GP3 2013

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Jos katsoo ikää, niin Vainio on vasta 19v, toki kolmas vuosi alkaa hänellä GP3:ssa.
Niin. Mestaruudesta taisteltiin jo viime vuonna, joten tänä vuonna muita tavoitteita tuskin on. Meinasin vain että tallin vaihto tuskin helpotti asiaa.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Se on sitte Aaron "viimeinen oljenkorsi" jos ensi kaudella GP3:ssa ajaa.
Ainoastaan sarjan mestaruus antaa eväät eteenpäin formuloissa.
Ja sitähän täälä odotellaa, sarjan mestaruutta!
Niin. Mestaruudesta taisteltiin jo viime vuonna, joten tänä vuonna muita tavoitteita tuskin on. Meinasin vain että tallin vaihto tuskin helpotti asiaa.
Niin se vaan on, peli on raakaa. Ainoastaan se mestaruus riittää.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Aikamoinen takapakkihan tämä Vainion uralle on. Viime vuonna ajoi jo voitosta WSBR3.5-sarjassa ja kuvittelin paikan sarjassa olevan selviö, ja nyt ollaan taas takaisin GP3:ssa.
 

FrubbeF1

Well-known member
Liittynyt
11.10.2011
Viestit
240
Varmaan Koirasen kannalta hienoa. Aaron ja Kevinin kannalta ei niinkään. Vaikea nähdä edistysaskeleena uralle. Kujalasta en tiedä, en ole niin seurannut.
Kujala ajoi viime vuonna muun muassa Formula Rellujen Alps sarjaa, jossa hän voitti Junior-luokan mestaruuden, ollen siis kauden paras tulokkaista.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Aikamoinen takapakkihan tämä Vainion uralle on. Viime vuonna ajoi jo voitosta WSBR3.5-sarjassa ja kuvittelin paikan sarjassa olevan selviö, ja nyt ollaan taas takaisin GP3:ssa.
Ja Korjuksella 2 täyttä kautta takana WSBR3.5-sarjassa.
Kyllä. Melkoinen pettymys varmasti molemmille. Vieläpä tulokastalliin paikat, joka on aina vähän arvoitus (vaikka meriittejä toki muista sarjoista onkin).
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Korjushan oli muistaakseni jopa neljäs WSBR debyyttikaudellaan, siinä Ricciardon kannassa....GP3 kyllä ajaa sinänsä asiansa, että sinne ei tarvi säkkejä rahaa ja sieltä on kohtuulliset mahdollisuudet jopa edetä ylöspäin (vrt. F2), joten köyhemmilläkin (tai niillä joilla rahat ehti loppua siellä ylempänä) kuskeilla on aina tää yksi kortti 'todistaa nopeutensa'. Vainio ja Korjushan on just tuossa asemessa...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Patrick Kujala on kyllä minulle täysin uusi nimi. Onkohan kaverilla myös Espanjan kansalllisuus? Ihan vaan siksi kysyn, että jos F1 ja markkinavoimat. Tietääkö kukaan millaisesta kuskista on kysymys?

Edit: Näyttäishän sillä olevan molemmat kansallisuudet ja on myös molempia käyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyllä. Melkoinen pettymys varmasti molemmille. Vieläpä tulokastalliin paikat, joka on aina vähän arvoitus (vaikka meriittejä toki muista sarjoista onkin).
Ainakin se helpottaa tulokastallia, kun on kokonaan uudet autot sarjassa.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Kujala näytää etenevän ilman suurempaa menestystä, eli rahakkaalta. Ei pitäisi olla yllätys tässä lajissa. Enemmän häiritsi kotisivuilla soiva musiikki, ei kukaan oikeasti pidä sitä hyvänä ideana.

Yleisesti kuskeilla näyttää olevan hirveä hinku päästää mahdollisimman ylös mahdollisimman nuorena, ja usein välittämättä tuloksista. Kannattaisko ensin ajaa mestaruudesta halvemmissa luokissa ja vasta sitten katsella ylemmäs. Kun katsoo nykyisten F1-kuskien meriittilistoja, kaikilla on menestystä jo ennen tätä kolmostasoa.
 
Viimeksi muokattu:

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Jokainen kausi maksaa. Paljon. Jos on mahdollisuus edetä suurempaan luokkaan, kai se nyt käytetään.
Se mahdollisuus perustuu maksukykyyn. Omalla ehkä kieroutuneella logiikalla kannattaisi sitä kilpailukykyä ensin hioa halvemmassa luokassa ja vasta kun selvästi nopeutta on riittäväsi, kannattaa siirtyä ylemmäs. Kuskit, jotka ajaa kärjessä formula renaulteissa on kärjessä myös kolmosissa ja muissa. Nimenomaan rahaa säästyy, kun ei joudu harjoittelemaan ja viettämään ylimääräisiä vuosia mahdollisimman kalliilla autolla.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Nopeus, pärjääminen tai mestaruus jossain luokassa ei taida tänä päivänä olla tae etenemisestä, eikä uran jatkumisesta missään muodossa ylipäätään. Raha on. Mielestäni toteamukset, kuten "vain mestaruus riittää" on melkoinen läppä. Mestaruus ei välttämättä tuo mitään hyvää tulevaisuuteen. Toki, jos olet täysin huomiota herättävän ylivoimainen ja voitat muita maineikkaita kuljettajia vaikka muutamalla kierroksella per kisa, niin kiinnostus sinua kohtaan saattaa markkinoilla kasvaa. Samoin vaikka voittaisit useammassa formulae luokassa peräkkäisinä vuosina, niin aivan yhtä hyvin seuraava vuosi voi olla täysi floppi. Silti en usko, että kovinkaan monessa tapauksessa kuljettaja olisi välttämättä kehittynyt aiempaa hitaammin, tullut huonommaksi, jne. Tulos nyt vaan on usein monen tekijän summa, joista kuljettaja on vain yksi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Nopeus, pärjääminen tai mestaruus jossain luokassa ei taida tänä päivänä olla tae etenemisestä, eikä uran jatkumisesta missään muodossa ylipäätään. Raha on. Mielestäni toteamukset, kuten "vain mestaruus riittää" on melkoinen läppä. Mestaruus ei välttämättä tuo mitään hyvää tulevaisuuteen. Toki, jos olet täysin huomiota herättävän ylivoimainen ja voitat muita maineikkaita kuljettajia vaikka muutamalla kierroksella per kisa, niin kiinnostus sinua kohtaan saattaa markkinoilla kasvaa. Samoin vaikka voittaisit useammassa formulae luokassa peräkkäisinä vuosina, niin aivan yhtä hyvin seuraava vuosi voi olla täysi floppi. Silti en usko, että kovinkaan monessa tapauksessa kuljettaja olisi välttämättä kehittynyt aiempaa hitaammin, tullut huonommaksi, jne. Tulos nyt vaan on usein monen tekijän summa, joista kuljettaja on vain yksi.
Aivan samaa mieltä. Vain mestaruus riittää-ajatus on jo sinänsäkin hassu, että jos sitä orjallisesti noudatettaisiin myös käytännössä, emme näkisi muita kuin ennätyslyhyitä yrityksiä kilpa-ajajana. Ei silti, etteikö monen laulu katkeakin kohtuullisen lyhyeen!

Mielenkiintoista on kuitenkin nähdä, miten Koirasen veljekset tulevat talleinensa pärjäämään. Aaro Vainio on kova syöttämään, siitähän ei ole epäilystä, joten mahdollisuudet on kaiken osuessa paikoilleen tehdä vaikka Aki Ajot:thumbup:
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Nopeus, pärjääminen tai mestaruus jossain luokassa ei taida tänä päivänä olla tae etenemisestä, eikä uran jatkumisesta missään muodossa ylipäätään. Raha on. Mielestäni toteamukset, kuten "vain mestaruus riittää" on melkoinen läppä. Mestaruus ei välttämättä tuo mitään hyvää tulevaisuuteen.
Aivan samaa mieltä. Vain mestaruus riittää-ajatus on jo sinänsäkin hassu, että jos sitä orjallisesti noudatettaisiin myös käytännössä, emme näkisi muita kuin ennätyslyhyitä yrityksiä kilpa-ajajana.
Vai ei menestyksellä ole mitään merkitystä uran jatkolle:confused:
Tosin myönnetään ettei se mestaruus tänäpäivänä ole se ratkasevin pointti
uran etenemiselle. Ei sitä pelkällä rahallakaan ykkösiin mennä, mutta ikävän suuri rooli rahalla kuitenkin on.
 

FrubbeF1

Well-known member
Liittynyt
11.10.2011
Viestit
240
Nyt myös Koiranen GP:n lisäksi WTCC-sarjasta tuttu Bamboo Engineering-talli on liittynyt GP3-sarjaan. Tässä lista tämän kauden GP3-kuljettajista tässä vaiheessa:

ART Grand Prix:

Kuljettajat Facu Regalia, Jack Harvey, yksi nimeämättä.

MW Arden

Kuljettajat Carlos Sainz Jr, Robert Visoiu ja Daniil Kvyat

Carlin

Kuljettajat Eric Lichtenstein, Luis Sá Silva ja Nick Yelloly

Jenzer Motorsport

Kuljettajat Samin Gomez, Patric Niederhauser, Alex Fontana

Marussia Manor Racing

Kuljettajat: kaikki nimeämättä

Status Grand Prix

Kuljettajat: Jimmy Eriksson ja kaksi nimeämättä

Bamboo Engineering

Kuljettajat: kaikki nimeämättä

Trident

Kuljettajat: David Fumanelli ja Emanuele Zonzini, yksi nimeämättä

Koiranen GP

Kuljettajat: Patrick Kujala, Aaro Vainio, Kevin Korjus
 

FrubbeF1

Well-known member
Liittynyt
11.10.2011
Viestit
240
Estorilin ensimmäiset GP3-testit uudella kalustolla on saatu ajettua. Päivän nopein oli Carlon Sainz Jr, ennen Daniil Kvyatia ja Tio Ellinasia.

Koirasen tiimille ihan hyvä alku Kevin Korjusin ollessa viidenneksi nopein. Kujala ja Vainio sijoilla 12 ja 13.
 
Viimeksi muokattu:

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Suomalaiset melkein pari sekkaa kärjestä:dunno: Toi Carlos Sainz Jr oli kyllä aika vakuuttava eka testeissä...
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Gp3 sivuston mukaan suomalaiset ei aamulla juuri ajaneet ja koko päivän kärki olisi suunnilleen sama kuin eniten kierroksia ajaneiden lista. Enemmillä kierroksilla löytyy vähempi aika.
 
Ylös