Häpeätkö Suomen Euroviisu-edustajia?

Häpeätkö Suomen Euroviisu-edustajia?

• Äänestäjiä yhteensä
    46

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Voin olla väärässäkin, mutta minulle on jäänyt mielikuva, että siinä missä monet suomalaiset pitivät Lordin Hard Rock Hallelujah'ia oikeasti hyvänä biisinä, Euroopassa se otettiin vastaan lähinnä jonkinlaisena groteskina huumoriaktina ja tervetulleena protestina Euroviisujen nykytilaa kohtaan. Väitänkin hieman kärjistäen, että Lordi voitti Euroviisut vahingossa ja silkalla tuurilla, kun suomalaisten enemmistön onneton musiikkimaku ja eurooppalaisten huumorintaju kohtasivat hetkellisesti toisensa Kreikan taivaan alla.

Jatketaanpa Häpeätkö-aiheisia polleja kysymällä suhtautumista yleisesti Suomen kisoihin lähettämiin viisuedustajiin. Itse en pitänyt omasta edustajastamme - tai tarkemmin: oman edustajamme kappaleesta - tälläkään kertaa. Suomen kansallisissa karsinnoissa ei läheskään aina ole hyvää kappaletta edes tarjolla, mutta jos olisin saanut itse päättää tällä kertaa Suomen ehdokkaan, viisuissa olisi nähty Signmark. Tuskin edes muistan milloin Suomi on viimeksi lähettänyt viisuihin edustajan, joka on saanut varauksettoman kannatukseni.

SamiJ

Well-known member
Euroviisut on mun mielestä yleensäkin ottaen aika "groteskeja huumoria-akteja", joten en näe syytä olla häpeissäin. Lordista taas olen sitä mieltä, että siinä taisi voittaa musiikin ja biisin sijaan enämpikin esitys kokonaisuudessaan, joka poikkesi huomattavasti totutusta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Häpeäminen on liian voimakas tunnetila kuvaamaan fiiliksiä, kyse kun on kuitenkin edelleenkin vai ja ainoastaan laulukilpailusta, ei sen ihmeemmästä. Sillointällöin sinne osuu kappaleita, jotka ovat enemmän tai vähemmän noloja, joille ehkä lähinnä nauraa, mutta en minä nyt sen vuoksi häpeämään ryhtyisi.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Täällä on se ketju, jossa keskusteltiin Suomen karsinnoista; täytyi ihan tarkistaa, mitä mieltä olin tuolloin.

Tiedä muuten mistä johtuu, mutta ainakin mun korvaan tuo Signmarkin Speakerbox kuulostaa nyt jopa paremmalta kuin karsintojen aikaan.

Mangelo

Well-known member
Tunnen yleensä kasallista häpeää, kun suomi esiintyy euroviisuissa. Lordi oli siinä poikkeus. Se esitys kohotti kansallista itsetuntoa. Itse asiassa loordin jälkeen on häpeily vähntynyt.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Lähinnä sääliks käy niitä jotka noita valitsee ja niitä jotka tuonne lähtee "voittamaan".

Tämäkin Waldo, huoh. Reilusti yli keski-ikäinen heppu yrittää vetää jotain kasari eurodiscoa, "Jou" -liikkeineen :yuck:

Toisaalta suht saman tyyppistä paskaa oli kaikki ja ainut vähän järkevämmän kuulonen esitys oli Islannin edustaja.

Lordi oli yksi pahimmista häpeä pilkuista. Sen jälkeen maine vammaisena maana on taattu. Jotai kuminaama hirviöitä :jaska:

Estate

Well-known member
Tämäkin Waldo, huoh. Reilusti yli keski-ikäinen heppu yrittää vetää jotain kasari eurodiscoa, "Jou" -liikkeineen :yuck:
Eikai tuo Waldo (s. -67) minkään määritelmän mukaan voi olla yli keski-ikäinen?

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Ei syytä hävetä, kaikki kun lähettävät sinne samanlaista paskaa. Enkä mä nyt muutenkaan keksi, miksi mun pitäisi hävetä kotimaani/kansani musiikkimakua.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Onneksi Suomi ei ole ainut, joka lähettää karseaa paskaa. Menin eilen nukkumaan viisujen alkuvaiheessa, enpä menettänyt näemmä mitään.

Zervuska Haidis

Well-known member
Sijainti
Sivulla viisi
Häpeäminen on liian voimakas tunnetila kuvaamaan fiiliksiä, kyse kun on kuitenkin edelleenkin vai ja ainoastaan laulukilpailusta, ei sen ihmeemmästä. Sillointällöin sinne osuu kappaleita, jotka ovat enemmän tai vähemmän noloja, joille ehkä lähinnä nauraa, mutta en minä nyt sen vuoksi häpeämään ryhtyisi.
Piste.

Sijainti
Oslo
Mielipiteeni on että Suomessa kevyen musiikin esittämisen (erityisesti laulajien) keskimääräinen taso on kehno. Tämä näkyy helposti vertailtaessa vaikkapa "Bumtsibumin" kaltaisten ohjelmien - ohjelmat joihin haalitaan pitkän ajan kuluessa kynnelle kykenevät esiintyjät - tasoa ruotsalaisiin ja norjalaisiin vastineisiin.
Yksi syy Suomen heikkoon tasoon tällä alueella on teoriani mukaan revyy- ja musikaaliperinteen lähes täydellinen puuttuminen.
Riittää kun katsoo vaikkapa mitä Suomen Wikillä on kerrottavana revyystä ja vertaa sitä vastaavaan norjalaiseen sivuun.

Makkonen

Guest
Kyllä hävettää, kone"musiikkia" käyttää taustalla.