GTR 2

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kiinnostaisiko forumisteja laittaa liiga pystyyn? Kyseinen peli on siis realistisuudeltaan rata-autoilun Richard Burns.

Netistä voi imuttaa myös kotimaisia ratoja ja kaikki tutut F1-radat löytyvät luonnollisesti vakiona. Moninpeli toimii kuulemma hyvin, koska monissa paikoissa pyörii sarjoja. Maksimimäärä kilpailuun on muistaakseni 28 pelaajaa, joten tekemistä riittäisi monelle. Ja tätä on siis turha edes yrittää näppäimistöllä.

 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Ferrari 4ever sanoi:
Kiinnostaisiko forumisteja laittaa liiga pystyyn? Kyseinen peli on siis realistisuudeltaan rata-autoilun Richard Burns.

Netistä voi imuttaa myös kotimaisia ratoja ja kaikki tutut F1-radat löytyvät luonnollisesti vakiona. Moninpeli toimii kuulemma hyvin, koska monissa paikoissa pyörii sarjoja. Maksimimäärä kilpailuun on muistaakseni 28 pelaajaa, joten tekemistä riittäisi monelle. Ja tätä on siis turha edes yrittää näppäimistöllä.
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa.:rolleyes: Rengasmallinnus on valitettavasti aivan liian anteeksiantava, johtuen ilmeisesti siitä että on tarkoitettu vähän suuremmalle käyttäjäkunnalle. Nettikoodi ei myöskään ole lähellekään rFactorin luokkaa, jolla olen ollut mukana järkkäämässä 43:n pelaajan 'NASCAR' kisoja, ilman ongelmia..

Jos joku liigaa järkkää, niin pliis, käyttäkää rFactoria, on sarjoja ja ratoja mistä valita ;)
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Ferrari 4ever sanoi:
Kiinnostaisiko forumisteja laittaa liiga pystyyn? Kyseinen peli on siis realistisuudeltaan rata-autoilun Richard Burns.
Aikanaan kun forumGPL kuopattiin, niin suuri osa kuskeista siirtyi
trellet.netiin ajamaan, jossa tällä hetkellä pyörii sekä GPL, että rFactor kaudet. rFactorilla ajetaa Legends Cupia ja Geplillä sitä samaa mitä aina ennenkin. :D
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
mh_84 sanoi:
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa.:rolleyes: Rengasmallinnus on valitettavasti aivan liian anteeksiantava, johtuen ilmeisesti siitä että on tarkoitettu vähän suuremmalle käyttäjäkunnalle.
Mitä tarkoitat anteeksiantavalla? Etenkin kun olet sen yksilöinyt juuri renkaisiin... Itseäni häiritsee lähinnä se että eri rengaskovuuksien ero pidossa on turhan pieni. Sama pätee vähän muihinkin säätöihin autossa. Tämä on toki helposti korjattavissa (jos ei millään originaali kelpaa) koska kaikki oleelliset tiedostot ovat .txt muodossa ja hyvin kommentoitu.

Vaan ajotuntuma on silti selvästi rfactoria parempi. Pohja on pelissä kunnossa, kun vain löytää modit joiden toteutukseen on tyytyväinen. Gtr2 on nimenomaan tarkoitettu hc-simumiehille (ja tytöille). Tocat yms. sitten avaruuspiloteille :yuck:

Omaan simuvalikoimaan ei rbr:n ja gtr:ien lisäksi muita mahdu, vaikka koitettu on :cool:
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Pyranha sanoi:
Mitä tarkoitat anteeksiantavalla? Etenkin kun olet sen yksilöinyt juuri renkaisiin... Itseäni häiritsee lähinnä se että eri rengaskovuuksien ero pidossa on turhan pieni. Sama pätee vähän muihinkin säätöihin autossa. Tämä on toki helposti korjattavissa (jos ei millään originaali kelpaa) koska kaikki oleelliset tiedostot ovat .txt muodossa ja hyvin kommentoitu.

