Hamiltonin kallis kämmäys

jleinonen

Well-known member
Liittynyt
6.3.2003
Viestit
684
Sijainti
Grandriver
Sportti.com sanoi:
Hamilton: Oma virheeni ratkaisi mestaruuden 23.10.2007,07:57:30

F1-sarjaa jo tulokaskaudellaan valloittamassa ollut 22-vuotias Lewis Hamilton on myöntänyt, että hänen oma virheensä ratkaisi F1-taiston Suomen Kimi Räikköselle sunnuntaina. Hamiltonin kömmähdys auton nappuloiden kanssa sammutti miehen auton ja tiputti hänet Brasilian kisan alussa 18. sijalle. Hamilton nousi vielä seitsemänneksi lopputuloksissa, mutta se ei riittänyt Räikkösen ajaessa voittoon.

- Sormeni lipsahti ohjauspyörällä ja painoin vahingossa sammutusnappia, Hamilton myönsi useita tunteja kisan jälkeen kanadalaisen La Pressen mukaan.

- Auto meni perustilaan ja minun oli uudelleenkäynnistettävä se. Muun muassa vaihdelaatikonhallintaohjelma piti ladata uudelleen.

Auton sisäkamera kuvasi kisan aikana, kuinka Hamilton paineli taistona aikana useita nappeja kilpurinsa ratista saadakseen autonsa pelittämään toivotulla tavalla. McLaren on tehnyt vielä valituksen niin kutsutusta bensajupakasta, joka uhkaa Räikkösen mestaruutta hypoteettisesti. Hamilton on itse kertonut, että hän olisi halunnut voittaa mestaruuden radalla, eikä mies halua kabinettimestaruutta. Hamiltonin mielestä olisi julmaa viedä Kimiltä hienosti taisteltu mestaruus.
Että se itte meni sen oikeesti kämmäämään:thumbup:
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
656
jleinonen sanoi:
Että se itte meni sen oikeesti kämmäämään:thumbup:
Ihme ettei Dennis/Bernie/Haug/tai joku muu kerennyt kieltämään Hamiltonia antamasta tuommoista lausuntoa :confused:
 

trotwood

Well-known member
Liittynyt
20.1.2007
Viestit
285
Chip^ sanoi:
Ihme ettei Dennis/Bernie/Haug/tai joku muu kerennyt kieltämään Hamiltonia antamasta tuommoista lausuntoa :confused:
Ehkä niillä oli liian kiire protesteja väsätessä ja leikkipokaaleita toisilleen ojennellessa.
 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
235
Hamilton kuitenkin myöntää tehneensä itse virheensä ja thats it. :thumbup: Melkosen paineen alla kokeneempikin voi tehdä ihan hyvin vastaavanlaisen virheen.

Ei kiinnosta ilmeisesti häntäkään kabinettimestaruus.

Kyllä se Hämiksen vuosikin tulee vielä. Sensaatiomainen rookie oli kyllä ja ei suoritusten puolesta jää hävettävää. 17 pisteen johdon menetys kahdessa viimeisessä kisassa kyllä on aika uskomatonta, mutta eipä onni ole myötä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
On hienoa, että Hamilton myöntää itse moganneensa, aika harvalla taitaa pokka riittää siihen. Mutta sattuipa moga tosi hyvään paikkaan.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Räikkösen mestaruuden nousee jatkuvasti, kun selvisi ettei Hamilton suinkaan kärsinyt mistään teknisestä viasta.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Mitäs väärää nappulaa se Leevi painoi? Tuossa suomenkielisessä puhutaan sammutusnappulasta. Kuitenkin kisaotsikon FRA-GB versiossa oli 'departure' nappi, jonka tulkitsisin olevan lähtöjärjestelmän nappi.:doubtful:

Yhtä kaikki, oma moka.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Niin voisi kai sanoa että ne paineet lopulta nousivat liian koviksi. Niin Kiinan varikkokämmäyksessä, kuin Sunnuntain näppäilyissä niillä oli osansa.

Kiinan jälkeen Hamilton kuulutti kuinka "KIINA OPETTI", ei opettanut, Brasilian avausmutka kertoi jo sen.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9194
Kekehän itse oli varmaan kovimpana niitä vaatimassa. Mutta vasta Imolan viikonlopun jälkeen ne tulivat käyttöön. Muistetaanhan sieltä myös Alboreton varikko-onnettomuus.
 

MrMonaco

Well-known member
Liittynyt
15.10.2007
Viestit
56
Timppa78 sanoi:
Sovittu mestaruus jo siellä Oikeudenkäynnissä jossa annettii Ladalle 100miltsin sakko! Siellä sovittii et Kimi saa Voittaa mestaruuden sillä ehdolla ettei Ladan kuljettajien pisteitä vied':jaska:
Tuo on kyllä omasta mielestäni aivan täyttä paskaa. Jos mestaruus olisi sovittu niin täällä kiroiltais ja meuhkattaisiin Hamiltonin mestaruudesta! Jos F1:ssä nähtäisiin sopumestaruus niin sitä ei kyllä Räikköselle annettais!
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Tolerantti sanoi:
Mitäs väärää nappulaa se Leevi painoi? Tuossa suomenkielisessä puhutaan sammutusnappulasta. Kuitenkin kisaotsikon FRA-GB versiossa oli 'departure' nappi, jonka tulkitsisin olevan lähtöjärjestelmän nappi.:doubtful:

Yhtä kaikki, oma moka.
Kuulemma nappia jota käytetään startissa, vaihtaa lootan vapaalle. Näin kertoo itse.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
MrMonaco sanoi:
Jos F1:ssä nähtäisiin sopumestaruus niin sitä ei kyllä Räikköselle annettais!
Mä oon tältä ihan samalta foorumilta lukenut, että FIA suosii Ferraria, joten eikös se olis loogista, että juurikin Kimi järjesteltäisiin mestariksi lailla Schumacherin?
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Minun tietooni on tullut että Lewis pisti startissa käytettävän napin päälle vahingossa ja joutui tämän vuoksi alustamaan koko paskan, jotta vaihteet toimisivat.
 

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
No "FuckingFelipellä" ei ole kertaakaan F1-uransa aikana ollut ennakkosuosikin paineita :D
Ei mulla mitään Massaa vastaan ole, onhan se ihan hyvä kuskikin mutta kumminkin... ;) Hyvä puhua paineista joita ei itse ole vielä kokenut.
 
Ylös