Hankintoja!

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyllä.
Kun ajattelee, että tohon hintaan saa kotelon, jossa on sisällä 500-gigainen Sata-levy, virtalähteen, usb-piuhan ja varmuuskopiointiohjelmat, niin tuohan on halvempi kuin jos itse kokoaisi sen vastaavista komponenteista.

Nyt ei varmuuskopiointi ole enää todellakaan hinnasta kiinni.

Tässä nimenomaisessa levyssä on se hieno muotoilullinen idea, että niitä on helppo pinota päällekkäin. Pohjassa olevat "nystyrät" sopivat vastaaviin kohtiin kiintolevyn päällä.
Luulenpa, että ostan jossain vaiheessa vielä toisen tuollaisen ihan pelkäksi varastolevyksi.
Samaa mieltä, seuraavaksi ostan mieluummin vaan ulkoisen, turha tässä on enää uudelleenkirjoitettavia dvd-levyjä ruveta raknaamaan varmuuskopiointeja kun on paljon helpompi tapa ottaa kerralla koko koneelta kaikki tiedostot talteen ja sitten ruveta tekemään päivityksiä. Helpottaa paljon omaa työtä.

EDIT: Päivityksillä tarkoitan tietenkin laitteiston uudistamista tai sitten kokonaan uuden pöntön rakentelemista.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Thunder sanoi:
Samaa mieltä, seuraavaksi ostan mieluummin vaan ulkoisen, turha tässä on enää uudelleenkirjoitettavia dvd-levyjä ruveta raknaamaan varmuuskopiointeja kun on paljon helpompi tapa ottaa kerralla koko koneelta kaikki tiedostot talteen ja sitten ruveta tekemään päivityksiä. Helpottaa paljon omaa työtä.

EDIT: Päivityksillä tarkoitan tietenkin laitteiston uudistamista tai sitten kokonaan uuden pöntön rakentelemista.
Nykyäänhän noita ulkoisia USB-liitännäisiä asemia saa tehtyä buuttaviksikin, joten se vois olla aika hieno systeemi kun olis käyttiksen ydinosat ulkoisella levyllä ja toisella ulkoisella varmuuskopiot. Ohjelmat sun muut olis sitten koneen sisäisellä levyllä, josta ois niinikään varmuuskopiot em. ulkoisella asemalla.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tietoasemalta Salosta. Sain 90 senttiä alennustakin. :D Enempää se ei kertakaikkiaan pystynyt tiputtamaan, kun heillä se hinta josta tota tarjousta on lähdetty vääntämään, on alunperin 189 euroa ja alennettukin hinta 169. Nyt ainakin jonkun aikaa siis 134,90. :thumbup:
Oliks toi USB vaiko USB+Firewire -versio? USB-versio maksaa täällä halvimmillaan 123,50 euroa, Firewire näköjään sitten jo 181,44 euroa.

On kuulemma aika pirun äänekäs tuo, siis verrattuna muihin ulkoisiin kovalevyihin :dunno:
 

Makkonen

Guest
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kyllä.
Kun ajattelee, että tohon hintaan saa kotelon, jossa on sisällä 500-gigainen Sata-levy, virtalähteen, usb-piuhan ja varmuuskopiointiohjelmat, niin tuohan on halvempi kuin jos itse kokoaisi sen vastaavista komponenteista.

Nyt ei varmuuskopiointi ole enää todellakaan hinnasta kiinni.

Tässä nimenomaisessa levyssä on se hieno muotoilullinen idea, että niitä on helppo pinota päällekkäin. Pohjassa olevat "nystyrät" sopivat vastaaviin kohtiin kiintolevyn päällä.
Luulenpa, että ostan jossain vaiheessa vielä toisen tuollaisen ihan pelkäksi varastolevyksi.
Mulla resonoi aika pahasti LaCien ulkoinen winsu. Laitoin pohjaan huopapaloja niin se loppui.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
JayR sanoi:
Mulla resonoi aika pahasti LaCien ulkoinen winsu. Laitoin pohjaan huopapaloja niin se loppui.
Mulla ei resonoi kyllä lainkaan, sen verran hyvin ne kumitassut pohjassa estää resonoinnin vaikka tuo koneen päällä onkin ja kuorikin on paksua alumiinia(?) joten sekään ei resonoi, ei edes voi resonoida kun on niin paksua.
Levyn lukuvaiheessa kuuluu sellasta pientä kohinaa ja sirinää, mutta ei kauhean häiritsevää. Jos se alkaa häiritä, niin vien sen sitten komeroon tuonne muutaman metrin päähän. Sieltä ei ainakaan äänet kuulu.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Oliks toi USB vaiko USB+Firewire -versio? USB-versio maksaa täällä halvimmillaan 123,50 euroa, Firewire näköjään sitten jo 181,44 euroa.

On kuulemma aika pirun äänekäs tuo, siis verrattuna muihin ulkoisiin kovalevyihin :dunno:
Kohiseehan se lukuvaiheessa vähän, mutta en kyllä missään nimessä menis äänekkääksi sanomaan.
Tän piti olla firewire, mutta ei Tietoasemalla tällä hetkellä ollut kuin USB-versioita. Sama hinta molemmissa, 134,90.

Toimiikohan tää linkki:
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&cid=&gid=&sgid=&vid=&pcode=301103E&whid=
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kohiseehan se lukuvaiheessa vähän, mutta en kyllä missään nimessä menis äänekkääksi sanomaan.
Mullahan tuosta ei ole kokemusta, kun en ole eläissäni nähnytkään. Törmäsin vain Itävallan hintoja tsekatessani arvosteluihin, joissa mm. viitattiin siihen, että Computer Bild testasi ulkoiset asemat ja tuo oli koko joukon äänekkäin. Mä ymmärsin niin, että nimenomaan se tuuletin olis aika äänekäs.

Sijoittui sijalle 8. 16 testatusta laitteesta, tommosta sanoivat:
Plussaa:
+ erttäin nopea, 31,24/26,29 Megabyteä sekunnissa. Testin nopein asema.

Minusta:
- erittäin äänekäs (tyhjäkäynti/kuku) johtuen sisäänrakennetusta tuulettimesta (testin äänekkäin levy)
- Levy hajosi pudotuskokeessa
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mullahan tuosta ei ole kokemusta, kun en ole eläissäni nähnytkään. Törmäsin vain Itävallan hintoja tsekatessani arvosteluihin, joissa mm. viitattiin siihen, että Computer Bild testasi ulkoiset asemat ja tuo oli koko joukon äänekkäin. Mä ymmärsin niin, että nimenomaan se tuuletin olis aika äänekäs.

Sijoittui sijalle 8. 16 testatusta laitteesta, tommosta sanoivat:
Plussaa:
+ erttäin nopea, 31,24/26,29 Megabyteä sekunnissa. Testin nopein asema.

Minusta:
- erittäin äänekäs (tyhjäkäynti/kuku) johtuen sisäänrakennetusta tuulettimesta (testin äänekkäin levy)
- Levy hajosi pudotuskokeessa
Onkohan siellä nyt ollut ihan sama versio kyseessä? Meinaan mulla tuo on tyhjäkäynnillä täysin äänetön.
Äänitaso täydelläkin rasituksella on ihan murto-osa esim. cd-aseman (LG) ja DVD-aseman (Optiarc) melusta.
Se vähäinenkin pieni raksutus joka itse levystä tulee, hukkuu ihan täysin koneen sisäisen Seagaten vienon rumpsutuksen alle ja kun tuuletin lähtee päälle (se ei siis ole koko aikaa päällä vaan vasta kun asema kuumenee selvästi) sen kohina on melko olematon.
Mulla tekee tällä hetkellä backuppeja tuo ohjelmisto, asema käy täysillä ja huoneen kovin ääni on selkeesti näppiksen ääni. Sanoisin, että tuota täytyy ihan erikseen kuunnella että sieltä jotain kuuluu kun on ikkuna auki ja ulkoa kuuluu esim. linnunlaulua joka kyllä peittää tuon aseman äänen.

En ole satavarma, mutta olen antanut itselleni kertoa (myyjän toimesta) että tuolla on sisällä Samsungin 500-gigainen sata-levy. Väitti että se levy on helppo vaihtaa isompaankin jos joskus tarvis tulee.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jps sanoi:
Aikalailla samanlainen ostettiin about kk sitten, muuten toimii hyvin, muttei pese kunnolla.
Vajaan viikon testauksen jälkeen oon kyllä sitä mieltä, että hyvinhän tuo ne astiat pesee. Ei oo tullu tosin käytettyä muuta kuin automaattiohjelmaa, joka säätää pesunkeston, veden kulutuksen ja lämpötilan aquasensorin evulla eli mittaa kuinka paskaista se sisällä oleva vesi on ja säätää sitten sen mukaan tarvittavat parametrit. Toki tossa on manuaaliohjelmiakin (70 astetta likaisille kattiloille ja oliko se alin sitten 30 astetta laseille ja vastaaville, siinä välissä oli vielä pari muutakin proggista).

Tabseja on tullu käytettyä. Ehkä sunkin tarttis pistää sinne koneeseen semmosia tai ainakin pesuainetta :eek:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onkohan siellä nyt ollut ihan sama versio kyseessä? Meinaan mulla tuo on tyhjäkäynnillä täysin äänetön.
Äänitaso täydelläkin rasituksella on ihan murto-osa esim. cd-aseman (LG) ja DVD-aseman (Optiarc) melusta.
Se vähäinenkin pieni raksutus joka itse levystä tulee, hukkuu ihan täysin koneen sisäisen Seagaten vienon rumpsutuksen alle ja kun tuuletin lähtee päälle (se ei siis ole koko aikaa päällä vaan vasta kun asema kuumenee selvästi) sen kohina on melko olematon.
Mulla tekee tällä hetkellä backuppeja tuo ohjelmisto, asema käy täysillä ja huoneen kovin ääni on selkeesti näppiksen ääni. Sanoisin, että tuota täytyy ihan erikseen kuunnella että sieltä jotain kuuluu kun on ikkuna auki ja ulkoa kuuluu esim. linnunlaulua joka kyllä peittää tuon aseman äänen.

En ole satavarma, mutta olen antanut itselleni kertoa (myyjän toimesta) että tuolla on sisällä Samsungin 500-gigainen sata-levy. Väitti että se levy on helppo vaihtaa isompaankin jos joskus tarvis tulee.
En tiä, LaCie Hard Drive Porsche 500GB, USB 2.0 oli malli, jonka alle yks käyttäjä tuon arvostelun oli kopsannut. Ei tuota tosin ollu arvostellu kuin neljä zialetta ja vain yksi niistä oli kirjoittanut mielipiteensä. Kaikki neljä arvostelua olivat negatiivisia. Toisaalta kyllähän tuolla arvostella aina voi vaikkei koskaan olis laitetta edes nähnyt :rolleyes:

Äänekkyys on tietty aina suhteellista, ehkä ne muut testattavat oli vielä snadisti äänettömämpiä. Pääasiahan on kuitenkin, että sä itse olet tyytyväinen :)

Joo luulis, että tuohon sais vaihdettua levyn itsekkin, tosin jos ei se itse levy nyt hajoa, niin varmaankin ostat ennemmin uuden rinnalle kuin vaihdat tuohon mitään levyä, kokoahan tossa kuitenkin on aika runsaanpuoleisesti :ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JayR sanoi:
Mulla pitää sen verran ääntä etten viitsi sitä pitää päällä kuin tarvittaessa.
Tosin ei ole sama malli kuin R&K:lla, vaan 250 giganen.
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10468
Joo, toki voi olla, että ne on computer bildissä testannu esim. just 250 gigaisen ja joku valopää on sitten päättäny, että se testi kattaa kaikki mallit. Mene ja tiedä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Joo, toki voi olla, että ne on computer bildissä testannu esim. just 250 gigaisen ja joku valopää on sitten päättäny, että se testi kattaa kaikki mallit. Mene ja tiedä.

Tossa on vielä nauhotus siitä kun se asema painaa täysillä menemään ja näppistä paukutellaan samalla. Etäisyys näppikseen tollanen 70 cm, tuohon asemaan n. 30 cm.

http://borg.pp.fi/temp/aani.mp3
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tossa on vielä nauhotus siitä kun se asema painaa täysillä menemään ja näppistä paukutellaan samalla. Etäisyys näppikseen tollanen 70 cm, tuohon asemaan n. 30 cm.

http://borg.pp.fi/temp/aani.mp3
Jos toi hurina on siitä asemasta, niin kyllähän niitä siis selkeesti äänettömämpiäkin löytyy.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
JayR sanoi:
Mulla pitää sen verran ääntä etten viitsi sitä pitää päällä kuin tarvittaessa.
Tosin ei ole sama malli kuin R&K:lla, vaan 250 giganen.
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10468

Sullako ei siis esim. tyhjäkäynnillä tuo ole täysin äänetön? Tyhjäkäynnillähän se on suurimman osan ajasta ja ainakin silloin jos koneella ei edes ole kukaan eikä tee mitään.
 

Makkonen

Guest
On ihan kivasti tullut hinta alas LaCien ulkoisissa. Ostin omani muistaakseni reilu vuoisi sitten ja maksoi saman verran kuin 500 gigan levy tällä hetkellä.
 

Makkonen

Guest
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sullako ei siis esim. tyhjäkäynnillä tuo ole täysin äänetön? Tyhjäkäynnillähän se on suurimman osan ajasta ja ainakin silloin jos koneella ei edes ole kukaan eikä tee mitään.
Ei ole. Pitää koko ajan pientä hurinaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Jos toi hurina on siitä asemasta, niin kyllähän niitä siis selkeesti äänettömämpiäkin löytyy.

Öööh....siis tuo sirinä/hurina tuossa tulee mikistä, koska oli pakko laittaa 20 desibelin buusti päälle, että sai edes vähän sitä aseman tuulettimen ääntä tallentumaan. Tarkkaan korvia höristämällä se tuolla taustalla erittäin hiljaa kuuluu.

Siinä 3-4 sekunnin kohdalla tuo mikin hurina menee hetkeksi alas ja sen aseman sirinän saattaa kuulla jos on tarkkana.
 
Ylös