Vaan ajotuntuma on silti selvästi rfactoria parempi. Pohja on pelissä kunnossa, kun vain löytää modit joiden toteutukseen on tyytyväinen. Gtr2 on nimenomaan tarkoitettu hc-simumiehille (ja tytöille). Tocat yms. sitten avaruuspiloteille :yuck:

Omaan simuvalikoimaan ei rbr:n ja gtr:ien lisäksi muita mahdu, vaikka koitettu on :cool:
Slip angleja tossa tarkotin (mikä muuten on suomeksi? :confused: ). Pitoa löytyy aivan liikaa kun aletaan meneen rajoille ja yli.
Mutta turha tästä on täällä alkaa riiteleen, samasta aiheesta on riidelty jo tarpeeksi paljon. Oma valintani on rF ja sinun on GTR2, sillä siisti. :)
Mutta edelleen, pahinta siinä on tuo nettikoodi, toivottavasti saavat siihen parannusta tulevaisuudessa.
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
mh_84 sanoi:
Slip angleja tossa tarkotin (mikä muuten on suomeksi? :confused: ). Pitoa löytyy aivan liikaa kun aletaan meneen rajoille ja yli.
Mutta turha tästä on täällä alkaa riiteleen, samasta aiheesta on riidelty jo tarpeeksi paljon. Oma valintani on rF ja sinun on GTR2, sillä siisti. :)
Mutta edelleen, pahinta siinä on tuo nettikoodi, toivottavasti saavat siihen parannusta tulevaisuudessa.
Ompas täällä foorumilla kireä tunnelma. Luulin keskustelevani, en riiteleväni tästä aiheesta ;)

Tarkoitatko tuolla slip anglella sitä kun pito alkaa murtua ja renkaat rohisee kuuluvasti? Huomasin myös jo pelin alkumetreillä että sitä pitoa löytyy jopa aavistuksen lisää kun vie sen tuon kynnyksen yli. Toki vauhdin hidastuminen ja painopisteen siirtyminen eteen saattaa hämätä ja antaa tunteen paremmasta etupään pidosta. Hyvän kierrosajan saamiseksi useita autoja tulee ajaa varsin kovalla kädellä tämän asian suhteen.

Minkästasoisia gtr miehiä täällä muuten on, itse olen reilun puolen vuoden vääntämisellä päässyt tilanteeseen jossa ajelen paalun melkein millä tahansa gt autolla, millä tahansa radalla 100% AI vastaan. Eniten aikaa vei jarruttaminen joka on gtr:ssä irl kuskien mukaankin liian vaikeaa, vasemman jalan herkkyyttä on kasvateltu aika lailla kun peli vaatii tajuttoman hyvää trailbraking-kykyä :D
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Pyranha sanoi:
Ompas täällä foorumilla kireä tunnelma. Luulin keskustelevani, en riiteleväni tästä aiheesta ;)

Tarkoitatko tuolla slip anglella sitä kun pito alkaa murtua ja renkaat rohisee kuuluvasti? Huomasin myös jo pelin alkumetreillä että sitä pitoa löytyy jopa aavistuksen lisää kun vie sen tuon kynnyksen yli. Toki vauhdin hidastuminen ja painopisteen siirtyminen eteen saattaa hämätä ja antaa tunteen paremmasta etupään pidosta. Hyvän kierrosajan saamiseksi useita autoja tulee ajaa varsin kovalla kädellä tämän asian suhteen.

Minkästasoisia gtr miehiä täällä muuten on, itse olen reilun puolen vuoden vääntämisellä päässyt tilanteeseen jossa ajelen paalun melkein millä tahansa gt autolla, millä tahansa radalla 100% AI vastaan. Eniten aikaa vei jarruttaminen joka on gtr:ssä irl kuskien mukaankin liian vaikeaa, vasemman jalan herkkyyttä on kasvateltu aika lailla kun peli vaatii tajuttoman hyvää trailbraking-kykyä :D
Heh, eikun tahtoo vain aina nämä ainakin tuolla kansainvälisillä forumeilla kääntyä "minun simu on parempi kuin sinun"-tyyppisiksi jarnoiksi.

En tarkoita ääniä vaan juuri sitä kun menee rajan yli, pitoa löytyy aivan liikaa. Oikea rengas ei käyttäydy noin. Ymmärtääkseni siihen on tehty modeja, mutta en ole niihin tutustunut kun kaikki aika menee rF:n parissa.

