GPL

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Tuo Sue me:nkin linkkaama installeri hoitaa kyllä homman.

Seuraavaksi 67-patch ja sitten vai Targaa alle.

Jos tulee probleemia, niin GPL FAQ auttaa aina.

Niin ja Brr:n 60fps-patch on sitä geplin nykyaikaa tietysti. :cool:

Itsellä tosiaan Vista 64 alla ja peli pelittää ihan hyvin.
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Kiitos neuvoista. Nyt on gpl koneella. Ongelma on nyt sellanen, ett ruutu on täyskokoinen siihen saakka kun meen radalle, sitten jää oikeaan reunaan "vanhaa kuvaa" sellanen 5-6 senttiä, eli oikea peili ja muut sielt puuttuu. Oon kokeillu vaihtaa resoluutiota, mutt ei auta. FAQ on enkuks ja olin aika laiska koulussa... Enkä oikein näistä pceistäkään ihan kaikkea ymmärrä. Open GL ja 3D ? Niistäkös se nyt kiikastaa?
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Kiitos neuvoista. Nyt on gpl koneella. Ongelma on nyt sellanen, ett ruutu on täyskokoinen siihen saakka kun meen radalle, sitten jää oikeaan reunaan "vanhaa kuvaa" sellanen 5-6 senttiä, eli oikea peili ja muut sielt puuttuu. Oon kokeillu vaihtaa resoluutiota, mutt ei auta. FAQ on enkuks ja olin aika laiska koulussa... Enkä oikein näistä pceistäkään ihan kaikkea ymmärrä. Open GL ja 3D ? Niistäkös se nyt kiikastaa?
Itsellä oli sama ongelma, mutta tuolta löytyi päivitykset joilla homma muistaakseni hoitui:http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=318308
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Itsellä oli sama ongelma, mutta tuolta löytyi päivitykset joilla homma muistaakseni hoitui:http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=318308
Ok kiitti, rekkasin sinne itteni, mutt ongelmia piisaa, vaikka on rek sisään, niin ei anna lataa noita kahta zippiä... vaan vaatii uudestaan kirjautumista. Täytyy yrittää toiste uudestaan, joskos sitte olis tili täysin avattu. Menin kyll sen spn (mikä sielt tuli) kautta, ett pitäis olla, mutt joku mättää. :jaska:
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Ok kiitti, rekkasin sinne itteni, mutt ongelmia piisaa, vaikka on rek sisään, niin ei anna lataa noita kahta zippiä... vaan vaatii uudestaan kirjautumista. Täytyy yrittää toiste uudestaan, joskos sitte olis tili täysin avattu. Menin kyll sen spn (mikä sielt tuli) kautta, ett pitäis olla, mutt joku mättää. :jaska:
Jaa...ilmeisesti ei sitten ollutkaan tuo foorumi mistä latasin ne, sillä sieltä ne sai ihan ilman kirjautumista:dunno:
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Koetas ensin tuolla gplrast-jutulla. Sieltä löytyy exe, jolla homma hoituu, kun kerrot sille kysyttäessä että mistä löytyy GPL-kansio.
Se GPU-juttu taitaa olla GEMin vanhemman version istalleri, jota et välttämättä muistaakseni välttämättä heti tarvitse. Myöhemmin kannattaa hakea tuorein versio GEMistä ja patchata geplin exet (65,66,67,69...), jos meinaa ajella Targaa. Tuo GEM on ihan kätevä ohjelma kaikennäköiseen GPL:n säätämiseen.
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Koetas ensin tuolla gplrast-jutulla. Sieltä löytyy exe, jolla homma hoituu, kun kerrot sille kysyttäessä että mistä löytyy GPL-kansio.
Se GPU-juttu taitaa olla GEMin vanhemman version istalleri, jota et välttämättä muistaakseni välttämättä heti tarvitse. Myöhemmin kannattaa hakea tuorein versio GEMistä ja patchata geplin exet (65,66,67,69...), jos meinaa ajella Targaa. Tuo GEM on ihan kätevä ohjelma kaikennäköiseen GPL:n säätämiseen.
Mun vista ei avaa tota gplrastia ollenkaan. sille toi rar on ihan outo.
Olkoon nyt, tulihan tota silloin aikoinaan kun se ilmesty sahattua ihan tarpeeks. Ja saihan tohon vähän tuntumaa, vaikka 1/4 ruudusta olikin vajaana. Kiitti kuitenkin kaikille avusta, en vaan osaa.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Mun vista ei avaa tota gplrastia ollenkaan. sille toi rar on ihan outo.
Olkoon nyt, tulihan tota silloin aikoinaan kun se ilmesty sahattua ihan tarpeeks. Ja saihan tohon vähän tuntumaa, vaikka 1/4 ruudusta olikin vajaana. Kiitti kuitenkin kaikille avusta, en vaan osaa.
Lataat jostain WinRarin ilmaisen kokeiluversion, voi olla ihan hyvin siitä kiinni jos tiedostopääte on kerta .rar. Linkkiä en tähän osaa heittää.
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Kiitos neuvoista. Nyt on gpl koneella. Ongelma on nyt sellanen, ett ruutu on täyskokoinen siihen saakka kun meen radalle, sitten jää oikeaan reunaan "vanhaa kuvaa" sellanen 5-6 senttiä, eli oikea peili ja muut sielt puuttuu. Oon kokeillu vaihtaa resoluutiota, mutt ei auta. FAQ on enkuks ja olin aika laiska koulussa... Enkä oikein näistä pceistäkään ihan kaikkea ymmärrä. Open GL ja 3D ? Niistäkös se nyt kiikastaa?

