GPL-otsikko (02/2002)

  • Viestiketjun aloittaja Hënkka
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
NS:
Sillä välin käykääpä katsomassa GPL Rally highlight-/mainos-/kiitosvideo. DivX 5 tarvitaan. Ja ei, ei tullut ihan kevyesti...

gpl_rally.avi
Joo lataan just. Oletko muuten kokeillut pakata WMV:ksi? Sillä saa mielestäni paremman kuvanlaadun GPL-videoihin. Tosin vie vähän enemmän tilaa niillä asetuksilla, mitä mä käytän, mutta ei ole niin suttuista kuin divx
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Mahtava video!


No olihan tuossa divx:näkin hyvä kuvanlaatu.

Miten muuten lisäsit sen nopeusnäytön? Entä sen pikkukuvan yläreunaan?

Aika hienoja hyppyjä noissa GPL-rallyn pätkissä
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Löysin Avisynthin tossa joku aika sitten... Äh, mä paan sulle ison setin mailissa... :)
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
VJR:

gpl_rally.avi Joo lataan just. Oletko muuten kokeillut pakata WMV:ksi? Sillä saa mielestäni paremman kuvanlaadun GPL-videoihin. Tosin vie vähän enemmän tilaa niillä asetuksilla, mitä mä käytän, mutta ei ole niin suttuista kuin divx
Älä unta nää... :D

<small>[ 07-04-2002, 02:48: Message edited by: Tane ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tane:
VJR:

gpl_rally.avi Joo lataan just. Oletko muuten kokeillut pakata WMV:ksi? Sillä saa mielestäni paremman kuvanlaadun GPL-videoihin. Tosin vie vähän enemmän tilaa niillä asetuksilla, mitä mä käytän, mutta ei ole niin suttuista kuin divx
Älä unta nää... :D
Hienot perustelut sulla näkyy olevan kyllä
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Kun tämän videon katsoo niin taatusti tulee hyvä olo :D :D :D

Yks parhaista GPL-videoista mitä on tehty......

-pasi73-
 

Lotus 72

Paras auto maailmassa
Liittynyt
10.9.2000
Viestit
1324
Sijainti
Ojakkala
Erittäin hieno video.. Toinen joka kannattaa katsoa on "Just a Day in GPL".
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
VJR
posted 21-04-2002 15:18

--------------------------------------------------------------------------------
Tallipisteet Nyrren jälkeen:
1.Ferrari 97
2.BRM 94
3.Brabham 85
4.Lotus 68
5.Eagle 41
6.Cooper 2
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 21-04-2002 15:29

--------------------------------------------------------------------------------
markus: Voisitko hostata forumGPL-kisoja?
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 22-04-2002 01:28

--------------------------------------------------------------------------------
Tein pienen kuvitetun kisarapon muinaisesta Kyalamin kisasta: http://koti.mbnet.fi/~vjr/forumgpl/kyalami.html

lisää tulee sitten kun mulla on seuraava tentti ja joudun keksimään tekemistä, jottei tarviis tenttiin lukea

EDIT: laitoin thumbnailit, niin se on vähän kätevämpi lukuinen

[ 22-04-2002, 01:44: Message edited by: VJR ]
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 22-04-2002 02:30

--------------------------------------------------------------------------------
Tane saa kyllä siistiä otteitaan radalla, jos ei halua ajokieltoa. Vaikka GPL on vain autosimulaattori eikä kolareista fyysisiä vahinkoja satu, niin se ei tarkoita sitä, että radalla voisi tehdä mitä vaan. Kisat ovat nautittavia vain, jos ajetaan reilusti eikä tehdä mitään hulluja ohitusyrityksiä. Ohituspaikka tulee kyllä jos on tullakseen, ei pidä puskea heti väkisin edelle.
--------------------------------------------------------------------------------


walzu
posted 22-04-2002 02:40

--------------------------------------------------------------------------------
Tanelle myöskin tiedoksi ,että jos oma nopee kierros on mennyt poskellee,annetaan muiden ajaa oma nopeensa rauhassa ja jättää ne ohitus yritykset tai edessä peippailut kylmillä renkailla tekemättä.Sillä näin et omaa aikaasi paranna,mutta viet muiltakin mahdollisuuden siihen. Vaikka kyseessä onkin leikkimielistä ajanvietettä , niin tehdään se kuitenkin reilusti parhaamme mukaan niin kaikilla on hauskempaa.
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 22-04-2002 02:41

