Hankintoja!

Knoukka

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
Lämpökäsitellyn ainoa haittapuoli on hieman korkeamman hinnan lisäksi, on sen kovuus/hauraus (halkeaa todella helposti ruuvattaessa).
Oon kuullu (tosi)tarinan kun isäntä oli kopistellut lämpöpuusta uudet lauteet entisillä mitoilla tietty... ja eikun emännän kanssa uuden saunan ensilöylyihin! :D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Knoukkari sanoi:
Oon kuullu (tosi)tarinan kun isäntä oli kopistellut lämpöpuusta uudet lauteet entisillä mitoilla tietty... ja eikun emännän kanssa uuden saunan ensilöylyihin! :D
Auts! :D
Ei sentään tehny niitä kuuluisia kuparilauteita.

Käpylän Park-hotellissa tuli joskus löylyteltyä sekä Tyynen, Tollon, että Paukun saunojen lauteilla, kun tilat oli kokonaisuudessaan meillä vuokralla.
Tollon saunassa lauteet oli tehty jostain (en tunnistanut) kovasta puusta ja voi kiesus että poltteli kun hönöpäissään unohtu ottaa
laudesuoja pukuhuoneesta mukaan. Pakko oli käydä hakemassa. Antoi luonto periksi ennen kuin poltto hellitti.

EDIT: mutta nyt rönsyilee toikin aihepiiriin nähden jo melkolailla.
Laitanpa toisen toikin pystyyn näitä juttuja varten.

Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Moe Szyslak sanoi:
Siinä olis sulle pesämuna jos taloa rupiat pykäämään.:ahem:
Mulla on Suonenjoella vanhan talon kanssa projektia ens kesälle riittävästi. Vanha navettarakennus pitää kunnostaa ja laittaa vierastiloiksi ja ns. kesätaloksi. Saunaa uudistetaan, laituri kokonaan uusiksi ja taloon pientä fiksausta, mm. putket + vesisysteemit.

Knoukka

Well-known member
Micael sanoi:
Mulla on Suonenjoella vanhan talon kanssa projektia ens kesälle riittävästi. Vanha navettarakennus pitää kunnostaa ja laittaa vierastiloiksi ja ns. kesätaloksi. Saunaa uudistetaan, laituri kokonaan uusiksi ja taloon pientä fiksausta, mm. putket + vesisysteemit.
Ens kesänä meinaat nuo saada tehtyä?

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Knoukkari sanoi:
Ens kesänä meinaat nuo saada tehtyä?
Ainakin osan, enkä yksin tietenkään, vaan muutaman lähellä asuvan sukulaisen kanssa. Onneksi löytyy suvusta tietotaitoa sen verran, että nuo saadaan tehtyä mahdollisimman vähillä rahallisilla menoilla.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Palkopoika sanoi:
Onkos sulla Premiere Sport? Mulla nimittäin näkyy se Sportin yleiskanava, mutta ei muita. Vai enkö vaan osaa käyttää? Mites siinä pitäis valita ohjelma mitä haluaisi katsella? Saattaa tietty olla että se ei toimi kun Sakuissa ja Oostriassa(?). Premierin leffa-kanavat mulla kyllä toimii, pystyn jopa valkkaaman leffoissa puhutun kielenkin:ahem:
Kokeilepa painaa kaukosäätimen vihreää nappulaa silloin kun olet sillä Sport Portal -kanavalla.

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Charlie sanoi:
Kokeilepa painaa kaukosäätimen vihreää nappulaa silloin kun olet sillä Sport Portal -kanavalla.
Näinkö toimii?:eek!: :eek!: Pitääpä testata. Dänks:thumbup:

Örfil

Guest
Tuli hankittua eilen äärimmäinen rockshow -kokemus KISS:in keikalla :cool:

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Charlie sanoi:
Viddu, sehän toimii!:eek!: :eek!: :eek!:
Kiitti ihan pärkkeleesti!:ahem:

Nytkun vielä sais noi skandikanavat toimimaan:doubtful:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
- Creative Zen 4GB mp3-soitin (109€)
- Suojakotelo soittimelle (13€)
- Pidempi USB-kaapeli soittimelle (5€)
- Koss Plug -kuulokkeet (30€)

Tuli soittimelle vähän extrahintaa sitten. Soittimen mukana tullut USB kaapeli oli jotain 5cm pitkä (plus plugit eli noin 10cm kokonaispituus). Ihan naurettava siis. :D
Soitin kyllä tuntuu loistavalta. Vasta noin 1GB käytetty - pitäis latailla lisää biisejä. Saas nähdä milloin rupeaa harmittamaan etten maksanut noin 25€ (vai oliko 30€) extraa 8GB versiosta. :D
Noh, saa tohon SD-muistikortin lisättyä (max 4GB) jos siltä tuntuu.

Noi Kossin kuulokkeet on kyllä pirun hyvät. Hakkaa perusnapit ihan 100-0, varsinkin fillaroidessa. :thumbup: :thumbup:
Muutenkin oma korva on sellanen että nappikuulokkeista en ole oikein koskaan tykännyt mutta noi on kyllä ihan huiput.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Saas nähdä milloin rupeaa harmittamaan etten maksanut noin 25€ (vai oliko 30€) extraa 8GB versiosta. :D
Jos hintaero on todellakin noin pieni, niin todennäköisesti hyvinkin pian :eek:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Jos hintaero on todellakin noin pieni, niin todennäköisesti hyvinkin pian :eek:
No ennen tuota hankintaa mulla oli koneella noin 500MB biisejä. :D
Jossakin levyillä saattaa olla lisää mene ja tiedä.
Jos tohon sen 4GB kortin ostaa myöhemmin niin se on sitten ihan tarpeeksi mulle.

Jos vertaa niin paljon hyödyllisemmin sijoitin sen extra-hinnan noihin kuulokkeisiin kuin siihen extra 4 gigaan... :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
No ennen tuota hankintaa mulla oli koneella noin 500MB biisejä. :D
Jossakin levyillä saattaa olla lisää mene ja tiedä.
Jos tohon sen 4GB kortin ostaa myöhemmin niin se on sitten ihan tarpeeksi mulle.

Jos vertaa niin paljon hyödyllisemmin sijoitin sen extra-hinnan noihin kuulokkeisiin kuin siihen extra 4 gigaan... :)
Jooh, mulla on 4 gigainen iPod, taitaa olla pikkusen yli puolillaan. Periaatteessa 4 gigaa riittää ihan mainiosti, ideahan ei ole säilyttää koko mp3-kokoelmaa soittimessa :rolleyes:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Jooh, mulla on 4 gigainen iPod, taitaa olla pikkusen yli puolillaan. Periaatteessa 4 gigaa riittää ihan mainiosti, ideahan ei ole säilyttää koko mp3-kokoelmaa soittimessa :rolleyes:
Joillakin on kun näemmä tosta Zenistä on tullut 32GB versiokin.
Jos yks biisi vaikka 5MB (3min) niin eihän tuo ole kuin : 32500MB / 5MB = 6500 kappaletta. 325 tuntia.
Heh.