Hankintoja!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuolla vähän listantynkää ketjullisista. Lista on nyttemmin laajentunut hurjasti, tuo on muutaman vuoden vanha sivu.

Tuolta sivulta kannattaa huomata kohdat:
Syynä hammashihnan käyttöön on ollut halpuus, meluttomuus, vanhojen ketjujen kiristystarve sekä työn saaminen huolto-organisaatiolle
sekä:
Esimerkiksi VW-konsernin TDI-moottoreissa vaihtokulut saattavat nousta 500 euroon. Siksi autoilijan kannalta ketju olisi paljon parempi ratkaisu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuolla vähän listantynkää ketjullisista. Lista on nyttemmin laajentunut hurjasti, tuo on muutaman vuoden vanha sivu.
Hmmh... oletettavasti mun Mazda vitosessa on sitten ketju, koska tuolla listalla lukee, että kaikissa Mazda kutosen bensakoneissa on ketjut. Vitosessahan on sama bensakone kuin kutosessakin.

Ei oo kyllä rehellisesti sanottuna tullu edes mieleen tsekata moista :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Ei oo kyllä rehellisesti sanottuna tullu edes mieleen tsekata moista :D

Mulla tulee kans niin vähän kilsoja, että ei tarttis ikinä ostotilanteessa tsekata. :D Mutta silti ihan uteliaisuuden ajamana tiedän että nykysessä on remmi ja ens viikolla tulevassa ketju.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mitä makso Opelin hihnanvaihto ite tekemällä? (Ymmärsin niin että vaihdoit itse) Oli tossa talvella auttamassa hihnanvaihdossa kaveria ja aikaa meni runsaine tupakki- ja kahvitaukoineen 4 tuntia ja uusi hihna maksoi vähän yli 6 euroa. :D
Yritin itse, mutta ei onnistunut kotoisilla työkaluilla. Auto hinattiin pieneen pajaan, eikä vesipumpun & hihnan vaihto paljoa maksanut. Osat olin hommannut jo ennakkoon. OoPeelle tiedoksi, että Opelin moottoriin ei tarvinnut tuon episodin jäljiltä muita osia hommata. Kohdistus vaan kuntoon ja käyntiin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Juur näin.

Motonetissä muuten näyttäs maksavan Moen autoon hihna nelisenkymppiä (yks kalleimmista) ja vesipumppu runsaat 30 euroa. Skoda-merkkiliike ei missään nimessä maksa niistä niin paljoa, mutta vaikka maksaiskin niin siitä voidaan laskea että ottivat runsaan kolmen tunnin työstä n. 800 euroa. (Muitakin osia tietääkseni vaihdetaan kuin vesipumppu ja hihna, joten 150 voidaan laskea osille) Aika kova tuntivelotus.
Taisin taas kerran ilmaista itseni huonosti. Siis koko roska maksoi tuon 941. Siihen kuului vesipumput, öljy-, ilman ja sisäilman suodattimet. Öljyt ja jäähdytysnesteet ja huolto. Yms tarvikkeet. Hihna maksoi 180. Laitan illalla erittelyn. Terveiset Vaajakosken abc:lta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
OoPeelle tiedoksi, että Opelin moottoriin ei tarvinnut tuon episodin jäljiltä muita osia hommata. Kohdistus vaan kuntoon ja käyntiin.
Kiitos, tosin mulle jäi hieman epäselväksi, että miksi juuri mulle tiedoksi? :confused:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Taisin taas kerran ilmaista itseni huonosti. Siis koko roska maksoi tuon 941. Siihen kuului vesipumput, öljy-, ilman ja sisäilman suodattimet. Öljyt ja jäähdytysnesteet ja huolto. Yms tarvikkeet. Hihna maksoi 180. Laitan illalla erittelyn. Terveiset Vaajakosken abc:lta.
No niin ilmaisit! :mad:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Kiitos, tosin mulle jäi hieman epäselväksi, että miksi juuri mulle tiedoksi? :confused:

Mun käsittääkseni sä tässä oisit eniten sitä tietoa vailla koska asut niin lähellä Saksaa ja Opel on saksalainen automerkki. :ahem: :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mun käsittääkseni sä tässä oisit eniten sitä tietoa vailla koska asut niin lähellä Saksaa ja Opel on saksalainen automerkki. :ahem: :ahem:
Totta, enpä tullu tätä lainkaan ajatelleeksi :eek:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Kiitos, tosin mulle jäi hieman epäselväksi, että miksi juuri mulle tiedoksi?
OoPee sanoi:
Siinä nokka-akselin hihnassahan on se hassu juttu, että se kai tarttiskin vaihtaa vielä, kun se on suhtkoht hyvässä kunnossa. Se kun meinaan katkee, niin venttiilit ja muut releet huutavat hoosiannaa, minkä jälkeen saatkin ettiskellä ittelles edullista vaihtokonetta :eek:
Ei siis ollut tarvetta etsiä vaihtokonetta, vaikka vesipumpun rikkoutuminen saikin saman efektin aikaan kuin hihnan katkeaminen :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
No niin ilmaisit! :mad:
Voit olla sale että vittuilen tosta hihnan hinnasta niille. Nummelan kaveri on myyntijohtajana autotarvikkeiden maahantuojalla. Olis varmaan se hihna maksanut kynpin sen kautta. Vittu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Ei siis ollut tarvetta etsiä vaihtokonetta, vaikka vesipumpun rikkoutuminen saikin saman efektin aikaan kuin hihnan katkeaminen :eek:
Öö... autoista en paskaakaan tiedä, mutta ei kai vesipumpin rikkoutuminen sentään samaa efektiä saa aikaiseksi kuin nokka-akselin hihnan rikkoutuminen? Jälkimmäinen kun ohjaa venttiileitä ja voi rikkoutuessaan saada näinollen silmänräpäyksessä aikaan täystuhon.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Öö... autoista en paskaakaan tiedä, mutta ei kai vesipumpin rikkoutuminen sentään samaa efektiä saa aikaiseksi kuin nokka-akselin hihnan rikkoutuminen? Jälkimmäinen kun ohjaa venttiileitä ja voi rikkoutuessaan saada näinollen silmänräpäyksessä aikaan täystuhon.
Ainakin tuossa Asconassa nokka-akselin hihna pyörittää myös vesipumppua ja kun pumpun laakerit hirttivät kiinni, meni samalla hihnan hampaat paskaksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Premacyssa ei korjaamon mukaan nokka-akselin hihna pyöritä vesipumppua ja näinollen olivatkin sitä mieltä, ettei ole mitän syytä vaihtaa tuota samassa, muutenkin olivat sitä mieltä, ettei ko. härpäke hajoa Mazdassa juuri koskaan.

Toisella, myöskin Mazdan merkkikorjaamolla, josta vaimo kyseli hintaa, olisivat vaihtaneet sen automaattisesti ja tietysti myös laskuttaneet siitä :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Laskeskelin just, että menee vielä räystäiden alakatteisiin vajaa neljäsataa metriä lautaa. Siis jos laitan satamilliä kapeaa, mistä taitanee tulla näteimmän näköinen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Niin, siis hihnahan ei ollut vian aloittaja eikä tuore hihna olisi estänyt ongelmaa.
Joo, ymmärsin kyllä näin jälkikäteen, alkuperäisestä viestistähän tuo ei oikein käynnyt ilmi.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Knoukkari sanoi:
Laskeskelin just, että menee vielä räystäiden alakatteisiin vajaa neljäsataa metriä lautaa. Siis jos laitan satamilliä kapeaa, mistä taitanee tulla näteimmän näköinen.
Aika paljon. Minä selviän alle 250 metrillä.
-edit- Laskin tarkemmin. Menee noin 270 metriä :eek: + sivulaudat

Viimeksi muokattu: