Hankintoja!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Mun viimeisin kello meni vähän pilalle kun tuli sellainen äkillinen uintireissu, enkä ehtinyt riisua kelloa ennen pulahdusta. Siksi suosin halpoja, alle 35 e:n kelloja. Eipä tule isoa vahinkoa.
Sama.
Mulle kellossa tärkein on että:
- Jos se katoaa, ei tule isoa vahinkoa, eikä esim. ulkomailla houkuttele varkaita tai ryöstäjiä.
- Se kestää prätkäilyssä hyvin. Varsinkin remmit näyttää olevan tässä suhteessa se kriittinen kohta
- Se ei ole mauton moniviisarinen haitek-härpäke ulkonäöltään, vaan peruskellon näköinen kapine josta ennenkaikkea näkee ajan mahdollisimman pikaisella silmäyksellä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ranneke vaikuttaa hintaan eniten tuosa carreran chronossa, halvin on toi mikä mulla on, sitten nahkarannekkeinen, sitten teräsrannekkeella, taulun väri ei vaikuttanut hintaan mitenkään ainakaan mitä itse oon kysellyt.
jos alle 1600 on sen saanut met. rannekkeella niin tosi hyvän kaupan on tehnyt, koska sis. ostohinta (tänä päivänä, toim. huom. ;)) on 1640€ ko. mallille...
tietty jos kyseessä on 1-2v. vanha carrera niin sitten ymmärrän, sillä tuota 1,6k mullekin vihjailtiin kesällä -06 kun ekoja kertoja kyselin niitä...
noussu hinta jokapaikassa nyt viim. vuoden aikana, miksi, en tiedä, mutta tällä hetkellä alle 2k suomessa on kova hinta jo
(lindroosin hinnoista tosin en osaa sanoa mitään tarkempaa)
oma kello oli aika tarkalleen 1,6k, eli ei alle sis.ostohinnan, mutta halvempi kuin mitä olen tänä kesänä suomessa törmännyt missään...

edit. voi muuten olla että jos kaverillas on vaikuttanut väri hintaan, niin olisko ne harvemmin myytävät värit kerenny seisoon hyllyssä = opienempi kate ja hyllystä pois periaate? ei tiärä, mut kunhan veikkaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
FO110K sanoi:
edit. voi muuten olla että jos kaverillas on vaikuttanut väri hintaan, niin olisko ne harvemmin myytävät värit kerenny seisoon hyllyssä = opienempi kate ja hyllystä pois periaate? ei tiärä, mut kunhan veikkaan :)
Tota mäkin pidän todennäkösimpänä syynä.


Edit: Niin, emmä tosta ostopaikasta tiiä, mistä se on ostettu. Sama kaveri ja jokunen sen kautta tuntemani tyyppi Lindroosin edullisuutta ylisti, mutta en tiedä onks just toi kello sieltä ostettu vai muualta.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ostin 2G sd-muistikortin puhelimeeni. DNA putiikki ilmoitti hinnaksi 50 eekkeriä. Paikallinen atk -diileri myi kuitenkin Kingstonin saman kokoisen muistin hintaan 27 eeroa. Ei ole 100% Nokia yhteensopiva. Mutta mitä sitten? Ei noissa ennenkään ole mitään vikoja ollut.

Pidin hyvänä hankintana :alppu:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Ostin 2G sd-muistikortin puhelimeeni. DNA putiikki ilmoitti hinnaksi 50 eekkeriä. Paikallinen atk -diileri myi kuitenkin Kingstonin saman kokoisen muistin hintaan 27 eeroa. Ei ole 100% Nokia yhteensopiva. Mutta mitä sitten? Ei noissa ennenkään ole mitään vikoja ollut.

Pidin hyvänä hankintana :alppu:

Mulla on nokialaisessa 2 gigan Kingston ja maksoin siitä keväällä samaa luokkaa olevan hinnan. (24 euroa, Luurinetistä. Mun puhelin käyttää miniSD:tä)
Tuollanen 50 euroa 2 gigan kortista on nykysin täydellinen ryöstöhinta. :eek!:

Ainakin mun nokialaisessa tuo Kingston sinänsä kyllä toimii, ja puhelimeni onkin yhteensopivien listalla, mutta välillä tulee sellanen olo, että nokialaisen kaikki sovellukset eivät tukisi yli gigaa.
Esim. kamera toimii varsin oudosti.
Jos on yli giga kortilla muistikortilla tavaraa, ei suostu ottamaan enää sinne kuvia. Homma ratkea vain niin, että käytettäväksi muistiksi laitetaan sisäinen muisti ja sitten sieltä siirtelee kuvia muistikortille.
Samantyyppisiä juttuja on muissakin sovelluksissa.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on nokialaisessa 2 gigan Kingston ja maksoin siitä keväällä samaa luokkaa olevan hinnan. (24 euroa, Luurinetistä. Mun puhelin käyttää miniSD:tä)
Tuollanen 50 euroa 2 gigan kortista on nykysin täydellinen ryöstöhinta. :eek!:

