Hankintoja!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mikki on ihan hyvää halpaa peruslaatua mutta itse kuulokkeet on oikeesti alinta mahdollista kastia. Ääni on aivan surkea ja bassoa korostaa ihan liikaa. Semmosta paksua bassopuuroa on kaikki äänet. Lisäksi itse en tykännyt ollenkaan tuosta, että ei korvat mahdu kuppien sisään vaan nuo "lepäävät" korvanlehden päällä, eli pitkäaikaisessa käytössä ei ole tosiaankaan mukavat.

Vaikea sanoa mikä on oikeasti hyvä, tuntuu vieläkin olevan vähän vajaavaiset markkinat näillä. Itsellä on sennheiserin high-end kuulokkeet joissa itse modattuna mikrofoni kiinni :). Jos ei olisi kuulokkeita ennestään ja olisin nyt markkinoilla, ostaisin varmaan nämä testiin http://www.elektroni.fi/?product=12111

Jostain arvostelusta joskus luin että tuo mikrofoni tarvitsisi vahvistusta, eli oletuksena kovin hiljaa ottaa äänet. Uskon kuitenkin että äänikortin ja windowsin asetuksista saa tota parannettua.

Google viuhumaan, siinähän sä olet hyvä ;).
Testaa toki fatal1tyjä jos oot utelias, mutta itselle tuli kova puistatus lähinnä niistä.
Perjantaina sain noin kuulokkeet ja osin juuri sun ennakkovaroitusten innoittamana testailin noita koko viikonlopun kuuntelemalla kasapäin ämpeekolmosia, skypetettyäkin tuli. Sori, mutta en mitenkään kykynene jakamaan mielipidettäsi tuon kapistuksen suhteen. Toki nuo ovat jossain määrin bassopainoitteiset, ei kuitenkaan mun mielestäni lähellekään siinä määrin kuin annoit ymmärtää, mutta mikään ei ole simppelimpää (ainakaan mun laitteistolla, noi kuulokkeet roikkuvat nimittäin Creativen kaituinsetissä ja siinä on heti käsillä säätimet) kuin kääntää bassoja pikkusen pienemmälle, jos ei tykkää. Pidin soundista, hakkaa mun vanhat Logitechit (samaa hintaluokka akuin nämä Creativet) selkeesti kuusnolla. Sen kyllä havaitsin, että ainakin WinAmpissa kannattaa suosiolla pistää equalizer pois päältä, ainakin ne esiohjelmoidut asetukset (pop, rock, jne.) ovat kaikki enemmän tai vähemmän persiistä ja lähinnä huonontavat äänenlaatua.

Käyttömukavuuden suhteen on myönnettävä, että tuntikausia en missään vaiheessa istunut noi vempaimet päässä, mutta missään vaiheessa ei ollut sellaista tunnetta, että nuo voisivat pidemmän päälle tuntua epämiellyttäviltä. Ainakaan mun korvalehtiä nuo eivät painaneet tippaakaan. En siis mene vannomaan, ettikö parin tunnin jälkeneen vois yhtäkkiä tullakin fiilis, että nää on saatava pois päästä, mutta mikään ei ainakaan tähän mennessä ole tuohon viitannut.

Mä siis ostin ne ihan tavallaset 3.5mm kuulokeliitännällä varustetut kapistukset, en siis osaa sanoa kuinka hyvin selkeästi kallimpi USB-versio toimisi.

Epäilemättä parempiakin headsettejä löytyy, mutta kun noilla oli hintaa kolmisenkymmentä euroa, niin mielestäni hinta-laatusuhde on just eikä melkein kohdallaan. Ei tullu hetkeksikään mieleen, että tekis mieli palauttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Perjantaina sain noin kuulokkeet ja osin juuri sun ennakkovaroitusten innoittamana testailin noita koko viikonlopun kuuntelemalla kasapäin ämpeekolmosia, skypetettyäkin tuli. Sori, mutta en mitenkään kykynene jakamaan mielipidettäsi tuon kapistuksen suhteen. Toki nuo ovat jossain määrin bassopainoitteiset, ei kuitenkaan mun mielestäni lähellekään siinä määrin kuin annoit ymmärtää, mutta mikään ei ole simppelimpää (ainakaan mun laitteistolla, noi kuulokkeet roikkuvat nimittäin Creativen kaituin setissä ja siinä on heti käsillä säätimet) kuin kääntää bassoja pikkusen pienemmälle, jos ei tykkää. Pidin soundista, hakkaa mun vanhat Logitechit (samaa hintaluokka akuin nämä Creativet) selkeesti kuusnolla. Sen kyllä havaitsin, että ainakin WinAmpissa kannattaa suosiolla pistää equalizer pois päältä, ainakin ne esiohjelmoidut asetukset (pop, rock, jne.) ovat kaikki enemmän tai vähemmän persiistä ja lähinnä huonontavat äänenlaatua.

