Pistetäänpä jotain linkkiä
http://www.motorstv.com/car/gt/fia-gt/04032010/fia-gt-gt2-european-championship-postponed
Tiedetään että sinulla on jotain Ratelia vastaan, mutta miksi noin mollaava "äänensävy"? Eihän tuo Porschen ja Ferrarin välienselvittely ole muutenkaan ollut mitään kovin mielenkiintoista seurattavaa. GT1:n ja GT3:n väliin ei vaan enää jää sellaista rakoa että sinne olisi tunkua joka suunnasta. Väliinputoajaluokkaa on mun mielestä turha ajattaa.
Ja mitä tulee GT2:n tulevaisuuteen, niin onko ideoita mihin suuntaan luokkaa pitäisi viedä? Ratel kylläkin sanoo että sarjaa ei elvytetä ennen kuin
vähintään neljä valmistajaa on sen hyväksynyt. Omasta mielestä tuo on ihan oikea ratkaisu, jotta sarja olisi tarpeeksi houkutteleva myös katsojien näkökulmasta. Tuosta saa myös sen kuvan, että niitä sääntöjä todella pyritään sorvaamaan autonvalmistajien kanssa, jotta usealle sopiva kompromissi löytyisi.
Eikä tuossa myöskään sanota että hybridit olisi jotenkin pakko saada mukaan. Todennäköisesti tilanne on se, että on käyty neuvotteluja esim. Toyotan (Lexuksen) kanssa, ja saatu selville että halukkuutta hybridien kilpailukäyttöön löytyisi. Esimerkiksi bensa vs. diesel vs. hybridi -vastakkainasettelu toisi sarjalle varmasti paljon lisää näkyvyyttä, ja sitähän ne autonvalmistajat kilpailutoiminnastaan loppuen lopuksi hakee.
On tietty ihan mahdollista että sarjan uudistukset ryssitään aivan täysin, mutta tässä kohtaa olen toiveikas siitä että GT2 on tulevaisuudessa ehkä jopa se (minulle) mielenkiintoisin rata-autoilusarja.