Haloo?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Pikkuhiljaa alkaa nyppiä :thumbdown Meinaan se, että tämä Ylläpito ja toimitus näyttäis nykyään olevan semmonen alue, että ei kovin usein eikä etenkään nopeesti tunnu tulevan ylläpidon puolelta vastauksia tahi muunlaisia luetuksikuittauskommentteja. Jos ei nyt joku mennyt ohi silmien, niin taitaapi olla Antin vastaus kesäkuun alusta "User CP" -otsikossa viimeinen ylläpidon reaktio tällä alueella ja sekin vastaus a) kesti yli kolme kuukautta (!) tulla ja b) käsitteli itse otsikossa esitettyä ongelmaa vain ikäänkuin sivulauseessa ja ohimennen ja tuli todennäköisesti vain, koska esitettiin mitenkään asiaan liittymätön kysymys, johon oli ylläpidon pikkupakkokin vastata (tosin Thunder sai sitäkin vastausta venttailla puolisentoista kuukautta)

En osaa sanoa mistä tämä johtuu, ajasta, resursseista, kiinnostuksesta vaiko kaikista noista, mutta onhan se kyllä vähän niinkin, että kun tämmönen alue ny kuitenkin on olemassa, niin tyhmemmälle käyttäjälle saattais syntyä semmonenkin lähestulkoon naurettava harhakuva, että tänne kannattais kysymyksiä ja ehdotuksia esitellä ja että niihin vielä otettais edes jollaintavalla kantaakin. Nykyään kun ei edes tiedä lukeeko kukaan ylläpidon edustaja (onko niitä edes muita kuin Antti? Ilmeisesti ei?) näitä vaiko ei ja jos lukee, niin milloin lukee :doubtful:

Olisi siis suotavaa edes ilmoittaa, että tänne on jatkossa suhtkoht turha mitään kirjoitella, koska aika ei riitä vastailuun, nimittäin senkin tiedon kanssa on käyttäjän huomattavasti kivempi elellä kuin tämmösessä raastavassa :rolleyes: epätietoisuudessa :nope:

Ja kyllä, olen edelleenkin tietoinen siitä, että tänne voipi ilmaiseksi kirjoitella (paitsi me, jotka olemme VIP-maksun joskus maksaneet) ja homma pyörii suureksi osaksi vapaaehtoisperiaatteella (modeja ja toimittajia en tässä yhteydessä tosin olekkaan kritisoimassa, joskin ehkäpä moderaattorit osaisivat kertoa, mistä tämä nykytilanne johtuu ja siitä ilmoitella?), joten ei kai saisi mitään vaatiakkaan, mutta ei kai tuo nyt kuitenkaan IHAN noinkaan mene? Ja siis voi hyvinkin olla, että tälle ylläpidon passiivisuudelle on olemassa järjellinenkin selitys, mutta se ei ole järjellistä, ettemme me käyttäjät ole asiasta tietoisia.

Ei niin, että mulla ittelläni olis tällä hetkellä päivänpolttavia kysymyksiä esitettävänä, mutta kun nyt nimimerkki T. Salamankin perustamaa otsikkoa kattelee, niin ei kauheesti oo kiinnostusta vastailuun ylläpidon puolelta löytynyt (se oli vähän niinku se viimeinen niitti, joka sai mut tämän otsikon perustamaan, olkootkin että eihän tosta kysymyksestä nyt oo vielä kuin kuppaset neljä päivää aikaa). Toki mulle on selvää, että nyt on kesä ja loma-ajat, mutta kun ne loma-ajat on näköjään jatkunu jo talvesta lähtien ellei jo paljon pidempäänkin :doubtful:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Paikalle on käymässä vähän kuten Jordanille... Pitäisi aikanaan ymmärtää antaa ohjakset niille joilla on aikaa ja halua vaikka jäisikin takapiruksi itse sitten. (Vaikkei toki ny silleen ole Jordaniin verrattavissa mutta enivei).

Näkeehän tuon uutisoinninkin suhteen... kohta alkaa laiva uppoamaan ellei se sitä jo pikkuhiljaa ole tekemässä... (ja kyllä, tiedän miksi ei uutisia ole tullut juurikaan)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Hyvin pitkälti samaa mieltä. On kuitenkin osoitettu, että porukasta löytyy vapaaehtoisia pyörittäjiä, niin jos ei itseään kiinnosta niin homman voi antaa heille (tämä tuskin mikään rahasampo on ja jos on, niin sitten kannattaisi kehittää).

