Grand Prix du Canada 2007, Circuit Gilles-Villeneuve, Montréal

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Alonso kertoili, että hänen oli pakko mennä varikolle turva-auton jo ollessa radalla..vaiheessa missä ei sääntöjen mukaan saisi mennä. Kuulemma ei ollut enää löpöä yhdenkään kierroksen tekemiseen. Sai tuosta sitten 10 sekan stop'n'go rangaistuksen
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Rusina sanoi:
..hieman kovempaa ja jalat pahemmin tohjona..nyt oli tuuria onnettomuudessa.

eiköhän kubica tullu tohon kohtaan kaikki mikä bemarista löytyi,jalat on kyllä lähellä saada sellasen iskun että ajot olis ollu ajettu...eiköhän turvamääräykset tiukkene edelleen tämän onnettomuuden jälkeen.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Hmmp sanoi:
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Monet ovat valmiita julistamaan Kimin jo keskikastin kuljettajaksi tai vielä alemmaksi, vaikka mies on osoittanut kykynsä jo monen kauden ajan. Sanon edelleen, että on ollut vain hyvin pienestä kiinni, ettei Kimi ole jo tuplamestari. Eikä se ole ollut Kimistä kiinni, päinvastoin.
Menneet on menneitä. Onhan Kurrikin yhä Suomen paras kiekkoilija. Eiku...
Niin, Kimi olisi tuplamestari JOS... niin... Alonso on tuplamestari, ilman jossitteluja. Jossittelumestaruudet ei kerro yhtikäs mitään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko kellään kuvaa Massasta kun sillä on peukku alaspäin?:doubtful: :thumbdown
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Sekava kisa oli. Täytyy sanoa, että tuo turva-auto ja siihen kytkeytyvät varikko-säännöt ovat jossain määrin hanurista. En näe yhtään hyvää asiaa tässä muutoksessa. Koko homma on tehty kuin Häkän ajan Mclarenin tallille, jolloin taktiset päätökset ja siihen kohdistuvat muutokset vaativat kivitaulujen kaivamisen varikon takaa, ja uuden tekstin hakkaamisen niihin jotta muutoksia kyettäisiin tekemään taktiikoihin. Tässähän ajellaan ensin letka kasaan, sitten aukaistaan varikon sisäänmeno, tämän jälkeen päästetään letka ohi, aukaistaan varikon ulostulo ja tämän jälkeen jostain syystä kierroksella jääneet päästetään ottamaan kierros takas vaikka ovat sen ajamalla hävinneet. Hohhoijaa

Vanhaan aikaan ratkasut piti tehdä lennosta ja se toi tavallaan tiimille painetta. Parhaat taktikoijat pystyivät hyödyntämään nuo tilanteet. Tämä tavallaan tasapäistää kaikki, ajatus on että ei saa rankaista siitä jos ei hoksottimet pelaa.

En käsitä miksi varikolla oli punainen valo ekan turva-autoepisodin kohdalla? Jos sieltä joku suoriutuu nopeammin, niin kai se saa hyötyä siitä? Alonson ja Rosbergin kohtalot osoittavat myös että f1:ssä varikon sulkeminen ei vaan onnistu. Jos tankki on tyhjä niin se on.

Mutta muuten hyvä kisa oli.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Eipä paljon enempää voinu meikäläisen veikkaukset pieleen mennä..Eniten yllätti Alonson liukastelu. Kimilläkin lipsahteli vähän väliä mutta se tais johtua siitä jarru- ja etusiipiongelmasta. Alonso ja Kimi kyllä ryssi lähdössä aika paljon. Alkaa vähän huolestuttaa Kimin toiminta kun Massa oli taas ihan ajamalla nopeampi. Jotenkin Kimi antoi aika löysästi periksi kaksinkamppailutilanteessa. Tosin jarruongelma vaikutti varmaan tähänkin.

Kyllä on Mclaren ylivoimainen muihin verrattuna. Tilanteessa, jossa etua ei saa renkaista eikä moottorista niin ihmetyttää saadaanko pelkällä aerodynamiikalla aikaiseksi tuollainen ero seuraaviin. Heidfeld ei pystynyt turva-autoista huolimatta haastamaan Hamiltonia kertaakaan vaikka heillä ilmeisesti suoranopeudet pitäis olla ihan kohdallaan. Mikähän on Mäcin bensankulutus verrattuna kilpailijoihin?

