GT ja protot 2013

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
WTCC teki viime vuonna aluevaltauksen Sears Pointissa, ja keräsi ennakkoluuloista poiketen itse asiassa varsin OK-tason yleisön. Joten mahdollisuuksia on.

Tosin ei kai sillä sinällään ole väliä saisiko WEC yhtään väkeä paikan päälle katsomaan ajelujaan. Näkeehän se jo esim Bahrainista ja Shanghaista, ettei se kahdesta kulkukoirasta koostuva yleisö tai edes paikan sijainti ole prioriteettina ratoja valittaessa, vaan sarjalle osoitetun rahasäkin koko.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
WTCC teki viime vuonna aluevaltauksen Sears Pointissa, ja keräsi ennakkoluuloista poiketen itse asiassa varsin OK-tason yleisön. Joten mahdollisuuksia on.
Jenkeissä on sekin aika merkittävässä osassa, miten hyvin joku tapahtuma on markkinoitu. Paskaahan ei voi siellä kiillottaa, koska paikallinen väestö ei paskan käteen saatuaan totea "olihan tää nyt jotain" kuten Suomessa, mutta se markkinointi varmistaa ainakin sen että saa ylipäänsä porukkaa paikalle tekemään johtopäätöksensä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jenkeissä on sekin aika merkittävässä osassa, miten hyvin joku tapahtuma on markkinoitu. Paskaahan ei voi siellä kiillottaa, koska paikallinen väestö ei paskan käteen saatuaan totea "olihan tää nyt jotain" kuten Suomessa, mutta se markkinointi varmistaa ainakin sen että saa ylipäänsä porukkaa paikalle tekemään johtopäätöksensä.
Totta turiset.

WTCC:n tapauksessa tapahtumalle lanseerattiin tyypillinen "rubbing is racing" & "NASCAR with international flare" -brändäys. Ja radan oman PR-osaston palkkaama isotissinen typy hostasi tämän, hmm, "infopaketin". Lisäksi Chevrolet kamppanjoi tapahtumaa mukavasti ja sarja sai jopa SPEEDin lähetyksen kisoista samalle päivälle, mikä oli hyvä veto. Näillä se lähtee.

Tekivät sinällään kuitenkin virheen että toivat mukanaan Euroopasta tuntemattomia tusinasarjoja lämppäreiksi, Maserati Trofeon ja AutoGP:n merkeissä. Minusta olisivat voineet neuvotella vaikka NASCARin pienempien liigojen kanssa, kun kohderyhmä nyt ei ole liiaksi erilainen (I'd think)

Meni vähän aiheen yli, mutta joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Uusi GTE tehdas-Possu virallisesti julkistettu, vaikka ulkomuodon olemmekin jo aiemmin Sebringin testeissä nähneet.

BUU etteivät käyttäneet Mantheyn perinteistä keltaista ja Hasbron logoja, vaan tuollaista mitäänsanomatonta väritystä. Auton moottori on edelleen se sama vanha 997:n 4-litrainen, mikä 'selittänee' (osan) heille jo etukäteen myönnetyistä BoP-helpotuksista.

 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Audihan kauden 1988 edesottamuksillaan olisi voinut kehittää TransAmia eteenpäin, mutta se tie ei selkeästi tuntunut kelpaavan. Ja Audi löysi heti seuraavalle kaudelle uuden kodin IMSA:n puolelta.
Jenkit on sen verran nurkkapatriootteja, että jos joku zum teufel sakemanni jostain Euroopasta tulee kukkoilemaan heidän Trans-AM sarjaansa, niin johan nyt jostain joku sääntöpykälä löydetään, millä saadaan kapuloita pinnojen väliin - ja jos ei löydy, niin sellainen tehdään. Audi oli aivan liian ylivoimainen siihen sarjaan, niinkuin on ollut moneen muuhunkin sarjaan. Jopa Euroopassa SuperTouringissa kiellettiin Quattrot, joista tietenkin Audilla vedettiin pian melonit nekkuun.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Uusi GTE tehdas-Possu virallisesti julkistettu, vaikka ulkomuodon olemmekin jo aiemmin Sebringin testeissä nähneet.
Näin Porscheen ja tehdastalliin liittyvä sivuraide: Onko Porsche ollut ylipäänsä tehdastallina koskaan mukana? Oliko esim. 70-luvun Gulf-tiimi tai 80-luvun Rothmans-tiimi tehdastalli, vai olivatko nuo tehtaan tuella pyöriviä privailijoita?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Kodewa nuo tekeleet on viime vuonna rakentanut, mutta teknisesti ottaen ne ovat Lotuksen rahoittamia - siis toisin kuin kaikki edelliset Lolat joiden päälle oli vain setelisäkkien luovutuksen jälkeen liimattu Lotuksen tarrat. Eli kyllä niissä jotain aitoa on. Juddin moottori on toki uudelleenbrändätty taas Lotukseksi (Oak Pescarolo -> Morgan -rahastusleikin tapaan).
Nyt Juddin moottori on uudelleenbrändätty tshekkiläisen Braga nimen alle, yhtiö on aiemmin tunnettu mm moottoripyörien ja Praga R1 kilpa-auton valmistamisesta. Hankkeen takana ovat Lotus F1 Tiimin toimitusjohtaja Patrick Louis, Charouz Gravity Racingin Antonin Charouz ja Pragan omistaja Petr Ptacek. Pragalla on suunnitelmia myös vuodelle 2014, silloin he haluavat olla mukana jo LMP1 luokassa, luulen että menevät sinne Romulus Kolles/Lotuksen kanssa yhdessä. Lotus/Praga LMP2 tallipäällikkö Colin Kollesin haastattelu.

