Hankintoja!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
FO110K sanoi:
ohos, aika paljonkin sitten :eek:
kattelin meinaan ihan perusmallia alkuun, näytti ihan toisenlaiselta :D
no mutta hieno tuokin silti :)
Äläkää pojat perkeleet puhuko Tageista. Alkaa tekeen mieli taas. :mad_old: :jaska:
Enkä nyt tässä tilanteessa haluais laittaa tonnia kelloon niin perkele! :mad_old: :mad_old: :mad_old: :mad_old:
 

Örfil

Guest
Ostin aluksi Honkkarista vitosen lapion mutta sillä ei voinut lapioida kuin (kevyttä) paskaa: varsi taittui heti kunnon kaivuuhommissa.

Sijoitin sitten kunnon Fiskarsiin ja johan alkoi kuoppia syntymään!

 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jussi sanoi:
Ostin aluksi Honkkarista vitosen lapion mutta sillä ei voinut lapioida kuin (kevyttä) paskaa: varsi taittui heti kunnon kaivuuhommissa.

Sijoitin sitten kunnon Fiskarsiin ja johan alkoi kuoppia syntymään!
Kaivatko kuoppia itsellesi vai toisille?
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Jussi sanoi:
Ostin aluksi Honkkarista vitosen lapion mutta sillä ei voinut lapioida kuin (kevyttä) paskaa: varsi taittui heti kunnon kaivuuhommissa.

Sijoitin sitten kunnon Fiskarsiin ja johan alkoi kuoppia syntymään!

Joo tolla kyllä saa aika nopeaan miehen kokoisen kuopan kaivettua vaikka kangasmetsään :thumbup:
 

Örfil

Guest
Ilmo:

kaivetaan 6 jalan syvyisiä kuoppia haluamaanne paikkaan. Luvat hankittava itse. Ei kuittia, ei kotitalousvähennystä mutta tuntipalkka edullinen.

T: nimim "mieluiten hiekkamaata"
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ostin laatikossa makaavalle ide-levylle kotelon edullisesti. Ongelma tulikin siitä, että levy oli edellisessä koneessa kiinni, joten levynhallinta tunnisti sen vieraaksi dynaamiseksi levyksi. Tämä aiheuttaakin sellaisen ongelman, että sen palauttaminen toimivaksi peruslevyksi olisi vaatinut levyn formatoinnin. Onneksi joku hcguru oli tehnyt nettiin ohjeen, jolla dskprobe.exe(jonkintyyppinen heksaeditori) avattiin levy editoriin, ja muutettiin tietyn rivin kolmas bitti toiseksi numeroarvoksi. Ylikirjoitus, buutti, ihme ja kummaa, aikuisviihteet pelastettu takaisin toimivaksi.
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Mä en oo keksinyt rannekellolle käyttöä sen jälkeen ku sain ensimmäisen kännykän.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jussi sanoi:
Sillä voi aina elvistellä.
ja osa ei vaan "osaa" katsoa kelloa kännystä, minä en ainakaan ole tottunut siihen koskaan, vaan aina hapuilee rannekelloa....
tottumiskysymys aika pitkälle siis.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
FO110K sanoi:
ja osa ei vaan "osaa" katsoa kelloa kännystä, minä en ainakaan ole tottunut siihen koskaan, vaan aina hapuilee rannekelloa....
tottumiskysymys aika pitkälle siis.
Sama.

Paljon toi kello muuten maksais Suomessa, jos saa udella? On meinaan hieno :)
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
kc4197 sanoi:
Kävin ideaparkin katseet hinnoissa liikkeessä valkkaamassa uudet silmäklasit.
139 eurolla irtosi nokalle sopivat "vanhaset". Linsseissä heijastuksen estot ja naarmupinnoitteet.

Ei kannata maksaa itseään kipeäksi jossain "perinteisissä optikkoliikkeessä" kun samaa tavaraa saa puolta halvemmallakin.
Jollei sitten pokissa ole ihan pakko lukea sisäpuolella vaikkapa "Gianni Versace"
Palvelukin oli oikein ystävällistä.
Just joo. Itse ostin pari viikkoa sitten uudet ja maksoivat yli 700 €, vaikka sain linsseistä alennustakin. Palvelu oli optikon osalta oikein 'loistavaa'. Hän kertoi, että minulla on oikeassa silmässä hajataittoa. Kysyin, että mitä se tarkoittaa, kun en sitä tiennyt. Vastaus oli: "Se on vain semmoinen termi." :doubtful: Minulla on siis termi silmässä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Sama.

Paljon toi kello muuten maksais Suomessa, jos saa udella? On meinaan hieno :)
Pyyntöhinnat on Suomessa yli 2000 mutta käytännössä vähän yli 1500 eurolla irtoo alennuksineen.
Suomessahan 20-25% alennus kelloliikkeessä on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Asiaa sivuten: En ole asiaa sen kummemmin selvitellyt, mutta monikin maailmaa enämpi kierrellyt, on väittänyt että kun alennukset lasketaan pois, Lindroos Helsingissä on yks koko maailman edullisimmista kalliiden merkkikellojen myymälöistä. Siinä kun muualla hinnat ovat vähän alemmat, niin alennusta ei juurikaan saa. Jos siis puhutaan ihan aidon kaman myyjistä eikä piraattikauppiaista.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
http://optometria.fi/?act=8