--------------------------------------------------------------------------------
Vahinkoja sattuu tietysti kaikille joskus, mutta niitä voi vähentää ottamalla vähemmän riskejä ohitustilanteissa. Edelläajavaa kuljettajaa pitää kunnioittaa sen verran, että ei riskeeraa hänen kilpailua.
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 22-04-2002 03:31

--------------------------------------------------------------------------------
tekasin pikkuvideopätkän mun ja ruusperin kisailusta monacon kisasta: http://koti.mbnet.fi/~vjr/gpl/gpl-ohitusyritys.wmv (2,9mt)
--------------------------------------------------------------------------------


RK-62
posted 22-04-2002 03:50

--------------------------------------------------------------------------------
hih. loistava liike multa. tai oliko se sittenkin vain pelkkää tuuria...
--------------------------------------------------------------------------------


Tane
posted 22-04-2002 10:39

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by VJR:
Tane saa kyllä siistiä otteitaan radalla, jos ei halua ajokieltoa. Vaikka GPL on vain autosimulaattori eikä kolareista fyysisiä vahinkoja satu, niin se ei tarkoita sitä, että radalla voisi tehdä mitä vaan. Kisat ovat nautittavia vain, jos ajetaan reilusti eikä tehdä mitään hulluja ohitusyrityksiä. Ohituspaikka tulee kyllä jos on tullakseen, ei pidä puskea heti väkisin edelle.
--------------------------------------------------------------------------------

Juu, säädin pikkasen autoa ennen lähtöä ja pito yllätti niin perusteellisesti että matelijan aivot ottivat vallan ja keksin yrittää ohittaa koko porukan ekassa mutkassa . Startin jälkeen kuitenkin kai ajelin maltillisesti ja jätin pahoiksi arvelemiini paikkoihin reippaakkosti väliä edelläajavaan ja tähtäsin että ohitan pisimmällä suoralla jos eivät spinnaile eestä.

hmmm, siinä silverissäkin käänsin jonkin verran oikealle ohitettuani N!ko:n etten menis jarrutuksessa nurmelle. Östissä hätäilin walzun eteen aika-ajoissa, Rouenissa niittasin pekin ennen neulansilmää, Monacossa törmäilin jarruttaessani liian myöhäsesti kun en niin vaivautunut rataa opettelemaan... ei nyt muistu muuta.
--------------------------------------------------------------------------------


Tane
posted 22-04-2002 11:06

--------------------------------------------------------------------------------
Noottia VJR:lle:
" I'm confused. Can I edit my player.ini?
The player.ini file is to be edited ONLY TO DELETE bogus times from online clock smashes, or times acquired using unacceptable techniques such as no damage railriding, bouncing off barriers, etc., any laptime you feel you haven't driven cleanly. It is NOT to be edited to add times for any reason." -gplrank FAQ

Kukaan ei varmaan kuitenkaan sentään ole käyttänyt kuvailemaasi tsydeemiä.
--------------------------------------------------------------------------------


VJR
posted 22-04-2002 11:16

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Tane:
Noottia VJR:lle:
" I'm confused. Can I edit my player.ini?
The player.ini file is to be edited ONLY TO DELETE bogus times from online clock smashes, or times acquired using unacceptable techniques such as no damage railriding, bouncing off barriers, etc., any laptime you feel you haven't driven cleanly. It is NOT to be edited to add times for any reason." -gplrank FAQ

Kukaan ei varmaan kuitenkaan sentään ole käyttänyt kuvailemaasi tsydeemiä.
--------------------------------------------------------------------------------

Olisikohan se niin suuri rikos, jos joku laittaisi sinne manuaalisesti ajan, joka on 300% maailmanennätyksestä? Laitoin sen jutun lähinnä, kun joku valitti, ettei niiden aikoja päivitetä keillä ei oo handicapia
--------------------------------------------------------------------------------


