Hampailemisen lääkäri

Millaisia tunteita sinussa herää, kun istahdat hammaslääkärin tuoliin?

  • Otan pienet nokkaunet tuolissa hoidon aikana

    Äänet: 30 24,6%
  • Pelkään vietävästi

    Äänet: 29 23,8%
  • Pyydän aina puudutuksen, jos porataan

    Äänet: 50 41,0%
  • Mua ei voi puuduttaa

    Äänet: 13 10,7%
  • Jätän menemättä joskus lääkäriin

    Äänet: 16 13,1%
  • Minulla ei ole reikiä

    Äänet: 35 28,7%
  • Vitkuttelen lääkäriin menoa, kunnes on pakko mennä

    Äänet: 52 42,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    122

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kävin mätäimussa. Pääni laihtui pari kiloa. Sain lisäksi jotain kitin tapaista hammaspaikaksi.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Lauantaina hajosi hammas kahtia. Panin pudonneen palan tyynyn alle (ilman tulosta).

Tänään kävin hamppilääkärilla rakennuttamassa uuden hampaan. Eipä tuota muista leegoista erota mitenkään. Samalla tehtiin hammastarkastus ja kuvattiin hampit. 190€ maksoi. Ja nolla reikää oli hampaissa. Hammaskiveä saa käydä poistattamassa parin viikon päästä.
 

Örfil

Guest
Järki ja tukka ei samassa päässä pysy. Ettäs tiedät, senkin afrohippi!
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Reissussa ekana iltana hajosi iso poskihammas. Taisin puraista kanavartaassa ollutta luunpalasta. Seuraavan päivänä pähkinöitä maistellessa joku tuntui liian kovalta... oma hampaan osa. Melkein puolet hampaasta mureni. Hieman vihloi, mutta ei tuosta enempää kipua tullut. Nyt kävin montun täyttämässä. Ei hyvin pitkäaikaista takuuta antanut, kun ienrajan alapuolella liitos. Ja sinne reikä helposti tulee.

Turhan huonoon kuntoon on ( poski)hampaat päässeet. Pelkkä harjaus iltaisin ei kai ole ollut riittävää. Nuorena oppi että "Harjaa hampaat, huuhdo suu, hammaspeikko lannistuu".
Poistettujen tilalle suunnitelmissa nastahampaat. Senkin keinojuureen voi bakteerit pesiä, jos ei säännöllistä hammasvälien rassausta tee. Saas nyt nähdä, innostuuko kuitenkaan koko asiasta.:thumbfh: Josko pitäisi välttää ruisleivän kantapaloja, kovia pähkinöitä yms puruvoimaa vaatimia. Pehmeän leivän purija taitaa tulla. Pillimehua ja hernekeittoa. Helkkari.:(

Mites se tuo hammaskivi. Muodostuuko se huonosti pestyjen hampaisiin jääneestä plakista tms?
Joskus sitä oli, nyt ei muutamaan vuoteen ehkä niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Liityn huomenna myös 08:00 kohtalotovereiden seuraan, tosin aiheena on tilapäispaikan korvaaminen virallisella paikalla.
 

Örfil

Guest
Puhun kuin Sean Connery. Nyt on suht reippaasti puuduketta käytetty. Oottelen suksihuollon aukeamista Liekkarissa, ehkä esitän asiani kynällä ja paperilla.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Puhun kuin Sean Connery. Nyt on suht reippaasti puuduketta käytetty. Oottelen suksihuollon aukeamista Liekkarissa, ehkä esitän asiani kynällä ja paperilla.
Sama. Lekuri sanoi että voi tulla kivulias yö ja kehotti ottamaan useampia särkylääkkeitä.
 

Örfil

Guest
Hammaslekuri avas lääkepaikan ja tutki muutenkin paremmin alahammasta. "Tjämä hjammas on ihan sjalamilla" selitti itäsuursuomalainen lääkärisrouva. Pari sekuntia suti tyhjää ja tajusin sitten että tarkoittaa varmaan että "salamoilla" = säröillyt useasta paikkaa. Ja niinhän se oli, syyksi arvelin ankaraa merkkareiden mutustelua joka on nyt siis loppu muutenkin. Mutta nyt tuli viimeinen varmistus että paras siirtyä salmiakkijauhoon, jos salmarihimo vielä iskee.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Tunnin odotin ja väliaikaisen paikan laittoivat. Ei ollut kuulemma aikaa varsinaisen paikan laittoon. Montakohan minuuttia kauemmin siihen ois menny? Kaks? :doubtful:
Nooh, marraskuun lopussa uudelleen.
Äsken samaa hammasta paikkauttamassa. Tuntui aika turhalta, kun välis ei ollut irronnut. Kaupunginosahammaslääkärini oli vaihtunut. Vanha kurppa jäi vihdoin eläkkeelle ja tilalla tomera likka. Ei kyl oikein vakuuttanu, onneks ei ollu vaativampi toimenpide. Kyselin milloinkohan saan ajan tarkastukseen ja kehottivat ottamaan yhteyttä kaupunginjohtajaan, lisää tarvitaan väkeä. Enhän mä kysyny milloin pääsen tarkastukseen vaan milloin saan ajan. Jotta tietäisin siirtää sitä, jos osuu tammikuulle. Oon kuulemma jonossa sijalla 116. Kiveksien poistoon kehotti varaamaan ajan, mutku ei kelvannu tammikuun aika niin käski soitella myöhemmin.

Juttelivat The joulukalenteri -ohjelmasta. Lääkäri oli kuulemma sen ikäinen, että ohjelmaa muisti 90-luvulla katsoneensa. Hoitaja muisteli sen tulleen 1996 ja epäili, että mä tuskin oon sitä katsonut, "et tainnu olla syntynytkään silloin vielä". Kuittasin syntymävuodekseni -82...
 
Ylös