GP2 2008

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Turva-autolähdöt ovat kyllä moottoriurheilun raiskausta :mad_old:
Ymmärrän vain, jos on täysi monsuunisade, mutta kun eihän siellä edes satanut kunnolla!
Täysin käsittämätöntä tälläinen pelleily, siitä saattoi mennä sennan mestaruushaaveet (olisi kenties voinut nousta lähdössä)
Miten tuon nyt ottaa... Turva-autonkin takaa lähdettäessä osasivat nuoret innokkaat kuskit kolaroida ekassa mutkassa. Tai Villahan se ainoa syyllinen taisi olla, mutta kuitenkin.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Turva-autonkin takaa lähdettäessä osasivat nuoret innokkaat kuskit kolaroida ekassa mutkassa. Tai Villahan se ainoa syyllinen taisi olla, mutta kuitenkin.
Ajattelin jo kisan alussa, että taisi olla viimeinen kerta kun näemme Javier Villan GP2-kisassa ja niinhän siinä kävi, että toisena viikonloppuna peräkkäin toinen Racing Engineeringin kuljettajista huilii sunnuntain sprinttikisan. Villan kohdalla tosin taisi nyt käydä niin, että koko ura tällä tasolla päättyi tuohon rysähdykseen. Astraalihan on jo aiemmin täällä kertonut, ettei Alfonso de Orleáns-Bourbon halua ajattaa Villaa enää yhtään kautta GP2:ssa.

Itse en näe lentävissä lähdöissä mitään noin hirveää. Kannattaisi ehkä tutustua moottoriurheiluun syvemmin, sillä tuota lähtötapaa käytetään aina kartingista isoihin formuloihin ja koppiautoihin asti.
 

Astraali

Well-known member
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
1874
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Näin on, Javier Villan GP2-ura päättyi ainakin toistaiseksi tuohon kolariin ellei Alfonso nyt pyörrä päätöstään. Villan rahatilannekin on sen verran huono, että ilman maksettua paikkaa tie vie alaspäin, todennäköisesti Espanjan F3-sarjaan. Villahan oli vielä pari vuotta sitten "uusi Alonso", viime kaudella hän jopa voitti kolme kilpailua ja oli sarjan viides. Voitot toki olivat sprinttikisoista otettuja paalulta voittoon ykkössijoja. Tällä kaudella Villa on ollut täysin hukassa ja sarjan 16. sija 8 pisteellä ei mitenkään pönkitä miehen jatkohaaveita tällä tasolla. Repsol halunnee Red Bullin tukeman Jaime Alguersuarin ja myös Pantanolle on tarjottu jatkosopimusta joka todennäköisesti on Giorgiolle paras vaihtoehto mikäli portti Ykkösiin pysyy kiinni. Kohtuullisen varmojen tietojen mukaan Pantano nettosi tästä kaudesta n. 200 000€ ja ainakin saman verran pitäisi olla tarjolla ensi kaudestakin.

Eiköhän muuten Valsecchin 8. sija ja huominen paalupaikka ole jo viimeinen ponnistus kohti FMS-paikkaa. :thumbup: Kaveri on aliarvostettu ja jos saa edes kohtuullisen työympäristön, voi mennä pidemmälle kuin moni luulee. :ahem:
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1927
Noniin, aika kuivalta näyttäs, joku olisi voinu ottaa riskin ja laittaa kuivan kelin renkaat alle. Jokohan D´Ambrosio voittas tänään.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2375
Jo on järjetöntä tuo noiden shikaanien oikaisu. Ensimmäisellä kierroksell D' Ambrosio otti paljon hyötyä oikaisuistaan, nyt Senna pamautti shikaanin suoraksi kun Di Grassi oli tulossa ohi. Sittenpä seuraavassa shikaanissa kyllä kolisikin.

Mitenkäs muuten nuo säännöt menevät, kun Pulkkinen on höpötellyt että mikäli Pantano voittaa mestaruuden, on GP2-ajot ajettu? Eli eikö GP2-mestari saa enää jatkaa seuraavaa kautta samassa luokassa?
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
No eipä siellä nyt kovin kuivaa olekaan. Näytti vaan lämppärikierroksella. Ei kuitenkaan niin märkää kuin eilen joten tälläinen keli sopisi formuloihinkin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Glockin Jordan-visiitti unohtui:thumbfh: Mutta samasta purnataan kuin minä eilen.. Ei niin mitään järkeä noissa shikaanin oikaisuissa. Kisatilanteessa kun jarrutus unohtui, niin drive thruta kehiin, shikaanin oikaisulla eroa takana tulevaan vetämällä ei mitään:thumbdown
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mieluummin olisin Sennan GP2-mestarina nähnyt kuin Pantanon, mutta kaikki kunnia hänelle joka tapauksessa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9188
Kaikista tökeröin shikaanin oikaisu oli kun Senna pyörähti sen 360 astetta eikä menettänyt mitään.

