Hedelmöityshoito

Zetor

Traktormiäs
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
5792
Sijainti
Walko-Wenäjä
Tässä asiassa olen käännyn 'luomun' puolelle. Hedelmöityshoidot maksattaisin lesboilla ja yli 35-vuotiailta omasta pussista.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Zetor sanoi:
Tässä asiassa olen käännyn 'luomun' puolelle. Hedelmöityshoidot maksattaisin lesboilla ja yli 35-vuotiailta omasta pussista.
Mulla ei muuta.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Aiheesta keskustelu tänään, kannattanee katsoa

Inhimillinen tekijäTV2 klo 22.05

TV2 tiistaina 11.10.2005
INHIMILLINEN TEKIJÄ: HULLUNKURISET PERHEET
- Kolme erilaista tietä vanhemmuuteen: lesboäiti, homoisä ja yksin lapsen hankkinut kertovat.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Oho sanoi:
Jos terveille naisille sallitaan yhteiskunnan kustantamat hedelmöityshoidot pitäiskiö yhtesikunnan symmetriasyistä kustantaa yksinäisille miehille ja homopareille kohdunvuokrapalvelu?
Mitäs jos ei ammuttaisi kärpästä tykillä, vaan sallittaisiin heille (näin alkuun ainakin) mahdollisuus adoptoida lapsi?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Täällä ainakin on varsin yleinen sanonta "isännän mies". Eihän toi hirveesti siitä eroa, edes käytännössä.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
No laki ehdotuksessahan purettaisiin (sperman) luovuttajan henkilösalaisuus, mikä kyllä tekee laista kastraatin, vaikka sallisikin lesbopareille ja yksinäisille oikeuden hoitoihin.

Kovinkaan moni täysjärkinen mies ei enää luovuta spermaansa kun on selkeässä vaarassa joutua elatusvelvolliseksi yms. ilman mitään oikeuksia lapsen(sa) suhteen.

Väestöliittohan asiaa tiedusteli. Yli 80% luovuttajista vaati sukusolujensa tuhoamista mikäli muutos menee läpi, vaikka laissa mukamas taattaisin suoja elatusvaateita ja perintöoikeutta vastaan. Mitä suojaa ei nähtävästi edes anneta.

Ruotsissahan homma on kokeiltu, mies päätyi elatusvelvolliseksi, kun hyvä ja rakastava lesbokoti hajosi. Käsittääkseni sopimus, jolla mies oli vapautettu vastuusta ei paljoa oikeudessa painanut. Tuskin painaisi Suomessakaan lapsen etua vastaan.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Naisparit ja yksin elävät naiset voivat saada Suomessa hedelmöityshoitoja vastaisuudessakin. Eduskunta ratkaisi tämän pitkään kiistellyn kysymyksen perjantain äänestyksessä lopulta melko selvin numeroin 105–83.
Hienoa, että saatiin tähänkin asiaan järkevä ratkaisu. Pelkäsin kyllä oikeasti, että eduskunta äänestää Räsäsen johdolla Suomen suoraan keskiajalle. Kiitos eduskunta. Kiitos suvaitsevaisuudelle. :thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mulle on ihan sama onko lapsen vanhempina äiti ja äiti tai isä ja isä tai eunukki ja nymfo, kunhan välittävät lapsestaan.

Maailma on täynnä vanhempia jotka eivät niistä välitä, jättävät ryyppyputkiensa aikana päiväkausiksi ilman ruokaa ja samat vaipat voi olla päällä päivätolkulla.:nope:

