Haas

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2802
Maksetaanko niille sitten ihan vaan maksamisen ilosta kun ei muuta käyttöä rahalle keksitä? Joku Hulkenberg joka vuosikaudet koittanut pitää väkisin f1-uraansa hengissä kieltäytyisi dilistä kun saisi "vaan" puoli milliä? Joka sekin lienee hemmetin paljon enemmän kuin mistään muusta hommasta tienaisi. Ei tuolla nyt mitään kokemuslisiä palkkaan kerry sentään.

Googlen ja kaikkien muidenkin palkkatilastot on edelleen ihan höpöhöpöä. Bottaksen mersuliksa oli ilmeisesti (=omien sanojensa mukaan) suuruusluokaltaan jossain kahdeksan miljoonan paikkeilla, niin onhan tuo nyt ihan utopistinen ajatus, että Haasin kaltainen lilliputtitalli maksaisi tusina-Magnussenille mitään kuuden miljoonan liksoja.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Haas koko budjetti oli jossain $80m/vuosi kieppeillä, niin jos nämä maksavat itse edes miljoonan, olisi se iso uhraus kaikesta muusta. Tuskin maksavat edes yhteensä näille sitä miljoonaakaan. Omat sponssit voi maksaa muutenkin koko palkan
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Varmasti sponssit osallistuu liksoihin, mutta onko tietoa näistä sponsseista joita Magnussenilla ja Hulkilla on? Voisihan heitä periaatteessa kutsua maksukuskeiksikin, mutta missä siinäkin vedetään raja? Eikös Mickilläkin ollut se 1&1 sponsori, joten hänenkin mukanaan olisi tullut sponssirahaa, mutta silti valinta ei kohdistunut häneen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Luultavasti kumpainenkin kuski täyttää maksukuskin kriteerit ja jopa vielä paremmin kuin Mick, joka kulki Ferkun junnuohjelman mukana. Jos sillä nyt on yhtään mitään merkitystä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5491
Haas koko budjetti oli jossain $80m/vuosi kieppeillä, niin jos nämä maksavat itse edes miljoonan, olisi se iso uhraus kaikesta muusta. Tuskin maksavat edes yhteensä näille sitä miljoonaakaan. Omat sponssit voi maksaa muutenkin koko palkan
Aika usein näissä ruputalleisa kuskin omat (ja tallille hankkimat) sponssit maksaa liksan. Kimilläkin esim. Singha oli palkanmaksaja. Pyörähtikö rahat tallin kautta vai ei, on vähän tomeitous-tomaatous.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3528
Se on oikeastaan ihan sama mitä laskelmia me teemme jos Haas sanoi yhdeksi painavaksi syyksi Mickin potkuille kalliit romutukset. Eivätkä muutkaan tallit Mickin palveluksista olleet kiinnostuneita, että jotekin erikoista syyttää Haasin kuskirulettia Mickin potkuista kun Ferrarikaan ei halunnut jatkaa tukemista.
Mick oli lopulta ihan ok tason kuski, mutta se ei vaan riittänyt. Pelkällä nimellä ei enää jatkopaikkaa irronnut. Alussahan nimi varmasti auttoi Haasille pääsemisessä, sen verran vaatimaton oli miehen F2 ura. Tuurilla tuli mestaruus toisena vuonna.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Magnussen ja Hulk ajavat aivan varmasti nimellisellä palkalla, Haas tarjonnee sarjan surkeimmat palkat kuskeilleen. Ensi kausi on mielenkiintoinen, koska taitaa olla pitkään aikaan historiassa, että ei ole selkeää heittopussia, jos Williamsin toisesta kuljettajasta ei sellaista jostain syystä muodostu.