Ken Lie
posted 22-04-2002 19:07

--------------------------------------------------------------------------------
Sen verran teki mieli puuttua yleisesti T1 ohituksiin, että me tuolla Masters of GPL sarjassa, jossa kuitenkin nuo maailman parhaat kuljettajat ajavat.....(lienemme yhtä mieltä?) niin siellä _KUKAAN_ ei yritä/uskalla yrittää ohittaa T1:ssä ekalla kierroksella, joten minua kovin kovin kovin kovin ihmetyttää että miten i-h-m-e-e-s-s-ä tälläisessä pienessä forumgpl liigassa kuskit _luulevat_ olevansa taitavampia kuin maailman nopeimmat kuljettajat ja pystyvänsä turvallisiin ohituksiin T1:ssä... minun mielestäni T1 ohitukset on ihan yleisesti sulaa hulluutta ja pahantahtoisuutta muita kuljettajia kohtaan ja osoittaa vain sen ettei kyseisellä kuljettajalla ole _minkäänlaista_ kunnioitusta toisia kuljettajia kohtaan tai sitten täytyy olla täysi idiootti jos tosiaan luulee olevansa se maailman ainoa kuljettaja joka osaa tehdä sen ohituksen turvallisesti... minäkään _en koskaan_ yritä ohittaa T1:ssä. Se voi tapahtua _ainoastaan_ toisen selkeestä virheestä, tilanteessa, jossa ohittaminen on jopa turvallisempaa (väistäminen) kuin jättää ohittamatta.
Vaikka se kuinka tuntuu houkuttelevalta ohittaa joku "kun näkee paikan", niin uskokaa pois, ei se ole niin helppoa miltä se näyttää, ja vaikka pääsisitkin ohi, niin se EI tarkoita sitä ettet aiheuttanut vaaraa _KOKO PERÄSSÄ TULEVALLE LETKALLE_, koska letkan rytmi muuttuu ja takanaolevat yleensä T1 ohituksen seurauksena joutuu jarruttamaan normaalia enemmän ja näinollen mahdollisuus "täyskaaokseen" kasvaa noin 90%:lla VAIKKA itse pysyisit hienosti radalla ja kaveri vieressä. Ne T1 peippaukset kostautuu _aina_ siellä peräpäässä ajaville = ei parane ajatella selviätkö sinä ja se kaveri siinä vieressä hengissä, vaan sitä että onko nopeusmuutokset sellaisia että se aiheuttaa vaaraa peräpään kuskeille. Minä koin juuri viime kisassa Spassa (MoG) tuon saman jutun. Kaveri lotarilla oli normaalia suuremmassa sivuluisussa T1:ssä, eikä kolaroinut, eikä edes vieruskaverille käynyt mitään, MUTTA minä jouduin hiljentämään 3 autoa taaempana, jolloin se neljäs auto lotarista taaempana ajoin minun perään ja "pile-up" oli valmis, onneksi kuitenkin vain 2 kuljettajaa päätyi katolleen. Ja kyseinen Lotarikuski, josta koko homma alkoi, sai kuulla tilanteesta vasta 3 päivää kisan jälkeen... että sellasta... ajatelkaa kokonaistilannetta, eikä pelkkää "itseä ja vieruskaveria".
Tää ei ollut mikään hyökkimessu, vaan tarkoitus valaista asiaa, olen kuitenkin noita kisoja ajellut ja _tiedän_ miten hienosti se homma voi edetä jos hommassa on järkeä mukana. Kaikilla on varmasti hauskempaa jos kisa ei ole aina sitä T1-räjähdystä...
eikä tää ole myöskään Taneen kohdistettu vaan koskee jokaikistä kuskia siellä radalla

--------------------


Ken Lie
posted 22-04-2002 19:49

--------------------------------------------------------------------------------
Sen verran kuitenkin korjaan että Lotarikuski (Dan Leach) kuuli asiasta kyllä jo seuraavana päivänä, eikä 3 päivää sen jälkee, meikäläisellä noi päivätkin on näköjään pahasti sekaisin

ja tosiaan ton messun tarkotus oli se että T1:stä ei ole ollenkaan vaikea selvitä hengissä (koko letkan), jos käyttää vain järkeä, eikä luule olevansa joku "ihmeidentekijä" ja yritä mitään hetkellisiä "ahaa! ohituspaikka"-toilauksia, vaan ajaa sillä omalla paikallaan i-h-a-n r-a-u-h-a-s-s-a kurvin pari ainakin... ei se maailma kaadu, jos ei ekassa kurvissa pääse jostain ohi, eikä se kaadu edes silloin jos joku toinen tulisi sinusta ohi... jos kaikki vain _tajuaisi_ ajatella noin, niin vaara on todella minimissä. Elikkä kyse ei ole pelkästään siitä "osaako", vaan asian ymmärtämisestä ja nuo (MoG) kokeneet kuskit ovat sen ajan myötä ymmärtäneet kokemuksen kautta ja sen takia siellä niitä T1 kolareita tapahtuu hyvin harvoin ja silloinkaan ne ei ole yleensä täyskaaoksia, koska takanatulevat tajuavat hiljentää ja ottaa rauhallisesti, eikä "hulluna ottaa sijoja kun toiset sinkoilee"...