Mul on kans hajataittoa kummassakin silmässä.
Mulla oikeessa silmässä.
Mulla varsinkin tollaset vinoristikot on jänniä katsoo, kun toisen suuntaset viivat melkein katoaa ja toisensuuntaset ylikorostetun hyvin. 90-luvulla mulle sanottiin, että tämäntyppiisen hajataiton, joka mulla on, pystyy korjaamaan vain kovalla, erikseen Ranskassa(!!) hiotulla piilolinssillä joka maksoi sit ihan saatanasti, Ei tavallisella lasilla lain. En tiedä joko nykytekniikalla pystyttäis korjaamaan. Sinänsä asia ei ole tärkeä, koska lekurin mukaan mulla on vasen silmä oppinut täysin kompensoimaan tuon oikean silmän hajataitteisuuden.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Carreran Chrono on suomessa 2600€ ovh, ja yksi halvimmista paikoista on Villen Kellon 2095€
(Aseman Kello n. 2200€ alennuksineen)
Carreran Chronoa saa (jos tietää mistä hakea) niin halvimmillaan 1900€ Suomesta, sen halvempaa hintaa en ole itse mistään saanut...
(se -25% ovh:sta on sen 550-600€ mukaan aika liki siis tuota VK:n hintaa)

R&K:lle tiedoksi, Carreran sisäänostohinta on yli 1600€ (met. ranneke, tuo mun versio aika lailla tasan 1600), eli tuskin kovin likelle sitä siis suomesta saat ellei joku tuttu myy nollakatteella tjsp...

edit. Lindroosilta en ole koskaan tullut pyytäneeksi tarjousta tuosta, olis kiva tietää paljonko siellä hinnat ovat...
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Runar ja Kyllikki sanoi:
Asiaa sivuten: En ole asiaa sen kummemmin selvitellyt, mutta monikin maailmaa enämpi kierrellyt, on väittänyt että kun alennukset lasketaan pois, Lindroos Helsingissä on yks koko maailman edullisimmista kalliiden merkkikellojen myymälöistä. Siinä kun muualla hinnat ovat vähän alemmat, niin alennusta ei juurikaan saa. Jos siis puhutaan ihan aidon kaman myyjistä eikä piraattikauppiaista.
tuo pätee suomen kauppoihin yleensäkin, jostakin syystä arvokellot on suht asiallisissa hinnoissa täällä meillä, olen meinaan huomannut ihan saman itsekin :)
(tosin vain Tagien kanssa, muiden hintoja en oo sillain seurannut)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
90-luvulla mulle sanottiin, että tämäntyppiisen hajataiton, joka mulla on, pystyy korjaamaan vain kovalla, erikseen Ranskassa(!!) hiotulla piilolinssillä joka maksoi sit ihan saatanasti
Kovaa piilolinssiä en ihan äkkiä viittis silmääni tunkea. Toki niihinkin tottuu (niinku varmaan tottuu roskaankin silmässä, siltähän ne kovat linssit kuulemma silmässä tuntuvat), mutta en viittis edes yrittää. Pehmeitä piilareitahan ei normaalisti edes tunne silmissä, paitti että silmä väsyy hieman nopeammin. Joskus tosin on päiviä, jolloin pehmetäkin piilarit tuntuvat epämukavilta ja silloin tietty pitäis suosiolla jättää veke.
 

Örfil

Guest
Mun viimeisin kello meni vähän pilalle kun tuli sellainen äkillinen uintireissu, enkä ehtinyt riisua kelloa ennen pulahdusta. Siksi suosin halpoja, alle 35 e:n kelloja. Eipä tule isoa vahinkoa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
FO110K sanoi:
Carreran Chrono on suomessa 2600€ ovh, ja yksi halvimmista paikoista on Villen Kellon 2095€
(Aseman Kello n. 2200€ alennuksineen)
Carreran Chronoa saa (jos tietää mistä hakea) niin halvimmillaan 1900€ Suomesta, sen halvempaa hintaa en ole itse mistään saanut...
(se -25% ovh:sta on sen 550-600€ mukaan aika liki siis tuota VK:n hintaa)

R&K:lle tiedoksi, Carreran sisäänostohinta on yli 1600€ (met. ranneke, tuo mun versio aika lailla tasan 1600), eli tuskin kovin likelle sitä siis suomesta saat ellei joku tuttu myy nollakatteella tjsp...

edit. Lindroosilta en ole koskaan tullut pyytäneeksi tarjousta tuosta, olis kiva tietää paljonko siellä hinnat ovat...

Niin, ei mulla tietty itsellä ole varmaa tietoa hinnasta, koska itsellä ei tollasta kelloa ole.
Kaverilla on tollanen ja hintatieto on ihan häneltä peräisin. Sanoi, että liikkeen alunperin pyytämä hinta oli ollut 2195 ja siitä sitten oli saanut sen verran alennusta, että lopulliseksi hinnaksi jäi alle 1600 mutta yli 1500. Sanoi, että meni alle missään päin maailmaa hänelle tarjottujen hintojen. Oli siis tota kelloa reissuillaan kysellyt monista maista.
Mutta saattaahan se olla joku vähän eri versiokin, vaikka on mun mielestä kyllä täysin samannäkönen, paitsi kellotaulu on mun mielestä eri värinen. En oo kyllä siitäkään 100% varma.
Sanoi muuten, että pelkkä kelotaulun väri vaikutti todella paljon hintaan, vaikka muuten oli täysin sama kello kyseessä. Olikos se niin, että ruskeat olivat selkeesti edullsimpia, sitten siniset ja musta seuraavaksi kallein. En muista ihan tarkkaan, mutta aika oudolta se kuullosti.
 
Ylös