->Paljonko oli GP3:sten huippunopeudet Monzassa?
Ai GP3:kin menee Monzassa yli 300? :eek!:
Abu Dhabissa ei missään tapauksessa voi ajaa samoilla siipisäädöillä kuin Monzassa, koska Abu Dhabin rata on selvästi hitaampi kuin Monzan rata ja siksi siellä on pakko olla enemmän siipeä autoissa tai muuten paukkuu autoja seiniin urakalla.Toivottavasti tajuavat pakottaa tallit ajamaan Monzan siipisäädöillä. Umpitylsän jonoajelun määrä ja takasiiven kulma ovat suoraan verrannollisia.
Jos kuskit ovat samantyylisiä kuin Perez ja Maldonado eivät he osaa lähestyä mutkia kuin yhdellä tavalla ja se tapa on kamikazesyöksy sisäkaarteen puolelle ja ilman siipiä ajettaessa sillä tyylillä löytää itsensä kaiteesta heti ensimmäisessä mutkassa.Ja paskat pauku. Voihan sitä pöristellä vaikka ilman siipiä jos niikseen tulee, kyllä ne kuskit osaa lähestyä mutkaa eri tavalla tarpeen mukaan.
Ilmeisesti Aaron poppoolla rahat loppu.Aaro Vainio ei näköjään ole mukana Abu Dhabissa? Vuoden 2010 F2-mestari Dean Stoneman ajaa Vainion tilalla.
http://www.gp3series.com/News/2013/10_October/Dean-Stoneman-to-reconquer-single-seaters-with-Koiranen-GP/
Heikki Kulta turkusest kirjoottelee...
Todin ja Vainion tiet eroavat, Nicolas ei ollut tyytyväinen Aaron kehitykseen...?
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/muut/447542/Todt+lopetti+Vainion+manageroinnin
Onko Aaron ura paketissa, ainakin formuloissa.
Niin, Athera iso sponssi lähti ja Todin motivaatio ei riitä kun on Maldonadon ja Bianchin paprut hanskas
Mutta aika heikolta näyttää, kakasi kautta GP3:ssa vain yksi voitto ei näytä CV:ssä hyvältä.
Niin se vaan on.
Komppaan Verttiä, harmi että... ja lahjakas kuski... kyllä tää on nyt openwheelereissä taputeltu juttu, mutta lahjakkaalle kuskille löytyy kyllä koppiautoista sarjoja missä voi tehdä päivätyön niin että lompakko on sellainen ettei voi istua kuin toisella kankulla:ahem:Harmi että Aaron ura näyttää tyssäävän tähän. :nope:
Tilanteet muuttuu nopeasti. Pidin Aaroa tosi lahjakkaana kaverina, jolla on hyvät mahdollisuudet jopa kuninkuusluokkaan asti..
Niin kuin olen jokusen kerran sanonut, niin ajaminen on kiinni ainoastaan rahoituksesta, ei taidoista.Komppaan Verttiä, harmi että... ja lahjakas kuski... kyllä tää on nyt openwheelereissä taputeltu juttu, mutta lahjakkaalle kuskille löytyy kyllä koppiautoista sarjoja missä voi tehdä päivätyön niin että lompakko on sellainen ettei voi istua kuin toisella kankulla:ahem:
Paska puhetta. Ei se nyt ainoastaan rahoituksesta ole kiinni. Toisekseen rahoitusta on aika vaikea saa jos ajaminen ei suju. Vaikka tietysti ei ajo tai urakaan etene jos ei ole rahoitusta.Niin kuin olen jokusen kerran sanonut, niin ajaminen on kiinni ainoastaan rahoituksesta, ei taidoista.
Suomalaisten kuljettajien on hankala saada rahoitusta vaikka he ajaisivat kuinka hyvin tahansa ja monen lahjakkaan suomalaisen ura on kaatunut nimenomaan rahojen loppumiseen.Paska puhetta. Ei se nyt ainoastaan rahoituksesta ole kiinni. Toisekseen rahoitusta on aika vaikea saa jos ajaminen ei suju. Vaikka tietysti ei ajo tai urakaan etene jos ei ole rahoitusta.
Sama ongelma on varmasti lähes kaikkien muidenkin maiden kuskeilla. Eli myös isommissa maissa joissa on isompia firmoja ja isommat markkinat. Firmoille löytyy varmasti edullisempiakin tapoja saada näkyvyyttä itselleen kuin moottoriurheilu. Oikeastaan motorsportti on varmaan ihan sieltä kalleimmasta päästä, eli en tiedä mahtaako olla top 100 listalla kun firmat miettivät mihin markkinointibudjettiaan syytävät. Yritykset harvemmin pyörivät hyväntekeväisyyspohjalta. Ei ole helppoa nuorilla moottoriurheilijoilla.Suomalaisten kuljettajien on hankala saada rahoitusta vaikka he ajaisivat kuinka hyvin tahansa ja monen lahjakkaan suomalaisen ura on kaatunut nimenomaan rahojen loppumiseen.
Mielestäni isojen suomalaisten firmojen pitäisikin alkaa tukea huomattavasti nykyistä aktiivisemmin suomalaisia moottoriurheilulupauksia jotta taataan suomalaisten menestyksen jatkuminen moottoriurheilussa tulevaisuudessakin.