Häpeätkö Suomen Euroviisu-edustajia?

Häpeätkö Suomen Euroviisu-edustajia?

• Äänestäjiä yhteensä
    46

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mua hävetti koko ryssien spektaakkeli. Ja Norjakin sitten liittynyt IVYyn. Vähän hävettää sekin. Hävetti niin perkelehesti kun oli kattonu koko shown. Myötähäpeää tunnen kanssakatsojia kohtaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Häpeäminen on liian voimakas tunnetila kuvaamaan fiiliksiä, kyse kun on kuitenkin edelleenkin vai ja ainoastaan laulukilpailusta, ei sen ihmeemmästä. Sillointällöin sinne osuu kappaleita, jotka ovat enemmän tai vähemmän noloja, joille ehkä lähinnä nauraa, mutta en minä nyt sen vuoksi häpeämään ryhtyisi.
Juurikin näin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kyllä se Jasmin ja Yamma Yamma-Maijanen pienen häpiän aiheutti. Kuten Fredin Pylly vasten pyllyä. Ja Kutri-Helenan Katson sineen taivaan.

Ja Siltsu. Tai siinä enemmänkin se Riki Martin plagiointi.:eek:

Trullinkaasu

Well-known member
Mua hävetti koko ryssien spektaakkeli. Ja Norjakin sitten liittynyt IVYyn. Vähän hävettää sekin. Hävetti niin perkelehesti kun oli kattonu koko shown. Myötähäpeää tunnen kanssakatsojia kohtaan.
Juurikin NÄIN.

Archie

Well-known member
Ei hävetä. Aikanaan Lordilla oli hyvä show, hyvä biisi.. + protestiasenne euroviisuja kohtaan. Siksi se voitti. Kerrankin suomalaiset uskalsivat erottua joukosta. Mutta kuten normaalia, niin silloin(kin) moni suomalainen häpesi. Se on ihan yksi lysti vaikka Suomi voittaisi jalkapallon maailmanmestaruuden - osa häpeäisi, kun se ei tullut jotenkin oikealla tavalla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kyllä se Jasmin ja Yamma Yamma-Maijanen pienen häpiän aiheutti. Kuten Fredin Pylly vasten pyllyä. Ja Kutri-Helenan Katson sineen taivaan.

Ja Siltsu. Tai siinä enemmänkin se Riki Martin plagiointi.:eek:
Toi Jasmin oli kyllä aika uskomaton tapaus. Koko biisistä tuli mieleen semmonen ala-asteen nokkahuiluorkesteriesitys. Unohti vielä reppana sanatkin lavalla, paikkas kyllä nopeesti ja koko episodi jäi todennäköisesti useimmilta (etenkin ulkomaalaisilta katsojilta) huomaamatta.

Sijainti
Oslo
Häpeäminen on liian voimakas tunnetila kuvaamaan fiiliksiä, kyse kun on kuitenkin edelleenkin vai ja ainoastaan laulukilpailusta, ei sen ihmeemmästä. Sillointällöin sinne osuu kappaleita, jotka ovat enemmän tai vähemmän noloja, joille ehkä lähinnä nauraa, mutta en minä nyt sen vuoksi häpeämään ryhtyisi.
Ei nyt pientä häpeämistä kannata hävetä.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ei nyt pientä häpeämistä kannata hävetä.
Juuri näin.
Toki kyse on vain laulukilpailusta, ja juuri siksi periaatteessa täysin järjenvastaisesta ilmiöstä. Euroviisut on kenen tahansa helppo kuitata turhaksi ja jopa naurettavaksi tapahtumaksi. Näinhän me itse asiassa kaikki teemmekin, järjen tasolla.

Mutta ihan samoin kuin on jalkapallon MM-kisojenkin kohdalla, kiinnostus Euroviisuja kohtaan selittyy jokaisen ihmisen ytimissä olevalla kilpailuvietillä. Ja siellä missä on kilpailu käynnissä, käytössä on koko tunnerekisteri. Itse ainakaan en tunne ketään, joka osaisi säästää esim. häpeän tunteitaan ainoastaan järkeviin kohteisiin.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ei hävetä. Aikanaan Lordilla oli hyvä show, hyvä biisi.. + protestiasenne euroviisuja kohtaan.
Hyvä show kyllä, mutta biisistä en ole itse aivan samaa mieltä ja tuo protestiasennekin on hieman tulkinnanvarainen. Ymmärtääkseni Lordi lähti Ateenaan ihan tosissaan voittamaan eikä protestoimaan.

Lordin kunniaksi ja kiitokseksi on joka tapauksessa sanottava, että on se sentään mieletön tunne, kun ruutuun ilmestyi kerta toisensa jälkeen: 12 points goes to... FINLAND!

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Aiheeseen liittyen: tätä esitystä en hävennyt aikanaan enkä häpeä vieläkään. Päinvastoin, olen siitä edelleenkin ylpeä. Tämä ensimmäinen oikea viisutradition ja -hienostelun kyseenalaistava, punk-henkinen akti oli vain n. 10-15 vuotta aikaansa edellä. Jos nykyisenkaltainen kansanäänestys olisi jo tuolloin ollut käytössä, menestys olisi ollut ihan toisenlainen. Tämä varmana tietona todettakoon.

Ja vielä aiheeseen liittyen: tätäkin (alkaen n. 18:50) on valistuneimpien toimesta rummutettu jo vuosia. Joko nyt?

Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Viimeksi olen hävennyt Suomen euroviisuedustajaa vuonna 2005. Kappale oli suoraan sanoen karmea jollotus eikä laulajassakaan ollut todellakaan kehumista.

bond85

Well-known member
Sijainti
Rovaniemi
On hävettänyt nämä Jari Sillanpäät, Geir Rönningit ja Laurat joilla ei todellakaan ollut mitään saumoja. Ja yleensäkin lähes kaikkia Suomen edustajia ennen Ateenaa sai hävetä. Niistä mitä minun elinaikana siellä on ollut.
Nyt viime vuosina tilanne on muuttunut. Lordin voitto viimeistään poisti kisasta laulukilpailun leiman ja sinne on sen jälkeen laitettu vähän nuorempia esiintyjiä ja showhun on panostettu enemmän kuin ennen.
Nyt taas ollaan menossa alaspäin kun tuollaista 90-luvun dancemusiikkia lähetettiin sinne 2000-luvun lopulla. Ei kai kukaan oikeasti odottanut, että se olisi voinut pärjätä? Se oli jo lähes vääryys, että Suomi pääsi edes finaaliin.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Kyllähän 90-luvulla joku Jasmineko siellä lauloi, jonkun aivan kamalan kolmen soinnut humpan ja unohti sanat vielä. Toinen häpeän aihe oli Viktor Klimenkon Aurinko laskee länteen. Kappaleen joko tahallinen tai tahaton kommunismia ihanoiva viesti taisi olla aikamoinen häpeän aihe. Taitaa olla tahallinen, kun Klimenko nyt P-Korean tv:ssä käy esiintymässä