Hamilton vai Rosberg?

Kumpi mieluummin mestariksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    76
  • Äänestys suljettu. .

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Oli niin sikamainen se Nicon Lewiksen takapuskuriin ajo ja Lewiksen kisan pilaaminen toissa kisassa, että pakko myöntää sympatioiden siirtyneen Hamiltonin puolelle. Myös osin siksi, että hän on kärsinyt teknisistä ongelmistakin (pistetaulukossa asti) tällä kaudella Nicoa enemmän. Sanoisin, että pelkästään siinä jarrujen hajoamis-kisassa (Nico sai nilkutettua maaliin ja Ham keskeytti juuri ennen loppua) ja tuossa Nicon törmäilykisassa Lewis menetti todennäköisesti 50p yhteensä. Näihin suhteutettuna Lewis ajanut hienosti kun gappia ei enää ole paljon pisteissä.

Go Hamilton!
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Tuntuu olevan niin, että menestyksen myötä jokaisen kuljettajan kohdalla ilmaantuu niitä tyyppejä joiden mielestä kuljettajalla on kusi noussut päähän, mutta se saattaa johtua perisuomalaisesta kukaan muu kuin minä itse ei saa menestyä asenteesta joka myös kateutena tunnetaan.
Ei kai nyt kukaan täysissä järjissä oleva F1:siä seuraava ole kateellinen kuskeille, ainakaan tosissaan. Nicossa vain on jotain mikä monia tuntuu tökkivän, mutta tämä tietenkin tv:n ja median välityksellä saatu kuva. Ja antaa Hamiltonin pyöritellä rinkuloita, jos vain ei ole vaaraksi muille tienkäyttäjille.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Monella se kiristää ainakin siitä, että Nico ei puhu suomea ja ajaa saksan lipun alla. Sitten on niitä joiden mielestä Nicolla on kultalusikka suussa ja vähän perseessäkin.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Monella se kiristää ainakin siitä, että Nico ei puhu suomea ja ajaa saksan lipun alla. Sitten on niitä joiden mielestä Nicolla on kultalusikka suussa ja vähän perseessäkin.
Eikö tuolla lauseesi ensimmäisellä logiikalla pitäisi kiristää ihan samalla tavalla Hamiltonin kohdalla? Miehellä on UK:n passi ja puhuu brittienglantia.

Tätä kultalusikka-höpötystä mä en oo ikinä ymmärtänyt: Miksi se on huono juttu jos jonkun isä on onnistunut hankkimaan varallisuutta? Eikö se on vaan hiton hienosti tehty, itse ainakin nostan hattua jos joku rikastuu. Köyhtyä osaa nimittäin jokainen, toisinpäin ei olekaan niin helppoa.
Se, että tällainen henkilö saa lapsen, ei mun mielestä ole minkään valtakunnan peruste lytätä tätä lasta sen enempää kuin ketään muutakaan.
Mulle ei ole koskaan auennu toi kultalusikka-jauhanta. Oisko se sittenki enempi kateellisten persaukisten sadattelua omaan ahdinkoonsa kuin mitään rationaalista logiikkaa. Ainakin se on argumenttina täysin naurettava ja kertoo esittäjänsä lapsellisuudesta.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ja Hamiltonko ei sohi?
Ei ainakaan siihen malliin, että pilaisi toisten ja vähän omankin kisan.

Eräällä tennnisforumilla on nimitys korppikotka pelaajille, jotka tasaisesti napsivat pisteitä ja sen ansiosta sijoittuvat rankingissa korkeamman huipputason omaavien pelaajien edelle. Nico on tietyllä tapaa F1:n vastine tälle. Ongelmattomassa kisassa Lewis yleensä päihittää Nicon. Lewisia kannatan jo siksi, että hän on näistä kahdesta se mielenkiintoisempi kuski. Tosin Nicon ajoon tullut viime aikoina enemmän aggressiivisuutta, mutta johtuneeko tuo siitä, että se ei ole hänelle luonnollinen ajotapa ja siksi Span tyylinen aggressiivisuus menee pieleen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Vastasin.

Saisikohan tässä toikissa tarkemmin analysoida tämän hetkistä ajovirettä, piste-etumatkaa, tulevien ratojen sopivuutta, tms?
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Eikö tuolla lauseesi ensimmäisellä logiikalla pitäisi kiristää ihan samalla tavalla Hamiltonin kohdalla? Miehellä on UK:n passi ja puhuu brittienglantia.
Eipäs esitetä tyhmää. Hamiltonin isä ei ole suomalainen maailmanmestari. Siinä se juju on. Ainakin joillain ihmisillä tuntuu olevan katkeruutta siitä, että Keke ei tehnyt Nicosta suomalaista vaan antoi asian olla ja "luovutti" Nicon Saksalle. Tämä ei siis ole minun mieleipide vaan yleinen huomio.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onpas Rosbergista tullut monien mielestä kovin vastenmielinen kuski heti, kun on alkanut menestyä.
Eipä ele koskaan kovin pidetty forumeilla ollut ja britneyksi herjattu. Itse olen alkanut tällä kaudella hieman enemmän puoltamaan kun joutuu noista kahdesta valitsemaan. Ja sekin ettei taustastaan huolimatta leveile maailmanomistajan elkein vaan syö purkkihernekeittoa jne.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Vaikea valita. Ihan sama se on. Ei vaikuta tai muuta elämääni millään tavalla, mikäli jompi kumpi näistä kuskeista sen mestaruuden voittaa.