--------------------

Pekpoy
posted 22-04-2002 20:51

--------------------------------------------------------------------------------
Jeps, ekalla kierroksella tosiaan kannattaa olla varovainen. Itse käytän T1:ssä ylemmissä viesteissäkin mainittua tapaa, että jarrutan aika varman päälle ja sitten lussuilen mutkaan. Tähän asti toiminut hyvin.
--------------------------------------------------------------------------------


Ken Lie
posted 23-04-2002 02:02

--------------------------------------------------------------------------------
Kun tuossa ylempänä oli puhetta jotain Tanen startista, niin mielenkiinnosta katsoin hostin replayn Tanen silmistä ja meinasin nielasta kielen väärään kurkkuun... siis... Tanen ajossa ei ole mitään järjen häivää, aivan päätöntä täystuhotyylistä "täysillä-sekaan-ilman-aivoja"-mentaliteetilla hurjastelua... siis hyvänen aika NELJÄTTÄ KAISTAA OHI!?!?!?!?!?!? ja vielä yrittää ohittaa 4-5 kuljettajaa ennen T1:stä?!?!?.

en rupea kiertelemään enkä hienostelemaan...
ihan suoraan sanottuna jos minä saisin asiasta päättää niin Tane lentäisi koko liigasta tällä sekunnilla. Ei niinkun _minkäänlaista_ kunnioitusta kanssakilpailijoita kohtaan, aivan kuin muut olisivat jotain tietokonekuskeja, joiden kilkkaamisesta saisi pisteitä. Wilpurin kilkkaaminen oli aivan käsittämätön liike. katsoin Tanen silmistä tilanteen ja Wilpuri näkyy _koko ajan_ siinä vierellä edessä ja v-i-e-l-ä se menee ja tuuppaa sen pihalle... voi hyvänen aika... minua ei yleensä paljoa haittaa jos pihalle tuuppimisia ja peräänajoja tulee, mutta tuo Tanen "muilla ei ole mitään väliä"-mentaliteetti on kyllä aivan käsittämätöntä. Oletko Tane niin jumalattoman itsekäs ettet hetkeksikään pysähdy ajattelemaan miltä se muista tuntuu kun Nyrressäkin pilasit 4 kuljettajan kilpailun ja hidastit koko letkan loppupäätä noin 3-5 sekunnilla? ja kun alkaa muistelemaan Monacoa jossa tuhosit _kaikkien_ kisan... niin pistää kyllä totisesti miettimään... mitään et ole oppinut tässä välissä?!?... ties minkälaiset flamesodat tälläsestä _rehellisestä_ puheesta tulee, mutta en kertakaikkiaan käsitä kun 90% kuskeista tekee parhaansa että T1 menisi hienosti niin yksi täystuho pistää kaiken palasiksi TAHALLAAN. Paino sanalla _tahallaan_, koska tollaisissa toilailuissa ei todellakaan ajatella lainkaan seurauksia, vaan pelkkää OMAA NAPAA. Jos haukut kelpasivat, niin ole hyvä. olet ne ansainnut. jos haluat aloittaa "lamet flamesodat", niin ole hyvä, mutta sen sijaan toivoisin sinun pistävän seuraavaan kisaan _järkeä_ mukaan, niin kaikilla on hauskempaa ja tästä viestistä saatu palaute tulisi käytettyä oikein. Moni sun ajoas on kritisoinut, mutta olen kyllästynyt siihen että manataan selän takana kun oikeasti palaute pitää saada sinne minne se kuuluu, miehelle itselleen, koska silloin siitä on jotain hyötyä, jos ukko vain haluaa ottaa siitä jotain opikseen, se on sinusta kiinni.

