GP3 2013

FrubbeF1

Well-known member
Liittynyt
11.10.2011
Viestit
240
Kisan voittoon ajoi Jack Harvey. Daniil Kvjat teki hienon nousun kasiruudusta ja eilisen voittaja oli tänään toinen ja kolmanneksi ajoi Lewis Williamson. Sarjan kärkimies Facu Regaia oli tänään neljäs.

Kujala ja Vainio maalissa sijoilla 12:s ja 13:s.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Molemmat GP3-kisat olivat Monzassa erittäin viihdyttäviä ja tapahtumarikkaita. Ihan eri luokkaa kuin GP2 tai F1, näköjään rata sopii tälle luokalle hyvin.
 

FrubbeF1

Well-known member
Liittynyt
11.10.2011
Viestit
240
GP3:set ajavat päätösviikonloppunsa marraskuun alussa Abu Dhabissa. Näillä näkymin GP3:set tulevat ajamaan ensimmäistä kertaa sarjan historiassa keinovaloissa, jos katsoo tuota aikataulua. Hienoa se on nähdä nämäkin autot iltavaloissa. :thumbup:

Tässä linkki koko viikonlopun aikataulusta, joskin epäviralliset: http://thegp3blog.com/2013/10/03/night-race-scheduled/
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Toivottavasti tajuavat pakottaa tallit ajamaan Monzan siipisäädöillä. Umpitylsän jonoajelun määrä ja takasiiven kulma ovat suoraan verrannollisia.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Toivottavasti tajuavat pakottaa tallit ajamaan Monzan siipisäädöillä. Umpitylsän jonoajelun määrä ja takasiiven kulma ovat suoraan verrannollisia.
Abu Dhabissa ei missään tapauksessa voi ajaa samoilla siipisäädöillä kuin Monzassa, koska Abu Dhabin rata on selvästi hitaampi kuin Monzan rata ja siksi siellä on pakko olla enemmän siipeä autoissa tai muuten paukkuu autoja seiniin urakalla.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Ja paskat pauku. Voihan sitä pöristellä vaikka ilman siipiä jos niikseen tulee, kyllä ne kuskit osaa lähestyä mutkaa eri tavalla tarpeen mukaan.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ja paskat pauku. Voihan sitä pöristellä vaikka ilman siipiä jos niikseen tulee, kyllä ne kuskit osaa lähestyä mutkaa eri tavalla tarpeen mukaan.
Jos kuskit ovat samantyylisiä kuin Perez ja Maldonado eivät he osaa lähestyä mutkia kuin yhdellä tavalla ja se tapa on kamikazesyöksy sisäkaarteen puolelle ja ilman siipiä ajettaessa sillä tyylillä löytää itsensä kaiteesta heti ensimmäisessä mutkassa.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Kyllä ne muuten osaa lähestyä mutkia useammallakin tavalla.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Harmi että Aaron ura näyttää tyssäävän tähän. :nope:

Tilanteet muuttuu nopeasti. Pidin Aaroa tosi lahjakkaana kaverina, jolla on hyvät mahdollisuudet jopa kuninkuusluokkaan asti. Hyvältä näyttä vielä, kun viime vuonna tuli ARTilla voitto Monacosta ja Vainio sarjaa johti. Sen jälkeen sitten mennytkin hieman huonommin. Jostain syystä aika-ajoissa ei koskaan kulkenut hirveen hyvin ja sen takia tällasessa tasasessa sarjassa ei pystynyt taistelemaan mestaruudesta.

Mut ei mahda mitään. Suomalaisittain näyttää hieman heikolta tällä hetkellä tulevien lupauksien suhteen. Toivottavasti Bottaksesta saadaan kuitenkin nauttia vielä se ~10 vuotta, niin ehtii niitä uusia toivojakin nousta haastamaan paikasta ykkösissä.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Heikki Kulta turkusest kirjoottelee...
Todin ja Vainion tiet eroavat, Nicolas ei ollut tyytyväinen Aaron kehitykseen...?