Välillä voivat antaa sen verran huomiota lapselleen että polttavat röökillä poskeen tai lyövät lapselle aivovaurion.:mad_old:
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
haju sanoi:
Hienoa, että saatiin tähänkin asiaan järkevä ratkaisu. Pelkäsin kyllä oikeasti, että eduskunta äänestää Räsäsen johdolla Suomen suoraan keskiajalle. Kiitos eduskunta. Kiitos suvaitsevaisuudelle. :thumbup:
:thumbdown
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Oho sanoi:
Mun puolesta hedelmöityshoidot saa laillistaa mutta kustannukset pitää maksattaa hoidon saajalla jos kyse ei ole kliinisestä hedelmättömyydestä tai sen alentumisesta, koska kyse ei ole sairauden hoidosta jos lesboutta ja yksinäisyyttä ei luokitella sairaudeksi.
Kuinkas monta lesboparia tunnet, joiden hoidot yhteiskunta on maksanut? Jos hoidot olisi kielletty naispareilta Suomessa, he olisivat hakeneet hoidon ulkomailta.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
En varmuudella äänestäisi ketään listalta jonka perässä on merkintä (J)

Keskusta:

Ahonen Esko (J), Alatalo Mikko (E), Anttila S-L (P), johti istuntoa, joten ei voinut äänestää, Haapoja Susanna (J), Hautala Lasse (J), Hoskonen Hannu (P), väitti painaneensa Jaata, mutta äänestysmerkintää ei muutettu, Hyssälä Liisa (J), Hänninen Tuomo (J), Juhantalo Kauko (E), Kaikkonen Antti (E), Kalli Timo (J), Karjula Kyösti (J), Karvonen Tatja (E), Kerola Inkeri (J), Kettunen Rauno (J), Kiviniemi Mari (E), Kiviranta Esko (J), Komi Katri (P), Korkeaoja Juha (E), Koski Markku (J), Kääriäinen Seppo (J), Lahtela Seppo (J), Lankia Eero (E), Laukkanen Markku (J), Lehtomäki Paula (E), Leppä Jari (J), Lindqvist M-L (J), Lintilä Mika (J), Lämsä Eero (P), Manninen Hannes (J), Moilanen Savolainen Riikka (J), Neittaanmäki Petri (J), Nousiainen Pekka (J), Oinonen Lauri (J), Paloniemi Aila (J), Pekkarinen Mauri (J), Peltokorpi Terhi (J), Pentti Klaus (J), Ranta-Muotio Aulis (J), Rantakangas Antti (J), Rehula Juha (J), Reijonen Eero (J), Rossi Markku (J), Rundgren Simo (J), Saarela Tanja (E), Salo Mauri (P), Salovaara Pertti (E), Särkiniemi Seppo (J), Tiilikainen Kimmo (E), Tölli Tapani (J), Vanhanen Matti (E), Vihriälä Jukka (J), Vilkuna Pekka (J), Väistö Matti (J), Ylä-Mononen Jaana (E).

Sdp:

Ahde Matti (E), Alho Arja (E), Backman Jouni (E), Bryggare Arto (E), Elo Mikko (E), Filatov Tarja (E), Gustafsson Jukka (E), Haatainen Tuula (E), Heinäluoma Eero (E), Hellberg Klaus (J), Hiltunen Rakel (E), Huovinen Susanna (E), Hurskainen Sinikka (E), Jaakonsaari Liisa (E), Kallio Reijo (E), Kalliomäki Antti (E), Karhu Saara (E), Kekkonen Antero (E), Kiljunen Anneli (E), Kiljunen Kimmo (E), Koski Valto (E), Koskinen Johannes (E), Koskinen Marjaana (E), Kuisma Risto (J), Kumpula-Natri Miapetra (E), Kähkönen Lauri (J), Lahtela Esa (J), Laitinen Reijo (J), Lintonen Minna (E), Luhtanen Leena (E), Ojala Reino (E), Olin Kalevi (E), Paasio Heli (E), Paatero Sirpa (E), Peltomo Pirkko (E), Puisto Virpa (E), Rahkonen Susanna (E), Rajamäki Kari (J), Rask Maija (J), Roos Jukka (J), Rönni Tero (J), Saarinen Matti (J), Seppälä Arto (J), Skinnari Jouko (E), Tahvanainen Säde (E), Taipale Ilkka (E), Taiveaho Satu (E), Tuomioja Erkki (E), Urpilainen Jutta (E), Viitanen Pia (E), Väätäinen Tuula (E), Wallin Harry (J).

Kokoomus:

Akaan-Penttilä Eero (J), Asko-Seljavaara Sirpa (E), Dromberg Kaarina (P), Harkimo Leena (E), Hemmilä Pertti (J), Hemming H-L (E), Holmlund Anne (E), Häkämies Jyri (E), Kanerva Ilkka (P), Karttunen Marjukka (E), Katainen Jyrki (E), Koskinen Jari (J), Kuosmanen Pekka (J), Kurvinen Esko (J), Lahti Jere (E), Lamminen Kalevi (J), Laxell Jouko (J), Lindén Suvi (E), Matikainen-Kallström Marjo (P), Nepponen Olli (J), Nurmi Tuija (J), Ollila Heikki A. (E), Paajanen Reijo (J), Perho Maija (E),Rajala Lyly (J), Risikko Paula (J), Saarikangas Martin (E), Salo Petri (J), Sarkomaa Sari (E), Sasi Kimmo (J), Satonen Arto (J), Seppälä Timo (J), Sjöblom Juhani (J), Tiura Marja (E), Tulonen Irja (J),Vahasalo Raija (J), Vapaavuori Jan (E), Vielma Ahti (J), Vilén Jari (E), Virén Lasse (J), Zyskowicz Ben (E).

Vasemmistoliitto:

Huotari Anne (E), Immonen Mikko (E), Kangas Matti (J), Kauppila Matti (E), Korhonen Martti (E), Kuoppa Mikko (E), Laakso Jaakko (E), Lapintie Annika (E), Mustajärvi Markus (E), Ojala Outi (E), Polvi Iivo (J), Puhjo Veijo (J), Siimes Suvi-Anne (E), Sirnö Minna (E),Tennilä E-J (E), Tiusanen Pentti (E), Uotila Kari (E), Valpas Unto (E), Virtanen Erkki (E).

Vihreät:

Andersson Janina (E), Anttila Ulla (E), Brax Tuija (E), Cronberg Tarja (E), Forsius Merikukka (T), Hautala Heidi (E), Kasvi Jyrki (E), Meriläinen Rosa (E), Ojansuu Kirsi (E), Pulliainen Erkki (E), Sinnemäki Anni (E), Soininvaara Osmo (E), Sumuvuori Johanna (E), Tynkkynen Oras (E).

Rkp:

Biaudet Eva (E), Enestam Jan-Erk (E), Gestrin Christina (E), Granvik Nils-Anders (J), Jansson Roger (E), Löv Pehr (J), Nylander Mikaela (E), Thors Astrid (E), Wideroos Ulla-Maj (P).

Kristillisdemokraatit:

Essayah Sari (J), Kallis Bjarne (J), Kankaanniemi Toimi (J), Kärkkäinen Kari (J), Rauhala Leena (J), Räsänen Päivi (J).

Perussuomalaiset:

Halme Tony (P), Soini Timo (J), Raimo Vistbacka (J).
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Miguel sanoi:
Kiitos mielipiteestäsi. Kantasi on huomioitu. Kiitos myös etukäteen siitä, että maltat olla floodaamatta (tämänkin) toikin täyteen sontaa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
haju sanoi:
Kuinkas monta lesboparia tunnet, joiden hoidot yhteiskunta on maksanut? Jos hoidot olisi kielletty naispareilta Suomessa, he olisivat hakeneet hoidon ulkomailta.
Voi voi, astutaanko setalaisen varpaille, mä olen aika taipuvainen uskomaan, että näennäisesti omakustantaisestakin terveydenhuollosta suuri osa päätyy yhteiskunnan hoidettavaksi. Nyt kun laki muuttui niin entistä enemmä, koska meikäläisessä yhteiskunnssa oikeus muuttuu niin kovin herkästi yhteiskunnan vastuuksi tarjota. Mitäpä tuosta kyllä me niitä Matti Nykäsiä tarvitaankin, kovin moni välkky ukko ei jatkossa ota riskiä.

Mua arveluttaa eniten toi luovuttajan henkilösalaisuuden purkaminen, koska se oleellisesti asettaa luovuttajan täysin oikeudettomaan asemaan. No aika useat femakothan ovat julkisesti olleet sitä mieltä, että se on oikeus kohtuus, kun runkkaat kopissa paras kantaa vastuu.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Oho sanoi:
Voi voi, astutaanko setalaisen varpaille, mä olen aika taipuvainen uskomaan, että näennäisesti omakustantaisestakin terveydenhuollosta suuri osa päätyy yhteiskunnan hoidettavaksi. Nyt kun laki muuttui niin entistä enemmä, koska meikäläisessä yhteiskunnssa oikeus muuttuu niin kovin herkästi yhteiskunnan vastuuksi tarjota. Mitäpä tuosta kyllä me niitä Matti Nykäsiä tarvitaankin, kovin moni välkky ukko ei jatkossa ota riskiä.
Kirjoitusvirheiden perusteella olen astunut ala-asteelaisen varpaille. Anteeksi. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni kirjoituksen sanoman. Setan jäsen en ole, mutta kiitos vinkistä. Harkitsen asiaa.

Mua arveluttaa eniten toi luovuttajan henkilösalaisuuden purkaminen, koska se oleellisesti asettaa luovuttajan täysin oikeudettomaan asemaan.
Tätä kohtaa laissa olen itsekin hieman pohtinut. Luulen, että luovuttajan tiedot olisi hyvä säilyttää. Mihinkään oikeudelliseen vastuuseen henkilöä ei pitäisi kuitenkaan voida asettaa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
haju sanoi:
Kirjoitusvirheiden perusteella olen astunut ala-asteelaisen varpaille. Anteeksi. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni kirjoituksen sanoman. Setan jäsen en ole, mutta kiitos vinkistä. Harkitsen asiaa.


Tätä kohtaa laissa olen itsekin hieman pohtinut. Luulen, että luovuttajan tiedot olisi hyvä säilyttää. Mihinkään oikeudelliseen vastuuseen henkilöä ei pitäisi kuitenkaan voida asettaa.
Voi voi kirjotusvirheisiin takertumista kaiketi pidetään suunnilleen heikoimpana vasta-argumenttina mitä näillä foorumiella voi esittää, vaan mitäpä tuosta jos ei muuta ole mihin takertua.

Argumentum Ad Hominem, ootko sä päässyt ala-asteelta vai ovatko kirjoitusvirheet ainoita joita sä kykenet havaitsemaan, siihen ei kummaa älyä vaadita...
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
haju sanoi:
Kirjoitusvirheiden perusteella olen astunut ala-asteelaisen varpaille. Anteeksi. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni kirjoituksen sanoman. Setan jäsen en ole, mutta kiitos vinkistä. Harkitsen asiaa.


Tätä kohtaa laissa olen itsekin hieman pohtinut. Luulen, että luovuttajan tiedot olisi hyvä säilyttää. Mihinkään oikeudelliseen vastuuseen henkilöä ei pitäisi kuitenkaan voida asettaa.
Ala-astelaisen....ainakin luulisin...
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Oho sanoi:
Voi voi kirjotusvirheisiin takertumista kaiketi pidetään suunnilleen heikoimpana vasta-argumenttina mitä näillä foorumiella voi esittää, vaan mitäpä tuosta jos ei muuta ole mihin takertua.

Argumentum Ad Hominem, ootko sä päässyt ala-asteelta vai ovatko kirjoitusvirheet ainoita joita sä kykenet havaitsemaan, siihen ei kummaa älyä vaadita...
Joo, anteeksi. Kirjoitusvirheisiin puuttuminen on todella alkeellista. Myönnän ja häpeän.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Hyvinvointiyhteiskunnan ongelmat ovat paradoksaalisia, kun niitä ajattelee globaalisti. Hyvinvointiyhteiskunnassa voidaan isyys ja äitiys järjestää tieteen ja lainsäädännön keinoin kenelle tahansa. Kohta alkaa olla kovin vaikeaa määritellä minkä ihmisen perustarpeen tai halun tyydyttämiseen ylipäätään voidaan, tai ei voida, käyttää yhteiskunnan varoja.
 
Ylös