<small>[ 23-04-2002, 12:57: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
NS:
Mitä täällä kikkaillaan?
Forumin kaatumisen jälkeen laitettiin ensin 13.3 backupit keskusteluista ja kun keskustelu oli päässyt alkaa, löytyi 16.4 backupit. Tuo minun liittämä pätkä on siis ensimmäisen ja toisen palautuksen välillä käyty keskustelu tässä otsikossa.
 

Hënkka

Guest
Ken Lie:
ihan suoraan sanottuna jos minä saisin asiasta päättää niin Tane lentäisi koko liigasta tällä sekunnilla. Ei niinkun _minkäänlaista_ kunnioitusta kanssakilpailijoita kohtaan, aivan kuin muut olisivat jotain tietokonekuskeja, joiden kilkkaamisesta saisi pisteitä. Wilpurin kilkkaaminen oli aivan käsittämätön liike. katsoin Tanen silmistä tilanteen ja Wilpuri näkyy _koko ajan_ siinä vierellä edessä ja v-i-e-l-ä se menee ja tuuppaa sen pihalle... voi hyvänen aika... minua ei yleensä paljoa haittaa jos pihalle tuuppimisia ja peräänajoja tulee, mutta tuo Tanen "muilla ei ole mitään väliä"-mentaliteetti on kyllä aivan käsittämätöntä. Oletko Tane niin jumalattoman itsekäs ettet hetkeksikään pysähdy ajattelemaan miltä se muista tuntuu kun Nyrressäkin pilasit 4 kuljettajan kilpailun ja hidastit koko letkan loppupäätä noin 3-5 sekunnilla? ja kun alkaa muistelemaan Monacoa jossa tuhosit _kaikkien_ kisan... niin pistää kyllä totisesti miettimään... mitään et ole oppinut tässä välissä?!?...
Tane on aihettanut lähes joka kisassa kolareita uskomattoman välinpitämättömällä ajotyylillään. Kun ei mies kerran virheistään opi, niin nyt jaetaan ekat penaltit. Seurauksena töppäyksistä Watkins Glenissä, Zandvoortissa, Monacossa, Rouenissa, Österreichringillä, Silverstonessa ja Nürburgringillä Tane saa yhden kisan ajokiellon, mikä on voimassa Mosportin kisassa. Tämän jälkeen homma jatkuu 3 kisan ehdonalaisena ajokieltona, jossa itseaiheutetusta toisen kuljettajan kanssa kolaroimisesta, taikka muusta vastaavasta toisen kuljettajan kilpailun pilaamisesta seuraa totaalinen sulkeminen sarjasta. Nämä kolme ehdonalaista kisaa ovat siis Anderstorp, Monza ja Keimola.

(Huom. Päätös ei ole yksin minun, vaan ForumGPL:ää pyörittävän "FIAT:n ylimmän tuomioistuimen" yhteinen.)

EDIT: Rouen lisätty meriittilistaan.

<small>[ 23-04-2002, 16:21: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
Jep, minusta tuomio oli oikeutettu ja lievä mistä olen kiitollinen. Voisitteko kuitenkin osoittaa missä töppäsin zandessa sillä en oikein voi kuvitella siellä töppäileeni sillä discosin jatkuvasti, en ollu kisassa kierrosta pidempää etc. Tosin aa:ssa varikolta lähtiessäni saatoin haitata muita sillä yhteys ei pelittäny ja autot ilmestyivät tyhjästä. ois kai pitänyt luovuttaa siellä.
 

Hënkka

Guest
Tane:
Jep, minusta tuomio oli oikeutettu ja lievä mistä olen kiitollinen. Voisitteko kuitenkin osoittaa missä töppäsin zandessa sillä en oikein voi kuvitella siellä töppäileeni sillä discosin jatkuvasti, en ollu kisassa kierrosta pidempää etc. Tosin aa:ssa varikolta lähtiessäni saatoin haitata muita sillä yhteys ei pelittäny ja autot ilmestyivät tyhjästä. ois kai pitänyt luovuttaa siellä.
Ajaminen E.Tuheron perään Zandyn ekassa mutkassa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tallipisteet Mosportin jälkeen:
1.Ferrari 106
2.BRM 105
3.Brabham 105
4.Lotus 69
5.Eagle 43
6.Cooper 2
 
Ylös