistat 15 kertaa. Tuohon voi lisätä kyllä-liikkeenkin eli nyökytystä hitaasti, tärkeää tuossa on nyökätä mahdollisimman alas jolloin niskassa tuntuu lievää venytystä, ylöspäin taas ei pidä eikä saakaan liioitella.

Sitten olis vielä pään heiluttelua vasemmalta oikealle (semmonen tyypillinen blondin "minen ymmärrä mitään" -liike). Eli siis katse eteen ja kaadat pääsi ensin vasemmalle kohti hartiaa, tämän jälkeen taas pystyyn ja sama oikealle. Jälleen 15 toistoa.

Ja lopuksi "kilpikonna-liike". Vedät ikään kuin pääsi "sisään" (ts. mahdollisimman paljon kaksoisleukaa). Pidät pääsi hetken ääriasennossa ja palautat hitaasti, mutta jatkat samalla liikkeellä mahdollisimman pitkälle eteen. Jälleen 15 toistoa.
Itse venyttelen niskat lähinnä niin, että niska suoraks leuka sisään, ja siitä sitten rauhallisesti kääntää päätä vasemmalle ja oikealle samalla kääntösuuntaan kallistaen. Yleensäkin venyttelyt on parasta tehdä dynaamisina, venytyksen määrää ja suuntaa jatkumona muuntaen, eikä niin että täysillä puol minuuttia johonkin suuntaan ja sitten seuraavaan kohteeseen.

Nurtsi

Registered Loser
Ny vihloo hammasta saatana! kauan olen paskaa purukalustoani säästänyt purulekurin tuomitsemiselta. Viimekskin tuli sellasta valitusta, että hitto! Nyt on pakko lähteä tai muuten on suu mätä.

Nurtsi

Registered Loser
Nänniä kutittaa pirusti. Siinä on joku pien rupi. Kutiaa vaan lisää kun raavin sitä koko ajan. Pitäis vissiin olla raapimatta.

markoj

Custom User
Rasvaaminen auttaa. Etenkin jos se tehdään seksikkäästi liikehtien ja voihkaisujen saattelemana.

Nurtsi

Registered Loser
Yks juttu on kans että nännissä kasvaa kaks pitkää ja paksua karvaa jotka kutittelee pihaa paidan alla. Riisuminen ehkä auttais siihen.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Väsyttää. Yrjöttää. Tekis mieli syödä koko ajan. Tissit on turvoksissa ja arat. Vituttaa.

Voiko stressi laukasta raskausajan oireita?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jopas teillä on ongelmat. Itse yritän kouluttaa vasemman käden sormia ja rannetta liikkumaan niin, että pärjäisin huomenna töissä. Saa nähdä, miten sujuu. :dunno: Vielä ei ole kehumista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Väsyttää. Yrjöttää. Tekis mieli syödä koko ajan. Tissit on turvoksissa ja arat. Vituttaa.

Voiko stressi laukasta raskausajan oireita?
Varma valeraskaus.

Hoituu nyhtämällä posket täyteen heinää ja muuta maasta irtoavaa nöyhtää. Omat hiukset ja muukin karvoitus käy. Väsäät niistä sohvan taakse semmosen läjän, jota voi kutsua esim. pesäksi. Sitten istut vähintään kaksi päivää siinä läjän päällä, välillä papanoita tipautellen, tyytyväisen näköisenä.

Tuon pitäis helpottaa näin ensialkuun.

Örfil

Guest
Olipas tyhmä ohje, kuvitelkaa nyt itsekin!!!

Itse menisin huomenna lääkärille ja vaatisin kaksi viikkoa saikkua.