Jacques Villeneuve teki sopimuksen GT-Tour sarjaan ja siellä hän menee Sport Garage (Ferrari 458 Italia) tiimin puikkoihin, jakaen auton Eric Cayrollen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Näin Porscheen ja tehdastalliin liittyvä sivuraide: Onko Porsche ollut ylipäänsä tehdastallina koskaan mukana? Oliko esim. 70-luvun Gulf-tiimi tai 80-luvun Rothmans-tiimi tehdastalli, vai olivatko nuo tehtaan tuella pyöriviä privailijoita?
No on, edellisen kerran vuonna 1998. Tuon GTE:n nimi on/tulee olemaan Porsche AG Team Manthey. Manthey on ainakin nyt jossain muodossa siis mukana, mutta ei välttämättä tarkoita mitään 2014:n suhteen - ehkä jäävät ajamaan GT-luokkiin kuten tähänkin asti ja itse P1 on sitten kokonaan in-house Stuttgartista käsin.

80-luvulla Rothmans oli vaan nimikkosponsori, mutta tiimi oli se virallinen tehdastiimi (ja vuonna 1988 Shell-sponsoroituna). Muut, etunenässä Joest, saivat sitten enemmän tai vähemmän tukea.

70-luvulla: http://en.wikipedia.org/wiki/1970_24_Hours_of_Le_Mans#Pre-race
Disappointed by the poor results of the 917 in 1969 and facing a new competition, Porsche contracted John Wyer and the Gulf Team to become the official Porsche team, and also the official development partner.

Wyer was surprised to discover that another team was carefully preparing Le Mans with close support from Porsche. As in 1969, the Porsche Salzburg team was a de facto second works team under control of members of the Porsche family. The Martini Racing team also gained some support from Porsche AG;
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Surullinen päivä kestävyysajoille. Le Mansin lisäksi myös VLN-sarjassa Nürrellä sattui kuolmantapaus, kun kaksinkertainen mestari Wolf Silvester kuoli ilmeisesti sydänkohtaukseen kisan aikana.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Syystä että?? Mikä on se olennainen lisäarvo, jonka tuo uusi, kilpaileva? foorumi tuo ?
Totesin vain tosiasian; ne yhdellä kädellä laskettavat ketjun aktiivikirjoittelijat siirtyi tonne syystä tai toisesta ja kuten näkyy, niin tänne ei ole paljon huhtikuun jälkeen kirjoiteltu. Forumsplittiin ei ole mielipidettä eikä kiinnosta väitellä siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Grand Am/Rolexin 6hrs Watkins Glen juuri alkamaisillaan. Motors TV:ltä mm näkyy.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tämän videon linkitys tulee nyt sikäli myöhässä, että se on kuvattu ennen tämän vuoden Le Mansia, joten videon pääpaino on kisaan valmistautumisessa, mutta mielenkiintoista katsottavaa vieläkin, koska kertoo melko paljon ensi kauden säännöistä ja Porschen paluusta prototyppeihin:
http://www.youtube.com/watch?v=7dwAybSbLbo
-Olisin kyllä hieman pettynyt, jos konehuoneessa ei murisisi enää boxer-6, kuten vanhoina hyvinä aikoina (ei tietenkään enää ilmajäähdytteisenä). :dunno:
 
Ylös