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/muut/447542/Todt+lopetti+Vainion+manageroinnin

Onko Aaron ura paketissa, ainakin formuloissa.
Niin, Athera iso sponssi lähti ja Todin motivaatio ei riitä kun on Maldonadon ja Bianchin paprut hanskas

Mutta aika heikolta näyttää, kakasi kautta GP3:ssa vain yksi voitto ei näytä CV:ssä hyvältä.
Niin se vaan on.
Harmi että Aaron ura näyttää tyssäävän tähän. :nope:

Tilanteet muuttuu nopeasti. Pidin Aaroa tosi lahjakkaana kaverina, jolla on hyvät mahdollisuudet jopa kuninkuusluokkaan asti..
Komppaan Verttiä, harmi että... ja lahjakas kuski... kyllä tää on nyt openwheelereissä taputeltu juttu, mutta lahjakkaalle kuskille löytyy kyllä koppiautoista sarjoja missä voi tehdä päivätyön niin että lompakko on sellainen ettei voi istua kuin toisella kankulla:ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Komppaan Verttiä, harmi että... ja lahjakas kuski... kyllä tää on nyt openwheelereissä taputeltu juttu, mutta lahjakkaalle kuskille löytyy kyllä koppiautoista sarjoja missä voi tehdä päivätyön niin että lompakko on sellainen ettei voi istua kuin toisella kankulla:ahem:
Niin kuin olen jokusen kerran sanonut, niin ajaminen on kiinni ainoastaan rahoituksesta, ei taidoista.

Jotta F1'siin pääsee, niin pienimmillään siihen mennessä pitää löytyä jotain 10-20 miljoonan väliltä suht hyvällä menestyksellä. Ja sitten siihen viimeiseen kynnykseen vallitsevassa taloudellisessa suhdanteessa tuo alkupanos pitää tuplata. Jos hyvin sattuu menemään, niin jossain vaiheessa voi sittten tienatakin.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Niin kuin olen jokusen kerran sanonut, niin ajaminen on kiinni ainoastaan rahoituksesta, ei taidoista.
Paska puhetta. Ei se nyt ainoastaan rahoituksesta ole kiinni. Toisekseen rahoitusta on aika vaikea saa jos ajaminen ei suju. Vaikka tietysti ei ajo tai urakaan etene jos ei ole rahoitusta.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Paska puhetta. Ei se nyt ainoastaan rahoituksesta ole kiinni. Toisekseen rahoitusta on aika vaikea saa jos ajaminen ei suju. Vaikka tietysti ei ajo tai urakaan etene jos ei ole rahoitusta.
Suomalaisten kuljettajien on hankala saada rahoitusta vaikka he ajaisivat kuinka hyvin tahansa ja monen lahjakkaan suomalaisen ura on kaatunut nimenomaan rahojen loppumiseen.

Mielestäni isojen suomalaisten firmojen pitäisikin alkaa tukea huomattavasti nykyistä aktiivisemmin suomalaisia moottoriurheilulupauksia jotta taataan suomalaisten menestyksen jatkuminen moottoriurheilussa tulevaisuudessakin.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Suomalaisten kuljettajien on hankala saada rahoitusta vaikka he ajaisivat kuinka hyvin tahansa ja monen lahjakkaan suomalaisen ura on kaatunut nimenomaan rahojen loppumiseen.

Mielestäni isojen suomalaisten firmojen pitäisikin alkaa tukea huomattavasti nykyistä aktiivisemmin suomalaisia moottoriurheilulupauksia jotta taataan suomalaisten menestyksen jatkuminen moottoriurheilussa tulevaisuudessakin.
Sama ongelma on varmasti lähes kaikkien muidenkin maiden kuskeilla. Eli myös isommissa maissa joissa on isompia firmoja ja isommat markkinat. Firmoille löytyy varmasti edullisempiakin tapoja saada näkyvyyttä itselleen kuin moottoriurheilu. Oikeastaan motorsportti on varmaan ihan sieltä kalleimmasta päästä, eli en tiedä mahtaako olla top 100 listalla kun firmat miettivät mihin markkinointibudjettiaan syytävät. Yritykset harvemmin pyörivät hyväntekeväisyyspohjalta. Ei ole helppoa nuorilla moottoriurheilijoilla.
 
Ylös