Hankintoja!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
JayR sanoi:
Kyl tässä on usb2.
Mikähän siinä sitten tökkis. Kyllä mulla nokialaiseen (N93) siirtyy tieto huomattavan paljon nopeemmin kuin 1,6 gigaa tunnissa. Täytin tossa hiljakkoin gigaisen kortin musiikilla. En katsonut kelloa mutta ihan perstuntumalta arviolta sanoisin että siihen meni alle 10 minuuttia. Jos ei jopa alle 5.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mulla aiheutti usb-ongelmia taannoin sellainen juttu että oli vissiin liian monta usb-laitetta kiinni samoissa usb-porteissa, eli oli vaan jaettu liian moneen osaan usb-yhteys.
Esim. PC-Suite kyllä tunnisti kännykän mutta tiedostojen siirto tai sykronointi ei onnistunut.
Vasta webbikameraa yhdistäessä webbikameran ohjelmisto ehdotteli usb-portin vaihtamista tms., PC-Suite oli nätisti hiljaa ja jumissa.
 

Makkonen

Guest
En onnistunut asentamaan linux-versioita pc-suitesta, mutta rebootin jälkeen konqueror tunnisti puhelimen. Siirsin sillä biisit puhelimeen. Mulla on koneessa 6 usb-porttia ja puhelin mukaanluettuna niistä on kolme käytössä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Mulla taasen tietokone 'tunnistaa' USB-portissa olevan kännykän miten tahtoo.

PC Suite kertoo: "Nokia N70 yhdistetty USB-yhtyden kautta".

Usein tulee ilmoitus: "Yksi tietokoneeseen liitetyistä USB-laitteista on vikatilassa, ja sitä ei voida tunnistaa".

USB-kaapelia irroittamalla ja uudestaan kytkemällä saa yhteyden lopulta toimimaan. Jos riittää kärsivällisyys.

Tällä kertaa yhteys syntyi ensiyrityksellä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Il Tempo Gigante sanoi:
Usein tulee ilmoitus: "Yksi tietokoneeseen liitetyistä USB-laitteista on vikatilassa, ja sitä ei voida tunnistaa".
Mulla teki tota samaa kunnes älysin että USB-hub tökki välissä. Jos tökkään puhelimen USB-piuhan suoraan koneen USB-portteihin tai uuteen, tuon vanhan tilalle ostamaani virtalähteelliseen hubiin, laite tunnistuu joka ainut kerta oikein.

Olin yhdessä vaiheessa jo sitä mieltä, että datakaapeli on rikki, kunnes kokeilin kaverin puhelimesta lainatulla kaapelilla. Sitten vasta älysin ruveta epäilemään tuota hubia, koska kaikki muut laitteet toimivat sen kautta. Tosin sitten kun tutkin asiaa myöhemmin, huomasin että myöskään mp3-soitin ei tunnistunut oikein sen hubin kautta kytkettäessä mutta muuta kautta kyllä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla teki tota samaa kunnes älysin että USB-hub tökki välissä. Jos tökkään puhelimen USB-piuhan suoraan koneen USB-portteihin tai uuteen, tuon vanhan tilalle ostamaani virtalähteelliseen hubiin, laite tunnistuu joka ainut kerta oikein.

Olin yhdessä vaiheessa jo sitä mieltä, että datakaapeli on rikki, kunnes kokeilin kaverin puhelimesta lainatulla kaapelilla. Sitten vasta älysin ruveta epäilemään tuota hubia, koska kaikki muut laitteet toimivat sen kautta. Tosin sitten kun tutkin asiaa myöhemmin, huomasin että myöskään mp3-soitin ei tunnistunut oikein sen hubin kautta kytkettäessä mutta muuta kautta kyllä.
Mulla ei ole USB-hubia lain'. Se tässä hämmästyttääkin, notta miksi tietokone arpoo tuota kännykän yhteyttä miten tahtoo ?

Kaapelin viallisuus on kyllä käynyt mielessäni.
 

Makkonen

Guest
OoPee sanoi:
Mulla on toi sama :ahem: Tuokin lienee N73 Music Edition vai?
On "hieman" häiritsevä se sininen ledi joka vilkkuu kakkoskameran vieressä.
Oisko sulla tietoa miten sen saa pois käytöstä (rikkomatta sitä)?
Pikaisen ohjekirjan selailun jälkeenkään en köytänyt tuosta mitään.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Il Tempo Gigante sanoi:
Mulla ei ole USB-hubia lain'. Se tässä hämmästyttääkin, notta miksi tietokone arpoo tuota kännykän yhteyttä miten tahtoo ?

Kaapelin viallisuus on kyllä käynyt mielessäni.
Näyttää olevan yleinen vika, mulla sama.
Silleen toimii aina, että ensin käynnistää pc-suiten, sitten käynnistää yhteydenhaun ja vasta sitten kytkee kaapelin puhelimeen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JayR sanoi:
On "hieman" häiritsevä se sininen ledi joka vilkkuu kakkoskameran vieressä.
Oisko sulla tietoa miten sen saa pois käytöstä (rikkomatta sitä)?
Pikaisen ohjekirjan selailun jälkeenkään en köytänyt tuosta mitään.
On joo, ittekkin deaktivoin sen hetikohta, välkkyy koko perkeleen kämppä, kun tuo siirtyy nukkumismoodiin, ei puhettakaan että viittis pitää tuota tuossa tilassa yöpöydällä :D

Mee asetuksiin, siellä puhelinasetukset ja siellä näyttöasetukset. Sieltä deaktivoit sen sleep moodin.

