Knoukka
Well-known member
Nellyllä, sanonko terkkuja?kouvotsvoni sanoi:Kummalla?
Nellyllä, sanonko terkkuja?kouvotsvoni sanoi:Kummalla?
Kuukerin Nelly?Knoukkari sanoi:Nellyllä, sanonko terkkuja?
Sulla on se suuri etu puolellasi, että kun mettää on omasta takaa niin metsästyskortin suoritettuasi aseluvan hankkiminen on ihan läpihuutojuttu. Melko paljon ovat kiristäneet Jokelan tapahtumien jälkeen systeemeitä.Vesku sanoi:Lie jo noin reilu 10 v sitten, kun kävin muutaman kerran erään kaverin kanssa ja hänen aseella ampumassa pienoiskiväärillä hirvitauluun. Jonkin verran jopa innostuin asiasta, kun ekalla kerralla hävisin vain 5 pistettä 10:llä laukauksella. Hän oli antanut mulle 10 pistettä tasoitusta, kun en ollut ampunut armeijan jälkeen yhtään. Vedonlyönnin seurausta toki tuo ammunta sillä kertaa ja vetoyksikkö se kansallinen kirkas juomapullo!
Taidettiiin ampua harjoitukset jollain halvoilla patruunoilla ja itse kisa paremmilla ja kalliimmilla. Kaveri oli varsin arvostettu ampuja hirviseurueessaan ja suht tarkka niissä jäsenten- tai seurojen välisissä kisoissa. Minun orastava ammuntaharrastus loppui, kun kaveri sai puukosta sydämeensä juopotteluporukassa, henki meni.
No, tuskinpa innostun enää ammuskelemaan enemmän. Metsästystäkään en ole erityisemmin harkinnut, vaikka omilla metsämaillakin riittäisi varmaan jäniksiä ja jopa metsäkanalintuja. Ja hirvien joku perinteinen kulkureitti menee aika läheltä metsämökkiä. Tai eihän sitä tiedä, jos vaikka kuitenkin...Runar ja Kyllikki sanoi:Sulla on se suuri etu puolellasi, että kun mettää on omasta takaa niin metsästyskortin suoritettuasi aseluvan hankkiminen on ihan läpihuutojuttu. Melko paljon ovat kiristäneet Jokelan tapahtumien jälkeen systeemeitä.
Sulla sensijaan ei olis ongelmaa saada lupaa vaikkapa tämmösille.
Itsekin olen ajatellut jossain vaiheessa laajentaa kivääripuolelle. Riistamaaliammunta kiinnostaa. Ensin villikarjua radalla ja sitten myöhemmin ratahirviammuntaa.
Jos vaikka syysmöötteen metsämökille tulis Runarkin kera pyssyjen. Voitas pitää Forumin epäviralliset ammuntakisat ja eihän sitä tiedä, jos vaikka ihan vahingossa hirvi osuis maalitaulun kohdalle.Vesku sanoi:No, tuskinpa innostun enää ammuskelemaan enemmän. Metsästystäkään en ole erityisemmin harkinnut, vaikka omilla metsämaillakin riittäisi varmaan jäniksiä ja jopa metsäkanalintuja. Ja hirvien joku perinteinen kulkureitti menee aika läheltä metsämökkiä. Tai eihän sitä tiedä, jos vaikka kuitenkin...
Juu, pientä varovaisuutta henkilöauton pesuun tehokkaalla painepesurilla!:thumbup: Tv nimimerkki 170 baaria Chevyn lokasuojaan, kun ei meinannut lika irrota! Millaiset ne olikaan lasikuitupaikkauksen ohjeet läpireikään...:thumbfh:PuoliPöhkö sanoi:Tilasin saman kuin Jr
haaveilemani 160.1 olisi maksanut aivan liikaa pelkäksi autopesuriksi (reilusti yli 500,-)
Alkometri mukaan ja vain nollan puhaltajille kovat piippuun :thumbup:Micael sanoi:Jos vaikka syysmöötteen metsämökille tulis Runarkin kera pyssyjen. Voitas pitää Forumin epäviralliset ammuntakisat ja eihän sitä tiedä, jos vaikka ihan vahingossa hirvi osuis maalitaulun kohdalle.
Että muille sitten räkäpäät vaan?Sam sanoi:Alkometri mukaan ja vain nollan puhaltajille kovat piippuun :thumbup:
Tai kerroin promillejen mukaan! Olisi tosiaan liian riskialtista!Sam sanoi:Alkometri mukaan ja vain nollan puhaltajille kovat piippuun :thumbup:
Äkkinäiselle on moukarin viskominen haasteellista selvänäkin.Vesku sanoi:Tai kerroin promillejen mukaan! Olisi tosiaan liian riskialtista!
Serkku teki joskus B-valmentajatutkinnon yleisurheilussa. taisi olla erikoisala moukarinheitto. Lienevätkö viimeisenä iltana harrastaneet moukarinheittoa kertoimilla:
0 promillea -> 0 metriä vaikka heittäisi 30 metriä.
0.5 promillea x 30 metriä = 15 m
1 promille x 15 m = 15 m
1,5 x 10 = 15 m
2 x 8 m = 16 m ja voitto!
Itseäkään ei metsästys kiinnosta, vaan nuo riistamaalilajit. Niissä siis ammutaan radalla, liikkuviin pahvimaaleihin. Melko vaativia lajeja, varsinkin siinä vaiheessa kun maali liikkuu kovemmalla nopeudella.Vesku sanoi:No, tuskinpa innostun enää ammuskelemaan enemmän. Metsästystäkään en ole erityisemmin harkinnut, vaikka omilla metsämaillakin riittäisi varmaan jäniksiä ja jopa metsäkanalintuja. Ja hirvien joku perinteinen kulkureitti menee aika läheltä metsämökkiä. Tai eihän sitä tiedä, jos vaikka kuitenkin...
Micael sanoi:Että muille sitten räkäpäät vaan?
No joo, sellanen värikuulasota olis aika mukava tapahtuma ja seillä Veskun maillahan sitä lääniäkin siihen olisi riittävästi. Kun vain saisi riittävästi Forumilaisia mukaan niin vois tehdä joukkueet Runar vs. muut. Ja juomat korkataan vasta kisan jälkeen.
Mitä rahan tuhlausta: mun painepesuri maksoi 49e, Honkkarista tietty!PuoliPöhkö sanoi:Tilasin saman kuin Jr
haaveilemani 160.1 olisi maksanut aivan liikaa pelkäksi autopesuriksi (reilusti yli 500,-)
Ai perhana, ton kun olisin tienny eilen, niin en olis maksanut älyttömästi liikaa! :jaska:Jussi sanoi:Mitä rahan tuhlausta: mun painepesuri maksoi 49e, Honkkarista tietty!
Kivääripuolelta vähän kokemusta. On eroa, jopa merkittävästi *, itseladatun eduksi. Jo ruudin tarkka annostelu tekee itseladatulle paremman käynnin. Tämä on sinällään minulle arvoitus; kai voidaan tehdä annostelukone, joka laskisi tehtaalla ruutia saman verran jokaiseen hylsyyn?Vesku sanoi:Onko tarkkudessa eroja omatehdyn tai tehdastekoisen patruunan välillä pistooliammunnassa? Entä kivääriammunnassa?