Nyt on nostalgista materiaalia. Jaguar XJR-14 Gtp OnBoard. Tästä
@BudLightJaguar tykkäisi.
No nyt kyllä kelpaa! Vaikka tuossa onkin Arie Luyendyk ratissa, aikalaiskertomuksien mukaan vasurivaihdekeppi aiheutti Davy Jonesille joitakin harjoituksissa spinnauksia ja myös kisapäivänä kompurointia.
Syy, miksi vaihdekeppi oli vasemmalla, vaikka yleisesti oikealta ohjattavissa protoissa se on ollut oikealle kädelle, oli monokokin suunnittelussa tehty innovaatio. Kun keppi oli vasurille, vaihteistoon saatiin suora linkitys sen sijaan että se olisi vaatinut kaapelit ja niille läpiviennit oikeasta ponttoonista.
Monokokkihan paljaaksi riisuttuna näyttää tältä. Jo sillä, että autoon kiivettiin ikkunasta (kuten Peugeot 905) saatiin jäykempi monokokki kun ei ollut oviaukkoja ("kaksipaikkainen" auto on vain näennäisesti)