Bobakki
@f1hog
Olen. Mitä listallasi tekevät Indy, Imola, Hockenheim ja Nürburgring?
Onko viisi muutama Ei ole :nope: Indy on klassikko - aina :thumbup: Et kai voi tosissasi muuta väittää Samoin Nurburgring, vaikkei vanha Nurre olekkaan, mutta se perinne...Bobakki sanoi:Olen. Mitä listallasi tekevät Indy, Imola, Hockenheim ja Nürburgring?
Kyllä, viisi on nimenomaan muutama. Valitettavasti Nykysuomen sanakirjaa ei ole käsillä, mutta uskallan väittää sen olevan samaa mieltä kanssani. Indy samoin kuin Nürburgring ovat omasta mielestäni ehdottomasti niitä ratoja, joista eroon pääseminen tekisi oikeasti hyvää sarjalle. Kumpikaan ei tarjoa mitään erityistä sen kummemmin kuskille kuin katsojallekaan - Indyn ovaaliosuus ei mitenkään riitä korvaamaan ovaalin sisälle hutaistun pätkän täydellistä epäonnistumista ja uusi Nürburgring on oikeastaan modernien nykyratojen isä, johon onkin saatu mukaan niiden jokseenkin kaikki huonot puolet. Itse en tajua, miten perinteet muka seuraavat mukana jos uusi rata sattuu sijaitsemaan vanhan lähellä :doubtful:312T4 sanoi:Onko viisi muutama Ei ole :nope: Indy on klassikko - aina :thumbup: Et kai voi tosissasi muuta väittää Samoin Nurburgring, vaikkei vanha Nurre olekkaan, mutta se perinne...
Tilannehan on jokseenkin sama Suzukan kanssa, Japanin kisa saattaa hyvinkin siirtyä Fujiin 2007.Sam sanoi:Pitäisikö vielä muistuttaa jatkuvista uhista Span suhteen...
Lähellä?Bobakki sanoi:...uusi Nürburgring on oikeastaan modernien nykyratojen isä, johon onkin saatu mukaan niiden jokseenkin kaikki huonot puolet. Itse en tajua, miten perinteet muka seuraavat mukana jos uusi rata sattuu sijaitsemaan vanhan lähellä :doubtful:
Taitaa se olla, mutten ymmärrä, miten se asiaan vaikuttaa.Pasi73 sanoi:Lähellä?
Eikös tuo maalisuora oo kuitenkin sitä vanhaa rataa..
"Kaikkien aikojen rajoittunein sarja" on itse asiassa varsin kaukana, mutta kieltämättä sarjaan kaavaillaan yllättävänkin radikaaleja muutoksia ottaen huomioon sen aiemman aseman. Tämä on yksi autonvalmistajien panostuksen mukanaan tuomista varjopuolista; lyhyellä tähtäimellä ollaan valmiita uhraamaan käsittämättömiä määriä rahaa, mutta minkäänlaista jatkuvuutta on turha toivoa. Kulujen rationalisoimiseen tarvitaan tässä tapauksessa varsin radikaaleja toimia, mitäs ovat niin typeriä.Ma sanoi:eikun uutta sarjaa pystyyn jos ykkosista meinataan tehda kaikkien aikojen rajoittunein sarja, kuten kaudelle 08 kaavaillut muutokset osoittavat.
GPWC:n syntymistä.Black Leopard sanoi:Pakko kysyä kumpaa henkilökohtaisesti toivot? GPWC:n syntymistä vai F1:n säilymistä ennallaan?
Tuo määritelmä sopisi paremmin FIA:n sääntövaliokuntaan tjsp. Siinä on autonvalmistajien pakko uhrata aivan saatanasti rahaa kun säännöt muuttuvat joka ikinen vuosi.Bobakki sanoi:Tämä on yksi autonvalmistajien panostuksen mukanaan tuomista varjopuolista; lyhyellä tähtäimellä ollaan valmiita uhraamaan käsittämättömiä määriä rahaa, mutta minkäänlaista jatkuvuutta on turha toivoa.
Ihan hyviä ehdotuksia noista useimmat.butterfly sanoi:Voi hitto! Itse en tykkää yhtään seuraavista sääntöuudistuksista:
# Standardoitu moottorinohjausyksikkö (ECU)
# Pitkäikäiset moottorit
# Pitkäikäiset vaihdelaatikot
# Kierrosrajoitetut moottorit
# Rajoituksia tallien mahdollisuuksiin tehdä aerodynaamisia muutoksia kauden aikana
Eli melkein kaikista. Perkele. Tuo pitkäikäiset moottorit/laatikot meinaa vaan sitä että taas joku mestariehdokas häviää kisoja jo ennen kisan alkua ja bye bye jännitys... Kierrosrajoitetut moottorit!?? Miksi? Ettei vaan tulisi tehoja liikaa... eihän tämä nyt ole sentään mikään kilpa-autosarja...
Minun mielestä' f1 pitäisi olla kuninkuusluokka. Vapaata kilpailua teknologian alalla, kovaa ajamista ja ennen kaikkea kaikkein nopeimpia autoja. Ei noilla säännöillä mitään niistä tule....!! :mad_old: :mad_old: :jaska:
Tuo on kyllä siten kaksipiippuinen juttu, että mikäli auton suunnittelussa jokin menee karmealla tavalla pieleen, eikä autot kulje mihinkään, ei vikaa voi korjata, vaikka sen tiedostaisi. Silloinhan kannattaisi keskittyä seuraavan kauden autoon ja jättää loput kisat ajamatta, vai mitä?J.Heldenview sanoi:Turhaa säätöä ja kilpajuoksua muuttaa autoja kesken kauden, kun voisi siinä vaiheessa jo keskittyä seuraavan kauden autoonkin :thumbup:
Norbert Haug muistaakseni jossain vaiheessa V8:a vastaan protestoidessaan ehdotti, että todellisia säästöjä saataisiin, jos koneiden tilavuutta suurennettaisiin pienentämisen sijaan, ja rajoitettaisiin sitten moottorin käyntinopeutta.Kierroslukurajoitin on välttämätön, jos halutaa luotettavat koneet. Mutta niitä ei kyllä noihin 2.4L koneisiin voi laittaa tai tehot jää onnettomiksi. Olipas taas niin pitkäkestoinen moottoriformaatti tuo V8. Itse näkisin mielelläni paluun yhden kisan moottoreihin. Olis se vaan niin mahtavaa kilvanajoa ilman säästelyitä seuraaviin kisoihin ja sääntökikkailuja.
Itse kyllä ajattelin niin, että autot julkaistaisiin hyvissä ajoin ennen seuraavaa kautta, jolloin olisi aikaa höylätä ja viilata se kuntoon. Aikainen julkaisu ei olisi ongelma, kun edelliskauden auton kehitystyöstä voitaisiin luopua. Ja vaikka autoa ei voisi enää kehittää kauden aikana, niin on siinä silti jotain haastetta saada se parhaaseen iskuun. Kai. Ei pöllömpi ajatus tuokaan, että vaikkapa kerran kauden aikana autoa saisi päivittää. Mutta itseäni ei kiinnosta tippaakaan kehityksen kilpajuoksu kauden mittaan. Ja talleillekin se on vain kuluerä.Otto Hokkanen sanoi:Tuo on kyllä siten kaksipiippuinen juttu, että mikäli auton suunnittelussa jokin menee karmealla tavalla pieleen, eikä autot kulje mihinkään, ei vikaa voi korjata, vaikka sen tiedostaisi. Silloinhan kannattaisi keskittyä seuraavan kauden autoon ja jättää loput kisat ajamatta, vai mitä?
Ei se ihan noin yksioikoista ole, ovat kyllä itse toiveineen syyä moneen rahareikään. Otetaan nyt esimerkiksi tuo moottoriuudistus: ensi kaudeksi autonvalmistajien olisi ollut mahdollista valita rajoitetut V10-koneet ja samalla murto-osa nyt tulevista kustannuksista, mutta ottivat mielummin V8:t.Observer sanoi:Tuo määritelmä sopisi paremmin FIA:n sääntövaliokuntaan tjsp. Siinä on autonvalmistajien pakko uhrata aivan saatanasti rahaa kun säännöt muuttuvat joka ikinen vuosi.
Black Leopard sanoi:Niin, nyt Williamsin liityttyä mukaan Concorde-sopimukseen on mukana rintamassa jo viisi tallia: Ferrari, Red Bull & Toro Rosso, MF1 ja mainittu Williams.
Ulkopuolella ovat sitten toiset viisi: Mercedes, BMW, Honda, Toyota ja Renault. Voi helposti sanoa seuraavan tai viimeistään kahden seuraavan tallin valintojen suuntaan tai toiseen ratkaisevan GPWC:n kohtalon.
Eli joko :thumbup: tai :thumbdown
Tällä hetkellä jälkimmäinen näyttää vaihtoehdoista todennäköisemmältä.Pakko kysyä kumpaa henkilökohtaisesti toivot? GPWC:n syntymistä vai F1:n säilymistä ennallaan?
Itsehän olen reilusti kahden vaiheilla :doubtful: