Fyysisten vaivojen valitteluotsikko

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Vasen jalka tulessa. :mad_old:

Paljon kakstahtibensiiniä ja paljas iho suht ohuen haalarin alla = paska yhdistelmä. :thumbdown

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Peukalon rasitusvammat

Tekstailusta voi tulla pysyvä vamma
Julkaistu: 8:34

Kuva: Creative Commons / ydhsu

Peukalo joutuu kovalle, jos tekstailee ahkerasti.Uusi teknologia pistää ihmisen fysiikan kovalle koetukselle. Tietokoneen edessä istuminen rasittaa ylävartaloa, ja peukalo joutuu koville tekstiviestittelyn sekä mobiilipelaamisen takia.

Ergonomian professori Veikko Louhevaara varoittaa, että runsaasta tekstiviestien kirjoittamisesta voi kehittyä jopa pysyvä peukalovamma. Ylikuormituksen riski on suuri, kun pienet ruumiinosat käyttävät jatkuvasti paljon voimaa.

Louhevaaran mukaan tietokoneen käyttö aiheuttaa kipuja joka toiselle suomalaiselle
Kuinkahan monella forumistillakin noita vammoja ilmenee? Täällä kun peukkua rasittaa myös otsapeukutus.

Örfil

Guest
Sattuu otsaan, kun havaitsen näitä joille tämä asia ei mene perille.

Tässä on lähistöllä yksi liikenneympyrä ja siellä pyörii välillä joitain mummoja apaut hätävilkut päällä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sattuu otsaan, kun havaitsen näitä joille tämä asia ei mene perille.

Tässä on lähistöllä yksi liikenneympyrä ja siellä pyörii välillä joitain mummoja apaut hätävilkut päällä.
Kerranpa olen ollut Raisiolaisnaisen taksikyydissä, joka ei ymmärtänyt liikenneympyrän toimintaa vaan väisti KAIKKIA. En muista käyttikö vilkkua poistuessaan. Muistaakseni ei.

Kysäisin hältä sitten, että eihän sun tuota oikealta tulevaa olisi tarvinnut väistää, kun toi oli liikenneympyrä.

Vastaus: "Mulla oli kolmio" Hehehe...varmaan oli karvakolmiokin hällä, mutta kärkikolmiot on Suomessa jokaisessa liikenneympyrässä.

Totesin vaan, että noh, olen eri mieltä, mutta koska olin itse 2 promillen humalassa, niin aattelin että olisiko oma harkintakyky vaan pettänyt.

Ei se ollut, koska kyseinen ympyräinen oli mulle työmatkalta hyvinkin tuttu. Siis ihan selvänäkin.

DW

2009-2016
menin päivällä nostamaan väärällä tavalla. Nyt selkä semmoises kunnos, et jo pelkkä hengittäminen tekee kipeää...
Mitä opimme tästä? Emme mitään. Tästäkin yöstä tulee unetonta ja kyynel silmässä tuskailemista. Oli pakko heivata hommat kesken päivän, kun ei edes ajaminen onnistunut. Salo-Turku väli...4:llä pysähdyksellä selvisi siitä.:jaska: :frown:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Jos sun kylkiluu olisi murtunut, huomaisit sen kyllä! Olisit jo sairaalassa...
Riippuu täysin murtumasta. Siisti murtuma, jossa kumpikaan pää ei paina sisään- eikä ulospäin, ei välttämättä vie sairaalaan. Jos kylkiluu on poikki ja painaa keuhkoon, tilanne on vähän toinen...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Siellä kantapäässä ei ole kylkiluuta.:thumbfh:
No entä jos se kipu on kantapään kyljessä?:frank: Vastahan se oli...siulla justiinsa? Se kylkiluukipu, mikä osoittautui kylkiluumurtumaksi. Kyllä ne hiusmurtumatkin lasketaan ja sattuvat.. Jos miulla osoittautuu tuo kylkiluumurtumaksi, niin ei olisi kuin toinen kerta, eri kohdasta vaan murtunut:eek:

Timanfaya

Group Speed Devils
Riippuu täysin murtumasta. Siisti murtuma, jossa kumpikaan pää ei paina sisään- eikä ulospäin, ei välttämättä vie sairaalaan. Jos kylkiluu on poikki ja painaa keuhkoon, tilanne on vähän toinen...
En tainut luokitella eri murtumia mitkä vievät sairaalaan ja mitkä eivät. Sitä vain kun ihminen epäilee "mahdollista" murtumaa niin yleensä inhimillisesti hakeudutaan sairaalaan/lääkäriin. Ei nussita nyt pilkkua! :thumbdown Mites kerrattaisiinko vielä yliopisto tasoinen äidinkieli!

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En tainut luokitella eri murtumia mitkä vievät sairaalaan ja mitkä eivät. Sitä vain kun ihminen epäilee "mahdollista" murtumaa niin yleensä inhimillisesti hakeudutaan sairaalaan/lääkäriin. Ei nussita nyt pilkkua! :thumbdown Mites kerrattaisiinko vielä yliopisto tasoinen äidinkieli!
Kerrataan vaan yliopistotasoinen äidinkieli.. En nyt meinaa, jotta minut sairaalaan vietäisiin, kaipa tuohon jotain troppia ja siteen tapaista annetaan, mikäli veikkaukseni osuu oikeaan.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kerranpa olen ollut Raisiolaisnaisen taksikyydissä, joka ei ymmärtänyt liikenneympyrän toimintaa vaan väisti KAIKKIA...
...
Ei se ollut, koska kyseinen ympyräinen oli mulle työmatkalta hyvinkin tuttu. Siis ihan selvänäkin.
Joops. Ja liikenneympyrää ei tarvitse edes ajatella risteyksenä, vaan itsenäisenä, vasempaan kaartavana katuna, jolta risteää teitä oikealle :)
Tämmöinen sopisi kai tuonne liikennetoikkiinkin.