GT ja Protot 2014

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Minun mielestä iso automäärä nimenomaan tavoittelemisen arvoinen asia. Ei kukaan jaksa katso kun pari hassua autoa ajaa puolen kilometrin eroilla
ympäri rataa. Mutta kun laittaa 50-100 autoa niin kaikille radan osille riittää vilskettä. Mielummin ykkösissäkin olisi vähintään 30 autoa startissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Minun mielestä iso automäärä nimenomaan tavoittelemisen arvoinen asia. Ei kukaan jaksa katso kun pari hassua autoa ajaa puolen kilometrin eroilla
ympäri rataa. Mutta kun laittaa 50-100 autoa niin kaikille radan osille riittää vilskettä. Mielummin ykkösissäkin olisi vähintään 30 autoa startissa.
Samaa mieltä. Olin kerran katsomassa Zolderin 24h-kisan loppua ja siellä oli osanottajamäärä ollut vähäinen ja keskeyttäneitäkin paljon. Lopputulos oli, että viimeisiä tunteja ajoi puolenkymmentä autoa ja viimeiselle kierrokselle työnnettiin tallista muutama rampa maaliviivaa ylittämään. Sitä ei koskaan tiedä milloin napsahtaa iso joukkokolari jossa voi keskeyttää vaikka 10 autoa. Se kuuluu lajiin, että mukana on rahoittajakuskejakin. Vaikea tämän näkyvyyden kisoihin muuten saada tarpeeksi rahaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18505
Samaa mieltä. Olin kerran katsomassa Zolderin 24h-kisan loppua ja siellä oli osanottajamäärä ollut vähäinen ja keskeyttäneitäkin paljon. Lopputulos oli, että viimeisiä tunteja ajoi puolenkymmentä autoa ja viimeiselle kierrokselle työnnettiin tallista muutama rampa maaliviivaa ylittämään
Zolder 24h periaatteessa kuoli vähän niinkuinn kisana 2006 jälkeen, siihen asti oli paljon osallistujia jne. Kyseinen kisa muuten ajetaan taas kuukauden päästä ja osan ottajamäärä luultavasti taas vähäinen.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mitä vähän seurailin kierrosaikoja niin Palttalan bemari jää kierrosajoissa jatkuvasti kärkiaudeille, käytännössä riippumatta siitä ketkä ovat kuskeina. En ole analysoinut varikkostrategioita, mutta ei vissiin liene mahdotonta että #77 tippuu vielä ulos podiumilta...
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kolmosena ollut Audi #2 otti osumaa, nilkutti varikolle ja on nyt siellä fiksattavana. Tippunee kauas kärjestä. Helpottaa toki hieman Paltallan (sic) bemarin painetta Audien puristuksessa.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
396
Sijainti
Vantaa
Zolder 24h periaatteessa kuoli vähän niinkuinn kisana 2006 jälkeen, siihen asti oli paljon osallistujia jne. Kyseinen kisa muuten ajetaan taas kuukauden päästä ja osan ottajamäärä luultavasti taas vähäinen.
Alustavalla listalla 53 osallistujaa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Taitaa kohta vaihtua johtopaikka ihan radalla. Rast tuo Audia 2s/kierros nopeampaa kuin Luhr Bemaria, ja eroa alle sekunti.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Palttalan tiimissä arvotaan vielä kuka hyppää seuraavaks rattiin. Kaksi äijää kypärät päässä valmiina. Ilmeisesti kuitenkin Markus.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Samaa mieltä. Olin kerran katsomassa Zolderin 24h-kisan loppua ja siellä oli osanottajamäärä ollut vähäinen ja keskeyttäneitäkin paljon. Lopputulos oli, että viimeisiä tunteja ajoi puolenkymmentä autoa ja viimeiselle kierrokselle työnnettiin tallista muutama rampa maaliviivaa ylittämään. Sitä ei koskaan tiedä milloin napsahtaa iso joukkokolari jossa voi keskeyttää vaikka 10 autoa. Se kuuluu lajiin, että mukana on rahoittajakuskejakin. Vaikea tämän näkyvyyden kisoihin muuten saada tarpeeksi rahaa.
Minun mielestä iso automäärä nimenomaan tavoittelemisen arvoinen asia. Ei kukaan jaksa katso kun pari hassua autoa ajaa puolen kilometrin eroilla
ympäri rataa. Mutta kun laittaa 50-100 autoa niin kaikille radan osille riittää vilskettä. Mielummin ykkösissäkin olisi vähintään 30 autoa startissa.
Kannatan itsekin isoja automääriä. Paikan päällä nähtynä pieni automäärä yhdistettynä metsäiseen ja pitkään rataan ei oikein jaksa innostaa. "Bisnestunareita" on ollut urheiluautoissa mukana jo ennen nykyistä GT3-järjestelmää. Tämän tason kisoissa ymmärtääkseni minimivaatimus on B-tason kv-lisenssi. Ja luokissa sitten omat vaatimuksensa. Kisajärjestäjän tehtävä on hyväksyä jos kuljettaja täyttää minimivaatimukset. Moraalinen vastuu mielestäni on kansallisilla lajiliitoilla, millä edellytyksin kv-lisenssejä myönnetään. Kisän järjestäjäorganisaatio voi sitten reklamoida lajiliittoa jos näyttää siltä että juuri tietyn lipun alta tulee systemaattisesti tunareita.

E: Ja oli GT3-luokasta mitä mieltä tahansa, niin GT3 on nimenomaan mahdollistanut sen että radalla on iso määrä "relevanttia" kalustoa.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Viimeinen puoli tuntia alkamassa. Palttalan autokunta johtaa. Jännää.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Vuorokausi pöristelty ja kiihkeä kärkitaisto. Mahtavaa!
Taitaa Audi mennä ennemmin tai myöhemmin ohi.

edit: ja siinähän se
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ei voi mitään. Olihan tuo Audi selvästi nopeampi.
Aiemmin twitterissä:
Marc VDS Racing Team @marcvdsracing · 24m
Gotta speculate to accumulate - we've not taken tyres, and the Audi did... #gamblin' #Spa24h
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jep, onnittelut Palttalalle! :thumbup:
Olihan se ykköstilakin aika lähellä...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vuonna 2007 Rata-SM:n GT-luokan säännöt sallivat NEZ-GT autot, mihin luokaan Audi sopi, tosin muutaman poikkeusluvan avulla.

Vuonna 2008 Rata-SM:n GT-luokassa säännöt muuttuivat, sallien FIA GT3 ja FIA GT4 luokitellut autot sekä Porsche Carrera Cup ja Ferrari Challenge -luokkien autot. Näin Hietamäen DTM Audille ei ollut enään luokkaa missä ajaa ja siihen loppui Audin kilpailut Suomessa.
Ja pari vuotta tästä (kun sarjan organisaattorikin saatiin vaihdettua vähän realistisempaan) NEZ-GT säännön mukaiset autot olisivat jälleen olleet sallittuja ns. avoimessa lähdössä. Mutta Audin omistajan mukaan ei ole mielekästä ajaa "terveisiä" koska moottorin käyttötunnit eivät ole mitenkään ilmaisia. Kymppitonnilla ei vielä perushuoltoa moottoriin tehdä.
Sama pätee periaatteessa mihin tahansa mainittavan kilpailuhistorian omaavaan peliin. Autolla on tietty arvo, eikä se ainakaan parane käytettäessä sitä näissä pilipali-kilpailuissa ja radoilla, joiden turva-alueet on lähinnä perunapeltoa, jos niinkään hyviä (vrt. Westend Racingin mälli Motoparkissa 2012.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Autolla on tietty arvo, eikä se ainakaan parane käytettäessä sitä näissä pilipali-kilpailuissa ja radoilla, joiden turva-alueet on lähinnä perunapeltoa, jos niinkään hyviä (vrt. Westend Racingin mälli Motoparkissa 2012.
Niin no, mitä ajoneuvohistoriaan tulee, Hietamäen DTM-Audihan oli Suomen ainoa Saksan-tuonti joka todistettavasti oli ollut naisella pääasiassa sunnuntaiajoja varten.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Niin no, mitä ajoneuvohistoriaan tulee, Hietamäen DTM-Audihan oli Suomen ainoa Saksan-tuonti joka todistettavasti oli ollut naisella pääasiassa sunnuntaiajoja varten.
No sen verran täytyy korjata että viimeinen auton käyttäjä DTM -sarjassa oli Vanina Ickx joka ajoi sillä kauden 2006, ns "ylivuotisella" autolla. Kyseinen auto on vuoden 2004 malli jolla on moni muukin ajanut.
 
Ylös