Kokeilin just itse tuolla alkuperäisellä D3D-rasteroijalla ja niinpä muuten tekeekin. OGL:llä näkyi tulevan koko kuva. Muistaakseni vanhoilla näyttisajureilla (162.18 on kova sana) ei tuota ongelmaa ollutkaan.

Mutta nyt se Winrar jostain ja gepliä ajelemaan. :ahem:
 

dillinger

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
180
Sijainti
Stadi
Jos oikein muistan, niin aikoinaan nopeus näkyi numeroina siinä alalaidassa, nyt ei vaan näy. Eikä noista mittareista oikein saa selvää, paitsi rundimittarista Enkä kyllä löytänyt optionssista sellasta ett sais näkymään. Kaikissa mahdollisissa vaihtoehdoissa on ruksi. Oisko kellään siihen apua?

ai niin, ei voinnutkaan istua autossa, vaan piti katella sielt auton takaa, niinhän se olikin,
 
Viimeksi muokattu:

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Hienoa että sait toimimaan. :ahem:

Cockpittinäyttöön saat palkki-infot näkymään Pribludalla. OGL ja D3D-rastereilla toimiva versio täältä ja OGLv2-rasterilla toimiva versio täältä (D3Dv2:lle ei ole ainakaan vielä omaa versiota).
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Uusia GPL ratoja on tullut viimeisen reilun kuukauden aikana useampia:

Donington 1937 (kokonaan uusi julkaisu, todella hieno rata)
Bikernieki 1968 (kokonaan uusi julkaisu)
Sebring 1967 (aiemmin julkaistusta radasta uusi, realistisempi versio)
Monza 1000k 1967 (aiemmin julkaistusta Monza 10k:sta ovaaliosuuden shikaanit sisältävä versio)
Tronaasen 2010 (oikeille maanteille Norjaan sijoitettu "kuvitteellinen" rata, osuuksia käytetty aikanaan Monte Carlo -rallissa)

Linkki ratojen lataamiseen GPL Alternative Track Databasen kautta:
http://gpltd.bcsims.com/?ir=Whatsnew

GPL ratamestarit jaksavat aina vaan yllättää uusilla luomuksillaan. Nuo kaikki ovat mielestäni onnistuneita ja viimeisteltyjä ratoja joita jaksaa tahkota pitkään. Sebringin ja Monzan päivitykset tehtiin tulevaa 1967 Sports Car modia silmälläpitäen, jotta 1967 kalenterin radat olisivat mahdollisimman pitkälti oikeassa asussaan ennen modin julkaisua (ainoastaan vanha, pitkä Mugello ja Ollon-Villarsin mäkikisa puuttuvat).

Ajelua Tronaasenin vuoristoradalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös