GPL

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Onko peli jääny jo aivan unholaan (forumistien keskuudessa) vai vieläkö sen paris järkkäillään jonku sortin turnajaisia tai vastaavia?
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Hei! Ei ny pidä vanhoja muistella ku pitää saada uusia muisteltavia!!1 Ja dominic on niljake!
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Ootappa syyskuulle niin eiköhän trellet.net pukkaa taas pihalle geplikautta. Vaikka siellä osa porukkaa onkin seonnut väliaikaisesti gtr:ään ja muihin hörhelöihin, niin gpl:ää ei jätetä. :cool:
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Itse eläköidyin pelistä tuossa jälkikasvun syntymisen aikoihin 2004 vuoden alussa vissiinkin, mutta kohta pitäisi ratti ruuvata pöytään ja laittaa jälkeläinen ajelemaan ;) Toki itsekkin voisi taas ajella, mutta edelleenkin pelissäni on vikana ratin vasemmalle sojottaminen.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
GPL on vähän vanha mutta ei oikein muutkaan ajopelit enää nappaa.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ei se mihinkään unohdu, nyt on vaan pidetty olosuhteiden pakosta taukoa.. ensin muuton takia ei ollut vuoteen kunnollista pöytää ratille, nyt kun se on, niin saan huomata ettei GPL käynnisty kuin toisinaan ja silloinkin kesän lämpöjen takia kone tilttailee 15 min välein... Kuuuuun tässä saadaan uusi kone ostettua, niin luultavasti GPLlänkin pariin tieni käy. Ja kaikkien niiden grafiikkapäivitysten joista olen vain saanut unelmoida....
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
E. Tuhero sanoi:
Ei se mihinkään unohdu, nyt on vaan pidetty olosuhteiden pakosta taukoa.. ensin muuton takia ei ollut vuoteen kunnollista pöytää ratille, nyt kun se on, niin saan huomata ettei GPL käynnisty kuin toisinaan ja silloinkin kesän lämpöjen takia kone tilttailee 15 min välein... Kuuuuun tässä saadaan uusi kone ostettua, niin luultavasti GPLlänkin pariin tieni käy. Ja kaikkien niiden grafiikkapäivitysten joista olen vain saanut unelmoida....
Sitten vaan suuntaat keulan kohti trellejä! :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Trellet kuulostaa edelleen liian ruotsalaiselta mun makuuni! :alppu:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Mikähän tuossa on kun ei toimi... Peli ei käynnisty aloituskuvaa pidemmälle.. siis tuota mikä tulee heti kun pelin käynnistää.
Myöskään task managerin kautta tuota gpl.exeä ei saa sammutettua.
Prosessoriaikaa se ei enää vie, mutta muistia noin 25MB

Minkäänlaista virheilmoitusta ei tule, joten vaikea arpoa mistä johtuisi.
core.iniä olen kokeillut tuota aiemmin käyttämääni, sekä jotain vanhempaa varmuuskopiota.

Mitähän muuta tuossa voisi, ei viitsisi kokonaan uusiksi laittaa kun kuitenkin yhtä sun toista tuohon on jo kertynyt.

Tietääkö kukaan tekeekö GPL jonnekkin logia josta voisi päätellä mikä menee jumiin, tai onko muita vinkkejä.

Jännää tässä on se että tuon reilun vuoden tauon jälkeen sain kerran pelin käynnistymään.. joten sen pitäisi toimia :doubtful:
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Jos vaikka tämä?

3- If you’re using Windows XP or an NTFS file system, make sure that under the Sierra folder > properties > general > advanced, “allow indexing service” is enabled.

Tuo löytyy Bob Simpsonin GPL FAQ:ista.

Ja jos ei tuo auta, niin katsele sitä FAQ:ia lisää. Kyllä se siitä. ;)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Aattelinpa vaan tulla sanomaan jotta maailmassa on ratoja ja sitten on Nurburgring :dunno:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
GPL:ään on juuri julkaistu uusi 67 patch sekä erittäin legendaarinen rata: Targa Florio. Kyseessä on liki 72 kilometriä pitkä rata joka kiemurtelee pitkin sisilian vuoristoa. Radalla on korkeuseroja, 567 mutkaa ja se on taatusti hankala opeteltava.

Itse kokeilin rataa äsken ja pääsin ekalla yrittämällä jopa minuutin verran eteenpäin varikolta puolirauhallisella ajolla, kunnes heitin auton voltilla kaiteen yli :D

Kun kokeilette rataa niin huomioikaa, että klikattuanne Targan rataa ratavalikko saattaa jumittaa melko kauan ennenkuin pääsee ajamaan. Oma koneeni oli noin minuutin tiltissä ennenkuin Targa latautui. Ei siis kannata heti lähteä buuttaamaan konetta jollei mitään tunnu tapahtuvan.

Tuosta patchista sen verran että nyt ratoja saa 256 kpl kerrallaan aikaisemman 64 sijasta ja myös todella pitkien ratojen (kuten Targa) tuki saatiin GPL:ään tämän johdosta. Menuja on hieman viilailtu ja ilmeisesti jotain bugikorjauksia myös mukana. Eli patch sekä GEM+ päivitys vaaditaan jotta Targan pelaaminen onnistuu.

latauslinkki, jonka kautta pääsee myös asennusohjeisiin
http://gpltd.bcsims.com/?ir=Whatsnew
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Pari päivää olen ajellut tuolla ja pakko myöntää, että mahtava on rata. Rupesin jo suunnittelemaan matkaa Sisiliaan. :ahem:

Heh, rata tuli tänään GPLRankiin ja suomalaisilla on heti neloisjohto. Ja kaikki tietysti Trellejä. :p
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
72 km :D

Kova himo ollut asennella GPL tässä viime aikoina, kun on taas tullut tuota kartingiakin väännettyä.

Täysin taas kadottanut käryn siitä, mitä add-onneja ja pätsejä pitäis asennella, että oltais niinku kehityksen kärjessä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Täysin taas kadottanut käryn siitä, mitä add-onneja ja pätsejä pitäis asennella, että oltais niinku kehityksen kärjessä.
All in one patchi löytyy täältä. Tuon päälle sitten tuo 67patch.
http://gplps.org/wb/pages/projects/gpl-installer/gpl-installer-downloads.php

Itse olen käyttänyt edelleen GPL2004 demoa johon olen vaan kopsannut orkkis-cd:ltä radat. Ja toi patchi toimi suoraan sen päälle kun oli vaan asentanut gem+:n ja siihen päivityksen (päivitys tuli tuon 67patchin pakatussa tiedostossa mukana) ensin. 67Patchin jälkeen gplc67.exe deletetään GPL:n juurihakemistosta. Sitten käynnistetään GEM+, jolloinka päivitetty gplc67.exe muodostuu GPL:n juurihakemistoon. Homma toimi kuin junan vessa ainakin omalla kohdalla..

Pari päivää olen ajellut tuolla ja pakko myöntää, että mahtava on rata. Rupesin jo suunnittelemaan matkaa Sisiliaan. :ahem:

Heh, rata tuli tänään GPLRankiin ja suomalaisilla on heti neloisjohto. Ja kaikki tietysti Trellejä. :p
Täytyy myöntää että tuli Kummisetä-elokuvat mieleen kun pääsin radan varikkoalueen metsän reunustamalta alueelta vuoriston maaseudulle. Rata on juuri sen näköinen kuin olen valokuvista ja 8mm videonpätkistä nähnyt. Loistavaa työtä radan tekijäporukalta kerrassaan :thumbup:

Äskeisen harjoitussession jälkeen oma enkka (mihin asti olen päässyt ennen mälläystä) on tuossa ratakartassa Cerdan kaupungin jälkeisessä tiukassa vasurissa. Sen jälkeen matka jatkui vielä parin-kolmen mutkan verran jonka jälkeen auto hajosi lopullisesti. Eli karkeasti arvioituna alle 10km vasta takana :p

Ratakartta
http://gpltd.bcsims.com/track_images/targa/map/map-targa.pdf
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vois kyllä tehdä uuden asennuksen, koska asennus on vaan vanha roska johon on kasautunut sekavasti sitä sun tätä päälle. Puhdas asennus kaikilla 1967 patcheilla ja parhailla radoilla. Aikaa kestävän asennuksen jos saisi tehtyä.

:edit: Tyydynkin siistimään ja päivittämään vanhaa kun 2004 demo kaatuilee työpöydälle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös