Sen minäkin tahtoisin tietää..L4z! sanoi:Mikä loppujenlopuksi oli Kubican ulosajon syy?
Toyo kiilas nurmikolle -> siitä sitten lentoon.patriot sanoi:Sen minäkin tahtoisin tietää..
Aivan mahtava kommentti :thumbup:jupla sanoi:Hyvä Champ Car -show! Moneltakos F1 alkaa?
Joo Trulli oli. Kubicalta lähti osa etusiivestä lentoon osuttuaan Toyoon, siitä pihalle ja vauhilla. Takarengaskin osu johonki oranssiin törppöön ennen ite törmäystä.mariko sanoi:kubican bemari oli ulkopuolella vasuriin kääntyvässä kaarteessa,ja toinen toyota piti tiukasti oman optimi linjansa ja näin kubica ajautui heinälle/ilmalennon kautta vastapallona muuriin....kumpi toyota oli kyseessä,trulli?
Ne ei ole aivan varmoja vielä, mahdollisesti nilkka on murtunut.Teemu-84 sanoi:Ylen tekstikanavan mukaan taas luita ei olisi poikki. Eikun joo.. Nyt lukee sielläkin että jalka meni. Ensin luki nähdäkseni että luita ei olisi mennyt poikki.. Tai saatoin nopeasti silmätessäni lukaista väärin.
Niin no toi nyt oli sun tulkinta.Mikkoz84 sanoi:Toyo kiilas nurmikolle -> siitä sitten lentoon.
Kyllähän tuo mälli lienee ihan yksistään Kubican vika, mutta eipä sillä kai enää väliä ole, pääasia, että selvittiin lähestulkoot säikähdyksellä.arttum sanoi:En tiedä, oliko Toyotan ja Kubican välillä osumaa. Nähdäkseni Kubica ajautui ohitustilanteessa radan likaiselle osalle, jossa auto ei enää kääntynyt ollenkaan. Heidfeldkin puhui lehdistötilaisuudessa siitä, kuinka liukasta ajolinjan vieressä on.
EDIT: Jaa, katsoin tilanteen uudestaan ja olihan siinä selvästi kosketus.
Vuonna 2002 olisi vielä kuollut siihen, että niskat olisivat menneet nurin. Nyt ei tullut (ilmeisesti) mitään vammaa niskanseudulle.OoPee sanoi:Ne ei ole aivan varmoja vielä, mahdollisesti nilkka on murtunut.
Mutta kyllä oli kundilla tuuria, huh huh :nope: Ei hirveen kauas tartte mennä ajassa taaksepäin, kun tuohon mälliin olis takuuvarmasti kuollut
No siis, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kyllähän nuo Wurzin ja Kovalaisen tulokset oli enämpi tuurista kuin taidosta kiinni. Yhden pysähdyksen taktiikka oli olosuhteet huomioonottaen murskaavan hyvä, etenkin jos se stoppi sattui vielä oikeaan kohtaan. Kumpikaan noista ei ilman turva-autoruljanssia ja muiden snadisti huonoa tuuria (Alonso ja Rosberg esim.) olisi ollut todennäköisesti edes pisteillä. Rosbergista en tiedä, mutta Alonsonhan oli pakko tulla varikkokäynnille, koska löpöä oli jäljellä korkeintaan yhdelle kierrokselle, siinä ei paljoa auttanut se, että pysähdyksestä seurasi rangaistus. Parempi sekin kuin tankki tyhjänä radan varrellavanha sanoi:Jaa-a, joku tuossa hehkutteli luottamaustaan Kimiin...mielelläni tekisin samoin, mutta tämän kisan jälkeen se on vaikeaa. Mies sentään lähti neljäntenä matkaan, oli maalissa viides, se on sinänsä kohtuullista. Mutta kun edessä on tulokas joka lähti viimeisestä ruudusta. Toivottavasti Kimi yllättää vielä. Vauhtia vaan ei tunnu löytyvän.
Niinpä. RTL:ltä kun seurasin, niin nimenomaan niskan kestävyys oli Christian Dannerillakin suurimpana huolen aiheena, samaa kertoi Lauda kisan jälkeen. Se on meinaan aikamoinen mälli, kun vedät about kohtisuororaan päin betoniaitaa tommosella 280 km/h:n nopeudella :eek!: ...siinä saattais jo sisäelimetkin tehdä lakon.Rusina sanoi:Vuonna 2002 olisi vielä kuollut siihen, että niskat olisivat menneet nurin. Nyt ei tullut (ilmeisesti) mitään vammaa niskanseudulle.
http://www.stand21.fr/hans/hans-2.html
Video tilanteesta ilman HANS:a ja sen kanssa.. vauhtia tosin paljon vähemmän
Niin tai niden oli pakko osata, koska tiesivät, että lähtee henki aika helpolla...Astraali sanoi:Eikä hirveen kauaks taaksepäin tarvi mennä kun kuskitkin osas sen verran ajaa etteivät yrittäneet tappaa toisiaan tuollaisilla blokeilla.
Ei F1-sarjasta pidä/voi täysin riskitöntä tehdä. Johan kuka tahansa voi ajaa lujaa jos riskiä ei ole olemassa.CARTer sanoi:Aivan mahtava kommentti :thumbup:
Turva-auto säännöt tekivät kilpailun ja lopussa uusi rengassääntö näytti potentiaalinsa. Kunhan Bridgestone uskaltaa ottaa enemmän riskejä seosten eroavaisuuksissa niin Saton kaltaisia ohituksia nähdään enemmänkin kisan lopussa.
Kubican onnettomuus oli kyllä todella pelottava, mutta samalla todistus nykyautojen turvallisuudesta. Ei kuitenkaan saa hetkeksikään pysähtyä ajattelemaan että formula-autoilu olisi koskaan turvallista ja valitettavasti vielä sattuu... Jokaisella pilvellä on hopeinen reunus ja jos tämä ei saa FIA:ta lisäämään asvaltoituja turva-aluita ja poistamaan nurmikon radan reunoilta niin sitten ei mikään. Ainoa jäljellä oleva riskitekiä juuri auton ilmaan nostamisen kannalta on kattamattomat renkaat ja nurmikon ja asfaltin yhdistymiskohta.
Tämän illan keskustelua seuratessani olen pannut merkille foorumin tason mahalaskun, joka kulminoituu lähinnä uusien jäsenten Kimitykseen (väännöstä sanasta hypetys). Suomalainen foorumi on juu, mutta tällaiselle joka kannattaa kaikkia 22 kuljettajaa lähtöruudukossa tasapuolisesti niin vaikuttaa kuitenkin hieman, noh, oudolta...