GT ja protot 2011

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Juuri ja juuri päästiin lähtöviivan yli ennen kuuden auton kolaria. Aikookohan nuo argentiinalaiset jossain vaiheessa hakea nuo 5 autonromua pois tuolta radalta vai museoidaanko ne sinne?

Vaikea tuohon kolariin on ketään syyllistä löytää. Liian hätäisiä ajolinjojen vaihdoksia vain.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Olis mielenkiintoista myöhemmin saada Palttalalta kommentti mitä hänen mielestään tuossa lähtökolarin jälkeen tapahtui. Ilmeisesti siellä ei SC-kylttiä näytetty, mutta keltainen lippu oli joka tapauksessa eikä vihreää lippua näkynyt sen jälkeen eli eikös ohituskielto silloin jatku vaikka koko radan ympäri? Oli selvää, että tuon kolarin jälkeen tulee turva-auto, mutta ilmoittiko jotkut tiimit siitä radiolla kuskeille ennen kuin tieto ehti lippupisteille?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Vaikea tuohon kolariin on ketään syyllistä löytää. Liian hätäisiä ajolinjojen vaihdoksia vain.
Startissa All-Ink Lambo-kuski Winkelhockin auto teki ensimmäisenä epämääräisen liikkee, sitten siitä Nissan tuli kylkeen ja lopulta syntyi romua.

Ajassa 37:20 turva-auto poistui ja kisa pääsi jatkumaan. 34:02 ajassa Corvette kuljettaja Michael Rossi joutui jättämään leikin kesken radan varteen ja tuosta muutaman minuutin päästä alkoi varikolla vilistä autoja kun varikonportti oli auki, samoihin aikoihin Enge/Turner saivat varikonläpiajorangaistuksen jonka Enge kävi suorittamassa myöhemmin. 16:15 ajassa Corvette kuski Yelmer Buurman ohitti Dusseldorpin, nousten näin toiseksi kisassa. Lopulta Dusseldorp joutui menettämään kolmannenkin sijan DKR Lamborgini kuljettaja Christopher Haasenille. Peter Dumbreck kärkipaikalta suorittamaan varikonläpiajorangaistusta ajassa 11:20, pudottuaan toiseksi viimeiselle sijalle. San Luisissa, Potrero de los Funesin radalla käydyn kilpailun voittoon ajoi eiliseen tapaan (Exim Bank Team China) parivaljakko Yelmer Buurman/Francesco Pastorelli, toiseksi sijoittuivat DKR Lamborghini kuljettajat Manuel Lauck/Christopher Haase ja kolmanneksi Hexis Aston Martinin Clivio Piccione/Stef Dusseldorp. Hexis AMR tiimi voitti FIA GT1 sarjan valmistajien maailmanmestaruuden.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Vaiko sittenkin tallien?
Oikeassa olet, eli siis tiimi mestaruuden. Tosin jos sarjassa olisi ollut autonvalmistajien titteli, niin se olisi mennyt Aston Martinille, koska Nissanit eivät olleet niin paljon saaneet yhteispisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

Vuoden 2011 viimeinen iso prototyyppien ja GT-autojen mittelö käydään tulevana viikonloppuna Zhuhain piskuisella radalla Kiinassa. Mika Häkkinen ajaa debyytti viikonloppuaan Zhuhain radalla Mercedes Benz SLS AMG GT3:lla.
Entry List
Aikataulu
Radio Le Mans
Su 13.11.2011 kello 9:30-11:00, Eurosportilla
Selostus: Jakke Honkanen ja Risto Virtanen
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Vuoden 2011 viimeinen iso prototyyppien ja GT-autojen mittelö käydään tulevana viikonloppuna Zhuhain piskuisella radalla Kiinassa
Mietinkin miksi tuo lause kuulosti niin tutulta... ;)

Jos tuo Eurosportin jämä-puolitoistatuntinen kisan lopusta ei nappaa, niin koko mittelön voi tiirailla RLM:n selostuksella jälleen livenä AudiTV:stä, LINK
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Super GT sarja viettää viimeisen viikonloppunsa Fujin radalla, Fuji Sprint Cup nimellä käytävään kilpailuun jossa on mukana myös samaan aikaan Formula Nippon ja Legendojen Eneos Sustina Cup 2011 jossa kilpaillaan Honda CR-Z hybridillä. Siihen osallistuvat GT sarjan japanilaisista konkari tallipäälliköistä muun muassa Aguri Suzuki, Saturo Nakajima, Kunimitsu Takanashi, Masanori Sekiya ja Masahiko Kondo.
Entry List
vipbox.tv
Tavallisesti Super GT kuljettajat jakavat auton 250-500km kilpailussa, mutta Fuji Spint Cup tapahtumassa ajetaan kaksi 100km lähtöä joissa ei tehdä kuljettaja vaihdoksia vaan tiimin "ns" ykköskuljettaja ajaa ensimmäinen ja toinen toisen. Jos yksi tiimi voittaa kaikki kilpailut, niin se saa siitä 70 miljoonan jenin palkintopotin.

Ensi vuoden kuskikuvioista sen verran että, Ralph Firmanin odotetaan palaavan Autobacs Racing Team Agurille, Sakon Yamamoton nimi on ollut muutamien tiimien huhuissa ja Daisuke Nakajimaa ollaan istuttamassa isänsä Nakajima Racingille.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
AudiTV toiminut itsellä huomattavasti sulavammin, ainakin PLM:ssä tuo ACO:n virallinen feed tökki vähän väliä.
Muistaakseni PLM:ssä AudiTV:stä ei tullut mitään eikä ACO sitä streamannut vaan alms.com.... no aivan sama, mutta onko tuo AudiTV ylipäänsä oikea tv feed? Ei ainakaan Spassa eikä LM:ssä ollut vaan tuli lähes pelkkää onboardia.

