Grillikausi 2018

juhah

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
168
En pitänyt kuin pari tuntia.
Lopuksi hieroin vielä pintaan suolaa ja pippuria.
Paistomittarin kanssa paistoin kovalla lämmöllä useasti käännellen. Ja oli muuten hyvää! Kastikkeena kermaviiliä johon oli sekoitettu limen mehua.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
10 tuntia ollut grillissä eikä ole vieläkään valmis...
Jos tosta on (oli) tulossa pulled pork, niin voi kestää parikymmentäkin tuntia ennenkuin on valmis.

Oli meinaan ittellä ajatuksena tehdä semmoista, mutta luovuin ajatuksesta, kun tajusin kauanko sen valmistus kestää, ostin sitten nöyrästi esikypsennetyn (sous-vide), joka oli parissa kymmenessä minuutissa valmis syötäväksi eli toisinsanoen lähinnä vaan lämmitin sen lihaklöntin grillissä ja revin lopulta palasiksi. Oli jopa yllättävänkin hyvää, mutta ei varmasti vedä vertoja itse tehdylle.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ostin Weberin (ylihintaiset) setripuiset levyt ja kaupasta kilon lohifilettä. Puulevyt pistin veteen kostumaan ja lohifileen marinoin dry rubilla, illalla sitten puulevyt grilliin ja hetken kuluttua (kun alkavat savuta) lohet päälle. Saas nährä syntyykö ihan helvetillinen tulipalo (kaasugrilli, joten ainekset olis suurempaankin katastrofiin) vaiko maukas lohiateria.

Eli siis tommoset:


Ja about tommosta pitäs tulla:


Koko kesän tota jo harkinnut, mutta aina vaan lykännyt, koska olen onnistumisen suhteen jokseenkin epäileväinen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ilman tulipaloja tai räjähdyksiä selvittiin ja lohesta tuli kyllä erittäin maukasta, mutta ihan yhtä hyvää siitä tulee mun mielestä ilman puulautaakin. Tein kaiken ohjeiden mukaan, puulevyt narskuivat grillissä lämmetessään, mutta mitään savuefektiä en havainnut, myöskään syödessä en havainnut savun makua, joka siis olis ollu tuossa SE päällimäinen juttu. Eli siis turha ostos mun mielestä tai ehkä toimi toimii paremmin hiiligrillissä, mulla siis Weberin kaasugrilli. En tiedä, olisko pitäny ehkä poistaa sieltä grillistä ne aromikiskot että pääsee tuli nuoleskelemaan paremmin noita puulevyjä. Noh, voihan noita käyttää useamman kerran.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eilen rillailin sikaa ja rillijuustoa.

Teki kauppansa. Jopa liiankin hyvin.... *röyh*
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
Nipan Grillillä nautittiin Iso Hoo. Olisi saanut olla Isompi Hoo, muuten oikein maistuva tuotos.
 
Ylös