Hankintoja!

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Käytiin muuten kattelemassa Bauhaussissa kaikkee roinaa ja eksyttiin kylppäriosastolle. Puoliso on aika pitkään halunnut pistää kylppärin ja saunan remonttiin ja että saisi sinne suihkukopin ja lattialämmityksen ja vaikka mitä.

Itsehän olen suihkukoppia vastaan. Ne on yleensä liian pieniä tai sitten sellaisia, että vievät kylppäristä niin paljon tilaa, että mitään muuta ei sitten helposti mahdukaan. Tuolla bongattiin sitten höyrykaappi! :eek!: Se olis periaatteessa sellainen, mikä vois kiinnostaakin, vaikka sitten vähän muiden kalusteiden kustannuksella. Aika suolainen hinta oli.

Siellä oli sitten sellainen suorakaiteen muotoinen iso käsienpesuallas, metrin levyinen, jossa oli lieriön sivun mallinen pohja (eli tyyliin viivasuora pohja kohtisuoraan seinästä ja syvyys vaihteli ..) Äh, mitä mä selitän, tossa on kuva sivustolta http://www.hafa.fi/

Tuo olis ollut muuten hyvä, mutta kylppäriin mahtuis 95senttinen :thumbfh: Vähänkö harmitti. Ehkä täytyy näyttää jotain rälläkkää sellaiselle. :rolleyes:

Mut saas nähdä, mitä tapahtuu, ehkä täytyy se remppa oikeesti suorittaa. Bauhaussissa oli sitten vielä suunnittelupalvelukin, jota en oo k-raudassa tms nähnyt (muuta kuin keittiöille), joten ehkä tuolla täytyy käydä toistamiseenkin...
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Vellu sanoi:
Käytiin muuten kattelemassa Bauhaussissa kaikkee roinaa ja eksyttiin kylppäriosastolle. Puoliso on aika pitkään halunnut pistää kylppärin ja saunan remonttiin ja että saisi sinne suihkukopin ja lattialämmityksen ja vaikka mitä.

Itsehän olen suihkukoppia vastaan. Ne on yleensä liian pieniä tai sitten sellaisia, että vievät kylppäristä niin paljon tilaa, että mitään muuta ei sitten helposti mahdukaan.
Mä tykkään suihkualtaasta. Senhän saa rempatessa tehtyä samalla laatalla kuin koko muun lattian. Suihkukaapit on tosiaankin joko ahtaita tai tilaa viepiä. Ja rumia melkein aina. Ja ton suihkualtaan saa vähän eristettyä kun tekee yhden seinämän kattoon tai vaikkapa 2/3 korkeuteen niin tulee avarampi.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
:jaska: :jaska: :jaska:

Perkeleen steamerit... Perkeleen kylppäri.. :jaska: :jaska: :jaska:
Steamerin vähimmäisulkokorkeudet on jotain 215cm ja kylppärin korkeus on 213cm. No ehkä toi menis lattiarempan yhteydessä nippanappa paikoilleen. Täytyy harkita mitä tekee. Nostaako kattoa ylöspäin vai porautuako lattiaan. Vai jättääkö sikseen.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vellu sanoi:
:jaska: :jaska: :jaska:

Perkeleen steamerit... Perkeleen kylppäri.. :jaska: :jaska: :jaska:
Steamerin vähimmäisulkokorkeudet on jotain 215cm ja kylppärin korkeus on 213cm. No ehkä toi menis lattiarempan yhteydessä nippanappa paikoilleen. Täytyy harkita mitä tekee. Nostaako kattoa ylöspäin vai porautuako lattiaan. Vai jättääkö sikseen.
Rakenna erillinen ulkosauna, kuten minä teen :ahem:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Sam sanoi:
Rakenna erillinen ulkosauna, kuten minä teen :ahem:
:thumbfh:

