trailbraking epärealistinen ajotapa..?
Eikö se ole ihan vain normaalia fysiikan lakien hyödyntämistä, joka on ihan oikeastikin käytössä enemmän tai vähemmän..
kysehän on siitä, että sen sijaan, että jarrutettaisiin enimmät vauhdit pois suoran päässä ja mutkaan käänettäessä jo hieman ehkä kaasutettaisiinkin, jarrutetaankin hivenen myöhempään, jolloin mutkaan saavutaankin hieman kovemmalla vauhdilla johtuen siitä, että jarruttaessa eturenkaille siirtyy enemmän painoa ja näin ollen niillä on parempi pito, joten mutkaan on mahdollista kääntää suurempaa nopeutta ylläpitäen kuin mitä siinä tapauksessa olisi mahdollista ylläpitää, mikäli mutkaan käännettäessä avataankin jo kaasua (kaasua painettaessahan etupää ikäänkuin kevenee, ja seurauksena on eturenkaiden pidon heikkeneminen ja niin ollen aliohjautuminen, jolloin mutkaa ei kyetä kokonaisuudessaan välttämättä samalla nopeudella läpi ajamaan kuin mitä aiemmin mainittua trailbrakingia käyttämällä).
Trailbrakingin opetteleminen on aika kimuranttia, jotenkin se ilmeisesti saattaa alkaa sujumaan ihan huomaamatta (toivon ite ainakin, ku en vieläkään osaa), kun jarrutuksia jättää myöhäisemmäksi ja sitten mutkaan käännettäessä löysää jarrua kuitenkaan kokonaan irti päästämättä, jolloin auton etupään pito pysyy riitävänä ja auto menee kevyessä luisussa. Vaikeinta varmaankin on arvioida se, että miten myöhään voi jarruttaa, jotta kykenee pitämään peräpäässä riittävästi pitoa, jotta kykenee välttämään pyörähdyksen.