Itse olen ajellut rFactorilla tuota GP 1979 modia eniten. Offlinessa en pelaa lainkaan.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Pyranha sanoi:
Minkästasoisia gtr miehiä täällä muuten on, itse olen reilun puolen vuoden vääntämisellä päässyt tilanteeseen jossa ajelen paalun melkein millä tahansa gt autolla, millä tahansa radalla 100% AI vastaan.
Itse en tiedä millä tasolla olisin jos ottaisin GTR.n tai nFactorin käsittelyyn, mutta aiemmin GPL:ssä ajelin -80 rankin ja monster rankissa -445, joka on vieläkin top30:ssa maailmassa vaikka siitä on jo pari vuotta kun sitä viimeiksi hotlappasin... eli se oli aikaa ennen näitä uusia modeja, joilla voi engine/season swäppiä harrastaa jos siltä tuntuu. :dunno:
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Pyranha. Aja vaikka SPA:ssa tai jossain aika ja laita se tähän niin katsotaan, että kuinka kova olet kääntämään rattia GTR 2 : ssa. :thumbup:
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Ferrari 4ever sanoi:
Pyranha. Aja vaikka SPA:ssa tai jossain aika ja laita se tähän niin katsotaan, että kuinka kova olet kääntämään rattia GTR 2 : ssa. :thumbup:

Spa:ta en ole juurikaan ajellut mutta enna pergusaa tulii alkuaikoina tahkottua ihan huolella. Bms scuderialla (se 2004 punainen) ja aika 1:28.540. Henrik roosin pohja-aikoja en ole vielä kaikissa radoissa rikkonut. Tosin nyt se saattaisi jo taitojen puolesta onnistua :)

Kokeilen sen Spa:n vielä tällä viikolla jos ehdin ajella. Milläs autolla?
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kokeilin ensimmäistä kertaa Pergusaa ilman apuja tai auton säätämistä. Kymmenisen kierrosta tuli jauhettua ja ajaksi tuli 1:34:xxx. :p
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Noniin, ehdin nopsaan kokeilla spa:ta

Autona 2004 575 gpc squadra corse tms.

3 lämmittelykiekkaa, sitten perussäädöt autoon ja yksi nopea tuotti ajan 2:14.950. Ei ole varmaan ihmeellinen aika, jäi löysää keskiosan mutkiin kun ei oikein ollut vielä kuvaa miten se pitää niihin paiskata. Kyllä tuosta 2 sekkaa irtoo jos tahkoomaan ruvetaan :D

Niin, ja siinä eau rougessa on joku helvetin laakea töyssy keskellä, auto pohjaa ja yrittää jatkuvasti seinään. Täytyy tutkia tarviiko kiristellä alustaa vai selviääkö ajolinjan muutoksella.
 
Viimeksi muokattu:

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kovia aikoja, tuollakin olisi piesty kaikki kilpailijat No Grip GTR 2 liigan aika-ajoissa. :thumbup:

Tosin itsehän en edes tiedä, että millä säädöillä porukka ajaa kun olen aika uusi tässäkin pelissä. Tuolla NoGripin sivuilla on ajettu SPA: ssa 2:08 aikoja, jotka tuntuvat aika uskomattomalta simulaatio-tasolla, jolla itse ajelen aina (ilman tc:ta jne, automaattinen kytkin on käytössä but that´s it).
 
Viimeksi muokattu:

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Niihin parhaisiin aikoihin ei kannattane luottaa koska jengi oletettavasti oikoo sen minkä lippusäännöt sallii.. Huomasin vain koska joku oli vetänyt ennassa 1:26.0 jollain nettilistalla, ja se ei ole mahdollista, sen verta limitillä tiedän ajavani. Ollaan kaverin kanssa sovittu että puoli autoa on valkoisen viivan sisäpuolella kaikissa tilanteissa. Riittää juuri mukavasti kanttien ottamiseen.

edit: Löysin replayn tuosta 2:08 ajosta ja kyllä se oli ihan siististi ajettu. En kyllä jaksa uskoa puhtauteen, siellä on koplattu joko moottorin tai renkaiden tiedostoa. Motec tiedosto olisi mukava lisä noihin, vaikea kusettaa kun sieltä näkee kaiken mitä autossa tapahtuu :)


