Muistellaan muutamia asioita, vaikka vanhoja juttuja ovatkin.
Villeneuven ja Pironin onnettomuudet olivat aikalailla samanlaisia.
Villeneuve yritti ohittaa jäähdyttely/lämmittelykierroksella olevaa Massia ulkomutkan puolelta, mutta Mass sattuikin väistämään suoraan eteen. Videolta ei paljoa näe, mutta voltit huomioonottaen voi todeta että Villeneuven Ferrari lähti lentoon törmäyksestä. Auto putosi perä edellä nurmelle ja heitti voltin etuperin osuen nokka edellä maahan. Koko auton etuosa romuttui osumassa ja seuraavan voltin aikana Villeneuve lensi ulos autosta penkki mukanaan. Sid Watkinsin kirjotelmien mukaan Villeneuve oli elossa kun lääkintämiehet tulivat paikalle, mutta laajentuneet pupillit osoittivat niskavammaa.
Pironilla oli jo nopein kierros hallussaan Hockenheimilla, kun törmäsi Prostin Renaultiin vesisuihkun läpi. Pironin Ferrari kimposi samalla tavalla ilmaan kuin Villeneuven, mutta kuljettaja pysyi autossa volttien aikana. Sid Watkins kirjoittaa että Pironin irroittamiseen meni melkein puoli tuntia, mutta hänen pahoin murtuneet jalkansa saatiin vielä korjattua jonkinlaiseen kuntoon.
Palettin onnettomuudesta Watkins kirjoittaa ettei tulipalolla ollut paljoa vaikutusta asiaan. Watkinsin mukaan Palettilla ei tuntunut enää pulssia kun lääkintämiehet saapuivat paikalle, ja hänen pupillinsa olivat laajentueet. Osellan ohjaamo oli niin pahoin murskaantunut, että Palettin irroittamiseen kului melkolailla aikaa. Sairaalan ilmoittama kuolemaan johtanut syy oli ohjauspyörän ja kojelaudan aiheuttamat ruhjeet rinnan ja vatsan alueilla.
Mitä Earnhartin onnettomuuteen tulee, niin törmäys valliin ei todellakaan näytä tavanomaista NASCAR törmäilyä pahemmalta. Osuma kuitenkin sattui sellaisessa kulmassa että kuljettajan pää retkahti eteenpäin murtaen niskanikaman ja kallonpohjan. NASCARisshan oli jo kuluneella kaudella otettu käyttöön HANS-mallisia niskatukia jotka estävät pään retkahtamisen eteenpäin. Sellainen tuki olisi varmasti voinut pelastaa Earnhartin hengen.
Watkinshan kirjoitti muutama vuosi sitten tuon HANS-niskatuen puolesta, että suurin osa nykyisistä autourheilussa sattuvista vakavista loukkaantumisista on juuri noita kallonpohjan tai niskan murtumia. Autojen polttoainetankit ovat melkolailla kestäviä, eikä törmäyksissä pääse syttymään hallitsemattomia tulipaloja. Ohjaamotkin ovat kehittyneet niin lujiksi etteivät anna paljoakaan periksi, jottei kuljettaja ruhjoudu ohjaamoon. Siitä periksiantamattomuudesta juuri johtuu se, että kovissa kiihtyvyyksissä auton pysähtyessä kuljettaja pyrkii jatkamaan matkaa. Turvavyöt pysäyttävät muun kropan etenemisen, mutta pää kypärän lisäpainon kanssa pääsee retkahtamaan.