Kovalaiselle tuli varmaan kolkytsenttiä pituuteen lisää tästä onnistumisesta ja se on kyllä tarpeen, sen verran masentuneen oloinen oli Hessu aika-ajojen jälkeen. Jospa tässä nyt olisi käänne.

Sato ja Super Aguri alkaa kanssa olla jonkin asteinen sensaatio. Konsistentisti panee turpiin Hondaa ja piste per budjetti-indeksikin on tallilla kohdallaan. Jotkut voisivat ottaa mallia..

Kubican onnettomuus kyllä osoitti sen, että laji alkaa olla aika turvallinen. Toki oli tuuriakin mukana, noi kuvat missä kaverin näkyy kaverin tossut on kyllä aika raflaavia. Mitenköhän paljon tällä on vaikutusta ensi vuoden Montrealin kisaan? Ilmeisesti ratakin alkoi hajota autojen alta ja tommosia betonikaiteita mihin Kubica kopautti ei pitäisi hirveästi olla enää nykyradoilla.

Anyway, ihme kisa. Voimasuhteista on edelleenkään paha sanoa Monacon ja tämän perusteella muutakun ehkä sen voi sanoa että Ferrarilla alkaa näyttää siltä, että tekemätöntä työtä on.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
formulastara sanoi:
Hienoa huomata, että vielä löytyy ihmisiä, jotka eivät ole niin lyhytnäköisiä hätähousuja. Toisin kuin tämä tyypillinen foorumin uusi aalto, joka on laittamassa kuljettajien henkilökohtaista alan osaamista uusiksi jokaisen testin, aika-ajon ja kisan jälkeen.

Realistisesti ajateltuna; ottaen huomioon niiden vuosien tapahtumat, kun Kimi on ajanut ykkösissä, niin hän vakuuttaa eniten.

Erittäin vakuuttavia tällä kronologisella jaksolla ovat olleet myös Alonso ja M. Schumacher. Näillä kuljettajilla on kuitenkin ollut Kimiin nähden jatkuva autoetu. Milloin luotettavuuden- milloin vauhdin saralla. Vaikka kuinka yrittäisin olla ajattelematta sinivalkoisten lasien läpi, niin silti en voi todeta muuta kuin: Kimi ei oikein ole ollut onnettaren suosikki. :frown:

Se on juuri näin sanoisi (ja sanookin) Erkki. :D :D
 

oopi

Well-known member
Liittynyt
27.9.2006
Viestit
71
Jos joku väittää, että kengantekijällä oli auto/rengasetu koko 7 maailmanmestaruuden aikana, niin puhuu scheissea. Keskinkertaisella autolla voittaa hyväkin kuski, parhaalla ei voita heikompi koskaan. Mestareilla, joilla 3 tittelia tai enemmän on jotakin käsitystä siitä kuinka näitä kisoja voitetaan eli useimmiten pitkäjänteisellä työnteolla/omistautumisella aiheelle. Tämä muuten päätee joka alalla menestymiseen.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Hmmp sanoi:
Saton suoritus oli huima. Japanilainen ohitti sekä Kimin että Alonson! Tästä miehestä kuullaan vielä.
Onhan siitä kuultu jo. Niin hyvässä kuin pahassakin. Ihme jamppa kaikkiaan. Ja toi Agurin nousu peränpitäjistä ylempään keskikastiin on käsittämätön.

Kubican kolarista tuli etäisesti mieleen Greg Mooren onnettomuus. Olin hetken ihan varma, että polski vähintään halvaantuu, kun kypärä heittelehti puolelta toiselle levottomasti. Kyllä on törmäystestit todellakin tehokkaita, ei voi muuta sanoa.

