Trullinkaasu
Well-known member
- Liittynyt
- 17.6.2007
- Viestit
- 9312
Voi Lonso parkaa:Device sanoi:Onko minnekkään tullut jo Belgian GP:n lehdistökatsausta?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/562377
Voi Lonso parkaa:Device sanoi:Onko minnekkään tullut jo Belgian GP:n lehdistökatsausta?
Yeah :yuck:Doubtful sanoi:ai sun mielestä ei käytetty hyväksi Kuule voin valaista sulle sellasen jutun että ei ne nyt huvikseen McLarenilta valmistajien mestaruutta ottanut pois ja lätkässy 100milj dollarin sakkoja.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/561707
Aika jännä, että bannit oli lähellä vaikka eivät mitään olleet tehneet.
Ennen Eau Rougea korkeus merenpinnasta 339m (200m) ja sen jälkeen 415m (500m) eli korkeuden muutos tapahtuu 300 metrissä. Tuota on vaikea arvoida luonnossakaan, mutta kai se noin on kun se siinä noin lepää. Upeaa katsottavaa kuitenkin.Bleu sanoi:133 metriä eroa korkeimmalla ja matalimmalla paikoilla jos tuota ymmärrän oikein.
Spa itse ratana on kyllä mahtava, mutta nuo ultraleveät ja helpottavat turva-alueet sukkaa kybällä. Porsche kisassa useampi kuski oikoi surutta Eau Rougen (Raidillon) läpi ja hyötyi siitä. Mutta saivat toki penaltia myöhemmin. 7 vuotta aikaisemmin oikaisu olisi tiennyt kattokerhoon liittymistä..Matxi sanoi:Kyllä on näemmä Spakin raiskattu. Käsittämättömiä vellipersemutkia tehty. Esim juuri ensimmäinen mutka. Hamiltonilla menee rankasti leveäksi niin miten käy? VOITTAA vain aikaa. Samoin kuin se toinen mutka missä veti pihalle, siinä sentään hävisi huimat 2 sekuntia vaikka ulosajo oli EHDOTTOMASTI sellainen mistä ei olisi saanut enää kisaa jatkaa - eli radan olisi pitänyt hoitaa kuljettajan poistuminen tulosluettelosta.
Viisi peukkua alaspäin Span velliperse (Ralfin suunnittelemat?) turva-alueille.
Toisaalta taas, turvallisuus on parempi. Vai haluisittekos nähä pahoja kolareita tollasissa super nopeissa mutkissa? Sitte teitä vois jo sanoo todella kajahtaneiksi! Ne asvaltoidut turva-alueet vaan on kaikkien parhaaksi. Turvallisuus on nähkääs nykyään IN.Banned 24/7 sanoi:Spa itse ratana on kyllä mahtava, mutta nuo ultraleveät ja helpottavat turva-alueet sukkaa kybällä. Porsche kisassa useampi kuski oikoi surutta Eau Rougen (Raidillon) läpi ja hyötyi siitä. Mutta saivat toki penaltia myöhemmin. 7 vuotta aikaisemmin oikaisu olisi tiennyt kattokerhoon liittymistä..
Pouhon on vieläkin nopea mutka, mutta turva-alue tekee siitä vain Turkin 8-mutkan kaltaisen mukahienon mutkan. Jos vähän puskee, ei muutakuin auto turva-alueelle ja parin sekunnin tappion myötä kisa jatkuu.
Yllätysmomentti tapetaan kisoista, keskeytyksiä ei enää tule :yuck:
Turvallisinta olisi kuskien pysyä kotona ja kutoa sukkia. Joku raja yliturvallisuuden ja turvallisuuden väliin on vedettävä.IceManFani sanoi:Turvallisuus on nähkääs nykyään IN.
Se on eri asia. Radat voivat olla vaikeita ja silti turvallisia. Mark Webber on GPDA:n johtajistossa, joten hänen kuuluu ihan viran puolesta olla turvallisuuden lisäämisen kannalla.Banned 24/7 sanoi:Mark Webber on ainakin julkisesti valittanut ratojen liikaa helpottamista..
Olen kyllä kanssa samaa mieltä. Jotain rajaa tuohon turvallisuus vouhotukseen voisi laittaa, nuo radathan alkaa olemaan tuollaisia asfaltti länttejä joilla voi ajaa melkein miten päin vaan. :thumbdownBanned 24/7 sanoi:Turvallisinta olisi kuskien pysyä kotona ja kutoa sukkia. Joku raja yliturvallisuuden ja turvallisuuden väliin on vedettävä.
Mark Webber on ainakin julkisesti valittanut ratojen liikaa helpottamista..
Autoihin voisi vaikka asentaa reunaviivasensorit, aina kun 4 pyörää menee radan reunaviivan yli, auton tehoista katoaa 50% kymmeneksi sekunniksi. Ihan niinkuin joissain tietokonepeleissä kun yrittää oikoaWebSlave sanoi:Jos ulkona käymisen halutaan aiheuttavan suurempaa haittaa kuin se pari sekuntia, se on kyllä järjestettävissä ilman, että se tarvitsee toteuttaa turvallisuuden kustannuksella.
Tuonhan voisi toteutta McLarenin elektroniikalootalla..Banned 24/7 sanoi:Autoihin voisi vaikka asentaa reunaviivasensorit, aina kun 4 pyörää menee radan reunaviivan yli, auton tehoista katoaa 50% kymmeneksi sekunniksi. Ihan niinkuin joissain tietokonepeleissä kun yrittää oikoa
Olisi tuokin teknisesti toteutettavissa.Banned 24/7 sanoi:Autoihin voisi vaikka asentaa reunaviivasensorit, aina kun 4 pyörää menee radan reunaviivan yli, auton tehoista katoaa 50% kymmeneksi sekunniksi. Ihan niinkuin joissain tietokonepeleissä kun yrittää oikoa
Voisi aktivoitua mieluummin kun menee vain yksi pyörä radan ulkopuolelle.Banned 24/7 sanoi:Autoihin voisi vaikka asentaa reunaviivasensorit, aina kun 4 pyörää menee radan reunaviivan yli, auton tehoista katoaa 50% kymmeneksi sekunniksi. Ihan niinkuin joissain tietokonepeleissä kun yrittää oikoa
Sellainen olisi huono idea. Ei syntyisi enää taistelua ja ohitukset loppuivat tykkänään kun pelätään koko ajan ulosajoa. Ja jos kolaroidaan toinen ulos niin joutuu ajamaan varikon läpi.WebSlave sanoi:Olisi tuokin teknisesti toteutettavissa.
F1:ssä on tarkoituksena ajaa radalla. Shikaanin oikominen tai ulosajoalueen hyödyntäminen periaatteessa voidaan rinnastaa. Ensimmäisestä selviää saavutetusta edusta luopumalla, ja mikäli ei luovu, tulee drive-through. Jälkimmäisessä saavutetun "edun" määrittäminen on hankalampaa, koska ulosajo ei ole etu, mutta periaatteessa voisi luoda säännön, että mikäli kaikki 4 rengasta on radan ulkopuolella, siitä seuraa automaattisesti drive-through. Ainakaan ei jäisi tulkinnanvaraisuuksia.
Paitsi tietysti tilanteissa, joissa vika on toisessa, puskevassa osapuolessa. Kumpaa McLarenkuskia olisi pitänyt rankaista La Sourcen jälkeisistä tapahtumista?
Samaa mieltä, kohta ajellaan jollain jumalattoman kokoisella parkkipaikalla, mihin on radan muoto maalattu viivoilla ja joihinkin kohtiin laitetaan keiloja.Doubtful sanoi:Olen kyllä kanssa samaa mieltä. Jotain rajaa tuohon turvallisuus vouhotukseen voisi laittaa, nuo radathan alkaa olemaan tuollaisia asfaltti länttejä joilla voi ajaa melkein miten päin vaan. :thumbdown
Ei kukaan nytkään ulosajoa halua, ja ohituksia tehdään silti. Varsin harva ohitusyritys päätyy siihen, että jommallakummalla osapuolella on kaikki 4 rengasta radan ulkopuolella. Todellinen vaikutus säännöllä olisi oikaisuihin ja yliyrittämiseen - eli asioihin, jotka sinällään jo ovat kuskien virheitä.Jason Voorhees sanoi:Sellainen olisi huono idea. Ei syntyisi enää taistelua ja ohitukset loppuivat tykkänään kun pelätään koko ajan ulosajoa.
Niin joutuu nykysäännöilläkin varsin usein. Toisia kun ei saa kolaroida.Ja jos kolaroidaan toinen ulos niin joutuu ajamaan varikon läpi.
Joo kas kun rallin mm-sarjaa ei ajeta avonaisella soramontulla turvallisuuden nimissä.Make79 sanoi:Samaa mieltä, kohta ajellaan jollain jumalattoman kokoisella parkkipaikalla, mihin on radan muoto maalattu viivoilla ja joihinkin kohtiin laitetaan keiloja.
Laittaisivat niille isoille asvaltti turva-alueille edes rengas pinot lähemmäksi rataa, esim. kolme-neljä riviä renkaita ja niiden päälle joku paksu muovi radan puolelle, ettei rengaspinot leveä ja myös niin, ettei autot kovin helposti uppoa tai tökkää niihin, vaan lähtisivä ns. liukumaan niitä pitkin.
Näiden jälkeen taas asfalttia ja sen jälkeen vasta nämä entiset rengasvallit.
Tuskin kovin hirveästi vähentäisi turvallisuutta (väkisin vähän), mutta eipähän kävisi oikaisut mielessä niin helposti.
Ajattelee esim. rallia, turva-alueita, missä... Katsojille rajatut ainoastaan...
Siinä otetaankin sitten miehestä mittaa, että kuka uskaltaa vetää reilua kahtasataa mäntyjen välissä.
Ite istunut kartanlukijana seitsemässä rallissa ja voin sanoa, vaikkei kaverin auto kulje kuin 182km/h rajotinta vasten, niin alkaa hivenen pahalta tuntumaan tuo vauhti vähä reilu pari metriä leveällä metsätiellä.
Siellä ne erot sitten syntyykin, tietenkin ralli eri asia kuin rata-ajaminen, yksitellen lähetään yms.
Veikkaisin silti, että radallakin alkaisi kuskit erottumaan kun pienennettäisiin turva-alueita.
Se on toistettu jo ties kuinka monta kertaa, että hiekka-alueet nyt vain ovat liian vaarallisia.Karpow sanoi:No asfaltoidut turva-alueet ovat todellankin naurettavia. Miksi niiden pitää olla asfaltista?? Olisivat perkele pistäneet ne perinteisiksi hiekka-alueiksi, niin joku voisi nykyään virheestään keskeyttääkkin!
Ei Sepang eikä Melbourne mitenkään erityisen vaarallisia ratoja ole pelkistä hiekkaesteistä huolimatta.WebSlave sanoi:Se on toistettu jo ties kuinka monta kertaa, että hiekka-alueet nyt vain ovat liian vaarallisia.
Kukaan ei halua loukkaantumisia, eihän? Ulosajosta pitäisi kärsiä, mutta ei sentään terveyden uhalla. Itse en keskeytyksiä niinkään kaipaa. Mitä enemmän autoja on radalla, sitä enemmän ohituksia ja kilvanajoa. Hiekka-alueet myös lisäävät ilman omaa syytä tapahtuvia keskeytyksiä, mikä ei ole ainakaan minun silmissäni erityisen toivottavaa.
Voi kun pitäisikin paikkansa tuo "Mitä enemmän autoja on radalla, sitä enemmän ohituksia ja kilvanajoa." Vaan kun eipä siellä tapahdu juuri mitään enää, ennen sentään joku saattoi päästää pihalle ja matka katkesi siihen, mutta nykyään siellä voi porukka kyntää siellä täällä ja homma sen kuin jatkuu. F1-sarjasta ollaan kokoajan tekemässä jotain pehmomiesten sarjaa, kaukana tosiaan on ne ajat kun miehet erottui pojista ja hurjapäät niitti kunniaa, paljon viihdyttävämpää laji silloin oli kuin nyt tänä ylisuojelevaisuuden aikana. Onkohan FIA miettiny, että voihan siellä vieläkin henki lähteä..milloinkohan siirrytään simulaattoireihinWebSlave sanoi:Se on toistettu jo ties kuinka monta kertaa, että hiekka-alueet nyt vain ovat liian vaarallisia.
Kukaan ei halua loukkaantumisia, eihän? Ulosajosta pitäisi kärsiä, mutta ei sentään terveyden uhalla. Itse en keskeytyksiä niinkään kaipaa. Mitä enemmän autoja on radalla, sitä enemmän ohituksia ja kilvanajoa. Hiekka-alueet myös lisäävät ilman omaa syytä tapahtuvia keskeytyksiä, mikä ei ole ainakaan minun silmissäni erityisen toivottavaa.