Alonsolla ja Bottaksella on muuten ilmeisesti ainoana oman firmat tuotteet mainostettuna lippiksissaä, muilla ei ole ilmeisesti oikeastaan mitä mainostaa?
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1432
Magnussen ja Hulk ajavat aivan varmasti nimellisellä palkalla, Haas tarjonnee sarjan surkeimmat palkat kuskeilleen. Ensi kausi on mielenkiintoinen, koska taitaa olla pitkään aikaan historiassa, että ei ole selkeää heittopussia, jos Williamsin toisesta kuljettajasta ei sellaista jostain syystä muodostu.

Alonsolla ja Bottaksella on muuten ilmeisesti ainoana oman firmat tuotteet mainostettuna lippiksissaä, muilla ei ole ilmeisesti oikeastaan mitä mainostaa?
Alonsolla on todellakin oman firman lippis, sillä omistaa neljänneksen Kimoasta. En nyt ihan tiedä mikä oma firma Bottaksella on. Eikös hällä ole aina Alfa Romeon lippis päässä kisaviikonloppujen aikana?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Harvoin sitä tapahtuu, mutta tapahtuu kuitenkin, esimerkiksi Keke 1982.
En nyt sanoisi, että sillä autolla voidaan puhua tuurista tai muustakaan yhtään mitään. Auto ei ollut nopeimpia moottorinsa takia, kun tässä ei ollut vielä turboa, joka löytyi kovimmilta kilpailijoilta. Siihen aikaan kuskin taidot merkitsivät huomattavasti enemmän kuin tänä päivänä ja kohtuu legendaarisesti Keke toi autoa mutkissa kahva edellä.
Tuli muistaakseni vielä kerran hylätyksikin podiumilta ym.
Edit: esim BMWn turbokoneesta saatiin puristettua hetkellisesti jopa 1400hv, kun Keken pata potpotti n.500hv tehoisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
759
En nyt sanoisi, että sillä autolla voidaan puhua tuurista tai muustakaan yhtään mitään. Auto ei ollut nopeimpia moottorinsa takia, kun tässä ei ollut vielä turboa, joka löytyi kovimmilta kilpailijoilta. Siihen aikaan kuskin taidot merkitsivät huomattavasti enemmän kuin tänä päivänä ja kohtuu legendaarisesti Keke toi autoa mutkissa kahva edellä.
Tuli muistaakseni vielä kerran hylätyksikin podiumilta ym.
Edit: esim BMWn turbokoneesta saatiin puristettua hetkellisesti jopa 1400hv, kun Keken pata potpotti n.500hv tehoisesti.
Keke ajoi kyllä hyvin. Ja tuli tosiaan hylätyksi Brasiliasta kakkospaikalta. Seuraavana vuonna Keke jatkoi samaa perinnettä ja tuli taas hylätyksi kakkospaikalta.

Bemarin turbokoneesta otettiin vasta myöhemmin yli tuhannen hevosvoiman tehoja. 1982 lukemat olivat selkeästi alempana, aika-ajoissa oltiin alle 850hv tehoissa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
En nyt sanoisi, että sillä autolla voidaan puhua tuurista tai muustakaan yhtään mitään. Auto ei ollut nopeimpia moottorinsa takia, kun tässä ei ollut vielä turboa, joka löytyi kovimmilta kilpailijoilta. Siihen aikaan kuskin taidot merkitsivät huomattavasti enemmän kuin tänä päivänä ja kohtuu legendaarisesti Keke toi autoa mutkissa kahva edellä.
Tuli muistaakseni vielä kerran hylätyksikin podiumilta ym.
Edit: esim BMWn turbokoneesta saatiin puristettua hetkellisesti jopa 1400hv, kun Keken pata potpotti n.500hv tehoisesti.
Kekelle yksi voitto kauden aikana ja sekin siinä vaiheessa kun pahin vihollinen Pironi oli ajanut itsensä ylivoimaisesta mm-johdosta sairaalan kautta eläkkeelle. Oli siinä onnella osansa, mutta kaikki lasketaan. Kuka muu pn muuten voittanut mestaruuden vain yhdellä voitolla?
 
