Hedelmöityshoito

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
1025
Sijainti
Vantaa
Luin noin vuosi sitten elatusvelvollisuuteen liittyen, että naisparin erotessa, ei elatusvelvollisuutta jää eronneelle osapuolelle lainkaan. Tämä on luonnollisesti tasa-arvoisessa suomessa persesstä. Laittaa nyt veronmaksajat maksamaan vielä elatusmaksut. Näin siis hedelmöityshoidolla tapahtuneeseen sikiämiseen. Luonnolisesti tapahtunesta sikiämisetähän mies maksaa aina.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Dj Ankka sanoi:
Luonnolisesti tapahtunesta sikiämisetähän mies maksaa aina.
Luontaisetu. Vähän niinku anoppikin.

Muutenhan hedelmöityslaki on marginaalilaki. Ei noita tapauksia montaa tule vuosittain.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Mä olen varmaan jotenkin vanhanaikainen, mutta mä en oikein noista hedelmöityshoidoista diggaa. Enkä todellakaan ole sitä mieltä, että on hyvä asia, että lesbot ja yh:iksi ehdoin tahdoin hinkuvat saavat nyt tahtonsa läpi tässä asiassa.

Mutta kaikki taas tyylillään. Itseäni tää asia ei kosketa kuitenkaan, koska mulla jotuo yksi pirpana on ja jos lisää ei tule luonnostaan, niin ei hormoneillakaan.

Musta tuo touhu on vaan luonnotonta. Kaksi naista ei voi biologisesti lisääntyä, eikä nainen yksinkään.

Mutta tästä asiasta näkyy täällä olleen jo arpeksi väittelyä, joten ei tästä tän enempää. Tehköön tosiaan jokainen oman ajatusmaailmansa mukaan. :wink:
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Miss Piggy sanoi:
Tehköön tosiaan jokainen oman ajatusmaailmansa mukaan. :wink:
Siksipä onkin hyvä ettei laki, joka olisi sallinut hedelmöityshoidot ainoastaan heteropareille mennyt läpi eduskunnassa.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
joukahainen sanoi:
Siksipä onkin hyvä ettei laki, joka olisi sallinut hedelmöityshoidot ainoastaan heteropareille mennyt läpi eduskunnassa.
Niin, mä en ole tätä mieltä, mutta jokainen tehköön silti niinkuin tekee. Ja niinhän tekeekin.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
Muutenhan hedelmöityslaki on marginaalilaki. Ei noita tapauksia montaa tule vuosittain.
Vois tietää jotain noiden parien luonteesta, näin niinkuin yleisesti.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sam sanoi:
Vois tietää jotain noiden parien luonteesta, näin niinkuin yleisesti.
Jäi hämäräksi minulle tämä kommentti. Voisitko selventää hieman?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
haju sanoi:
Jäi hämäräksi minulle tämä kommentti. Voisitko selventää hieman?
Joo, ilmaisin itseäni huonosti. Hedelmöityshoitoon hakeutuvat lesboparit ovat hyvin selkeästi jakautuneet näkyviin rooleihin. Femiininen ja maskuliinen osapuoli on siis havaittavissa. Selvensikö?
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sam sanoi:
Joo, ilmaisin itseäni huonosti. Hedelmöityshoitoon hakeutuvat lesboparit ovat hyvin selkeästi jakautuneet näkyviin rooleihin. Femiininen ja maskuliinen osapuoli on siis havaittavissa. Selvensikö?
No eipä oikeastaan. Meinaatko, että toisessa parissa näet feminiinisen puolen ja toisessa maskuliinisen?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
haju sanoi:
Jaa. Millaiseen aineistoon tämän havainnon perustat? Tunnetko useitakin lesbopareja?
Aineisto on suhteellisen suppea, mutta hämmästyttävän silmiinpistävä.

Tämä nyt minun puoleltani. Mikäli haluat arvuutella enemmän, voit kaivaa joitain laajempia tutkimuksia tilanteesta. Toki omakohtaiset yksittäisetkin tapaukset voit mainita.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sam sanoi:
Aineisto on suhteellisen suppea, mutta hämmästyttävän silmiinpistävä.

