GT/Protot 2020

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
493
Sijainti
EP
Neljältä alkoi Simojoen ja Virtasen höpinät. Tai joskus siihen aikaan piti ainakin alkaa. (y)
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Tänäänhän tuli muitakin uutisia, eilen oli Imsa ja Aco plus kumppanit hyväksyneet hyperautojen säännöt molemmin puolin rapakkoa. Eli vuoden parin päästä luulisi sitten helpommin tiimit siirtyillä eri kisoihin ja sarjoihin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Tänäänhän tuli muitakin uutisia, eilen oli Imsa ja Aco plus kumppanit hyväksyneet hyperautojen säännöt molemmin puolin rapakkoa. Eli vuoden parin päästä luulisi sitten helpommin tiimit siirtyillä eri kisoihin ja sarjoihin.
Tästä mainittiin myös tuoreessa Vauhdin Maailmassa, tätä hommaa hiottiin aika pitkään.

Tiedote: https://www.imsa.com/news/2020/09/18/lmdh-technical-regulations-confirmed-by-imsa-and-aco-at-le-mans-press-conference/

Major automotive manufacturers will work together with one of four approved chassis constructors – Dallara, Ligier, Multimatic or ORECA – to develop their LMDh race cars. Between the manufacturer’s internal combustion engine and a spec hybrid powertrain system, each LMDh car will have a combined power output of 500 kilowatts (just over 670 horsepower).

Minimum weight will be 1,030 kilograms (just over 2,270 pounds), with a maximum width of two meters (roughly six-and-a-half feet), a maximum length of 5.1 meters (16.7 feet) and a common wheelbase for all cars of 3.15 meters (10.3 feet). Each LMDh car will have advance upper body styling, allowing each automotive manufacturer to bring their own identity and styling cues, while each LMDh will have a controlled underfloor.
Vuonna 2022 ajetaan uusillä säännöillä.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
351
Minulta on mennyt ohi, mitä Vilanderin autokunnalle on tapahtunut kun ovat luokkansa toiseksi viimeisiä? Vai ovatko olleet vain tasaisen hitaita?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Turva-auto radalla. Vilanderin autokunta luokkansa 7:ntenä. Toyotat kokonaiskisan kärjessä, kun kuusi tuntia ajettu. Pimeys tullut.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Mopokuskeja ne kaksi muuta. Yötähän sitten riittääkin eri malliin kuin normaalisti. Spa 24h lokakuussa voi olla aika settiä tuosta syystä. Toki jo ensi viikon nyrbäkin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Vilander ainoa platinum-kuski. Kaksi jenkkiä, toinen hopea ja kolmas pronssi-tason kuljettaja.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Medikaani välimereltä?

Bykolles tosiaan taitaa tehdä tätä silkasta rakkaudesta lajiin, track record ei järin vahva...
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Kollesin takasiipi irtosi, siksi valleihin. No, kuka näitä harrastaisi jos ei vaaran tunnetta olisi mukana.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Tristan Commendy ajoi ulos ja kaide vääntyi. Nyt körötellään SC;n perässä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Toinenkin vapaa striimi näköjään meni alas. Ei nyt sinänsä haittaa kun euro tv:stä mutta nyt ei voi katsoa muuta ja laitta striimiä pc:stä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Toyotalle kolmas peräkkäinen Le Mans-voitto.









Toni Vilanderin autokunta keskeytti kolarin myötä jousitusvikaan aamuyöllä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3883
Sijainti
Helsinki
Le Mans Enduranche Managment, joka promotoi WEC-, ja ELMS-sarjoja saa uuden pääjohtajan, kun Gerard Neveu jää pois vuodenvaihteessa.

 
Ylös