Haas

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2821
https://www.planetf1.com/news/mick-schumacher-can-develop-top-driver/
Uncle-Ralf on viemässä Mickiä Bottaksen tilalle, mutta Mick on viemässä itseään kärkikuskiksi perustuen junnuvuosiin.
Huvittavaa miten Mick maalailee itseään tulevaisuuden huippukuskiksi. Kyllä esim. Hamilton oli aika valmis kuski kahden vuoden jälkeen. Voitti mm. mestaruuden toisella yrittämällä, ja ensimmäiselläkin jäi vain pisteen päähän. Ja vaikkeivät kaikki olisi heti valmiita huipulle kaluston puolesta, niin kuitenkin säväyttävät heti ensimmäisellä ja toisella kaudellaan. Mick oli vain keskinkertainen ja tuotti paljon romua. Saas nähdä koska junnuschumi alkaa selittää korvaavansa Hamiltonin Mersulla.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4108
Huvittavaa miten Mick maalailee itseään tulevaisuuden huippukuskiksi. Kyllä esim. Hamilton oli aika valmis kuski kahden vuoden jälkeen. Voitti mm. mestaruuden toisella yrittämällä, ja ensimmäiselläkin jäi vain pisteen päähän. Ja vaikkeivät kaikki olisi heti valmiita huipulle kaluston puolesta, niin kuitenkin säväyttävät heti ensimmäisellä ja toisella kaudellaan. Mick oli vain keskinkertainen ja tuotti paljon romua. Saas nähdä koska junnuschumi alkaa selittää korvaavansa Hamiltonin Mersulla.
Ja isänsä oli yhden kisan jälkeen. No ajat ovat erilaiset.

Jos mietitään vaikka Verstappenia uransa alussa; oli heti nopea ja teki tulosta, välillä romuakin, mutta sai sen anteeksi nopeudellaan. Tai Leclerc, hän siirtyi toisella kaudella Ferrarille ja kukisti Vettelin. Sauberillakin teki hyvää tulosta.

Mick on ollut hyvin keskinkertainen ja romua tullut. Kyllä totuus lienee se, että jos kaikki menevät kohdilleen, niin mahdollisuudet Mickillä on kehittyä keskikastin suhariksi. Mutta en näkisi sitäkään todennäköisimpänä skenaariona.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5254
Onhan nuo kaikki huippukuskit olleet ykkösiin tullessaan heti ”pakasta vedettynä” nopeita.
Eipä niitä mahdollisuuksia enää yleensä tule sen jälkeen, kun on kerran leimautunut keskikastin kuljettajaksi. Päin vastoin moni keskikastin kuljettaja on saanut roikkua huipputalleissa vuosien ajan, kun on kerran saanut todellisuutta nopeamman maineen.

Daniel Ricciardo on mielestäni sellainen kaveri, joka oli ehkä peräti alempaa keskikastia ennen ylennystään Red Bull Racingille. Red Bull ja Mersu ovatkin viime vuosina sitkeästi antaneet ja hakeneet mahdollisuuksia sellaisille kavereille, jotka suuren yleisön kirjoissa on laskettu keskikastiin. Eipä olisi De Vries tai Albonkaan tänä päivänä ykkösissä ilman tukea kasvattajatalleiltaan. Liekö olisi Oconkaan.

Aiempina vuosikymmeninä Flavio Briatore antoi kuljettajilleen mahdollisuuksia Benettonilla / Renault'lla. Taisi melkein jokaisen manageroitavansa käyttää tallissa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4839
Tseko oli Ferrarin kuskiakatemiassa, kävi McLarenilla. Sen jälkeen ajeli terveisiä Force Indialla jälkeläisineen, kunnes olikin sopiva Red Bullille. Olisko kansallisuus myös aika sopiva hällä? Ei mikään huippukuski tosin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3270
Tseko oli Ferrarin kuskiakatemiassa, kävi McLarenilla. Sen jälkeen ajeli terveisiä Force Indialla jälkeläisineen, kunnes olikin sopiva Red Bullille. Olisko kansallisuus myös aika sopiva hällä? Ei mikään huippukuski tosin.
Checollahan on ollut ja on edelleen Slimmin miljoonat takanaan, joka osaltaan tasoittanut tietä.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2395
Nimenomaan. Ei tule ainakaan itselle mieleen ketään "late bloomeria" lähihistoriasta.
Button nyt ei varsinaisesti säväyttänyt vielä ensimmäisinä vuosinaan, oli aika tasapaksu tapaus silloin. toki esim. silloinen Benettonin auto ei varsinaisesti apuja tuonut menestymiseen. Jollen väärin muista niin taisi miehen asenteessakin olla vielä silloin viilattavaa. Sittemminhän kaikki tietää millainen kuski sieltä lopulta kuoriutui.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
676
Tseko oli Ferrarin kuskiakatemiassa, kävi McLarenilla. Sen jälkeen ajeli terveisiä Force Indialla jälkeläisineen, kunnes olikin sopiva Red Bullille. Olisko kansallisuus myös aika sopiva hällä? Ei mikään huippukuski tosin.
Checo jäi debyyttikaudellaan Kobayashin taakse, mutta toisella kaudella vauhti oli kohdallaan Sauberilla ja Perez saavutti jopa kaksi kakkossijaa. McLarenille siirtyessä tuntui sattuneen jonkin sortin taantuminen, vaikka kauden 2013 McLaren ei ollutkaan yhtä kilpailukykyinen kuin kauden 2012 Sauber.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5800
Tseko oli Ferrarin kuskiakatemiassa, kävi McLarenilla. Sen jälkeen ajeli terveisiä Force Indialla jälkeläisineen, kunnes olikin sopiva Red Bullille. Olisko kansallisuus myös aika sopiva hällä? Ei mikään huippukuski tosin.
Aika onnettomat oli vaihtoehdot Perezin lisäksi. Albon, sekä jossain spekulaatioissa oli kai myös Hulkenberg, vaikka en kylläkään usko että missään vaiheessa edes harkittiin RB:llä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4169
Kuten arvata saattoi, Haassilla haluttaisiin persaukisen lompakolla kaviaaria pöytään. Good luck uudelle tallipäällikölle. Vähän tulee mieleen Alpinen meininki kun Otmar laittoi 9 naista raskaaksi.

https://www.planetf1.com/news/guenther-steiner-key-issues-surrounding-haas-approach-to-f1

With F1 introducing a mandatory budget cap on performance and development-related spending throughout a season, a crucial aspect in controlling costs, Steiner said seeing how other teams have invested in their infrastructures and factory equipment has been a big differentiator versus where Haas is.

“If you look at all the other teams, they are all gearing up,” he said.

“They are not gearing up now – they started to gear up two, three years ago, last year. So everybody is getting stronger, investing a lot in the future, because Formula 1 is on a very good path where it’s going at the moment.

“That is what is needed to do to stay competitive.

“So I don’t know Gene Haas’ plans for the future. He didn’t share them with me. He doesn’t have to, by the way – I want to make that clear as well, you know, I’m actually not really interested in it anymore! [laughs].
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3270
Kyllähän Haaskin investoi uuteen varikkomuuriin. ..tai siis puolikkaaseen muuriin. Gene lienee saidoin tallin omistaja koskaan. Myisi edes tallinsa, mutta ei taida olla toivoakaan siitä ja saadaan katsella taas osallistumista osto-osilla.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1181
Kyllähän Haaskin investoi uuteen varikkomuuriin. ..tai siis puolikkaaseen muuriin. Gene lienee saidoin tallin omistaja koskaan. Myisi edes tallinsa, mutta ei taida olla toivoakaan siitä ja saadaan katsella taas osallistumista osto-osilla.
Täytyy kuitenkin jotain arvoa antaa Haasille, että ovat nousseet kokonaan uutena tallina uskottavalla tavalla mukaan sarjaan ja myös pysyvät mukana, vaikkakin osto-osilla. Edelliset kokonaan uudet yrittäjät, Caterham, Virgin ja HRT olivat surkeita vitsejä. Sitä ennen uutena tallina onnistuneesti ovat tulleet mukaan Toyota, Stewart ja Sauber. Harvalukuinen joukko kertonee tempun vaikeudesta.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4169
Täytyy kuitenkin jotain arvoa antaa Haasille, että ovat nousseet kokonaan uutena tallina uskottavalla tavalla mukaan sarjaan ja myös pysyvät mukana, vaikkakin osto-osilla. Edelliset kokonaan uudet yrittäjät, Caterham, Virgin ja HRT olivat surkeita vitsejä. Sitä ennen uutena tallina onnistuneesti ovat tulleet mukaan Toyota, Stewart ja Sauber. Harvalukuinen joukko kertonee tempun vaikeudesta.
Caterham, Virgin ja HRT olivatkin rehellisesti vitsejä alusta alkaen. Haasihan tuli sarjaan vakavasti otettavana tallina ja menestyikin ihan kohtuullisesti ensimmäisinä vuosinaan, kunnes... Vitsiltä homma alkoi näyttää kun puikkoihin istutettiin budjettikuskit Mazepin & Schumacher. Myöskin jenkkiläisyyttä korostava talli värjättiin Venäjän propagandavälineeksi niin että auto muistutti enemmän nopeudeltaan ja ulkonäöltään Ladaa jota Wadan piti tutkia Venäjäkytköksien takia.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3270
Täytyy kuitenkin jotain arvoa antaa Haasille, että ovat nousseet kokonaan uutena tallina uskottavalla tavalla mukaan sarjaan ja myös pysyvät mukana, vaikkakin osto-osilla. Edelliset kokonaan uudet yrittäjät, Caterham, Virgin ja HRT olivat surkeita vitsejä. Sitä ennen uutena tallina onnistuneesti ovat tulleet mukaan Toyota, Stewart ja Sauber. Harvalukuinen joukko kertonee tempun vaikeudesta.
2018 Dallara osui kultasuoneen, mutta muutenhan on oltu häntäpäässä. Oliko sijoitus sitten 8, 9 tai 10, niin paljolti riippunut muiden epäonnistumisista.