Nicolle sen mestaruuden kyllä muuten soisin, kun on Keken poika ja on ekaa kertaa loistavat saumat se mestaruus voittaa. Toisaalta Monacon aika-ajoissa nähty Nicon taktinen keltaisten lippujen aiheuttaminen ja näin ollen Hamiltonin viimeisen nopean aikakierroksen pilaaminen oli kyllä tosi alhainen teko Rosbergilta.

En äänestä, koska en osaa päättää. Kummastakaan en sen kummemin pidä, mutta en heitä inhoakaan hirveästi.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Ennen kautta kumpikin oli top3-listalla "vähiten tykkäämäni kuskit" mutta niin vain veljekset ovat onnistuneet mutaamaan maineensa vielä entistäkin pahemmin.

Lewis aina paikoin onnistuu näyttämään sympaattiselta ja aidolta, vain varistaakseen kaikki keräämänsä pisteet jollakin naurettavalla Senna-vertauksella tai vastaavalla. Radalla aiheuttaa usein kolareita. Mies ei pidä muita kuskeja kuin Alonsoa ollenkaan itsensä veroisena ja reagoi sitten siihen, kun joku muu (ts. Nico) päihittää hänet, lapsellisella kiukuttelulla ja henkisellä murenemisella. "EI TÄÄ OLE MAHDOLLISTA EPISTÄ KAIKKI ON MUA VASTAAN", uhmaiässä nämä. Bonuksena fanijoukko, joka tuntuu seuraavan Lewistä eikä Ykkösiä.

Nico taas on aina ollut varsin tylsä ja identiteetitön, vähän luihuuteen taipuvaisen oloinen, mikä ei missään nimessä ole rikos - mutta kun sen päälle on rakennettu sitten ärsyttävä tekopirteä imago, joka mielistelee kaikkia kaikkiin suuntiin ja kokee tarpeelliseksi kiittää riemukkaasti jotain tun öljylafkaa malesialaisella palkintokorokkeella. Vielä kun ne luihuilut pilkehtivät aina säännöllisesti sieltä taustalta, niin a vot mikä paketti.

Päädyin silti Nicoon, koska sillä ei ole mestaruutta, mies on esittänyt vähemmän henkisen kantin murenemisen oireita ja erityisesti, koska sillä ei tunnu olevan faneja.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Samantekevää. Tietysti sitä mieluusti näkisi uuden mestarin tänä vuonna, eli kahdesta huonosta vaihtoehdosta Nicon mestaruus olisi uutuudenviehätykseltään suurempi juttu.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Rosberg ehdottomasti. Olen jo vuosikausia ollut sitä mieltä että Nico on yksi potentiaalisimpia kuskeja maailmanmestariksi nykykuskeista jotka eivät ole vielä titteliä voittaneet. Nyt Nicolla on auto jolla se on mahdollista. Lisäksi Nico on ajaa erittäin hyvää kautta Hamiltonia vastaan jonka ennalta odotettiin olevan kovempi varsinkin aika-ajoissa. Nico on yllä selkeästi ajanut tänä vuonna mestaruuden arvoisesti.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Jos kyynisiä ollaan niin kumpikin ajaa ihan yhtä hyvin kuin aina ennenkin. Nyt auto vaan on sellanen, että sillä ollaan kärjessä automaattisesti ellei ihan munaa. Toisaalta tätähän F1 on aina ollut: pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan jos haluaa voittaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli kyllä aika ala-arvoinen arvio Hamiltonista muuten niin asialliselta henkilöltä.
Tämä siis minun kommentistani. Kai tajusit, että mukailin Zen Cafen biisiä siinä? Itsehän en moista sanaa kuskista asiakeskustelussa käyttäisi (mutta tämähän onkin F1-vapaalla).
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Tämä siis minun kommentistani. Kai tajusit, että mukailin Zen Cafen biisiä siinä? Itsehän en moista sanaa kuskista asiakeskustelussa käyttäisi (mutta tämähän onkin F1-vapaalla).
Olis pitänyt jatkaa vaikka, että: "...ja Rosbergin ympäriltä tuolit viedään."
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olis pitänyt jatkaa vaikka, että: "...ja Rosbergin ympäriltä tuolit viedään."
Ajattelin ensin laittaa siihen oikeasti jatkoksi kuuluvan "tööt-tööt-tööt-tööt-tööt", mutta totesin sen liian epäwebslavemaiseksi ja jätin pois. Viittauksen ei pidä olla liian rautalangasta väännetty tai se syö omaa tehoaan.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Ajattelin ensin laittaa siihen oikeasti jatkoksi kuuluvan "tööt-tööt-tööt-tööt-tööt", mutta totesin sen liian epäwebslavemaiseksi ja jätin pois. Viittauksen ei pidä olla liian rautalangasta väännetty tai se syö omaa tehoaan.
Se hassuttelu on vaikee laji. Ei kaikille sovi.
 
Ylös