Ainakin mun nokialaisessa tuo Kingston sinänsä kyllä toimii, ja puhelimeni onkin yhteensopivien listalla, mutta välillä tulee sellanen olo, että nokialaisen kaikki sovellukset eivät tukisi yli gigaa.
Esim. kamera toimii varsin oudosti.
Jos on yli giga kortilla muistikortilla tavaraa, ei suostu ottamaan enää sinne kuvia. Homma ratkea vain niin, että käytettäväksi muistiksi laitetaan sisäinen muisti ja sitten sieltä siirtelee kuvia muistikortille.
Samantyyppisiä juttuja on muissakin sovelluksissa.
Itselläni ei kokemusta muistista päivää enempää. Mikä luuri sinulla on?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Runar ja Kyllikki sanoi:
Otin tänään pari valokuvaa (e90). Täytyypä tarkkailla miten tuo kortti käyttäytyy. Kiitoksia vihjeistä :thumbfh:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Otin tänään pari valokuvaa (e90). Täytyypä tarkkailla miten tuo kortti käyttäytyy. Kiitoksia vihjeistä :thumbfh:
Toivotaan, että E90 olisi tuossa suhteessa loogisempi kuin N93. Tuosta on nimittäin ihan turhaa touhua kun joutuu siirtelemään kuvia muistista toiseen.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Itelläni on 1,8Gigaa tavaraa muistikortilla (E70) ja kuvat onnistuu ihan hyvin muistikortillekin.

Kertaalleen NSU:lla päivitetty puhelimen firmware, näemmä tuonne olis tullut huomattavasti tuoreempikin versio E70:lle.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Runar ja Kyllikki sanoi:
Toivotaan, että E90 olisi tuossa suhteessa loogisempi kuin N93. Tuosta on nimittäin ihan turhaa touhua kun joutuu siirtelemään kuvia muistista toiseen.
Jees, tutkimukset osoittivat, että no problem. Kuvat tallentuvat suoraan muistikortille eikä muitakaan murheita ole.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Jees, tutkimukset osoittivat, että no problem. Kuvat tallentuvat suoraan muistikortille eikä muitakaan murheita ole.
Niin siis mullakin alko ongelmat vasta kun muistikortilla oli yli giga kamaa. Sitä ennen toimi niinkuin kuulukin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
ITG! Toi pitää sitten pimpata ja tuunata että R&K:n Mamma hytyy rinnalla. Ketunhännät ohjaustankoon ja 'rautaristi-peilit' kehiin.:ahem:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Moe Szyslak sanoi:
Vankan näköinen pyörä!:ahem:

Koodi:
Vaihteet:	8-v
Runkomalli:	Miesten
Runkokoko:	51:[B]55[/B]:59 cm
Hinta:	599 EURO
Runko:	Alumiini
Etuhaarukka:	Alumiini
Etuvaihtaja:	-
Takavaihtaja:	-
Vaihdevivut:	Shimano® Nexus® 8 Revoshift
Rengaskoko:	37-622 Spectra Amber kevlar, heijastinreuna
Vanteet:	28" Spectra 622-19 36R
Navat:	Shimano® Nexus® 8
Jarrut:	Jalka- ja käsijarrut
Istuin:	Selle Royal geeli-istuin
Istuinkannatin:	Alumiini hopea 27,2x350
Kädensijat:	Spectra musta/harmaa
Ohjaustanko:	Alumiini 580mm hopea/musta
Ohjainkannatin:	Alumiini. Säädettävä
Kampisarja:	Spectra 38T, 170 mm
Ketjusuoja:	Muovi. Hopea/musta
Ketju:	KMC 98L
Takarataspakka:	Shimano® 18T
Polkimet:	VP-608, hopea/harmaa
Valaisin:	Etu: Napadynamo Taka: Diodivalaisin
Lokasuojat:	Muovi, hopea/musta
Tavarateline:	Alumiini, hopea/musta
Seisontatuki:	Teräs
Lukko:	Spectra Defender
Paino:	17,2 kg
Muuta:	Heijastimet, soittokello
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
ITG! Toi pitää sitten pimpata ja tuunata että R&K:n Mamma hytyy rinnalla. Ketunhännät ohjaustankoon ja 'rautaristi-peilit' kehiin.:ahem:
Mun Magnapa ei ole pimpattu eikä ruunattu...eikä ees tuunattu.
 
Ylös