Häkkinen kehuu Ferrari kuskeja!

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Wilpuri sanoi:
Voehan jankkaus :D. :mad_old: :D

Vielä vähän ku väännetään värilinssit päässä, niin saadaan homma siihen muotoon, että ei sitä Irvineä missään vaiheessa hidasteltu. Ja kisan lopussa Irvine antoi täysin kaikkensa, mutta jäi kolme sekuntia per kiekka ;). :mad_old:
Eihän tässä tarvita mitään värilinssejä, Irvine oli täysin ***** tuossa kisassa. :p Sen tajuamiseksi riittää kun katsoo tuota lap-charttia. Eddiehän sanoi kisan jälkeen vain katselleensa scriinejä ja odotelleensa että Häkälle sattuisi jotain..Eli miehellä ei edes ollut kunnolla yritystä vaikka oli MM panoksena!!! :yuck: Siitä tuskin voi Deivittiä syyttää jos Irvineä ei edes huvita ajaa niin kovaa kuin pystyy. :rolleyes: :ahem:
 

williams

Well-known member
Liittynyt
12.6.2003
Viestit
168
Observer sanoi:
Enintään yksi Irvinen neljästä voitosta on tullut siten että hän on päihittänyt puhtaasti muut kuskit omalla nopeudellaan ja kaikki muut ovat tulleet erilaisten sattumusten kautta. Melbournessa McLarenit hajosivat ja Sumi hyytyi lähtöruutuun, Hockenheimissa Salo lahjoitti voittonsa Eddielle, Itävallassa Coulthard tarjoili kisan Irvinelle hopeatarjottimella ja Malesiassa Irvine tarvitsi Sumin ajamaan itselleen voiton. Paras suoritus on tuo Itävalta ja siinäkään Irvinellä ei olisi ollut Häkkistä vastaan mitään mahdollisuuksia ilman DC:n tunarointia.
NOH..kukaanhan ei tietystikkään muista sitä että Irvine oli 99 kauden alussa vielä apupoika...päästihän irvine mm. Ranskassa ison Shumin ohi tämä saattoi sittemmin maksaa 99 kauden mestaruuden Irvinelle...Muuten uudella (nykyisellä) piste systeemillähän Irvine olisi voittanut mm....:eek!:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Juu ok. Jätetään vain kaikki omaa näkemystä vastaan puhuvat seikat huomioitta ja toitotetaan vain sitä omaa näkemystä. :)

Tuohan täällä on tapana monilla (varsinkin värilinssikavereilla) :(
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Wilpuri sanoi:
Juu ok. Jätetään vain kaikki omaa näkemystä vastaan puhuvat seikat huomioitta ja toitotetaan vain sitä omaa näkemystä. :)

Tuohan täällä on tapana monilla (varsinkin värilinssikavereilla) :(
??? No sanoinhan minä tuolla aikaisemmin oman näkemykseni (lap-chartin pohjilta) mitä se Eddie hävis sen takia kun DC hidasteli ja se ei voi olla kuin enintään tuo 10-15s. Eli siinä mielessä en kyllä ymmärrä kommenttiasi. :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
williams sanoi:
NOH..kukaanhan ei tietystikkään muista sitä että Irvine oli 99 kauden alussa vielä apupoika...päästihän irvine mm. Ranskassa ison Shumin ohi tämä saattoi sittemmin maksaa 99 kauden mestaruuden Irvinelle...Muuten uudella (nykyisellä) piste systeemillähän Irvine olisi voittanut mm....:eek!:
Jos olisi ajettu kokonaan nykyisillä säännöillä eli aika-ajoissakin vain yksi nopea kierros, niin Irvine olisi hävinnyt karmeasti ja Häkkinen olisi lyönyt Eddien mennen tullen! Eli sinänsä turha pelkästään pistejaon muutosta ottaa esiin, koska aika-ajotkin ovat muuttuneet noista ajoista!
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Observer sanoi:
??? No sanoinhan minä tuolla aikaisemmin oman näkemykseni (lap-chartin pohjilta) mitä se Eddie hävis sen takia kun DC hidasteli ja se ei voi olla kuin enintään tuo 10-15s. Eli siinä mielessä en kyllä ymmärrä kommenttiasi. :)
Omassa ensimmäisessä viestissäni muistutin, että Coulthard hidasti Irvinen etenemistä. Eli ilmoitin sillä viestilläni olevan eri mieltä sen suhteen, että Irvinen jälkeenjääminen Häkkisestä ja Schumacherista olisi johtunut vain vaikkapa siitä, että

Observer sanoi:
Eddiehän oli ihan oma hitaahko itsensä Suzukassa. :)
tai


Karpow sanoi:
Sehän oli Eddieltä virheetön kisasuoritus.) = 3. lähes kierroksen Häkkiselle ja Schumille jääneenä.
Kaikki ;) eivät tuota Coulthardin roolia välttämättä muistaneet, niin ajattelin vain oikaista tuon suhteen. Itse näkisin myös Coulthardin kisan alkupuolen perässäroikkumisen hankaloittavana tekijänä Irvinelle (toki, toki, kovempaa ajamalla olisi päässyt tuosta pulmasta, mutta tuossakin on mielestäni hieman yksisilmäistä pistää pelkästään kuljettajan syyksi, osasyy oli varmaankin myös sillä McLaren oli myös saanut aika-ajojen jälkeen palikat parempaan järjestykseen, ja voimasuhde Ferrariin nähden muuttui) . Coulthard oli nimittäin aika nopea tuossa vaiheessa. Mutta kun Coulthardin suorittaman päivänselvän hidastelun noteeraminen tuottaa vaikeuksia, niin tuo on kyllä jo varmaankin ihan liikaa huomioitavaksi.

Kuitenkin edelleenkin, kyllä Irvine kuitenkin jotenkin turhan alistuneen oloinen oli, varsinkin kisan loppukierroksilla, olisi sen auton ihan vain periaatteesta voinut maaliin nopeamminkin tuoda.

Tämän enempiä en jaksa tästä aiheesta.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Ottamatta nyt mitenkään kantaa Eddie Irvinen ajotaitoihin, yksi asia ihmetyttää kamalasti. Miten ihmeessä Eddie kykeni pitämään -99 MM-taistelun yllä loppuun asti jos hän on, niin kuin useimmat täällä antavat ymmärtää, aivan hirvittävän paljon keskivertoa huonompi kuljettaja?

Herran pieksut, mieshän ajoi alkukauden tallinsa kakkoskuljettajana. Olisiko tämä keskinkertaisuus, anteeksi, huonompi kuin keskinkertaisuus, voinut siis kepittää M.Häkkisen jos hän olisi ollut alkukauden edes tasaveroisessa asemassa Schumin kanssa tallin sisällä???
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Wilpuri sanoi:
Omassa ensimmäisessä viestissäni muistutin, että Coulthard hidasti Irvinen etenemistä.
...
Kaikki ;) eivät tuota Coulthardin roolia välttämättä muistaneet, niin ajattelin vain oikaista tuon suhteen. Itse näkisin myös Coulthardin kisan alkupuolen perässäroikkumisen hankaloittavana tekijänä Irvinelle (toki, toki, kovempaa ajamalla olisi päässyt tuosta pulmasta, mutta tuossakin on mielestäni hieman yksisilmäistä pistää pelkästään kuljettajan syyksi, osasyy oli varmaankin myös sillä McLaren oli myös saanut aika-ajojen jälkeen palikat parempaan järjestykseen, ja voimasuhde Ferrariin nähden muuttui) . Coulthard oli nimittäin aika nopea tuossa vaiheessa. Mutta kun Coulthardin suorittaman päivänselvän hidastelun noteeraminen tuottaa vaikeuksia, niin tuo on kyllä jo varmaankin ihan liikaa huomioitavaksi.

Kuitenkin edelleenkin, kyllä Irvine kuitenkin jotenkin turhan alistuneen oloinen oli, varsinkin kisan loppukierroksilla, olisi sen auton ihan vain periaatteesta voinut maaliin nopeamminkin tuoda.

Tämän enempiä en jaksa tästä aiheesta.
No itse kyllä muistan varsin hyvin tuon kisan kun videolta tullut tässä vuosien mittaan useampaan kertaan tuo katsottua.. :) Enkä kyllä ole väittänytkään missään vaiheessa etteikö David olisi hieman Eddietä hidastanut ainoastaan että se ei oleellisesti vaikuttanut lopputulokseen kuten vaikkapa Malesian 1999 tapahtumat. Ja Sumi ajoi kyllä ihan kilpailukykyisesti samanlaisella kalustolla ja mielestäni verrattuna siihen Eddien suoritus oli ala-arvoinen kun otetaan todellakin huomioon että MM oli pelissä. :rolleyes:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari sanoi:
Ottamatta nyt mitenkään kantaa Eddie Irvinen ajotaitoihin, yksi asia ihmetyttää kamalasti. Miten ihmeessä Eddie kykeni pitämään -99 MM-taistelun yllä loppuun asti jos hän on, niin kuin useimmat täällä antavat ymmärtää, aivan hirvittävän paljon keskivertoa huonompi kuljettaja?

Herran pieksut, mieshän ajoi alkukauden tallinsa kakkoskuljettajana. Olisiko tämä keskinkertaisuus, anteeksi, huonompi kuin keskinkertaisuus, voinut siis kepittää M.Häkkisen jos hän olisi ollut alkukauden edes tasaveroisessa asemassa Schumin kanssa tallin sisällä???
No Mika teki pari pahaa virhettä, McLaren teki useampia ja David sai ajaa kisaa ja tuuppia Häkkistä niin kyllähän siinä äkkiä alkaa kummasti Irvinen osakkeet nousemaan kun oma tiimi toimi kuitenkin Nurburgringin rengassekoiluja lukuunottamatta kuin kello.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ilmari sanoi:
Herran pieksut, mieshän ajoi alkukauden tallinsa kakkoskuljettajana. Olisiko tämä keskinkertaisuus, anteeksi, huonompi kuin keskinkertaisuus, voinut siis kepittää M.Häkkisen jos hän olisi ollut alkukauden edes tasaveroisessa asemassa Schumin kanssa tallin sisällä???
Voisi ajatella, että kyllä olisi. Ranskassa meni tallimääräyksellä ainakin yksi piste :D :p. Ja sehän olisi sitten periaatteessa riittänyt mestaruuteen, jos ajatellaan nuo muut kisat meneväksi noin kuin miten ne todellisuudessa menivät (toki Suzukassa siis Schumi olisi antanut siis kakkossijansa).
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
En sitten tiedä kiinnostaako ketään ja onko tämä jo kaikkien tiedossa, mutta aiankin täältä löytyy näitä Häkkisen tarinoita enemmänkin.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Irvine ja Barrichello ajoivat tallikavereina Jordanilla 1995, Irvine oli tuolloin nopeampi. Irvinen suoritustaso Schumacheriin verrattuna oli esim. vuonna 1999 aika lailla samaa luokkaa kuin Barrichellolla seuraavalla kaudella. Se, että Barrichellon ero Schumiin on sen jälkeen kaventunut, selittyy kaiketi lähinnä sillä, että Ferrari on onnistunut rakentamaan sen verran hyvän auton että kuljettajien erotkin tasottuvat. Sama vaikutus on luistonestojärjestelmällä ja muilla apuvälineillä. Schumacherkin lienee menettänyt hieman parhaiden vuosien terästään.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Tuo ei ole mielestäni totta, että Irvine oli Barrichelloa nopeampi kaudella '95. Aika-ajot toki menivät pienellä marginaalilla Irvinella, mutta kisoissa Rubens oli yleensä edellä ja teki vähemmän virheitä. Ja otti myös enemmän pisteitä kuin Edmundo.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Misa1 sanoi:
En nyt ihan tarkkaan muista tai ole asiasta varma mut muistelen että Irvine oli tavallaan "kakkosvaihtoehto" Ferrarille sinne tullessaan!?!

Joku toinen oli etusijalla mut en muista kuka ja miksi hän sitten ei Ferrarille siirtynyt? Kyseessä oli varmaankin jokin sopimusrikkomus juttu tai jotain? Vai olisiko jopa Schumi sanonut et ei käy, tuon jätkän kans en aja?
Eipä taida monikaan muistaa kuka tuo "ykkösvaihtoehto" oli... ;)

...ja tämä loistava kuski, jota Schumikin pelkäsi oli... MIKA SALO!! :D :p :thumbup:

Salon siirtohan kariutui, koska Tyrrel käytti opionsa Saloon ja Schumi suhtautui penseästi Mikaan. Mikahan oli pikku-Formuloissa kepittänyt Schumia pariin otteeseen oikein kunnolla. Siinä ilmeisesti syy... :D Todthan oli kysellyt Mikalta, että voisko Mika ajaa Ferrarilla kaudella 1996.
 
Viimeksi muokattu:

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Karpow sanoi:
Eipä taida monikaan muistaa kuka tuo "ykkösvaihtoehto" oli... ;)

...ja tämä loistava kuski, jota Schumikin pelkäsi oli... MIKA SALO!! :D :p :thumbup:

Salon siirtohan kariutui, koska Tyrrel käytti opionsa Saloon ja Schumi suhtautui penseästi Mikaan. Mikahan oli pikku-Formuloissa kepittänyt Schumia pariin otteeseen oikein kunnolla. Siinä ilmeisesti syy... :D Todthan oli kysellyt Mikalta, voisko Mika ajaa Ferrarilla kaudella 1996.
Luulin että vain Salo itse uskoo tuohon, mutta olin näköjään väärässä...
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
No uskoipa siihen myös La Gazzetta dello Sport.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kyllähän se Salon siirto ihan mihin tahansa tiimiin kariutui Ken Tyrrelliin joka piti sitkeästi kiinni kolmen vuoden sopimuksestaa Salon kanssa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jeps. Vaikka Mikalla onkin suuri suu, ovat Ferrari-jutut täyttä totta. Mm. Ecclestone oli asiaa järjestämässä, mutta kuten pmv totesi, Ken Tyrrell ei suostunut Mikasta järkevään hintaan luopumaan. Jos perimmäistä syytä haetaan, niin se oli sopimus, joka oli Mikan kannalta erittäin epäedullinen noin purkupykälien suhteen.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mä luulen että Ken oli niin sitkas kaveri ettei olisi suostunut luopumaan Mikasta mihinkään hintaan! Kyllähän Ferrari maksoi melkoisen summan Irvinestäkin Jordanille, että kyllä maksukykyä ja halua oli. Ken vaan oli niin jääräpää että se piti periaatteista kiinni. Siinä mielessä Salon pitäminen tiimissä kannatti, että muuten Tyrrell olisi skorettanut kausina 96-97 tasan nolla pistettä. Sen verran pitää siis Salon merkitystä korostaa tiimille.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eikös Frank Williamsikin ollut kiinnostunut Salosta? Kyllä huipputallien kiinnostuksen Saloa kohtaan ymmärsi. Salo väläytteli taitojaan muutamaan otteeseen Tyrrelin ratissa oikein kunnolla ja kaikkihan muistaa kuinka surkea Tyrrel oli Salon aikoina. Toinen jalka haudassa oleva talli jo silloin.
 
Ylös