Jos noita asfalttialueita on niin miten ois sellainen sääntö että jos takana on auto alle sekunnin päässä niin pitäisi päästää ohi.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Glockin Jordan-visiitti unohtui:thumbfh: Mutta samasta purnataan kuin minä eilen.. Ei niin mitään järkeä noissa shikaanin oikaisuissa. Kisatilanteessa kun jarrutus unohtui, niin drive thruta kehiin, shikaanin oikaisulla eroa takana tulevaan vetämällä ei mitään:thumbdown
Teoriassahan tossa suoralla tulee takaa eikä jarruta on ekana mutkassa ajaa läpi ja koska johtaa ei edes tarvite sijaansa luovuttaa.... persiistä...:mad:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onkos GP2-kisojen ja F1-kisojen tuomaristo sama:confused: Mietin vaan, jotta toivottavasti olisi paljon tiukempi linja tuon suhteen.
 

Astraali

Well-known member
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
1874
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Itseltäni jäi kisa kokonaan väliin muiden kiireiden vuoksi.

Italia 2. lähdön tulokset:
1. Davide Valsecchi Durango
2. Roldan Rodriguez FMS
3. Romain Grosjean ART
4. Pastor Maldonado Piquet Sports
5. Giorgio Pantano Racing Engineering
6. Jerome 'd Ambrosio DAMS

Nopein kierros: Andy Soucek Super Nova 1.46.771

Lopulliset kuljettajien pisteet:
1. Giorgio Pantano Racing Engineering 75
2. Bruno Senna iSport 64
3. Lucas Di Grassi Campos 63
4. Romain Grosjean ART 62
5. Pastor Maldonado Piquet Sports 60
6. Sebastian Buemi Arden 50
7. Vitaly Petrov Campos 39
8. Alvaro Parente Super Nova 34

Lopulliset tallien pisteet:
1. Campos 103
2. iSport 95
3. Piquet Sports 91
4. Racing Engineering 81
5. ART 70
6. Arden 56
7. Super Nova 48
8. DAMS 31
9. Trident 27
10. FMS 12
11. Durango 11
12. BCN 5
13. DPR 4

Hyvä kausi oli, täynnä tapahtumia ja viihteellisiä kisoja! Mestaruus olisi kyllä saanut mennä täysin eri osoitteeseen, mutta kyllähän Pantano sen lopulta ansaitsi olemalla yleisesti ottaen paras. GP2 Aasia starttaa 18-19.10 Kiinan Shanghaissa, siihen asti GP2 viettää hiljaiseloa. Tadaa. :thumbup:

EDIT: Kouvo, F1 ja GP2 tuomaristot ovat täysin samat.
 

Astraali

Well-known member
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
1874
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Ei pitäisi olla? Tai onhan siellä pieniä eroja, mutta oikomiset jne. ovat samat. Toki tuomaristo (sama F1/GP2) tekee päätöksensä ja ne saattavat vaihdella viikonlopun aikana.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei pitäisi olla? Tai onhan siellä pieniä eroja, mutta oikomiset jne. ovat samat. Toki tuomaristo (sama F1/GP2) tekee päätöksensä ja ne saattavat vaihdella viikonlopun aikana.
Ainakin torkkuivat tehokkaasti GP2:sten shikaanien oikaisujen kohdalla.
 

Astraali

Well-known member
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
1874
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Itselleni tuli kyllä nyt täysin puskista, mutta lähteideni mukaan iSportin ensi kauden kuljettajakaksikko on Giedo Van Der Garde-Dani Clos. :doubtful: Eli Chandhok on siis purkanut 2 vuoden sopimuksensa ja siirtyy Force Indian testaajaksi tai jotain? :confused: Chandhok ei ole myöskään tulossa Aasian sarjaan, toisin kuin GVDG joka ajaa sielläkin iSportilla.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Itse en näe lentävissä lähdöissä mitään noin hirveää. Kannattaisi ehkä tutustua moottoriurheiluun syvemmin, sillä tuota lähtötapaa käytetään aina kartingista isoihin formuloihin ja koppiautoihin asti.
Monissa tai oikeastaan kaikissa seuraamissani luokissa ei ole lentäviä lähtöjä.
Samoin "yleinen" kehitys on ollut se, että historissa lähdettiin liikkeelle lentävillä lähdöillä ja sittemmin on lähdetty ruuduista. Näin siirryttiin käsittääkseeni myös edesmenneessä Champ Car-sarjassa.
Nyt näyttää siltä, että hätävarjelun liioittelun ansiosta kehitys on kääntymässä väärään suuntaan, kuten viikonlopun F1 -ja gp2 -starteissa huomattiin.
Ainakin F1:ssä on lähdetty ruuduista, mikäli vesisade ei ole ollut rankkaa, kuten kyseisessä gp2-startissa oli. Tosin seuraavana päivänä tämäkin muuttui.

Ja mitä tuohon syvällisempään seuraamiseen tulee, niin kai nyt mielipiteitä saa esittää, vaikka ei katsoisikaan jokaista nelipyöräisluokkaa Turun Orikedon kartingkisoista Australian koppiautosarjoihin.
 
Ylös