Kuitenkin hieno paikka tämä on ja pohjaa rakennettu jo kohta 7 vuotta, ei sitä kannata välinpitämättömyyden takia hukkaan heittää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Just sehän tässä itteänikin vähän hämmästyttää, että ei tämä mesta nyt suinkaan vielä mikään aavelaiva ole, mutta sitä kohdellaan aivan kuin se sitä olisi ja tokihan se tuolla kohtelulla ajanmyötä semmoiseksi sitten muuttuukin. Uusia käyttäjiä/lukijoita tällä nykymeiningillä on tänne aikalailla turha toivoa ja vanhat kuitenkin ennemmin tai myöhemmin pikkuhiljaa poistuvat, kuka minnekin ja minkäkin vuoksi.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No niin... Nyt ei kun ostotarjous Antille! Näin ei voi jatkua!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
patriot sanoi:
No niin... Nyt ei kun ostotarjous Antille! Näin ei voi jatkua!
En mä mistään ostotarjouksista tiedä, mutta sen sijaan olis ihan aidosti kiva tietää, että missä niinsanotusti mennään :confused:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
OoPee sanoi:
En mä mistään ostotarjouksista tiedä, mutta sen sijaan olis ihan aidosti kiva tietää, että missä niinsanotusti mennään :confused:
Niin aika syvissä vesissä nyt mennään. Antti on selvästikkin väsynyt ja sivu on vain pystyssä oman firman markkinoinnin vuoksi.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Halukkaat modet ja toimittajat voivat ottaa yhteyttä minuun esim. webmaster@f1-forum.fi

Varsinkin uutisosaston päivittäminen voi pidemmän päälle alkaa väsyttämään. Minäkin tein sitä vajaa 8 vuotta ja niistä vain pari vuotta sain pientä korvausta. Nyt on ihan pakko pitää taukoa ja tehdä "oikeita" töitä.

F1-Forumin tuotot menevät +-0 melko kalliiseen palvelinvuokraan, mutta rahan takia tätä ei ole koskaan ylläpidetty tai aikoinaan perustettu vuonna 1998.

Monen vapaaehtoisen moden/toimittajan alkuinnostus voi hävitä nopeasti, kun "arki" selviää, mutta tämä on täysin ymmärrettävää ja siksi tarvitaan uusia vapaaehtoisia, jotka päästävät entiset huilimaan.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Siitäkö nyt kaikki todellakin kiikastaa, että nykyisillä moderaattoreilla loppui into ja niillä (=moderaattorit(?)), jotka ansiokkaita raportteja kirjoittivat uutisosastoille loppui kantti uuvuttavan työn edessä?

Itse kun olen kuullut, että intoa olisi ollut ja kehitysehdotuksia sun muita kysymyksiä ja ehdotuksia olisi esitetty, mutta mikään ei etene. Ihan kuin suuntaviivat asioiden suhteen olisi hukassa/luomatta.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Antti sanoi:
Halukkaat modet ja toimittajat voivat ottaa yhteyttä minuun esim. webmaster@f1-forum.fi

Varsinkin uutisosaston päivittäminen voi pidemmän päälle alkaa väsyttämään. Minäkin tein sitä vajaa 8 vuotta ja niistä vain pari vuotta sain pientä korvausta. Nyt on ihan pakko pitää taukoa ja tehdä "oikeita" töitä.

F1-Forumin tuotot menevät +-0 melko kalliiseen palvelinvuokraan, mutta rahan takia tätä ei ole koskaan ylläpidetty tai aikoinaan perustettu vuonna 1998.

Monen vapaaehtoisen moden/toimittajan alkuinnostus voi hävitä nopeasti, kun "arki" selviää, mutta tämä on täysin ymmärrettävää ja siksi tarvitaan uusia vapaaehtoisia, jotka päästävät entiset huilimaan.
Tuota, voisi kyllä vähän katsoa, että kenelle moden oikeudet antaa ja voisi olla hyvä, että on joku toinenkin siinä vieressä avittamassa esim. juttujen teossa.

Itse sanon suoraan, että jos ei henkilöä opeteta ja ohjata, että miten tätä hommaa pyöritetään sujuvasti ja puolueettoman oikeudenmukaisesti.

Tarkoitan sitä, että jos annetaan kannustimia (= "ei tarvitse olla huippu, aina kysyä saa", "jos et tiedä mitä tehdä, älä tee VAAN kysy ensin") lisäämään kokemusta ja rohkeutta esim. mahdollisuus saada apua kokeneilta modeilta ja toimittajilta, niin sitten alkaa jo rohkeus paistaa F1-forumin porukkaan ja joku siellä jo viittaa halukkuutensa mukaan. Voisi tehdä ns. 8-vuorotyötä. Ettei vaan pala loppuun (=väsymys). Vapaaehtoisesti tietenkin.

Vaikka näin ESIMERKIKSI:

1 vuorokauden vuorolista:

1. Bobakki
2. Antti
3. Moe Szyslak
4. Runar & Kyllikki
5. OoPee
6. Ylen Sankhia Priha
7. AJ
8. Kouvotsvoni

TAI

1 viikon vuorolista:

1. päivä:

1. Bobakki
2. Moe Szyslak
3. OoPee
4. AJ

2. päivä:

1. Antti
2. Runar & Kyllikki
3. Ylen Sankhia Priha
4. Kouvotsvoni

Jne...

Kun on riittävästi porukkaa, että itselleen jää viikon huilimista ja 1 päivän hommaa ja sama pätee muille, silloin into olisi korkealla. :ahem: Kieltämättä jatkuvasti F1-forumin seurannassa menee into ja lopulta tulee inho työssään eikä jaksa tehdä mitään. :nope:

Vai onko tämä auttamaton keino teidän muun vakioforumistien mielestä? :doubtful: :confused:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Antti sanoi:
Halukkaat modet ja toimittajat voivat ottaa yhteyttä minuun esim. webmaster@f1-forum.fi

Varsinkin uutisosaston päivittäminen voi pidemmän päälle alkaa väsyttämään. Minäkin tein sitä vajaa 8 vuotta ja niistä vain pari vuotta sain pientä korvausta. Nyt on ihan pakko pitää taukoa ja tehdä "oikeita" töitä.

F1-Forumin tuotot menevät +-0 melko kalliiseen palvelinvuokraan, mutta rahan takia tätä ei ole koskaan ylläpidetty tai aikoinaan perustettu vuonna 1998.

Monen vapaaehtoisen moden/toimittajan alkuinnostus voi hävitä nopeasti, kun "arki" selviää, mutta tämä on täysin ymmärrettävää ja siksi tarvitaan uusia vapaaehtoisia, jotka päästävät entiset huilimaan.
Mä en yhtään epäile sitä etteikö noi sun mainitsemasi vapaaehtoisduunit olisi pidemmänpäälle taakaksi muodostuvia duuneja ja nostan ihan rehellisesti hattua niille, jotka tuommoiseen ryhtyvät. Kuitenkin mikä tässä mun rykäisyssä oli alunperin ideana oli nimenomaan tämä Ylläpitoalue, josta ainakin mulle on jäännyt viimeaikoina sellainen fiilis, että on suhtkoht turha mitään kysellä, kun ei vastauksia kuitenkaan ylläpidon suunnalta tule. Uskoisin, että jo semmoinen ihan lyhyt "ei ole mahdollista" tai "ei ole aikaa moista tehdä" riittäisi, ainakin kysyjä tietää että kysymys on ylipäätään mennyt perille. Kun ei niitä kysymyksiäkään tänne kuitenkaan ihan mahdottomuuksiin asti satele ;) Toki osa kysymyksistä saattaisi olla sellaisiakin, johoin modetkin osaisivat vastata, mutta osa on sen verran teknisluontoisia, että niihin tarvitaan jo parempaa softantuntemusta kuin se, mitä puhtaaseen modeiluun tarvitaan. Eli olenko mä nyt ymmärtänyt oikein, sä olet ainoa, joka varsinaisesti vastaa ylläpidosta (päivityksistä, softan konfauksesta jne.) ja muut, jos heitä enää on, ovat moderaattoreita ja uutistoimittajia?

Kun nyt kuitenkin muihinkin ongelmiin päästiin, niin kieltämättä tuo uutisten puuttuvuus on ehkä prioriteettilistalla se kaikkein oleellisin puute, koska se on asia, jonka satunainenkin vierailija huomaa välittömästi eikä jää tänne sen pidemmäksi aikaa edes pyöriskelemään vaan etsii kaipaamansa tiedon/uutisen jatkossa jostain muualta. Se on toisaalta myös asia, jonka puuttumisen mä ymmärrän kaikkein parhaiten, koska a) kuka tahansa ei uutisia voi eikä osaa kirjoitella ja b) se on duuni, joka vaatii jatkuvaa ja aikaavievää panostusta. Mä olen ollut jotenkin ymmärtävinäni, että sopivan uutissoftan puute on ollut yksi syy, miksi ainakin osa entisistä toimittajista on päättänyt lopettaa. Olen myöskin ollut ymmärtävinäni, ettei semmosen uuden softan hankkiminen olis kovinkaan kummoinen homma, oliko peräiti ilmainen? Olisko mitään mahdollisuutta saada sitä herrojen kaipaamaa softaa ja jos ei, niin mistä sen puuttuminen kiikastaa? Rahasta? Ajasta? Itsehän en uutistoimittamisesta tiedä hevon köntsääkään enkä suoraansanottuna edes tiedä mitä uutissofta tekee ja mihin sitä tarvitaan (eli naivistiasetettuna: miksei sitä uutista, joka kuitenkin on vain muutama kappale tekstiä, voi kirjoittaaa suoraan jollain html-virvelillä tahi jonnekin tietokantaan, siellä kai ne on talletettuna eikä suinkaan html-sivuina, nykyvehekeillä?), joten nytpä olisi hommaan kypsähtäneillä toimittajillakin oiva tilaisuus valaista meitä tietämättömiä mistä oikeestaan on edes kysymys :eek:

Uskoisin, että Antti kuitenkin fiksuna miehenä ymmärrät senkin, että nykytilanne on käyttäjän kannaltakaan kaikkea muuta kuin ihanteellinen ja näinollen ymmärrät myös sen, miksi mä päätin avata suuni. Aika kauanhan tässä kuitenkin on nieleskelty ja oltu asian tiimoilta hiljaksiin ja toivottu, että jospa jotain tapahtuis tai ainakin tietoa tulisi. Mutta kun ei tapahtunu eikä tullu. Tarkoitus siis ei missään tapauksessa ollut heittää paskaa silmille tahi lämpimikseen vain vittuilla vaan kyllä se mun motivaationlähde on ihan aito huoli siitä, mitä tälle jo pitkään pystyssä olleelle ja ennen hyvin toimineelle sivustolle tulee tätä menoa tapahtumaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Itse kun olen kuullut, että intoa olisi ollut ja kehitysehdotuksia sun muita kysymyksiä ja ehdotuksia olisi esitetty, mutta mikään ei etene. Ihan kuin suuntaviivat asioiden suhteen olisi hukassa/luomatta.
Näin mäkin olen kuullut, tosin toki mulle on selvää, että kaikissa kiistatilanteissa olis hyvä kuulla aina kummankin osapuolen versiot.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Vai onko tämä auttamaton keino teidän muun vakioforumistien mielestä? :doubtful: :confused:
Mä en oikein jaksa uskoa tommosen vuorolistahommelin toimivuuteen, koska se ikäänkuin velvottaisi sut olemaan tiettyinä aikoina paikalla (ainakaan itse en tuommoiseen suostuisi enkä toisaalta edes pystyisi etukäteen lupaamaan olenko huomenna paikalla. Toisaalta mä nyt en muutenkaan oo tyrkyttämässä itteäni modehommiin, niinkuin jo olen useampaankin otteeseen aikaisemminkin todennut ja perustelutkin antanut :rolleyes: ). Uskon enemmän massaan (en kuitenkaan Felipeen). Kun niitä modeja on riittävästi, niin todennäköisyys, että joku on paikalla, on suuri ja sen on riitettävä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että modeksi ei kelpaa ihan kuka tahansa. Se on lopun alkua, jos niitä hommeleita aletaan jakaa vain ja ainoastaan sillä perusteella, että "joo mua saattais kiinnostais". En tosin usko, että tämmöiseen täällä sorruttaisikaan.

Uutisten toimittaminen on toki asia erikseen, siihen duuniin (ja se tosiaan on mun mielestä selkeästi vastuullisempaa ja vaativampaa duunia kuin moderointi) olis saatava ihmisiä, jotka tekevät sitä säännöllisesti, kun vaan on jotain vähänkin merkittävää uutisoitavaa (paino sanalla merkittävää!). Sen suhteen en luottaisi siihen, että kyllä joku varmaan tekee, jos vaan sattuu olemaan paikalla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Wilpuri sanoi:
Itse kun olen kuullut, että intoa olisi ollut ja kehitysehdotuksia sun muita kysymyksiä ja ehdotuksia olisi esitetty, mutta mikään ei etene. Ihan kuin suuntaviivat asioiden suhteen olisi hukassa/luomatta.
Tähän vähän viittasin ontuvalla Jordan vertauksellani. Pitäisi luovuttaa päätäntävalta(a) niille joilla intoa on päivittäiseen työhön ja vetäytyä itse sivuun siitä päivittäisestä duunista, jos ei ole enää aikaa/tahtoa.
Varsinkin kun puhutaan semmoisesta missä ei ole periaatteessa rahaa silleen kiinni, jos kerta +/- 0 tilanteella vedetään. Kohta tämä homma saattaapi kaatua miinuspainotteiseksi ja silloin se kyllä loppuu aika nopeasti.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
OoPee sanoi:
Mä en oikein jaksa uskoa tommosen vuorolistahommelin toimivuuteen, koska se ikäänkuin velvottaisi sut olemaan tiettyinä aikoina paikalla (ainakaan itse en tuommoiseen suostuisi enkä toisaalta edes pystyisi etukäteen lupaamaan olenko huomenna paikalla. Toisaalta mä nyt en muutenkaan oo tyrkyttämässä itteäni modehommiin, niinkuin jo olen useampaankin otteeseen aikaisemminkin todennut ja perustelutkin antanut :rolleyes: ). Uskon enemmän massaan (en kuitenkaan Felipeen). Kun niitä modeja on riittävästi, niin todennäköisyys, että joku on paikalla, on suuri ja sen on riitettävä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että modeksi ei kelpaa ihan kuka tahansa. Se on lopun alkua, jos niitä hommeleita aletaan jakaa vain ja ainoastaan sillä perusteella, että "joo mua saattais kiinnostais". En tosin usko, että tämmöiseen täällä sorruttaisikaan.

Uutisten toimittaminen on toki asia erikseen, siihen duuniin (ja se tosiaan on mun mielestä selkeästi vastuullisempaa ja vaativampaa duunia kuin moderointi) olis saatava ihmisiä, jotka tekevät sitä säännöllisesti, kun vaan on jotain vähänkin merkittävää uutisoitavaa (paino sanalla merkittävää!). Sen suhteen en luottaisi siihen, että kyllä joku varmaan tekee, jos vaan sattuu olemaan paikalla.
Ei velvoittaisi muuten se, jos ei pääse, niin voihan sen joku muukin ottaa paikan kunhan ilmoittaa olevansa poissa etukäteen. Nyt pitää saada iso porukka, niin sieltä löytyy sitten joku, joka ilmoittaa tulevansa modeksi tai juttua tekemään poissaolon paikalle tai voi ottaa vaikka kaksikin vuoroa perään jos haluaa.

Onhan tuollakin tekstityshommien saiteissa se, että jos joku siinä ei jaksa jatkaa tai on muita syitä esim. työ, häät tai omat hautajaiset niin sitten voidaan välittää kesken jäänyt hommeli eteenpäin toiselle kinuavalle halukkaalle ja se homma siellä toimii loistavasti. Siellä on 5 päivän raja "paketeille" ja jos ei palauta, jatketaan sitä pakettia eteenpäin ja annetaan laiskurille ensimmäinen varoitustaso julkiseen paikkaan ja varoituksia annetaan ymmärtääkseni 5 kertaa ja sitten menettää oikeudet moderointiin ja toimituksiin.

Tässä F1-forumissa on vaan se vaikea juttu, että ettei moderointia voi antaa kenelle tahansa. Voihan sitä rakentaa ylennys-tasot, jotka pitää ansaita ennen kuin voi edes saada moderointi- tai toimitusoikeudet. Ei se mahdotonta ole. :thumbup:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Ei velvoittaisi muuten se, jos ei pääse, niin voihan sen joku muukin ottaa paikan kunhan ilmoittaa olevansa poissa etukäteen.
Jälleen kerran itseäni ja elämäntilannettani ajatellen mun on todettava, että mä en suostuis edes siihen, että mun pitäis ilmoitella jollekulle yllättävistä menoistani vaan haluaisin olla täysin ilman minkäänlaisia ilmoitusvelvollisuuksia, olisin paikalla kun olen ja sillä siisti. Toki fiksuinta oliskin valita modeksi sellaisia, jotka useinmiten ovat paikalla (eiköhän ne siellä dzätissä öisinkin roikuskelevatkin kuitenkin siinä ohessa forumia selaile). Tietenkään se, että tää ei passais mulle, ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö se vois passata niille, jotka ihan oikeestikkin olisivat halukkaita moderointiduuniin.
 
Ylös