PuoliPöhkö sanoi:
Vie se kärry jatkossa johonkin Pärnäsen huoltamoon öljynvaihtoon,
niin säästät 70-80% monopolihinnoista.
Saatanas että pistää vihaksi tuollainen valohoidosta laskuttaminen.
Vähän kurkataan pellin alle, pyyhitään käsiä trasseliin ja käydään asiakkaan bensoilla kotona kahvilla. Tonni kiitos! :jaska:
HUH HUH!
Tossa just männä viikolla laskettiin erään automerkin 45 000 km:n huollon hintaa. Huolto siis toteutettiin itse, ja siinä tehtiin kaikki mitä huoltokirjassa 45 000 kilsan huoltoon kuuluu+esim. tulppien ja ilmansuodattimen vaihto.
- Itsetehtynä: Aikaa kului noin 30 min tupakkitaukoineen ja kyseessä ei tosiaankaan ole mikään raketti-insinöörin taitoja vaativa toimenpide. Kulut
31,20 euroa. (sis neljä litraa pesunestettä Saupartilta 1,50, sytytystulpat, 4 litraa täyssynteettistä öljyä, ilmansuodattimen, öljynsuodattimen)
Ei leimaa huoltokirjaan, mutta eipä ollut autossakaan takuuta enää.
- Teboililla öljyt vaihtoineen 49,95 + tulppien vaihdosta kymppi+tulpista 12 euroa + ilmansuodattimista+vaihdosta (Öljynvaihtojen yhteydessä suoritettavaksi nämä kysytyt hinnat siis) yhteensä kymppi. Yhteensä
vähän yli 80 euroa ja saa leiman huoltokirjaan.
- Merkkikorjaamolla: 120 euroa. (HUOM: Ei sisällä ilmansuodattimen eikä sytytystulppien vaihtoa!)
Eli jo tavallisessa perushuollossa saattaa päästä todella paljon halvemmalla kun valitsee paikan oikein ja itse tekemällä tekee monta huoltoa yhden ainoan merkkikorjaamohuollon hinnalla. Mitä merkkikorjaamoiden tasoon tulee, niin ne ovat kyllä niin surullisenkuuluisia huonosta työnlaadustaan, että edes huollon laadulla ei hintaeroa halvempaan huoltamoon voi selittää. Tässäkään tapauksessa edes tulpat tai ilmansuodatin eivät kuuluneet merkkihuollon hintaan, muut vaihtoehdot olivat silti huomattavasti edullisempia. Käytännössä merkkihuolto tässäkin tapauksessa otti pelkästä öljynvaihdosta+suodattimesta 120 euroa.