Viimeksi muokattu:

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
759
Kekelle yksi voitto kauden aikana ja sekin siinä vaiheessa kun pahin vihollinen Pironi ajoi itsensä ylivoimaisesta mm-johdosta sairaalan kautta eläkkeelle. Oli siinä onnella osansa, mutta kaikki lasketaan. Kuka muu pn muuten voittanut mestaruuden vain yhdellä voitolla?
Mike Hawthorn, molemmat herrat muuten voittivat tuon kisansa Ranskan maaperällä.

Kauaksi mentiin Haasista.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Kekelle yksi voitto kauden aikana ja sekin siinä vaiheessa kun pahin vihollinen Pironi oli ajanut itsensä ylivoimaisesta mm-johdosta sairaalan kautta eläkkeelle. Oli siinä onnella osansa, mutta kaikki lasketaan. Kuka muu pn muuten voittanut mestaruuden vain yhdellä voitolla?
Jälleen tarkoituksen hakuista mollaamista ja paskan puhumista. Miksi ei voi samalla mainita, että sinä kautena aika moni muukin voitti vain yhden kerran eikä tainnut kukaan voittaa enempää kuin kaksi kisaa sinä kautena. Voittajia oli 11, siis YKSITOISTA, seitsemästä eri tiimistä ja kisoja 16, siis KUUSITOISTA.

Keke pärjäsi tehottomalla vapari-Fordilla hyvin muiden turboja vastaan ja luotettavuus oli sinä kautena avain tekijä menetykseen.

Ilmeisesti pappa- ja poika-Rosbergit ovat kusseet Hallikaisen muroihin ja paskoneet kitaraan, kun heitä pitää aina olla haukkumassa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Jälleen tarkoituksen hakuista mollaamista ja paskan puhumista. Miksi ei voi samalla mainita, että sinä kautena aika moni muukin voitti vain yhden kerran eikä tainnut kukaan voittaa enempää kuin kaksi kisaa sinä kautena. Voittajia oli 11, siis YKSITOISTA, seitsemästä eri tiimistä ja kisoja 16, siis KUUSITOISTA.

Keke pärjäsi tehottomalla vapari-Fordilla hyvin muiden turboja vastaan ja luotettavuus oli sinä kautena avain tekijä menetykseen.

Ilmeisesti pappa- ja poika-Rosbergit ovat kusseet Hallikaisen muroihin ja paskoneet kitaraan, kun heitä pitää aina olla haukkumassa.
Yksi paalupaikka ja yksi voitto. Kyllähän se jo kertoo että nopein mies ei voittanut mestaruutta vaan tasaisin ja onnekkain, joka ei kuollut, loukkaantunut tai kalusto pettänyt niin kuin oli monen muun kohtalo Keken ympärillä.

Ei ole Rosbergit virtsannut muroihin. Päinvastoin, arvostan pikku-Keken mestaruutta ja hänen mindgameja kun pystyi pieksemään Hamiltonin 'with same machinery'.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4217
Jos Ferrari todella tekee hyvän moottorin kaudelle 2023, tietää se luonnollisesti Hyvää myös Haasille ja Alfa Romeolle. Katsotaan miten käy
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Yksi paalupaikka ja yksi voitto. Kyllähän se jo kertoo että nopein mies ei voittanut mestaruutta vaan tasaisin ja onnekkain, joka ei kuollut, loukkaantunut tai kalusto pettänyt niin kuin oli monen muun kohtalo Keken ympärillä.

Ei ole Rosbergit virtsannut muroihin. Päinvastoin, arvostan pikku-Keken mestaruutta ja hänen mindgameja kun pystyi pieksemään Hamiltonin 'with same machinery'.
Jos Keke ajaa 300 heppaa heikommalla moottorilla ja voittaa mestaruuden, niin se on tuuria? Koko kauden mittanen tuuri?
Nyt moottoritehoissa on eroa arvioitu olevan n.10hv RBn ja Ferkun eduksi Relluun ja sekin näkyy.
Eihän siinä sit taas..
 
Ylös