Tämä nyt minun puoleltani. Mikäli haluat arvuutella enemmän, voit kaivaa joitain laajempia tutkimuksia tilanteesta. Toki omakohtaiset yksittäisetkin tapaukset voit mainita.
Ei minullakaan ole tiedossa mitään laajempaa tutkimusta aiheesta. Olenpa vain kuullut, että tuollainen asenne koetaan loukkaavana lesboparien keskuudessa. Kun aineistosi on vielä kertomasi mukaan suppea, voit miettiä kuinka todenmukainen yleistyksesi on. Ihmisille voi olla yllätys, kuinka paljon homoja todellisuudessa on. Monelle on vaikeaa kurkottaa katsomaan sen tynnyrin reunan yli.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
haju sanoi:
Ei minullakaan ole tiedossa mitään laajempaa tutkimusta aiheesta. Olenpa vain kuullut, että tuollainen asenne koetaan loukkaavana lesboparien keskuudessa.
Aivan. Tämän takia minua tuo selkeä roolijaon näkyminen ihmetyttikin hedelmöityshoitoisten suhteen, tässä pienessä otannassa.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sam sanoi:
Aivan. Tämän takia minua tuo selkeä roolijaon näkyminen ihmetyttikin hedelmöityshoitoisten suhteen, tässä pienessä otannassa.
Tunnet siis kuitenkin muutamia hedelmöityshoitoja saaneita lesboja?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
haju sanoi:
Olenpa vain kuullut, että tuollainen asenne koetaan loukkaavana lesboparien keskuudessa.
Mistä moisen olet kuullut?
haju sanoi:
Ihmisille voi olla yllätys, kuinka paljon homoja todellisuudessa on.
Mihin sinun tietosi heidän todellisesta lukumäärästään perustuu? Oletko itse homo?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
haju sanoi:
Tunnet siis kuitenkin muutamia hedelmöityshoitoja saaneita lesboja?
Ei kun luin intternetistä että tällaistakin tehdään lepsoille :eek!: :thumbfh: :eek: :jaska:

Vielä kun määrittelet termin tuntea tarkemmin tässä tapauksessa. Tunnenko työkaverit, naapurit, entiset koulukaverit vai tiedänkö heidät vain muuten. Entäpä ehkä asiakkaat, voiko heistä tehdä mitään päätelmiä pelkästään ulkonäön suhteen?
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Törni sanoi:
Mistä moisen olet kuullut?
Tuntemani lesbot ovat näin kertoneet. Heillä on melko laaja näkemys asiasta.
Mihin sinun tietosi heidän todellisesta lukumäärästään perustuu? Oletko itse homo?
Eipä ole heti heittää tutkimustietoa asiasta, mutta näin muistan asian olevan. Tunnustan olevani hetero.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
haju sanoi:
Eipä ole heti heittää tutkimustietoa asiasta, mutta näin muistan asian olevan.
Mutta mitä se tarkoittaa? Että ihmiset luulevat homoja olevan vähän, mutta heitä onkin paljon? Paljonko ihmiset sitten luulevat homoja olevan ja paljonko heitä todellisuudessa on?
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sam sanoi:
Joo, ilmaisin itseäni huonosti. Hedelmöityshoitoon hakeutuvat lesboparit ovat hyvin selkeästi jakautuneet näkyviin rooleihin. Femiininen ja maskuliinen osapuoli on siis havaittavissa. Selvensikö?
Yritänpä hieman selventää sanomaani. Puutuin tuohon havaintoosi sen vuoksi, että uskoakseni se on vain stereotypia. Monella on siis ennakkokäsitys, että toinen lesbopareista on automaattisesti jotenkin miehisempi tai vetää miehen roolia. Myös monissa heteronaisissa on selkeästi havaittavia maskuliinisia ominaisuuksia ja heteromiehissä feminiinisiä piirteitä. Harva vain kiinnittää heteroparien kohdalla näihin ominaisuuksiin sen ihmeemmin huomiota.
 
Ylös