GTR 2

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Oppiiko ne lukuisat mutkat muistamaan? itse en ole siihen vielä perehtynyt.
Pisin rata mitä olen viimeaikoina ajanut on Lemans24hre,paras aika Ferrari 550:llä 3:47.130.
Itseäni kiinnostaisi ajella vähän pitempiä kisoja,kuin 10-15 kierroksen normaaleja online kisoja,joissa kilpakumppaneita ei juuri kunnioiteta.Pyrin itse ajamaan reilusti.
Suomalaisiin liigoihin en ole viimeaikoina törmännyt.Onkohan niitä?
Kyllä ne oppii kunhan vaan jaksaa ajaa rataa ympäri tarpeeksi. :)
ruutulippu.netis ainaki on joku gtr2 sarja, mutta en tiedä koska alkaa uus kausi..
 

olli kuhta

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
164
Sijainti
Heikoilla jäillä
Taitaa ajaa eri fysiikoilla ja uudesta sarjasta ei ole tietoa.
Oon väsännyt omaa serveriäkin,jos lobbyssä löytyis kiinnostusta pitempiin kisoihin.Ongelmahan vaan on ettei serveri ole jatkuvasti pällä.Pelaajat on tottuneet käyttämään samoja servereitä jotka aina löytyy.
 

Henkka.

New member
Liittynyt
10.10.2010
Viestit
1
Oppiiko ne lukuisat mutkat muistamaan? itse en ole siihen vielä perehtynyt.
Pisin rata mitä olen viimeaikoina ajanut on Lemans24hre,paras aika Ferrari 550:llä 3:47.130.
Itseäni kiinnostaisi ajella vähän pitempiä kisoja,kuin 10-15 kierroksen normaaleja online kisoja,joissa kilpakumppaneita ei juuri kunnioiteta.Pyrin itse ajamaan reilusti.
Suomalaisiin liigoihin en ole viimeaikoina törmännyt.Onkohan niitä?

http://www.ruutulippu.net/forum_msg.php?mode=view&forum=29&id=24569

http://www.youtube.com/view_play_list?p=5450DD0B923F2799

Juuri aloitettiin uusi kausi ja mukaan mahtuu ja halutaan lisää kuskeja. Koitetaan saada gridi täyteen!

Tämän kauden autovalikoima löytyy linkin takaa sarjan tiedoista (ollaan valittu niitä harvemmin käytettäviä autoja tällä kertaa), ja autot on tasoitettu lisäpainoilla heti kauden alkuun.

Ajetaan muuttuvalla säällä jolloin GTR:n kuivuva ajolinja ja muuttuva radan pito pääsee oikeuksiinsa (vesisateet pyyhkivät kumin radasta jolloin rata on jonkin aikaa hieman liukkaampi jne).

Kaikki sarjan kuskit ajavat herrasmiesmäisesti, tilaa annetaan reilusti ja yritetään olla tuhoamatta muiden kisoja (protestien uhalla, tietenkin). Kovin ryppyotsaista ei homma kuitenkaan ole, pääasia että on että kaikki tietävät missä radan rajat kulkevat (ettei kisat mene pelkäksi oikomiseksi) ja miten sijoitustaan saa puolustaa.

Sarjan edetessä menestyville kuskeille laitetaan lisää painoa autoon, jolloin radalle pääsee syntymään enemmän tiukkaa vääntöä eri kuskien välille. Ja näin hitaammillakin kuskeilla on realistinen mahdollisuus voittaa kisa tai kaksi.

NAP-fysiikkapäivitys on käytössä, ja sitä on vielä muokattu lisää sen verran että jokaiseen sarjan autoon on laitettu auto-blip takaisin päälle, alaspäinvaihtoja helpottamaan (NAP poistaa sen autoista missä sitä ei oikeasti ole, mutta tähän haluttiin helpotusta).

Muuten NAPin ero GTR2:n alkuperäisfysiikoihin on lähinnä siinä että kokonaispitoa on hieman laskettu, ja autot ovat hieman herkempiä kärsimään huonoista setupeista. Esimerkiksi ylikuumenevat kumit (eli väärä rengasvalinta) on vauhdille varsin turmiollista, ja pohjan tuoma maa-efekti häviää epästabiileissa tilanteissa herkemmin. Eli mukaan on tuotu hieman asioita mitkä oikeassakin elämässä pitää olla kisatilanteessa kunnossa.

Ja koska autot ovat herkempiä käyttäytymään vaikeasti huonolla setupilla (varsinkin niillä default setupeilla), niin säätöapua kyllä saa kokeneemmilta kun vaan pyytää. Tai sitten voi lyöttäytyä jonkun kokeneemman kuskin kanssa samaan talliin, vakoilemaan säätövinkkejä.

Ei kannata ainakaan hermoilla olevansa liian hidas kuski. Kunhan vain osaa ajaa siististi ja turvallisesti, niin kukaan ei katso hitureita pahalla silmällä, ja useita sekunteja kierroksella kärjelle jäävätkin kyllä pääsevät taistelemaan sijoituksista radalla varmasti.

Itse siis omassa ekassa kisassani hävisin 5 sekuntia per kierros http://www.ruutulippu.net/results.php?race=1264 (tuossa tulokset)
Ja paras sijoitus on 3. Suzukassa http://www.ruutulippu.net/results.php?race=1338 (tulokset tuossa)
Apua säätämiseen löytyy kyllä ja muutenkin neuvoja

-Henkka
 
Viimeksi muokattu:
Ylös