Ei oikeesti oo riittävästi kokemusta moisesta. Muuten toi olis ihan harkinnanarvoinen juttu. Tosin tuo käyttötarkoitus (sauna ja steamer jossain muualla kuin asuinrakennuksessa) ei ole oikein tarkoituksenmukainen. Ei jollain parinkymmenen asteen pakkasella viitsi ensin kotiintultuaan lähteä ulkosaunalle suihkuun ja sieltä suihkun jälkeen takas 'kotiin'. Ja tontin muoto on vähän sellainen, että hyviä paikkoja tuollaiselle ei oikein ole.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vellu sanoi:
Tosin tuo käyttötarkoitus (sauna ja steamer jossain muualla kuin asuinrakennuksessa) ei ole oikein tarkoituksenmukainen. Ei jollain parinkymmenen asteen pakkasella viitsi ensin kotiintultuaan lähteä ulkosaunalle suihkuun ja sieltä suihkun jälkeen takas 'kotiin'. Ja tontin muoto on vähän sellainen, että hyviä paikkoja tuollaiselle ei oikein ole.
Jäähän meillekin nykyinen sauna ja suihkutila talon sisälle - näin niinkuin hätävaraksi :thumbup: Sauna menee remonttiin sen jälkeen, kun ulkosauna on valmis, eli joskus ensi vuoden loppupuolella nykyisen aikataulun mukaan :D Stressiä en kehtaa noista hommista ottaa, kun kaikkea muutakin puuhaa riittää.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vellu sanoi:
Ja tontin muoto on vähän sellainen, että hyviä paikkoja tuollaiselle ei oikein ole.
Entäpä talon laajentaminen johonkin suuntaan, jolloin uusi sauna ja pesutilat tulisivat jatkeeksi nykyiselle? Näin tein ensimmäisessä ok-talossani :thumbup:

Äläkä suotta vähättele osaamistasi, tiedän että olet pätevä tyyppi.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Sitä ollaan mietitty, mutta se nyt olisi aika hankalaa. Loogisin suunta, mihin voisi laajentaa, on takapiha, mutta siellä on öljysäiliö maassa ja sieltä kulkee myös käyttövedet. Muihin suuntiin laajennus on aika mahdotonta. Ylöspäinkään ei oikein voi, kun tää on kelluva talo savialustalla, eli painoa ei hirveesti sais tulla lisää. Eli vähintäänkin haastavaa ja täytyy sanoa, ettei tässä vaiheessa hirveästi innostaisi.

on muuten ihan eri asia autella päteviä rakentajia kuin itse alkaa väkertämään. Siitä on 20 vuotta, kun oon viimeksi ollut raksalla töissä ja silloinkin vain jotain hanslankarinhommia...
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
En voinut vastustaa kiusausta!



Vaikka tämä onkin Hankintoja -toikki, tämä V & W ei kerro minun tekemistäni hankinnoista.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Olga sanoi:


Vaikka tämä onkin Hankintoja -toikki, tämä V & W ei kerro minun tekemistäni hankinnoista.
Outoa, miten toi räkki on kutistunut tuossa viimeisessä kuvassa. :doubtful:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
AJ sanoi:
Outoa, miten toi räkki on kutistunut tuossa viimeisessä kuvassa. :doubtful:
Se telkkari soi ensimmäisen hyllyn välipalana, aika (?) näyttää, koska menee seuraavat hyllyt?

Tai telkkari on niin painava, että se viimeinen hylly vajosi syvälle lattiaan?:doubtful:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Uudet ja alkuperäiset kumimatot Mazdaan niiden automyyjän mukaan pistämien universaalien halpismattojen tilalle, kului kuljettajan puoleinen matto reilussa vuodessa puhki kaasujalan kantapään alta :doubtful:

50 euroa :rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
OoPee sanoi:
Uudet ja alkuperäiset kumimatot Mazdaan niiden automyyjän mukaan pistämien universaalien halpismattojen tilalle, kului kuljettajan puoleinen matto reilussa vuodessa puhki kaasujalan kantapään alta :doubtful:

50 euroa :rolleyes:
Sullon raskas kaasujalka.
 
Ylös