Hankintoja!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Runkokoko: 51:55:59 cm
Mä kuvittelin, että sä oot iso miäs (ehkäpä erehdyin), toi 55 cm meinaan kuulostaa vähän pieneltä :doubtful:

Mä oon about 190 cm ja ostin oman fillarin 60 cm:llä rungolla ja tuntuu just passelilta. Se rungon koko ei tosin suoraan mene pituuden mukaan vaan mitataan haarusten korkeudesta (yleensä se tietysti on suoraan verrannollinen pituuteen). Jos välilihan korkeus maasta on 90 cm :eek:, niin runkoko 59-60 cm on aikalailla passeli, kun kyseessä on retkipyörä, mountainbikessä sitten muutama sentti vähemmän.

Tohon löytyy muuten ihan suoran taulutkotkin, sieltä mäkin tuon tsekkasin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

OoPee sanoi:
Mä kuvittelin, että sä oot iso miäs (ehkäpä erehdyin), toi 55 cm meinaan kuulostaa vähän pieneltä :doubtful:
Iso voi olla niin monella eri tavalla.

OoPee sanoi:
Mä oon about 190 cm ja ostin oman fillarin 60 cm:llä rungolla ja tuntuu just passelilta. Se rungon koko ei tosin suoraan mene pituuden mukaan vaan mitataan haarusten korkeudesta (yleensä se tietysti on suoraan verrannollinen pituuteen).
Moon hieman yli 180. Olisin halunnut ostaa 59-rungon, mutta fillariliikkeessä ei ollut, eikä tehtaan varastossakaan välttämättä. Fillarikauppias näytti mulle monenmoiset taulukot, joista ilmeni 55-rungon olevan mulle sopiva. Ylärajalla tosin. 57-runko olisi mulle paras mahdollinen, taulukoiden mukaan, mutta Crescentillä ei ole sellaista.

OoPee sanoi:
Jos välilihan korkeus maasta on 90 cm :eek:, niin runkoko 59-60 cm on aikalailla passeli, kun kyseessä on retkipyörä, mountainbikessä sitten muutama sentti vähemmän.

Tohon löytyy muuten ihan suoran taulutkotkin, sieltä mäkin tuon tsekkasin.
Olen testannut fillarini 'väliliha'-menetelmällä. Senkin mukaan tuo 55 on sopiva. Muuten, tuo sun KTM näyttää olevan jousitettu. Siinä tapauksessa pitää valitakin normaalia suurempi runko. Jostain lehdestä luin...
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jännä juttu, että mun Shimanon 8-vaihteisessa Nexuksessa ei ole jalkajarrua. Tuossa kuitenkin näyttää olevan. Et sattunut kysymään myyjältä jalkajarrutonta napavaihteista vaihtoehtoa? Minua rupesi tämä muutos kiinnostamaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Iso voi olla niin monella eri tavalla.
Joo toki, mutta mä jostain syystä kuvittelin sun olevan ison korkeussuunnassakin. Vaikka ei toi 180 ja risat tietty sekään ihan kääpiösarjaan vielä mee :D

Olen testannut fillarini 'väliliha'-menetelmällä. Senkin mukaan tuo 55 on sopiva. Muuten, tuo sun KTM näyttää olevan jousitettu. Siinä tapauksessa pitää valitakin normaalia suurempi runko. Jostain lehdestä luin...
Joo on jousitettu, mutta noi mun näkemät taulukot ei ottanu semmosta lainkaan huomioon.

Mutta hyä jos on sopiva, perstuntumahan sen kuitenkin parhaiten kertoo :)
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Sam sanoi:
Jännä juttu, että mun Shimanon 8-vaihteisessa Nexuksessa ei ole jalkajarrua. Tuossa kuitenkin näyttää olevan. Et sattunut kysymään myyjältä jalkajarrutonta napavaihteista vaihtoehtoa? Minua rupesi tämä muutos kiinnostamaan.
En älynnyt kysyä, vaikka lukaisin jostain lehdestä molempia olevan tarjolla. Mulla on tuossa fillarissa takapyörässä molemmat jarrut. Siis käsi-, ja jalka.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Captain Howdy sanoi:
Olisko avatar-kuvan päivityksen paikka?
Ei mulla tota avattaressa olevaa kypärää ole enää vissiin kolmeen vuoteen ole ollut. Haluan tuon kuvan säilyttää tunnesyistä, koska se on Tosen ottama.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Captain Howdy sanoi:
Olisko avatar-kuvan päivityksen paikka?
Se on tilattu kuitenkin jostain keski-euroopan firmasta. Ensin pitää lukea Runarin tilausrapo, tulliepäselvyydet, käännöskyssäri Oopeelle, Oopeen vastaus, reklamoinnit, reklamoinnin vastauksen ja kuvan saa tän kaiken jälkeen joskus keväällä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Knoukkari sanoi:
Se on tilattu kuitenkin jostain keski-euroopan firmasta. Ensin pitää lukea Runarin tilausrapo, tulliepäselvyydet, käännöskyssäri Oopeelle, Oopeen vastaus, reklamoinnit, reklamoinnin vastauksen ja kuvan saa tän kaiken jälkeen joskus keväällä.
:D :D :D :D :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Knoukkari sanoi:
Se on tilattu kuitenkin jostain keski-euroopan firmasta. Ensin pitää lukea Runarin tilausrapo, tulliepäselvyydet, käännöskyssäri Oopeelle, Oopeen vastaus, reklamoinnit, reklamoinnin vastauksen ja kuvan saa tän kaiken jälkeen joskus keväällä.
:ahem: :ahem: :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Se on tilattu kuitenkin jostain keski-euroopan firmasta. Ensin pitää lukea Runarin tilausrapo, tulliepäselvyydet, käännöskyssäri Oopeelle, Oopeen vastaus, reklamoinnit, reklamoinnin vastauksen ja kuvan saa tän kaiken jälkeen joskus keväällä.
Kiitos luojan, että kaffemukini oli jo tyhjä.:rolleyes:
 
Ylös