GP2 2008

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Mielestäni turva-auton takaa starttaaminen oli kuitenkin perusteltua, sarjan nopein rata ja kaikilla paitsi yhdellä näkyvyys nollassa ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Ottakaa kuitenkin huomioon, että GP2 on junioriluokka ja puolet lähtöruudukosta täyttävät keskiverrot/kädettömät suharit joilla rahat ovat paikkaan riittäneet. Esimerkiksi viime kaudella kaksi arvostettua kuljettajaa (Timo Glock ja Andi Zuber) kädettivät kuivalla kelillä suoraan eturivin lähtöruuduista autot päällekäin ja muutenkin GP2-luokassa on tapahtunut mitä mielenkiintoisempia tapauksia lähdöissä. Etusijalla on (kuten jo F1-topiceissa olen vissiin 25 kertaan painottanut) siis kuljettajien turvallisuus, ei katsojien henkiset orgasmit näyttävistä starttikolareista. "Mutta kun olisin halunnut... nyyh, joku lentävä lähtö, vittu mitä paskaa!" kertoo muustakin kuin vain moottoriurheiluseurannan rajoittumisesta muutamaan mainstream-sarjaan...

Lol, joku Australian koppiautosarja, Turkin F3-sarja on nautinnoista paras. :thumbup:
Johan nyt . Lentävä lähtö mahdollisesti kaatoi Sennan mestaruushaaveet ja sen vuoksi olisin toivonut lähtöä ruuduista. Eli kyseessä ei todellakaan ole se, että saisin "henkisiä orgasmeja" starttikolareista, mikäli tarkoitit katsojilla myös minua. Tuota voi jo pitää melko loukkaavana.

Tietenkin turvallisuus on tärkeintä ja jos gp2:n kuljettajien mielestä lentävä lähtö oli paras vaihtoehto, niin se myös varmaan oli oikea ratkaisu. Onhan Monzassa ensimmäinen mutka silti kohtalaisen turvallinen, koska tilaa ajaa ulos löytyy.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Aamupäivän ajat:

Koodi:
1.	Kamui Kobayashi		JPN	Dams			1:13.278	25 
2.	Alberto Valerio		BRA	Piquet Sports		1:13.586	31 
3.	Roldan Rodriguez	ESP	Piquet Sports		1:13.648	36 
4.	Andreas Zuber		UAE	Fisichella Motor Sport 	1:13.672	37 
5.	Sam Bird		GBR	Dams			1:14.075	42 
6.	Sergio Perez		MEX	Barwa Int. Campos Team	1:14.075	51 
7.	Davide Valsecchi	ITA	Durango  		1:14.113	23 	
8.	Michael Herck		ROM	DPR			1:14.149	42 
9.	Diego Nunes		BRA	iSport International	1:14.154	43 
10.	Nelson Philippe		FRA	iSport International	1:14.203	36 
11.	Carlos Iaconelli	BRA	Durango  		1:14.588	32 
12.	Paul Di Resta		GBR	ART Grand Prix		1:14.620	29 
13.	Olivier Turvey		GBR	ART Grand Prix		1:15.091	25 
14.	Bertrand Baguette	BEL	BCN Competicion		1:15.125	53 
15.	Renger Van der Zande	NDL	Trust Team Arden	1:15.158	32 
16.	Vitaly Petrov		RUS	Barwa Int. Campos Team	1:15.169	14 
17.	Koudai Tsukakoshi	JPN	Trust Team Arden	1:15.175	31 
18.	Vladimir Arabadzhiev	BUL	Super Nova Racing	1:15.334	46 
19.	Will Bratt		GBR	DPR			1:15.340	55 
20	Luiz Razia		BRA	Racing Engineering	1:15.351	33 
21.	Fabio Onidi		ITA	BCN Competicion		1:15.369	39 
22.	Narin Karthikeyan	IND	Trident Racing		1:15.407	39 
23.	Christian Ebbesvic	NOR	Racing Engineering	1:15.692	30 
24.	James Jakes		GBR	Super Nova Racing	1:15.722	34 
25	Kevin Nai Chia Chen	TW	Fisichella Motor Sport 	1:18.580	34
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
10. Nelson Philippe FRA iSport International 1:14.203 36
Olin kyllä kuullut, että Nelsonilla olisi jotain yhteyksiä Aasian sarjan ajamiseen, mutta, että testejä iSportilla ja ART:lla? Vau. Joku on ollut nopea. Ja radalla myös. Birdin jälkeen päivän toiseksi nopein rookie.

Vaikka Nelsonin kausi ei Superleaguessa ole alkanutkaan odotetulla tavalla ja moottoririkko Nurburgringillä latisti kyllä tunnelmia entisestään. Hän on kuitenkin onnistunut pitämään saman asenteen kilpa-autoiluun, kuin Champ Car - aikoinakin. Nelsonin SLF:n varikolla tavanneet sanovat miehen nauttivan edelleen täysillä, eikä hän todellakaan kaipaa tai ole kiinnostunut siitä kolmikirjaimisesta sanasta. GP2-paikka olisi todella kova juttu, vaikkakin kovin epätodennäköinen. Ainakaan noin hyvässä tiimissä...

Renger Van der Zande sai näköjään nyt lunastaa alkukaudesta luvatun Arden-testinsä. Mikäli Trust pysyy tallin kuvioissa mukana, niin hollantilainen varmasti nähdään myös kisoissa Ardenin ratin takana. Se on vähintä mitä Horner ja kumppanit voivat tehdä dumpattuaan Buurmanin tällä kaudella.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Milloin seuraavat testit sitten ajetaan?
Eipä olleet suomalaiset kovin vauhdikkaita, mutta toisaalta olihan se vasta eka kerta.

Entäs tämä Mustonen? Ei taida ajaa ensi kaudella GP2:ssa, kun ei edes testeissä aja?
 

Silppu

Member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
17
Eivät testin lopputulokset ole koko totuus: kuulin eräältä Paul Ricardilla olleelta, että jälkimmäisen testin aikana Niemelä oli vaihtanut juuri uudet renkaat, kun alkoi sataa, eli hän ei saanut yhtään aikaa uusilla renkailla (kuten lähes kaikki muut). Toisaalta hänen aikansa sateella olivat parhaimmasta päästä, mutta ne eivät tietenkään näy lopputuloksissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ensi vuonna gp2 luokkaan saadaan ehkä suomalaisväriä:http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Niemel%C3%A4+voitti+amerikkalaisen+formulasarjan+mestaruuden+tulokkaana/1135239958325?ref=rss

Toivottavasti kaveri myös täälläpäin nähdään!
Eiköhän sinne ainakin yksi suomalaistarjokkaista nouse. Niemelä sai tuosta hyvän "suosituksen", mutta Mäellä lienee paremmat kontaktit (Red Bull). Mustosellakin toki on Lukoil takanaan, mutta nousu riippuu venäläisfirman suunnitelmista.

MAX on näyttänyt GP2:a koko ajan (vai jäikö yksi kausi väliin?). Mutta muistelen, että Kovalaisen ja Rosbergin ajaessa pääkanavalla näytettiin kisat tai koosteet jälkilähetyksinä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
2006 kaudella ei tullut GP2-sarjaa maikkkarilta. 2005 tuli kisat suorana maksulliselta ja pääkanavalta tuli aluksi studio-osuuksissa koosteet. Sitten kun sunnuntaiaamun aika-ajo lopetettiin niin siinä paikalla näytettiin pidempi kisa.
 
Ylös