Webber olisi ansainnut enemmän kuin sai. Miten PunaHärkä saattoi tolloilla miehen hyvistä asemista niiden harvojen joukkoon, jotka eivät kuitanneet pinnoja?
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
JuuZa sanoi:
No täs kohtaa rupes naurattaa :D
5 kisan voitottoman putken jälkeen saattaa tulla ehkä yksittäinen voitto, mutta tämä voitoton putki olisi pitänyt Kimillä kääntää voittoputkeksi. :thumbdown

EDIT:Kielivirheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
azai sanoi:
5 putken voitottoman putken jälkeen saattaa tulla ehkä yksittäinen voitto, mutta nämä voitottomat putket olisi pitänyt Kimillä pitänyt kääntää voittoputkiksi. :thumbdown
5 putken voitoton putki...aika metka putki, etten sanoisi. Ja montas putkea siinä nyt sitten onkaan.

Miten Kimin olisi pitänyt kääntää ko. voitoton putki ?
---
Itseaiheesta sen verta, että jäipä kisa näkemättä vaihteeksi. Hyvä, että Kimmeli sai enempi pisteitä kuin Alonso ja Massa.

Toivo elää vielä...siis mestaruustaiston suhteen.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Formulanomi sanoi:
Hyvä, että Kimmeli sai enempi pisteitä kuin Alonso ja Massa.

Toivo elää vielä...siis mestaruustaiston suhteen.
Paitsi, että suurin mestarisuosikki on Hamilton (ja oli muuten ennen Kanadan GP-viikonloppuakin), joka repi taas reilusti lisää eroa Kimiin. Räikkösellä ei ole enää juurikaan mahdollisuuksia mestaruuteen tällä kaudella.

Todella paljon pitää tapahtua, jotta Räikkönen nousisi vielä mestariksi. Startit ovat olleet Australiaa lukuun ottamatta huonoja, autolla ei ilmeisesti pysty ajamaan tarpeeksi lähellä edellä ajavaa, jotta sillä pystyisi edes yrittämään ohittamista, tällöin pitäisi päästä ehdottomasti aika-ajoissa eturiviin, mutta tähänkään eivät auton ja kuskin kyvyt juuri nyt riitä...

Tähän kun vielä lisätään Räikkösen lukuisat ajovirheet ja epätasaiset kierrosajat, niin heikolta näyttää. Todella heikolta.

Räikkösen täytyy onnistua täydellisesti koko loppukauden ajan ja silti vaadittaisiin Hamiltonin epäonnistumista ainakin parissa kisassa. Näyttää vahvasti siltä, että Räikkösellä menee koko tämä kausi totutellessa tiimiin, autoon ja renkaisiin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Krikke sanoi:
Tossa olis jonkinmoinen kuva, tosin aika suttunen. :thumbdown :

Peukuttaako se itselleen, vai säännöille? Vai Alonsolle, joka veti juuri ulos :)
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Faustus sanoi:
Paitsi, että suurin mestarisuosikki on Hamilton (ja oli muuten ennen Kanadan GP-viikonloppuakin), joka repi taas reilusti lisää eroa Kimiin. Räikkösellä ei ole enää juurikaan mahdollisuuksia mestaruuteen tällä kaudella.

Todella paljon pitää tapahtua, jotta Räikkönen nousisi vielä mestariksi. Startit ovat olleet Australiaa lukuun ottamatta huonoja, autolla ei ilmeisesti pysty ajamaan tarpeeksi lähellä edellä ajavaa, jotta sillä pystyisi edes yrittämään ohittamista, tällöin pitäisi päästä ehdottomasti aika-ajoissa eturiviin, mutta tähänkään eivät auton ja kuskin kyvyt juuri nyt riitä...
Hamilton näytti niin hyvältä siksi, että pääsi ajamaan keululla ja MCL taktiikka suunniteltiin häntä varten.
Muut riskeerasivat enemmän ja joutuivat vaaratilanteisiin enemmän.
 

vanha

Well-known member
Liittynyt
13.6.2004
Viestit
85
Sijainti
keski-suomi
Bleu sanoi:
Kuka sitten onkaan, mahtoi olla melkoinen kouraisu mahanalusessa kun katseli tuota rysäystä aitiopaikalta. Kaiken kaikkiaan, oli onni myötä että keltään ei mennyt henki! ( Toinen ratavirkailijoista ei ole ehtinyt vielä edes kääntää päätään rysäyksen suuntaan....)
 
Ylös