Runar ja Kyllikki sanoi:
Kivääripuolella olen täysin kuulopuheiden varassa mutta pistooliammunnassa itseladattu on jopa selkeästi tarkempi. (ja tasalaatuisempia ovat myös)
Mulla on tuttavapiirissä yks johtavista suomalaisista kiväärispesialisteista (hänellä on jopa oma hänen mukaansa nimetty special kiväärimerkkinsä) ja hänen mukaansa oikea lataus on kivääripuolella tarkkuuden suhteen äärimmäisen tärkeää ja kriittisempää kuin pistoolipuolella.
Lie jo noin reilu 10 v sitten, kun kävin muutaman kerran erään kaverin kanssa ja hänen aseella ampumassa pienoiskiväärillä hirvitauluun. Jonkin verran jopa innostuin asiasta, kun ekalla kerralla hävisin vain 5 pistettä 10:llä laukauksella. Hän oli antanut mulle 10 pistettä tasoitusta, kun en ollut ampunut armeijan jälkeen yhtään. Vedonlyönnin seurausta toki tuo ammunta sillä kertaa ja vetoyksikkö se kansallinen kirkas juomapullo!
Taidettiiin ampua harjoitukset jollain halvoilla patruunoilla ja itse kisa paremmilla ja kalliimmilla. Kaveri oli varsin arvostettu ampuja hirviseurueessaan ja suht tarkka niissä jäsenten- tai seurojen välisissä kisoissa. Minun orastava ammuntaharrastus loppui, kun kaveri sai puukosta sydämeensä juopotteluporukassa, henki meni.