Onhan tallille paikkansa ruudukossa, mutta onhan se aika ruma ankan poikanen muiden joukossa. Ei omia tehtaita ja muukin infra käytännössä puuttuu ja urheilullisella puolella ajellaan vanhoilla autoilla ja tuodaan yksi päivitus vuodessa. Kuskeja hieman huono osoittaa tilanteessa, kun tuskin pääsevät ajamaan omilla limiteillään missään vaiheessa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13731
Itse pidän vitsinä esim. Lifea ja Andrea Modaa. En noita kolmea uutta 2010, kun olivat sentään vuosia mukana ja kehittyivät. Myöskin Super Aguri oli kiva seurattava, kuinka ekalla kaudellaan kehittyi selkeästi.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2821
Itse pidän vitsinä esim. Lifea ja Andrea Modaa. En noita kolmea uutta 2010, kun olivat sentään vuosia mukana ja kehittyivät. Myöskin Super Aguri oli kiva seurattava, kuinka ekalla kaudellaan kehittyi selkeästi.
Enpä nyt tiedä noista kolmesta tiimistä. Olivat siellä joukon jatkona, eivätkä pystyneet yhtään haastamaan keskikastia. Haasilla sentään on hätyytelty top-10 sijoituksia.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4839
Enpä nyt tiedä noista kolmesta tiimistä. Olivat siellä joukon jatkona, eivätkä pystyneet yhtään haastamaan keskikastia. Haasilla sentään on hätyytelty top-10 sijoituksia.
Huonohan se on edes yrittää, kun moottoripuolella tarjolla oli vain ylikautista paskaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5254
Huonohan se on edes yrittää, kun moottoripuolella tarjolla oli vain ylikautista paskaa.
FIA taisi kesken hakuprosessin päättää, että uusien tallien on käytettävä Cosworthin koneita, jotta Cossu saataisiin pidettyä mukana sarjassa.

Myöhemmin tuo pakote purettiin pois ja Lotus/Caterham vaihtoikin heti Renaultin osiin vauhdin yhtään parantumatta. Myös Manor/Marussia vaihtoi lopulta Ferrarin koneisiin vauhdin yhtään parantumatta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4839
FIA taisi kesken hakuprosessin päättää, että uusien tallien on käytettävä Cosworthin koneita, jotta Cossu saataisiin pidettyä mukana sarjassa.

Myöhemmin tuo pakote purettiin pois ja Lotus/Caterham vaihtoikin heti Renaultin osiin vauhdin yhtään parantumatta. Myös Manor/Marussia vaihtoi lopulta Ferrarin koneisiin vauhdin yhtään parantumatta.
Manorin mylly tais olla ”viime” vuotinen.
 
Ylös