Peugeotilla myös omansa tälläkin kertaa: http://www.peugeot-sport.com
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Muistaakseni PLM:ssä AudiTV:stä ei tullut mitään eikä ACO sitä streamannut vaan alms.com.... no aivan sama, mutta onko tuo AudiTV ylipäänsä oikea tv feed? Ei ainakaan Spassa eikä LM:ssä ollut vaan tuli lähes pelkkää onboardia.

Peugeotilla myös omansa tälläkin kertaa: http://www.peugeot-sport.com
Peugeotin omaan PR-palveluun ei tietystikään kannata koskea pitkillä tikullakaan, mutta katsoin Imolan ja Silverstonen AudiTV:stä (molempiin oli integroitu RLM-audio). Feed on tasan sama kuin telkkuunkin menevä, ainoana poikkeuksena pari kertaa useammin näytettävät Audi-onboardit. Tuo muutos taisi tulla vasta LM:n jälkeen.

Audilla ei ollut oikeuksia(?) Petitin näyttämiseen, ja siksi katsoinkin kisan ALMS:n omasta feedistä.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Jos tuo Eurosportin jämä-puolitoistatuntinen kisan lopusta ei nappaa, niin koko mittelön voi tiirailla RLM:n selostuksella jälleen livenä AudiTV:stä, LINK
Milloinhan siellä ajetaan? Löysin aikataulun, mutta... Onhan siinä kellon ajat, mutta entä aikavyöhyke? :)

Edit: Vissiin ajettiin jo, jos kerta Eurosportin lähetykset olisi tulleet aamupäivällä?
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Ensimmäisen lähdön startti sujui hyvissä merkeissä mutta Kogue pyörähti ensimmäisellä kierroksella, keskeyttäen myöhemmin ja Wakisaka teki nousua, ohittaen ensiksi Oshiman, lopulta Lottererin viimeisellä kierroksella kovien kamppailujen jälkeen nousten kilpailun kolmanneksi. Hallitsevien mestareiden toinen puolisto, Italian Ronnie Quintarelli toi tiimille voiton lauantain lähdössä, toinen oli J.P.Lde Oliveira ja kolmas Juchi Wakisaka. GT300 luokan nopein oli Nobuteru Taniguchi. Ensimmäisen lähdön kooste.

Kauden finaalilähdön voittoon ajoi Takuya Ikuwa, toinen oli Masataka Yanagida ja kolmas Toshihiro Kaneishi. Hideki Mutoh ja Tsugio Matsuda keskeyttivät kolaroidessaan kierroksella kaksi. Mola oli GT500 timimestari ja GT300sissa GSR&Studie with TeamUKYO.

Super GT sarja tulee vierailemaan kaudella 2013, Korean Yeongamissa sijaitsevalla radalla.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jäi Zhuhai vähän antikliimaksiksi, vaikka bensaluokassa paikoitellen ihan kivaa säpinää olikin taas Oakin ja Rebellionin välillä. Harmi vain ettei kukaan oikein tätä nähnyt, kun radan varrella näkyi taas katsojia olevan ne viisi tai kuusi (mikä lienee case WECissä ensi vuonnakin Silverstonen jälkeisissä kisoissa).

Larbre oli sitten se ensimmäinen tiimi, joka voitti mestaruuden GT2-specin Corvettella! :ahem: Kyseessä nyt on pelkkä AM-luokka mutta tehdastiimi katsoo varmaan silti kaiholla.

edit: Niin ja Bemarit jäivät nuolemaan näppejään AF Corsen taakse pisteissä, sentään tässä maailmassa on vielä jotain oikeutta.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
25-30 vuoden takaisten kisojen katsojamäärien vertailu nykyaikaan onkin järkevää. Johan pelkästään Melbournen GP menetti 100,000 katsojaa kymmenessä vuodessa. Ja vuoden 1999 one-off 1000km Fujissa keräsi 'vain' vajaan kolmanneksen noista linkeissäsi mainituista katsjojista (mikä tosin vastaa tämän päivän määriä Spassa).

Mutta joo kieltämättä, nyt kun Tojokin on mukana niin Fujilla noista uusista kisoista on kuitenkin paras potentiaali. Interlagosiinkin voi vielä suhtautua varauksella, mutta eiköhän se nyt ole kaikille päivänselvää että Borerain ja Zhuhai/Shanghai eivät maksavia asiakkaita tule saamaan millään ilveellä.

PLM kerännee pelkän ALMS-orkesterinkin kanssa huomattavasti paremmat lipputulot kuin nuo neljä kaukomaan viikonloppua yhteensä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
25-30 vuoden takaisten kisojen katsojamäärien vertailu nykyaikaan onkin järkevää.
No joo, mutta kyllä ne suhteutettuna jotain kertoo. Katsopa samalta sivulta (http://www.racingsportscars.com/photo_wcm.html) hyvänä tunnettujan kisojen (Brands ja Silverstone) katsojamääriä samoilta vuosilta niin saatat yllättyä...

Toistenkaan tuonaikaisten japanilaiskisojen ei paljon tarvitse hävetä (Suzuka & Autopolis), kun menevät heittämällä kärkeen.

Mutta joo kieltämättä, nyt kun Tojokin on mukana niin Fujilla noista uusista kisoista on kuitenkin paras potentiaali.
Tämä oli pointti.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
(mikä lienee case WECissä ensi vuonnakin Silverstonen jälkeisissä kisoissa)
Silverstonen kisa on ilmeisesti tänä vuonna ollut sunnuntaina, mutta tuossa uudessa kalenterin lukeepi, että kisa olisi 25.8. joka on lauantai. Mahtaneekohan pitää paikkaansa?
 
Ylös