Menee noi valikot kyllä arvailuks, koska mulla on saksankielinen valikko, voisin vaihtaa englanniksi, mutta en jaksa :eek: ...voin jaksaa, ellet näillä eväillä löydä perille.

EDIT: Eli toisinsanoen, jos et halua, että se ledi välkkyy kertoakseen, että laite on päällä, niin sä et voi käyttää sitä uinumistilaa. Vahinko sikäli, että tuo säästäis akkua.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla teki tota samaa kunnes älysin että USB-hub tökki välissä. Jos tökkään puhelimen USB-piuhan suoraan koneen USB-portteihin tai uuteen, tuon vanhan tilalle ostamaani virtalähteelliseen hubiin, laite tunnistuu joka ainut kerta oikein.

Olin yhdessä vaiheessa jo sitä mieltä, että datakaapeli on rikki, kunnes kokeilin kaverin puhelimesta lainatulla kaapelilla. Sitten vasta älysin ruveta epäilemään tuota hubia, koska kaikki muut laitteet toimivat sen kautta. Tosin sitten kun tutkin asiaa myöhemmin, huomasin että myöskään mp3-soitin ei tunnistunut oikein sen hubin kautta kytkettäessä mutta muuta kautta kyllä.
Sama juttu iPodin kanssa, ei skulannu kunnolla hubin välityksellä. iPodhan haluaa heti päivittää ittensä, kun sen lyön kiinni koneeseen, jossa on iTunes asennettuna. Päivitys meni vituiks ja iTunes huusi, että iPod on mahdollisesti viallinen. iTunesin kautta pystyy kyllä resetoimaan tehdasasetuksille (samalla tosin myös päivittyy soittimen softa uusimpaan versioon) ja tuokaan ei toiminu. Itkua vääntäen löin sitten iPodin kiinni suoraan koneen usb-porttiin ja heti skulas :ahem:
 

Makkonen

Guest
OoPee sanoi:
On joo, ittekkin deaktivoin sen hetikohta, välkkyy koko perkeleen kämppä, kun tuo siirtyy nukkumismoodiin, ei puhettakaan että viittis pitää tuota tuossa tilassa yöpöydällä :D

Mee asetuksiin, siellä puhelinasetukset ja siellä näyttöasetukset. Sieltä deaktivoit sen sleep moodin.

Menee noi valikot kyllä arvailuks, koska mulla on saksankielinen valikko, voisin vaihtaa englanniksi, mutta en jaksa :eek: ...voin jaksaa, ellet näillä eväillä löydä perille.

EDIT: Eli toisinsanoen, jos et halua, että se ledi välkkyy kertoakseen, että laite on päällä, niin sä et voi käyttää sitä uinumistilaa. Vahinko sikäli, että tuo säästäis akkua.
Nöyrä kumarrus ja kiitos näistä ohjeista. :ahem:
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
OoPee sanoi:
17 paitaa (polo-, t- ja kauluspaitoja), 4 zipaletta Leviksiä (501), 2 shortsit, Adidaksen verkkarit, Adidaksen lenkkarit, Tommy Hilfigerin huppari, Niken sukkia, hopeanharmaa iPod Nano 4 GB sekä siihen sopiva käsivarsiremmi pidikkeineen. Voi olla, että jotain unohtuikin :rolleyes:
Paljonko maksoit leviksistä? Sawgrass Millsillä avasivat juuri uuden myymälän ja kauppasivat noita viisnollaykkösiä sisäänheittohintaan alle 25 taalan. En ostanut.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Osaako OoPee kertoa, että missä oikein saa halvalla TomTom One:n? Se on huomattavasti halvempi kuin mitä saa Go-merkillä, Go-merkki on kuulemma ihan paska ja huono, tunnelien jälkeen sekoilee mutta One osaa paremmin kuin Go-merkki.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
haju sanoi:
Paljonko maksoit leviksistä? Sawgrass Millsillä avasivat juuri uuden myymälän ja kauppasivat noita viisnollaykkösiä sisäänheittohintaan alle 25 taalan. En ostanut.
501 maksoi noin 36 dollaria niissä kaupoissa joissa tsekkasin (muutama Leviksen Outlet Shop, joku farkkukauppa ja JC Penny), joitakin Leviksen malleja näytti olevan tarjouksessa 25 dollariinkin, 501:iä ei valitettavasti tuohon hintaan löytyny, mutta helvetin halpojahan nuokin olivat, kun vertaa Euroopan hintoihin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Osaako OoPee kertoa, että missä oikein saa halvalla TomTom One:n? Se on huomattavasti halvempi kuin mitä saa Go-merkillä, Go-merkki on kuulemma ihan paska ja huono, tunnelien jälkeen sekoilee mutta One osaa paremmin kuin Go-merkki.
En osaa sanoa mistä saa halvalla (ehkä eBaysta?), mutta sen osaan sanoa, että ei ainakaan mun Go juurikaan sekoile tunnelin jälkeen eikä sen paremmin muulloinkaan, joskus jos on helvetin huono yhteys (eli esim. vain yksi tai kaksi sateliittia), menee jokunen sekuntti, ennenkuin se kartta pyörähtää oikeaan asentoon siinä ruudulla, mutta ei tuokaan ole missään tapauksessa ongelma :rolleyes:
 
Ylös