Käyttömukavuuden suhteen on myönnettävä, että tuntikausia en missään vaiheessa istunut noi vempaimet päässä, mutta missään vaiheessa ei ollut sellaista tunnetta, että nuo voisivat pidemmän päälle tuntua epämiellyttäviltä. Ainakaan mun korvalehtiä nuo eivät painaneet tippaakaan. En siis mene vannomaan, ettikö parin tunnin jälkeneen vois yhtäkkiä tullakin fiilis, että nää on saatava pois päästä, mutta mikään ei ainakaan tähän mennessä ole tuohon viitannut.

Mä siis ostin ne ihan tavallaset 3.5mm kuulokeliitännällä varustetut kapistukset, en siis osaa sanoa kuinka hyvin selkeästi kallimpi USB-versio toimisi.

Epäilemättä parempiakin headsettejä löytyy, mutta kun noilla oli hintaa kolmisenkymmentä euroa, niin mielestäni hinta-laatusuhde on just eikä melkein kohdallaan. Ei tullu hetkeksikään mieleen, että tekis mieli palauttaa.
No sittenhän kaikki meni niinku pititin! :thumbup: Itsellä oli myös tuo ei-USB versio aikoinaan.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver







Syöttö/ja-joku-muu-tuoli-combo rinsessalle. Paljon tasasemmin on soseet ympäri kämppää kun niitä pääsee korkeammalta heittelemään. Kätsyä:ahem:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Juuri tuon takia ihminen meneekin lähestulkoot automaattisesti polvilleen ennen oksennusta :frank:
Jännä homma muuten toi ykäily kun vertaa rinsessaan, eukko ei ollenkaan paijaile tai pidä hyvänä kun mä yrjöilen. Ite joudun siivoamaankin. Pieremistä ja röyhtäilyäkään ei pahemmin kannusteta. Pienempää kyllä siitä oikein kiitetään. Akat:thumbdown
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jännä homma muuten toi ykäily kun vertaa rinsessaan, eukko ei ollenkaan paijaile tai pidä hyvänä kun mä yrjöilen. Ite joudun siivoamaankin. Pieremistä ja röyhtäilyäkään ei pahemmin kannusteta. Pienempää kyllä siitä oikein kiitetään. Akat:thumbdown
Juu, yritäpä jokeltaa jotain täysin epämääräistä samalla kun kuolaat paidan etumuksesi märäksi. Ei tuu kehuja eikä kerrota naapurin akoille kuinka ihana ja söpö olet :nope:
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Teokseen liittyen:
Hitting out at fine arts and contemporary art, which he described as sometimes being "cockamania way out there in the twilight zone," Crumb said comic-book artists were on the other side of a "grand canyon" between the two.

"For some reason the world of fine arts is trying to embrace me" with offers of museum exhibitions not to mention an offer of three million dollars for the original drawings of his Genesis.

"But comics are not made to be on a wall. They're supposed to be read," he said.
linkki

Crumbhan möi joskus parikymmentä vuotta sitten jotain muita alkuperäispiirroksia ja muutti kyseisten rahojen turvin Etelä-Ranskaan.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Päivän painetussa Hesarissa oli aiheesta myös juttu, näyttää löytyvän osittain myös ilmaisesta verkkoversiosta:

Robert Crumb ei sikaile Raamattu-sarjakuvassaan

"Genesiksestä ei tarvinnut tehdä satiiria. Se on niin outo itsessään"

"Halusin ihmisten todella näkevän, mitä teksti sisältää."

"Genesiksen moraali on hyvin primitiivistä ja takapajuista, jos siinä mitään moraalia onkaan."
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth


4 lippua A-katsomoon Helsinkiin. Yks pitäis vielä saada ettei jää vaan itse ulkopuolelle.:eek:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24280
Sijainti
lappeen Ranta
Päivän painetussa Hesarissa oli aiheesta myös juttu, näyttää löytyvän osittain myös ilmaisesta verkkoversiosta:

Robert Crumb ei sikaile Raamattu-sarjakuvassaan
Alla oleva lainaus Crumbin haastattelusta on sellainen että aikas 100-prosenttisesti voisin sen allekirjoittaa:
"Ei se ole Jumalan sanaa, vaan ihmisten sanaa. Tämä käy nopeasti selväksi, jos asiaan perehtyy vähääkään. Genesiksen moraali on hyvin primitiivistä ja takapajuista, jos siinä mitään moraalia onkaan."
 
Ylös