Itselläni on myös tuo automaaginen kytkin päällä, momo racingillä ajelen. Kaikki muut avuthan vie nautinnon kokonaan. Tällaisen pelin ehdoton valtti on se että vaikeutensa vuoksi aina on parantamisen varaa ja oppii uusia asioita. :)

Tässä muuten F1 modi, ja pirun hyvä sellainen

http://perfectdarkfr.free.fr/F107.html

AI on vähän pielessä, ajolinjat sekoilee niillä useilla radoilla. Ainakin Imola toimii täydellisesti, ja varmaan kyllä moni muukin rata. Jos luulit että tavan gtr on vaikea niin tuolla nousee kyllä reaktionopeus aivan uusiin sfääreihin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Säädin ensimmäisen kerran autoa hieman itselleni sopivammaksi ja tippuihan se aika sekunnilla. SPA : ssa tasan 2:15:000. Hiljalleen sitä alkaa oppimaan, hieno peli kerta kaikkiaan. :cool:

Pitää kokeilla tuota F1-modiakin vaikka toistaiseksi on tullut hakattua GP4 : sta 2007 modilla.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Ainakaan suomen suurimmat simuliigat eivät ole ottaneet GTR2:sta valikoimaansa. Pääpaino on edelleenkin rFactor-Nascar2k3-GPL linjalla vissiin.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Silkkaa parhautta!

Onpa tullut tässä jauhettua kyseistä peliä internetissä ja riemusta ei ollut äsken puutetta. Kellotin Monzan aika-ajoissa 1:43:3xx, joka riitti yllättäen paaluun. Ensimmäistä kertaa lähdin ensimmäisestä lähtöruudusta (toistaiseksi paras tulos oli ollut viides) ja ensimmäistä kertaa voitin koko kilpailun!

22 lähtijää ja pidin kymmenen kierroksen ajan takana kuskin, joka oli noin kaksi ja puoli sekuntia nopeampi yhdellä kierroksella.

http://www.youtube.com/watch?v=9NHNYaQFCfk

Hieno peli! :D
 
Viimeksi muokattu:

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Tosi hyvin ajettu, takana olleella kaverilla ei oikein hermo pitänyt, lipsui koko ajan pitkäksi.

Nopea se saattoi olla mutta ei se ohittaa osaa. 550:lla hyvä paikka ohittaa olisi ollut esim. keskiosan peräkkäisistä oikeista jälkimmäinen. Siinä ensin vähän väliä, sitten nopeammin mutkan läpi ja imusta kiinni ja rinnalle.

Tai sitten kun peitit niin ulkolinjalta reippaampi ulostulo ja taas imusta ohi.

Anyways hyvin ajettu!
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Hehe, ensimmäinen hiillostus päättyi tosiaan tuon takaa-ajajan lievään ulosajoon pääsuoran shikaanissa. Otti eron kiinni parissa kierroksessa.

Olin lähes varma, että mies menisi tuolla viimeisellä kierroksella Variante Ascarissa ohitse kun puolustin asemaani ennen syheröä ja en ajanut sisään parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ulostulon jälkeen kuitenkin katsoin, että "oho, tästähän taitaa tosiaan tulla voitto!"

Tuo hyyppä kellotti tasaisesti 1:41-1:42 aikoja, jotka ovat minulle vielä ihan täyttä utopiaa.

Tänään pääsee sitten koittamaan ensimmäistä kertaa liigassa "24/7 racing". :thumbup:
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Ferrari 4ever sanoi:
Tuo hyyppä kellotti tasaisesti 1:41-1:42 aikoja, jotka ovat minulle vielä ihan täyttä utopiaa.
Kokeiles vaihtaa lambo bms scuderian 550:aan niin ehkä eivät ole...

edittiä:

Kävin äsken vajaan koskenkorvan jälkeen ajelemassa ja lambolla ajaksi tuli 1:43.0 about 10 kierroksen jälkeen. Ja tuo vaati jo melko härskiä kanttien ylittämistä shikaaneissa. Taidetaan olla aika tasaväkisiä kuskeja :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös